КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 жовтня 2024 року № 320/12389/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Панченко Н.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу у місті Києві за позовом ОСОБА_1 до Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві, Департаменту поліції охорони про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі по тексту також позивач, ОСОБА_1 , ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) з позовом до Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві (далі по тексту також відповідач 1, Управління, ідентифікаційний код: 40109105, адреса: 03065, м. Київ, вул. В. Чумака, 8-А), Департаменту поліції охорони (далі по тексту також відповідач 2, ідентифікаційний код: 40109110, адреса: 01001, м. Київ, вул. Малопідвальна, 5), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення (висновок про призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_2 ), затвердженого 27 лютого 2023 року Департаментом поліції охорони;
- зобов`язати Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві та Департамент поліції охорони повторно розглянути документи, які були подані на розгляд Управління поліції охорони з фізичної безпеки з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги відповідно до положень ч.1 п.1 ст.97, 99 Закону України «Про Національну поліцію» і Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського, затвердженого наказом МВС України №4 від 11.01.2016 р. у зв`язку із смертю чоловіка позивачки, сержанта поліції Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві ОСОБА_2 , тобто загибеллю поліцейського, що настала внаслідок протиправних дій третіх осіб та прийняти відповідне рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що у зв`язку із загибеллю її чоловіка, сержанта поліції ОСОБА_2 як поліцейського внаслідок протиправних дій третіх осіб (військовослужбовців збройних сил російської федерації) у спірному висновку невірно обраховано розмір одноразової грошової допомоги, а саме, у розмірі 250 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату, замість 750 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.07.2023 відкрито провадження у справі №320/12389/23 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Відповідач 2 надіслав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти заявлених позовних вимог, зазначивши про безпідставність та хибність заявлених позовних вимог, оскільки позивачці була нарахована та виплачена ОГД на підставі пункту 2 частини другої статті 97 Закону України «Про Національну поліцію», що настала під час проходження ним служби в поліції, оскільки матеріалами спеціального розслідування кваліфіковано нещасний випадок таким, що стався у період проходження служби і не пов`язаний з виконанням службових обов`язків, оскільки ОСОБА_2 під час настання нещасного випадку не виконував завдань та повноважень поліції, визначених Законом України «Про Національну поліцію».
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.
Сторонами у справі підтверджується, що ОСОБА_1 є дружиною ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .
З акту №11 від 08.03.2022 спеціального розслідування нещасного випадку, який стався 08.03.2022 близько 11.00 год з молодшим інспектором роти №3 Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві сержантом поліції Мироненком О.А., встановлено, що 07.03.2022 ОСОБА_2 , після чергування по охороні публічної безпеки та правопорядку на території Національного заповідника «Софія Київська» поїхав до місця проживання (с. Бобрик, Броварський р-н, Київська обл.). У подальшому, ввечері 08.03.2022 від начальника відділу кадрового забезпечення стало відомо, що сержант поліції ОСОБА_2 загинув внаслідок обстрілу військовими армії російської федерації.
З пояснення дружини загиблого поліцейського встановлено, що 08.03.2022 близько 11.00 год. на АЗС «Avantage7» поблизу населеного пункту с. Богданівка ОСОБА_2 здійснив заправку свого автомобіля ВАЗ 2106 та зняв кошти з банкомату. Прямуючи автомобілем від вказаної АЗС неподалік до місця проживання, біля дачного масиву СТ «Богданівське» та повороту та с. Рудня ОСОБА_2 наразився на військову колону бронетехніки російської федерації. Цивільний автомобіль, в салоні якого перебував ОСОБА_2 разом з двома цивільними особами, військові рф спочатку обстріляли, а потім здійснили наїзд танком, в результаті чого поліцейський та один з пасажирів загинули на місці, інший пасажир, отримавши вогнепальні поранення, встиг залишити салон автомобіля та заховатись за ним, у подальшому йому надали допомогу місцеві громадяни та доставили його в лікарню.
За результатами службового розслідування ознак дисциплінарного проступку в діях сержанта поліції ОСОБА_2 не вбачається. Розглянувши матеріали спеціального розслідування, спеціальна комісія кваліфікувала нещасний випадок таким, що стався у період проходження служби і не пов`язаний з виконанням службових обов`язків, оскільки сержант поліції ОСОБА_2 під час настання нещасного випадку не виконував завдань та повноважень поліції, визначених Законом України «Про Національну поліцію».
Відповідно до постанови Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по місту Києву» Медична (військово-лікарська) комісія від 19.09.2022 №50 травма (08.03.2022) сержанта поліції ОСОБА_2 одержана під час проходження служби в результаті нещасного випадку, НІ, не пов`язана з виконанням службових обов`язків.
Згідно висновку про призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_2 у зв`язку із загибеллю (смертю), пораненням, затвердженому 27.02.2023, позивачці призначено одноразову грошову допомогу на підставі частини 2 пункту 1 статті 97 Розділу ІХ Закону України «Про Національну поліцію» у розмірі 671000,00 грн.
Не погоджуючись з правомірністю визначеного спірним рішенням розміру ОГД, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання його протиправними та скасування, з приводу чого суд зазначає таке.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначені Законом України «Про Національну поліцію».
Розділом IX зазначеного Закону врегульовані питання соціального захисту поліцейських.
Зокрема, відповідно до ч. 1 ст. 97 Закону України «Про Національну поліцію», одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського (далі - одноразова грошова допомога) є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за цим Законом мають право на її отримання, у разі:
1) загибелі поліцейського, що настала внаслідок протиправних дій третіх осіб, або під час учинення дій, спрямованих на рятування життя людей або усунення загрози їхньому життю, чи в ході участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України або смерті поліцейського внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого за зазначених обставин;
2) смерті поліцейського, що настала під час проходження ним служби в поліції.
Статтею 99 зазначеного Закону передбачено, що розміри одноразової грошової допомоги поліцейським, а в разі їх загибелі (смерті) - особам, які за цим Законом мають право на її отримання, визначаються виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату:
1) загибелі (смерті) поліцейського (пункт 1) - 750 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату;
2) смерті поліцейського (пункт 2) - 250 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату.
У той же час, ст. 98 Закону визначено, що у випадках, зазначених у пунктах 1, 2 частини першої статті 97 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають члени сім`ї, батьки та утриманці загиблого (померлого) поліцейського. Члени сім`ї та батьки загиблого (померлого) поліцейського визначаються відповідно до Сімейного кодексу України, а утриманці - відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Якщо одна із зазначених осіб відмовляється від отримання одноразової грошової допомоги, її частка розподіляється між іншими особами, які мають право на її отримання.
Механізм оформлення і виплати одноразової грошової допомоги (далі - ОГД) у разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейських центрального органу управління поліції, територіальних органів поліції, міжрегіональних територіальних органів Національної поліції, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції України (далі - органи поліції), поліцейських у тому числі курсантів, слухачів закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських (далі - заклади освіти), поліцейських, які були відряджені до державних (міждержавних) органів, установ та організацій із залишенням на службі в поліції, але зі звільненням із займаної посади (далі - органи державної влади) визначений Порядком та умовами виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського, затвердженим наказом МВС України 11.01.2016 №4, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 163/28293 (далі по тексту Порядок та умови №4).
Підпунктами 1-3 пункту 4 розділу І Порядку та умов №4 визначено випадки, за яких призначається ОГД у разі загибелі (смерті), інвалідності чи втрати працездатності поліцейського:
1) під час виконання службових обов`язків (пункт 1 частини першої статті 97 Закону) - випадок, пов`язаний з виконанням службових обов`язків, спрямованих на реалізацію повноважень та основних завдань поліції, у тому числі під час участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України або смерті поліцейського внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого за зазначених обставин;
2) під час виконання службових обов`язків (пункти 3, 5 частини першої статті 97 Закону) - випадок, пов`язаний із здійсненням повноважень та основних завдань міліції або поліції, чи участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;
3) під час проходження поліцейським служби (пункт 2 частини першої статті 97 Закону) - випадок, який не пов`язаний із безпосереднім виконанням службових обов`язків, зазначених у підпунктах 1, 2 цього пункту.
Відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу ІІ Порядку та умов №4 днем виникнення права на отримання ОГД є у разі загибелі (смерті) поліцейського - дата смерті, що зазначена у свідоцтві про смерть.
Згідно пункту 2 розділу ІІ Порядку та умов №4 ОГД у разі загибелі (смерті) поліцейського чи втрати працездатності поліцейського призначається та виплачується у випадках та в розмірах, визначених Законом України «Про Національну поліцію», особам, які мають право на її отримання, відповідно до цього Закону.
В силу положень пункту 4 розділу ІІ Порядку та умов №4 для виплати ОГД у випадку загибелі (смерті) поліцейського за останнім місцем проходження служби подаються такі документи:
1) особами, які мають право на цю виплату: заява кожного члена сім`ї (повнолітнього), батьків та утриманців загиблого (померлого), а в разі наявності малолітніх, неповнолітніх дітей - іншого з батьків, опікунів чи піклувальників інших законних представників цих дітей про виплату грошової допомоги;
2) кадровим підрозділом: витяг з наказу про виключення загиблого (померлого) поліцейського із списків особового складу; витяг з особової справи про склад сім`ї загиблого (померлого) поліцейського;
3) копії акта (актів) розслідування нещасного випадку, що свідчить про причини та обставини загибелі (смерті) поліцейського, за формами, визначеними МВС, зокрема про те, що цей випадок не пов`язаний з учиненням поліцейським кримінального чи адміністративного правопорушення або не є наслідком учинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп`яніння або навмисного спричинення собі тілесного ушкодження чи самогубства. У разі смерті від захворювання акти розслідування нещасного випадку (у тому числі поранення) та акти, що свідчать про причини та обставини смерті поліцейського не подаються;
4) копію постанови відповідної ВЛК про визначення причинного зв`язку захворювання, поранення (контузії, травми або каліцтва), що спричинило смерть поліцейського;
5) копію свідоцтва про смерть поліцейського;
6) копію посвідчення члена сім`ї померлого (загиблого) ветерана війни (за наявності);
7) копію свідоцтва про народження поліцейського - для виплати грошової допомоги батькам загиблого (померлого);
8) копію свідоцтва про шлюб - для виплати грошової допомоги дружині (чоловікові);
9) копії сторінок паспортів повнолітніх членів сім`ї, батьків та утриманців загиблого (померлого) з даними про прізвище, ім`я та по батькові і місце реєстрації;
10) копії свідоцтва про народження дитини, паспорта дитини, у разі його наявності - для виплати грошової допомоги дитині;
11) копії документів членів сім`ї, батьків та утриманців загиблого (померлого), що підтверджують реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (сторінки паспорта громадянина України - для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган і має відповідну відмітку в паспорті);
12) копію рішення районної, районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчого органу міської, районної в місті, сільської, селищної ради або суду про встановлення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, опіки, піклування у разі здійснення опіки або піклування над дітьми поліцейського, влаштування у прийомну сім`ю, дитячий будинок сімейного типу;
13) копію рішення суду, нотаріально посвідченого правочину або довідки органу місцевого самоврядування, що підтверджує факт перебування заявника на утриманні загиблого (померлого) (надають особи, які не були членами сім`ї загиблого (померлого) або перебували на його утриманні).
Виходячи з положень пункту 4 розділу ІІ Порядку та умов №4, причини та обставини загибелі (смерті) поліцейського фіксуються в акті розслідування нещасного випадку, а причинний зв`язок захворювання, поранення (контузії, травми або каліцтва), що спричинило смерть поліцейського визначається у постанові відповідної ВЛК.
Згідно пунктів 1, 2 розділу IV Порядку та умов №4 у місячний строк з дня реєстрації документів, зазначених у пунктах 4, 5 розділу ІІІ, бухгалтерські служби готують висновок про призначення одноразової грошової допомоги, за встановленою формою (додаток 2).
У разі надсилання запитів до органів поліції, інших підприємств, установ, організацій, заявника, строк підготовки висновку про призначення ОГД, може бути продовжено, до отримання відповідної інформації, для його належного оформлення, але не більш як на два місяці з дня відправлення запиту.
Висновок про призначення ОГД складається працівником бухгалтерської служби і підписується керівниками фінансового та кадрового підрозділів органу поліції, закладу освіти, в якому поліцейський проходить (проходив) службу.
Висновок про призначення ОГД затверджує/відмовляє, зокрема, у територіальних органах поліції, міжрегіональних територіальних органах Національної поліції, закладах та установах, що належить до сфери управління Національної поліції України - керівник відповідного органу, закладу, установи або особа, на яку покладено виконання таких функцій.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що в акті №11 від 08.03.2022 спеціального розслідування нещасного випадку, який стався 08.03.2022 близько 11.00 год з молодшим інспектором роти №3 Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві сержантом поліції ОСОБА_2 , зафіксовано, що 07.03.2022 ОСОБА_2 , після чергування по охороні публічної безпеки та правопорядку на території Національного заповідника «Софія Київська» поїхав до місця проживання (с. Бобрик, Броварський р-н, Київська обл.). У подальшому, ввечері 08.03.2022 від начальника відділу кадрового забезпечення стало відомо, що сержант поліції ОСОБА_2 загинув внаслідок обстрілу військовими армії російської федерації.
З пояснення дружини загиблого поліцейського встановлено, що 08.03.2022 близько 11.00 год. на АЗС «Avantage7» поблизу населеного пункту с. Богданівка ОСОБА_2 здійснив заправку свого автомобіля ВАЗ 2106 та зняв кошти з банкомату. Прямуючи автомобілем від вказаної АЗС неподалік до місця проживання, біля дачного масиву СТ «Богданівське» та повороту та с. Рудня ОСОБА_2 наразився на військову колону бронетехніки російської федерації. Цивільний автомобіль, в салоні якого перебував ОСОБА_2 разом з двома цивільними особами, військові рф спочатку обстріляли, а потім здійснили наїзд танком, в результаті чого поліцейський та один з пасажирів загинули на місці, інший пасажир, отримавши вогнепальні поранення, встиг залишити салон автомобіля та заховатись за ним, у подальшому йому надали допомогу місцеві громадяни та доставили його в лікарню.
За результатами службового розслідування ознак дисциплінарного проступку в діях сержанта поліції ОСОБА_2 не вбачається. Розглянувши матеріали спеціального розслідування, спеціальна комісія кваліфікувала нещасний випадок таким, що стався у період проходження служби і не пов`язаний з виконанням службових обов`язків, оскільки сержант поліції ОСОБА_2 під час настання нещасного випадку не виконував завдань та повноважень поліції, визначених Законом України «Про Національну поліцію».
Подібні висновки викладені у рішеннях по справах зокрема однак не виключно № 200/10642/19-а, № 560/4100/24, № 200/6766/23.
Відповідно до постанови Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по місту Києву» Медична (військово-лікарська) комісія від 19.09.2022 №50 травма (08.03.2022) сержанта поліції ОСОБА_2 одержана під час проходження служби в результаті нещасного випадку, НІ, не пов`язана з виконанням службових обов`язків.
Згідно висновку про призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_2 у зв`язку із загибеллю (смертю), пораненням, затвердженому 27.02.2023, позивачці призначено одноразову грошову допомогу на підставі частини 2 пункту 1 статті 97 Розділу ІХ Закону України «Про Національну поліцію» у розмірі 671000,00 грн.
При цьому, матеріали справи не містять жодних доказів, якими б підтверджувалась наявність у позивача права на отримання ОГД відповідно до п.1 ч. 1 ст. 97 Закону України «Про Національну поліцію», як то загибель поліцейського, що настала внаслідок протиправних дій третіх осіб, або під час учинення дій, спрямованих на рятування життя людей або усунення загрози їхньому життю, чи в ході участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України або смерті поліцейського внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого за зазначених обставин.
Виходячи з аналізу наведених норм у сукупності з наявними у справі доказами, суд приходить до висновку, що відповідачі діяли у межах та у спосіб передбачений законодавством, та не мали підстав для призначення та виплати позивачу одноразової грошової допомоги на підставі пункту 1 частини 1 статті 97 Закону України «Про Національну поліцію», виходячи з 750 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного календарного року, з урахуванням вже проведеної грошової виплати.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Враховуючи положення статті 139 КАС України у суду відсутні підстави для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені позивачем витрати по сплаті судового збору.
Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
рішення виготовлене та підписане 02.10.2024
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2024 |
Оприлюднено | 07.10.2024 |
Номер документу | 122099916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні