Постанова
від 04.10.2024 по справі 600/120/24-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 600/120/24-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Маренич Ігор Володимирович

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

04 жовтня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Залімського І. Г. Мацького Є.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальність "Торговельно-виробничий комплекс" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 42044 від 15 листопада 2023 року.

Відповідно до рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що товариство з обмеженою відповідальність "Торговельно-виробничий комплекс" є юридичною особою, яке зареєстровано та взято на облік 23.08.2005 р., перебуває на обліку в органах Державної податкової служби України, у тому числі і як платник ПДВ. Видами діяльності платника податків є: Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, Оптова торгівля хімічними продуктами, Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, Роздрібна торгівля пальним, Вантажний автомобільний транспорт, Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, Добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю, Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами, Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах, Пасажирський залізничний транспорт міжміського сполучення, Транспортне оброблення вантажів, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, Надання в оренду вантажних автомобілів, Надання в оренду будівельних машин і устаткування.

Комісією Головного управління ДПС у Чернівецькій області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.11.2023 розглянуто питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість ТОВ "Торговельно-виробничий комплекс" та прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість позивача критеріям ризиковості платника податку від 15.11.2023 42044.

Відповідно до вказаного рішення відповідач дійшов висновку про відповідність позивача п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на підставі податкової інформації за такими кодами:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості:

- Тип операції придбання, період здійснення господарської операції з 03.11.2023 по 14.11.2023, код згідно УКТЗЕД -2515200000, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ризикова - , податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 31481925, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165 у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/ умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені Додатком 1 до Порядку №1165, одним з яких відповідно до пункту 8 Порядку №1165 є наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Як встановлено з матеріалів справи, що спірне рішення від 15.11.2023 №42044 відповідачем прийнято за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В силу пункту 6 Порядку №1165 документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Так, підставою для прийняття оскаржуваних рішень визначено таку податкову інформацію:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

Яа свідчать матеріали справи, з метою придбання каменю гіпсового (код згідно з УКТ ЗЕД 2515200000) позивачем укладено договір поставки № 2022/10/03 від 03.10.2022 з ПАТ "Кострижівський комбінат будівельних матеріалів".

На придбаний товар, який надалі був реалізований в період вказаний в оскаржуваному рішенні, постачальником виписані накладні № 0509-01 від 05.09.2023, №1110-01 від 11.10.2023. № 2010-01 від 20.10.2023 та відповідні їм податкові накладні № 2 від 05.09.2023, № 1 від 11.10.2023, № 2 від 20.10.2023, які зареєстровані в ЄРПН. Оплата здійснювалась на підставі рахунку-фактури № 3105-01 від 31.05.2023 платіжними інструкціями № 450 від 31.10.2023, № 451 від 31.10.2023, № 27 від 20.11.2023.

З метою переробки каменю гіпсового у гіпсовий щебінь фракції 40-80 мм та подальшої його реалізації зазначеному в оскаржуваному рішенні контрагенту, позивачем були укладені договори:

- з ТОВ "Агробудцентр" № 29/08/2023 від 29.08.2023 про надання послуг будівельної техніки. Виконання договору підтверджується: актом надання послуг № 4 від 30.09.2023, зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними № 1 від 07.09.2023, № 2 від 12.09.2023, № 3 від 13.09.2023, № 4 від 14.09.2023, № 6 від 18.09.2023, № 7 від 19.09.2023, платіжними інструкціями № 331 від 07.09.2023, № 349 від 13.09.2023. № 357 від 18.09.2023;

- з ТОВ "Актіс груп" № 008806/ВН від 29.09.2023 на виконання робіт з використанням дробильно-сортувального комплексу по дробленню гірничої маси на фракцію. Виконання договору підтверджується актами здачі-приймання робіт (надання послуг) № 40 від 01.08.2023, № 54 від 22.09.2023, № 59 від 02.10.2023, № 60 від 02.10.2023, № 84 від 30.11.2023, платіжними інструкціями № 459 від 03.11.2023, № 475 від 10.11.2023, № 32 від 24.11.2023. зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними № 12 від 29.09.2023, № 1 від 02.10.2023, № 11 від 31.10.2023;

- з ТОВ "ТРАНС ОЛ-СВ" №9 від 01.06.2023 на надання послуг з перевезення самоскидними автомобілями. Виконання договору підтверджується актами наданих послуг № 8 від 10.11.2023, № 9 від 20.11.2023, платіжними інструкціями № 415 від 06.10.2023, №481 від 15.11.2023, зареєстрованими в ЄРПН ПН № 9 від 16.10.2023, № 17 від 25.10.2023, № 5 від 10.11.2023, № 6 від 20.11.2023;

- з ТОВ "Міжнародна транспортно-логістична компанія" № 04042023 від 04.04.2023 на організацію виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажів залізничним транспортом. Виконання договору підтверджується актами надання послуг № 216 від 31.10.2023. № 230 від 30.11.2023. платіжними інструкціями № 447 від ЗО. 10.2023, № 462 від 06.1 1.2023. № 483 від 15.11.2023, № 494 від 21.11.2023, зареєстрованими в ЄРПН ПН № 19 від 13.10.2023, № 32 від 23.10.2023, № 34 від 25.10.2023, № 42 від 30.10.2023, № 54 від 31.10.2023, № 22 від 15.11.2023, № 38 від 21.11.2023, № 55 від 29.11.2023, № 57 від 30.11.2023;

- з ТОВ "Фомальгаут-Полімін" № 10-08/2023 від 01.08.2023, відповідно до котрого, позивач реалізовує покупцеві гіпсовий щебінь фракції 40-80 мм. Виконання договору підтверджується: специфікацією № 15 від 06.10.2023, транспортною накладною від 09.10.2023, накладною № 0111-01 від 01.11.2023; специфікацією № 1 від 12.10.2023, накладною № 0311-02 від 03.11.2023, специфікацією № 16 від 12.10.2023, накладною №0311-01 від 03.11.2023, транспортною накладною від 13.10.2023; специфікацією № 2 від 17.10.2023, накладною № 1011-01 від 10.11.2023, транспортною накладною від 18.10.2023; специфікацією № 3 від 20.10.2023, транспортною накладною від 21.10.2023, специфікацією № 4 від 23.10.2023, транспортною накладною від 23.10.2023, накладною № 0611-02 від 06.11.2023; специфікацією № 8 від 09.11.2023, накладною № 2011-01 від 20.11.2023, транспортною накладною від 09.11.2023; платіжними інструкціями № 2249 від 03.11.2023. № 2294 від 06.11.2023, № 2398 від 09.11.2023, № 2549 від 14.11.2023, зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними № 1 від 03.11.2023, № 2 від 06.11.2023, № 6 від 09.11.2023, №7 від 14.11.2023.

Слід звернути увагу, що вказані документи наявні в матеріалах справи.

Беручи до уваги викладене, твердження відповідача про відсутність у позивача недостатньої кількості трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції) та накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності є необґрунтованими.

Відтак, відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, та як наслідок, про наявність підстав для задоволення позовних вимог шляхом скасування оскаржуваного рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Решта доводів висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що при прийнятті рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, відповідач діяв всупереч Конституції України та чинному законодавству України, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Мацький Є.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122099033
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —600/120/24-а

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 04.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні