Рішення
від 30.09.2024 по справі 320/24226/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2024 року справа №320/24226/24

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПарненко В.С.,

розглянувши в письмовому провадженні у місті Києві адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ворфей» до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ворфей» (далі - позивач) звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України щодо невинесення рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 4 від 18.06.2021 на суму 651 230,00 грн. у т.ч. ПДВ 108 538,33 грн., № 5 від 22.06.2021 на суму 149 852,00 грн., у т.ч. ПДВ 24 975,33 грн., № 6 від 22.06.2021 на суму 1 632 656,00 грн. у т.ч. ПДВ 272 109,33 грн., № 7 від 22.06.2021 на суму 3 094 236,00 грн. у т.ч. ПДВ 515 706,00 грн., № 8 від 22.06.2021 на суму 847 856,00 грн. у т.ч. ПДВ 141 309,33 грн., № 9 від 22.06.2021 на суму 703 598,00 у т.ч. ПДВ 117 266,33 грн., № 10 від 23.06.2021 на суму 1 698 563,00 у т.ч. ПДВ 283 093,83 грн., № 11 від 23.06.2021 на суму 1 456 985,00 у т.ч. ПДВ 242 830,83 грн., № 12 від 23.06.2021 на суму 377 985,00 у т.ч. ПДВ 62 997,50 грн., № 13 від 23.06.2021 на суму 2 623 598,00 у т.ч. ПДВ 437 266,33, № 14 від 23.06.2021 на суму 4 274 523,00 у т.ч. ПДВ 712 420,50, № 15 від 24.06.2021 на суму 923 659,00 у т.ч. ПДВ 153 943,17, № 16 від 24.06.2021 на суму 974 123,00 у т.ч. ПДВ 162 353,83, № 17 від 24.06.2021 на суму 945 632,00 у т.ч. ПДВ 157 605,33, № 18 від 24.06.2021 на суму 748 402,00 у т.ч. ПДВ 124 733,67, № 19 від 24.06.2021 на суму 598 456,00 у т.ч. ПДВ 99 742,67, № 20 від 24.06.2021 на суму 546 952,00 у т.ч. ПДВ 91 158,67, № 21 від 24.06.2021 на суму 964 789,00 у т.ч. ПДВ 160 798,17, № 22 від 24.06.2021 на суму 985 423,00 у т.ч. ПДВ 164 237,17, № 23 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 24 від 24.06.2021 на суму 954 132,00 у т.ч. ПДВ 159 022,00, № 25 від 24.06.2021 на суму 945 623,00 у т.ч. ПДВ 157 603,83, № 26 від 24.06.2021 на суму 903 269,00 у т.ч. ПДВ 150 544,83, № 27 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 28 від 24.06.2021 на суму 974 236,00 у т.ч. ПДВ 162 372,67, № 29 від 24.06.2021 на суму 985 623,00 у т.ч. ПДВ 164 270,50, № 30 від 24.06.2021 на суму 878 956,00 у т.ч. ПДВ 146 492,67, № 31 від 24.06.2021 на суму 965 239,00 у т.ч. ПДВ 160 873,17, № 32 від 25.06.2021 на суму 941 236,00 у т.ч. ПДВ 156 872,67, № 33 від 25.06.2021 на суму 971 125,00 у т.ч. ПДВ 161 854,17, № 34 від 25.06.2021 на суму 871 236,00 у т.ч. ПДВ 145 206,00, № 35 від 25.06.2021 на суму 745 698,00 у т.ч. ПДВ 124 283,00, № 36 від 25.06.2021 на суму 344 659,00 у т.ч. ПДВ 57 443,17, № 37 від 25.06.2021 на суму 951 236,00 у т.ч. ПДВ 158 Документ сформований в системі «Електронний суд» 21.05.2024 12 539,33, № 38 від 25.06.2021 на суму 995 236,00 у т.ч. ПДВ 165 872,67, № 39 від 25.06.2021 на суму 988 563,00 у т.ч. ПДВ 164 760,50, № 40 від 25.06.2021 на суму 964 782,00 у т.ч. ПДВ 160 797,00, № 41 від 25.06.2021 на суму 569 845,00 у т.ч. ПДВ 94 974,17, № 42 від 25.06.2021 на суму 984 173,00 у т.ч. ПДВ 164 028,83, № 43 від 25.06.2021 на суму 483 624,00 у т.ч. ПДВ 80 604,00, № 44 від 25.06.2021 на суму 647 852,00 у т.ч. ПДВ 107 975,33, № 45 від 25.06.2021 на суму 945 239,00 у т.ч. ПДВ 157 539,83, № 46 від 25.06.2021 на суму 998 745,00 у т.ч. ПДВ 166 457,50, № 47 від 25.06.2021 на суму 920 469,00 у т.ч. ПДВ 153 411,50, № 48 від 25.06.2021 на суму 812 369,00 у т.ч. ПДВ 135 394,83, № 49 від 30.06.2021 на суму 20 002,00 у т.ч. ПДВ 3 333,67 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 4 від 18.06.2021 на суму 651 230,00 грн. у т.ч. ПДВ 108 538,33 грн., № 5 від 22.06.2021 на суму 149 852,00 грн., у т.ч. ПДВ 24 975,33 грн., № 6 від 22.06.2021 на суму 1 632 656,00 грн. у т.ч. ПДВ 272 109,33 грн., № 7 від 22.06.2021 на суму 3 094 236,00 грн. у т.ч. ПДВ 515 706,00 грн., № 8 від 22.06.2021 на суму 847 856,00 грн. у т.ч. ПДВ 141 309,33 грн., № 9 від 22.06.2021 на суму 703 598,00 у т.ч. ПДВ 117 266,33 грн., № 10 від 23.06.2021 на суму 1 698 563,00 у т.ч. ПДВ 283 093,83 грн., № 11 від 23.06.2021 на суму 1 456 985,00 у т.ч. ПДВ 242 830,83 грн., № 12 від 23.06.2021 на суму 377 985,00 у т.ч. ПДВ 62 997,50 грн., № 13 від 23.06.2021 на суму 2 623 598,00 у т.ч. ПДВ 437 266,33, № 14 від 23.06.2021 на суму 4 274 523,00 у т.ч. ПДВ 712 420,50, № 15 від 24.06.2021 на суму 923 659,00 у т.ч. ПДВ 153 943,17, № 16 від 24.06.2021 на суму 974 123,00 у т.ч. ПДВ 162 353,83, № 17 від 24.06.2021 на суму 945 632,00 у т.ч. ПДВ 157 605,33, № 18 від 24.06.2021 на суму 748 402,00 у т.ч. ПДВ 124 733,67, № 19 від 24.06.2021 на суму 598 456,00 у т.ч. ПДВ 99 742,67, № 20 від 24.06.2021 на суму 546 952,00 у т.ч. ПДВ 91 158,67, № 21 від 24.06.2021 на суму 964 789,00 у т.ч. ПДВ 160 798,17, № 22 від 24.06.2021 на суму 985 423,00 у т.ч. ПДВ 164 237,17, № 23 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 24 від 24.06.2021 на суму 954 132,00 у т.ч. ПДВ 159 022,00, № 25 від 24.06.2021 на суму 945 623,00 у т.ч. ПДВ 157 603,83, № 26 від 24.06.2021 на суму 903 269,00 у т.ч. ПДВ 150 544,83, № 27 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 28 від 24.06.2021 на суму 974 236,00 у т.ч. ПДВ 162 372,67, № 29 від 24.06.2021 на суму 985 623,00 у т.ч. ПДВ 164 270,50, № 30 від 24.06.2021 на суму 878 956,00 у т.ч. ПДВ 146 492,67, № 31 від 24.06.2021 на суму 965 239,00 у т.ч. ПДВ 160 873,17, № 32 від 25.06.2021 на суму 941 236,00 у т.ч. ПДВ 156 872,67, № 33 від 25.06.2021 на суму 971 125,00 у т.ч. ПДВ 161 854,17, № 34 від 25.06.2021 на суму 871 236,00 у т.ч. ПДВ 145 206,00, № 35 від 25.06.2021 на суму 745 698,00 у т.ч. ПДВ 124 283,00, № 36 від 25.06.2021 на суму 344 659,00 у т.ч. ПДВ 57 443,17, № 37 від 25.06.2021 на суму 951 236,00 у т.ч. ПДВ 158 539,33, № 38 від 25.06.2021 на суму 995 236,00 у т.ч. ПДВ 165 872,67, № 39 від 25.06.2021 на суму 988 563,00 у т.ч. ПДВ 164 760,50, № 40 від 25.06.2021 на суму 964 782,00 у т.ч. ПДВ 160 797,00, № 41 від 25.06.2021 на суму 569 845,00 у т.ч. ПДВ 94 974,17, № 42 від 25.06.2021 на суму 984 173,00 у т.ч. ПДВ 164 028,83, № 43 від 25.06.2021 на суму 483 624,00 у т.ч. ПДВ 80 604,00, № 44 від 25.06.2021 на суму 647 852,00 у т.ч. ПДВ 107 975,33, № 45 від 25.06.2021 на суму 945 239,00 у т.ч. ПДВ 157 539,83, № 46 від 25.06.2021 на суму 998 745,00 у т.ч. ПДВ 166 457,50, № 47 від 25.06.2021 на суму 920 469,00 у т.ч. ПДВ 153 411,50, № 48 від 25.06.2021 на суму 812 369,00 у т.ч. ПДВ 135 394,83, № 49 від 30.06.2021 на суму 20 002,00 у т.ч. ПДВ 3 333,67, які були подані Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОРФЕЙ" датою їх фактичного подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію податкові накладні № 4 від 18.06.2021, № 5 від 22.06.2021, № 6 від 22.06.2021, № 7 від 22.06.2021, №8 від 22.06.2021, № 9 від 22.06.2021, № 10 від 23.06.2021, № 11 від 23.06.2021, № 12 від 23.06.2021, № 13 від 23.06.2021, № 14 від 23.06.2021, № 15 від 24.06.2021, № 16 від 24.06.2021, № 17 від 24.06.2021, № 18 від 24.06.2021, № 19 від 24.06.2021, № 20 від 24.06.2021, № 21 від 24.06.2021, № 22 від 24.06.2021, № 23 від 24.06.2021, № 24 від 24.06.2021, № 25 від 24.06.2021, № 26 від 24.06.2021, № 27 від 24.06.2021, № 28 від 24.06.2021, № 29 від 24.06.2021, № 30 від 24.06.2021, № 31 від 24.06.2021, № 32 від 25.06.2021, № 33 від 25.06.2021, № 34 від 25.06.2021, № 35 від 25.06.2021, № 36 від 25.06.2021, № 37 від 25.06.2021, № 38 від 25.06.2021, № 39 від 25.06.2021, № 40 від 25.06.2021, № 41 від 25.06.2021, № 42 від 25.06.2021, № 43 від 25.06.2021, № 44 від 25.06.2021, № 45 від 25.06.2021, № 46 від 25.06.2021, № 47 від 25.06.2021, № 48 від 25.06.2021, № 49 від 30.06.2021. Квитанціями, які надійшли у відповідь на реєстрацію податкових накладних, реєстрацію було зупинено на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачем були подані пояснення, проте рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних, відповідачем-1 прийняті не були, що свідчить про протиправну бездіяльність щодо прийняття належного рішення за результатами подання на реєстрацію податкових накладних.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.06.2024 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

29.08.2024 представником відповідача-1 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в задоволенні позову. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач не скористався правом подання письмових пояснень та пропустив строк подачі, у зв`язку з чим рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняті не були.

29.08.2024 представником відповідача-2 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в задоволенні позову. В обґрунтування правової позиції зазначено, що у разі наявності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання прийняти рішення конкретного змісті є втручанням у дискреційні повноваження.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОРФЕЙ» (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 37402608) (далі ТОВ «ВОРФЕЙ» або «Позивач») зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань 16.11.2010 року за реєстраційним номером 10701020000041853.

Видами діяльності підприємства є:

55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання (основний);

82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;

66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення;

9.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування;

70.10 Діяльність головних управлінь (хед-офісів);

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування;

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах;

41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель;

52.10 Складське господарство;

55.90 Діяльність інших засобів тимчасового розміщування;

68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна;

68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Керівником ТОВ «ВОРФЕЙ» з 26 листопада 2020 року є ОСОБА_1

З 01.12.2019 року ТОВ «ВОРФЕЙ» є платником податку на додану вартість.

З метою отримання прибутку ТОВ «ВОРФЕЙ» прийняло рішення про будівництво трьох садових будиночків на території Мигалківської сільської ради.

Між ТОВ «ВОРФЕЙ» (замовник) та ТОВ «БУДДЕВЕЛОПМЕНТ КИЇВ» (генеральний підрядник) було укладено договір генерального підряду № 16/03-2021 від 16.03.2021 року відповідно до якого генеральний підрядник мав провести комплекс робіт по будівництву садових будинків.

ТОВ «ВОРФЕЙ» для цілей будівництва закуповувало різноманітні будівельні матеріали у тому числі у ТОВ «АРМЕТ ЛТД»: саморізи, плоский прокат; у ТОВ «АТРІУМ ТМ»: оцинкована сталь; у ФОП ОСОБА_2 : цвяхи, клеючі суміші, газобетонні блоки, покриття для підлоги, інше; у ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СЕВЛЮШ БУД»: плити ОСБ. Профілі, з`єднувачі, маяки, інше) та інші постачальники.

Норми витрат матеріалів були визначені у кошторисах на витрати матеріалів замовника та виконавця. Закуплені будівельні матеріали були використані ТОВ «БУДДЕВЕЛОПМЕНТ КИЇВ» в ході будівництва, що підтверджується актами виконаних будівельних робіт, актами списання матеріалів. Станом на сьогоднішній день залишки будівельних матеріалів на складі підприємства відсутні, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по 281 рахунку.

Між ТОВ «ВОРФЕЙ» та ТОВ «ВЕРІТА ІСТЕЙТ» було укладено договори купівлі-продажу нерухомого майна, а саме: договір купівлі продажу №2590 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору садовий будинок літера «А», загальною площею 107,5 кв. м.; договір купівлі продажу №2591 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору садовий будинок літера «А», загальною площею 189,3 кв. м.; договір купівлі продажу №2583 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору садовий будинок літера «А», загальною площею 293,9 кв. м.

Крім цього, між ТОВ «ВОРФЕЙ» та ТОВ «ВЕРІТА ІСТЕЙТ» було укладено договори купівлі-продажу земельних ділянок, а саме: договір купівлі-продажу земельної ділянки №2592 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору земельна ділянка площею 0,2064 га, договір купівлі-продажу земельної ділянки №2593 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору земельна ділянка площею 0,1687 га, договір купівлі-продажу земельної ділянки №2594 (номер реєстрації в реєстрі) від 30.06.2021 предмет договору земельна ділянка площею 0,2536 га.

В межах вказаних договорів, покупцем - ТОВ «ВЕРІТА ІСТЕЙТ» здійснювалась оплата (частинами) за земельні ділянки та садові будинки, про що позивачем були складені наступні податкові та направленні на реєстрацію наступні податкові накладні:

- № 4 від 18.06.2021 на суму 651 230,00 грн. у т.ч. ПДВ 108 538,33 грн., № 5 від 22.06.2021 на суму 149 852,00 грн., у т.ч. ПДВ 24 975,33 грн., № 6 від 22.06.2021 на суму 1 632 656,00 грн. у т.ч. ПДВ 272 109,33 грн., № 7 від 22.06.2021 на суму 3 094 236,00 грн. у т.ч. ПДВ 515 706,00 грн., № 8 від 22.06.2021 на суму 847 856,00 грн. у т.ч. ПДВ 141 309,33 грн., № 9 від 22.06.2021 на суму 703 598,00 у т.ч. ПДВ 117 266,33 грн., № 10 від 23.06.2021 на суму 1 698 563,00 у т.ч. ПДВ 283 093,83 грн., № 11 від 23.06.2021 на суму 1 456 985,00 у т.ч. ПДВ 242 830,83 грн., № 12 від 23.06.2021 на суму 377 985,00 у т.ч. ПДВ 62 997,50 грн., № 13 від 23.06.2021 на суму 2 623 598,00 у т.ч. ПДВ 437 266,33, № 14 від 23.06.2021 на суму 4 274 523,00 у т.ч. ПДВ 712 420,50, № 15 від 24.06.2021 на суму 923 659,00 у т.ч. ПДВ 153 943,17, № 16 від 24.06.2021 на суму 974 123,00 у т.ч. ПДВ 162 353,83, № 17 від 24.06.2021 на суму 945 632,00 у т.ч. ПДВ 157 605,33, № 18 від 24.06.2021 на суму 748 402,00 у т.ч. ПДВ 124 733,67, № 19 від 24.06.2021 на суму 598 456,00 у т.ч. ПДВ 99 742,67, № 20 від 24.06.2021 на суму 546 952,00 у т.ч. ПДВ 91 158,67, № 21 від 24.06.2021 на суму 964 789,00 у т.ч. ПДВ 160 798,17, № 22 від 24.06.2021 на суму 985 423,00 у т.ч. ПДВ 164 237,17, № 23 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 24 від 24.06.2021 на суму 954 132,00 у т.ч. ПДВ 159 022,00, № 25 від 24.06.2021 на суму 945 623,00 у т.ч. ПДВ 157 603,83, № 26 від 24.06.2021 на суму 903 269,00 у т.ч. ПДВ 150 544,83, № 27 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 28 від 24.06.2021 на суму 974 236,00 у т.ч. ПДВ 162 372,67, № 29 від 24.06.2021 на суму 985 623,00 у т.ч. ПДВ 164 270,50, № 30 від 24.06.2021 на суму 878 956,00 у т.ч. ПДВ 146 492,67, № 31 від 24.06.2021 на суму 965 239,00 у т.ч. ПДВ 160 873,17, № 32 від 25.06.2021 на суму 941 236,00 у т.ч. ПДВ 156 872,67, № 33 від 25.06.2021 на суму 971 125,00 у т.ч. ПДВ 161 854,17, № 34 від 25.06.2021 на суму 871 236,00 у т.ч. ПДВ 145 206,00, № 35 від 25.06.2021 на суму 745 698,00 у т.ч. ПДВ 124 283,00, № 36 від 25.06.2021 на суму 344 659,00 у т.ч. ПДВ 57 443,17, № 37 від 25.06.2021 на суму 951 236,00 у т.ч. ПДВ 158539,33, № 38 від 25.06.2021 на суму 995 236,00 у т.ч. ПДВ 165 872,67, № 39 від 25.06.2021 на суму 988 563,00 у т.ч. ПДВ 164 760,50, № 40 від 25.06.2021 на суму 964 782,00 у т.ч. ПДВ 160 797,00, № 41 від 25.06.2021 на суму 569 845,00 у т.ч. ПДВ 94 974,17, № 42 від 25.06.2021 на суму 984 173,00 у т.ч. ПДВ 164 028,83, № 43 від 25.06.2021 на суму 483 624,00 у т.ч. ПДВ 80 604,00, № 44 від 25.06.2021 на суму 647 852,00 у т.ч. ПДВ 107 975,33, № 45 від 25.06.2021 на суму 945 239,00 у т.ч. ПДВ 157 539,83, № 46 від 25.06.2021 на суму 998 745,00 у т.ч. ПДВ 166 457,50, № 47 від 25.06.2021 на суму 920 469,00 у т.ч. ПДВ 153 411,50, № 48 від 25.06.2021 на суму 812 369,00 у т.ч. ПДВ 135 394,83, № 49 від 30.06.2021 на суму 20 002,00 у т.ч. ПДВ 3 333,67.

Від податкового органу надійшли квитанції про прийняття податкових накладних, проте із зазначенням про зупинення їх реєстрації з підстав того, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Після отримання квитанцій до вказаних податкових накладних, позивачем було подано пояснення щодо кожної з зупинених податкових накладних, а також долучено відповідні документи, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних від 10.05.2024, 15.05.2024, 16.05.2024, а саме: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 29.06.2023 року ТОВ «ВОРФЕЙ»; наказ про призначення директора Товариства № 25/11/2020 від 25.11.2020 року; протокол Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОРФЕЙ» № 01-24/11-20 від 24.11.2020 року; Виписка по рахунку з 01.06.2021 по 30.06.2021; Відомості ресурсів витрат замовника; Відомості ресурсів витрат підрядника; Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень (2-7) 2021 р.; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень (2-5) 2021 р.; Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень (2-22) 2021 р.; Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень (2-6) 2021 р.; Договір генерального підряду № 16/03-2021 від 16.03.2021 року; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 2.8.1, запаси 01.01.21-19.02.24; Підсумкова відомість ресурсів; Платіжні інструкції № 8-10 від 20.02.2024 року; Платіжні інструкції № 5-7 від 19.02.2024 року; Пояснювальна записка б/н; Штатний розпис від 17.06.2021 року; Пояснення б/н від 10.05.2024; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) березень 2021 року; Акт № 02-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-2 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) березень 2021; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) березень 2021; Договір купівлі-продажу земельної ділянки від 30.06.2021 року № 2594; Договір купівлі-продажу нерухомого майна від 30.06.2021 року № 2583; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за березень-2 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за квітень-2 2021 року;. Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за травень-(5-20) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за червень(-4) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) квітень 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) квітень 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) квітень 2021 року; Акт № 11-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень-2 2021 року; Об`єктний кошторис № 02-02 з відомостями трудомісткості і заробітної плати; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-02-01 на загальнобудівельні роботи; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-02-02 на благоустрій; Реєстраційна декларація про готовність до експлуатації об`єкта за Реєстраційним номером: КС101210422703 з іншими прилеглими документами; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) травень (5-20) 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) (5-20) травень 2021 року; Акт № 21-05/21 приймання виконаних будівельних робіт за травень-(5-20) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) травень (5-20) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) червень (2-4) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) червень (2-4) 2021; 132. Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (293 м2) (витрати - по факту) (5-20) червень (2-4) 2021 року; Акт № 42-06/21 приймання виконаних будівельних робіт за червень-2 2021 року; Акт № 44-06/21 приймання виконаних будівельних робіт за червень-4 2021 року; Акт № 40-06/21 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року; Акт № 05-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-5 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) березень-5 2021 року; Акт № 04-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-4 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) березень-4 2021 року; Договір купівлі-продажу земельної ділянки від 30.06.2021 року № 2592; Договір купівлі-продажу нерухомого майна від 30.06.2021 року № 2590; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за квітень (2-5) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за квітень (3-6) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за червень (2-5) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за березень (4-5) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за травень (2-22) 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) квітень-2 2021 року; Акт № 12-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень-2 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) квітень-2 2021; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) квітень-2 2021; Акт № 13-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень-3 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати по факту) квітень-3 2021 року; Акт № 15-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень-5 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) квітень-5 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) квітень 2021 року; Акт № 09-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року; Об`єктний кошторис № 02-03 на будівництво: Садовий будинок (107 м2) з відомостями трудомісткості і заробітної плати; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-03-01 на азгальнобудівельні роботи; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-03-02 на благоустрій; Реєстраційна декларація про готовність до експлуатації об`єкта за Реєстраційним номером: КС101210422550 з іншими прилеглими документами; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) травень-(3-22) 2021; 195. Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) травень-(3-22); Акт № (18-39)-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за травень-(3-22) 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) травень-(3-22) 2021 року; 198. Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) червень-(3-6) 2021; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) червень-(3-6); Акт № (43-47)-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за червень-(3-6) 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (107 м2) (витрати - по факту) червень-(3-6) 2021 року; Акт № 03-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-3 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень-3 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень-6 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень-6 2021 року; Акт № 06-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-6 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень-6 2021; Акт № 07-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень-7 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень-7 2021 року; Акт № 01-03/21 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2021 року; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) березень 2021 року; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2021 року; Договір купівлі-продажу земельної ділянки від 30.06.2021 року № 2593; Договір купівлі-продажу нерухомого майна від 30.06.2021 року № 2591; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за червень-2 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за березень (3-7) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за квітень (2-4) 2021 року; Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами за травень (2-14) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) квітень (2-4) 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) квітень (2-4) 2021 року; Акт № (08-14)-04/21 приймання виконаних будівельних робіт за квітень (2-4) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) квітень (2-4) 2021; 241. Об`єктний кошторис № 02-01 з відомостями трудомісткості і заробітної плати; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на загальнобудівельні роботи; Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на благоустрій; Реєстраційна декларація про готовність до експлуатації об`єкта за Реєстраційним номером: КС101210422576 з іншими прилеглими документами; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) травень (2-14) 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) травень (2-14) 2021 року; Акт № (16-31)-05/21 приймання виконаних будівельних робіт за травень (2-14) 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) травень (2-14) 2021; Відомості витрачених ресурсів витрат підрядника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) червень-2 2021; Підсумкова відомість ресурсів, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) червень-2 2021 року; Акт № 41-06/21 приймання виконаних будівельних робіт за червень-2 2021 року; Відомості витрачених ресурсів витрат замовника, об`єкт: Садовий будинок (189 м2) (витрати - по факту) червень-2 2021.

Позивач скористався своїм правом та подав до контролюючого органу повідомлення з поясненнями щодо суті господарської операції та копії документів, які підтверджують правомірність виписки податкової накладної.

Проте рішення про реєстрації або відмову у реєстрації податкових накладних, відповідачем-1 прийняті не були.

Heпогодившись з рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві позивачем 29.01.2024 подано скаргу до Державної податкової служби України.

Рішення за результатами розгляду скарги суду не надано.

Не погоджуючись з рішеннями про відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У відповідності до приписів, наведених у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відповідність позивача п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Також, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування міститься пропозиція щодо надання пояснення та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Відповідач-1, на виконання контрольних функцій, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів.

При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.

В залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова накладна для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним, залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Наведена позиція відповідає висновкам Верховного Суду, викладеним у постановах від 18.12.2019 у справі №560/435/19, від 01.12.2021 у справі №600/1878/20-а.

У постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Аналогічна позиція також висловлена у постанові Верховного Суду від 29.06.2022 у справі №380/5383/21.

Суд зазначає, що в надісланих позивачу квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що не надало йому можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.

У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підставу його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі №826/9457/18 зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.

Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, від 25.10.2019 у справі №0340/1834/18, від 12.11.2019 у справі №816/2183/18.

Верховний Суд за результатами аналізу пунктів 9 та 11 Порядку №520 у постанові від 18.11.2021 у справі №380/3498/20 дійшов висновку, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Судом встановлено, що позивач скористався своїм правом та подав до контролюючого органу повідомлення з поясненнями щодо суті господарської операції та копії документів, які підтверджують правомірність виписки податкової накладної.

Наведене в сукупності свідчить про те, що Комісія регіонального рівня, у разі ненадання платником податку копій документів, зазначених у пункті 5 Порядку №520, у строки, зазначені у пункті 6 цього ж Порядку (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування) має прийняти відповідне рішення.

Проте, такі рішення після спливу строку, зазначеного у пункті 6 Порядку №520, Головним управлінням ДПС у м. Києві не приймались, податкові накладні не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також не прийнято рішення про відмову у їх реєстрації, що, в свою чергу, свідчить про протиправну бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві.

Отже, даний випадок призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.

Таким чином, суд доходить висновку про бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України щодо невинесення рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку № 1246 в редакції, чинній на час прийняття судового рішення).

Відтак, оскільки відповідачем-1 поставлено позивача у правову невизначеність щодо можливості реєстрації податкових накладних, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 18.06.2021, № 5 від 22.06.2021, № 6 від 22.06.2021, № 7 від 22.06.2021, №8 від 22.06.2021, № 9 від 22.06.2021, № 10 від 23.06.2021, № 11 від 23.06.2021, № 12 від 23.06.2021, № 13 від 23.06.2021, № 14 від 23.06.2021, № 15 від 24.06.2021, № 16 від 24.06.2021, № 17 від 24.06.2021, № 18 від 24.06.2021, № 19 від 24.06.2021, № 20 від 24.06.2021, № 21 від 24.06.2021, № 22 від 24.06.2021, № 23 від 24.06.2021, № 24 від 24.06.2021, № 25 від 24.06.2021, № 26 від 24.06.2021, № 27 від 24.06.2021, № 28 від 24.06.2021, № 29 від 24.06.2021, № 30 від 24.06.2021, № 31 від 24.06.2021, № 32 від 25.06.2021, № 33 від 25.06.2021, № 34 від 25.06.2021, № 35 від 25.06.2021, № 36 від 25.06.2021, № 37 від 25.06.2021, № 38 від 25.06.2021, № 39 від 25.06.2021, № 40 від 25.06.2021, № 41 від 25.06.2021, № 42 від 25.06.2021, № 43 від 25.06.2021, № 44 від 25.06.2021, № 45 від 25.06.2021, № 46 від 25.06.2021, № 47 від 25.06.2021, № 48 від 25.06.2021, № 49 від 30.06.2021 датою їх фактичного направлення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням зазначеного, на підставі наявних у матеріалах справи доказів, виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства України, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи встановлено, що за подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 111 430,40 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 28.06.2024, наявною в матеріалах справи.

Отже, оскільки позовну заяву задоволено повністю, судовий збір у сумі 111 430,40 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

в и р і ш и в:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Ворфей» (бул. Лесі Українки, 28-А, офіс 201, м. Київ, код ЄДРПОУ 37402608) до Головного управління ДПС у місті Києві (вул. Шолуденка, буд. 33/19, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 44116011), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України щодо невинесення рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 4 від 18.06.2021 на суму 651 230,00 грн. у т.ч. ПДВ 108 538,33 грн., № 5 від 22.06.2021 на суму 149 852,00 грн., у т.ч. ПДВ 24 975,33 грн., № 6 від 22.06.2021 на суму 1 632 656,00 грн. у т.ч. ПДВ 272 109,33 грн., № 7 від 22.06.2021 на суму 3 094 236,00 грн. у т.ч. ПДВ 515 706,00 грн., № 8 від 22.06.2021 на суму 847 856,00 грн. у т.ч. ПДВ 141 309,33 грн., № 9 від 22.06.2021 на суму 703 598,00 грн, у т.ч. ПДВ 117 266,33 грн., № 10 від 23.06.2021 на суму 1 698 563,00 у т.ч. ПДВ 283 093,83 грн., № 11 від 23.06.2021 на суму 1 456 985,00 у т.ч. ПДВ 242 830,83 грн., № 12 від 23.06.2021 на суму 377 985,00 у т.ч. ПДВ 62 997,50 грн., № 13 від 23.06.2021 на суму 2 623 598,00 у т.ч. ПДВ 437 266,33, № 14 від 23.06.2021 на суму 4 274 523,00 у т.ч. ПДВ 712 420,50, № 15 від 24.06.2021 на суму 923 659,00 у т.ч. ПДВ 153 943,17, № 16 від 24.06.2021 на суму 974 123,00 у т.ч. ПДВ 162 353,83, № 17 від 24.06.2021 на суму 945 632,00 у т.ч. ПДВ 157 605,33, № 18 від 24.06.2021 на суму 748 402,00 у т.ч. ПДВ 124 733,67, № 19 від 24.06.2021 на суму 598 456,00 у т.ч. ПДВ 99 742,67, № 20 від 24.06.2021 на суму 546 952,00 у т.ч. ПДВ 91 158,67, № 21 від 24.06.2021 на суму 964 789,00 у т.ч. ПДВ 160 798,17, № 22 від 24.06.2021 на суму 985 423,00 у т.ч. ПДВ 164 237,17, № 23 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 24 від 24.06.2021 на суму 954 132,00 у т.ч. ПДВ 159 022,00, № 25 від 24.06.2021 на суму 945 623,00 у т.ч. ПДВ 157 603,83, № 26 від 24.06.2021 на суму 903 269,00 у т.ч. ПДВ 150 544,83, № 27 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 у т.ч. ПДВ 152 061,50, № 28 від 24.06.2021 на суму 974 236,00 у т.ч. ПДВ 162 372,67, № 29 від 24.06.2021 на суму 985 623,00 у т.ч. ПДВ 164 270,50, № 30 від 24.06.2021 на суму 878 956,00 у т.ч. ПДВ 146 492,67, № 31 від 24.06.2021 на суму 965 239,00 у т.ч. ПДВ 160 873,17, № 32 від 25.06.2021 на суму 941 236,00 у т.ч. ПДВ 156 872,67, № 33 від 25.06.2021 на суму 971 125,00 у т.ч. ПДВ 161 854,17, № 34 від 25.06.2021 на суму 871 236,00 у т.ч. ПДВ 145 206,00, № 35 від 25.06.2021 на суму 745 698,00 у т.ч. ПДВ 124 283,00, № 36 від 25.06.2021 на суму 344 659,00 у т.ч. ПДВ 57 443,17, № 37 від 25.06.2021 на суму 951 236,00 у т.ч. ПДВ 158 Документ сформований в системі «Електронний суд» 21.05.2024 12 539,33, № 38 від 25.06.2021 на суму 995 236,00 у т.ч. ПДВ 165 872,67, № 39 від 25.06.2021 на суму 988 563,00 у т.ч. ПДВ 164 760,50, № 40 від 25.06.2021 на суму 964 782,00 у т.ч. ПДВ 160 797,00, № 41 від 25.06.2021 на суму 569 845,00 у т.ч. ПДВ 94 974,17, № 42 від 25.06.2021 на суму 984 173,00 у т.ч. ПДВ 164 028,83, № 43 від 25.06.2021 на суму 483 624,00 у т.ч. ПДВ 80 604,00, № 44 від 25.06.2021 на суму 647 852,00 у т.ч. ПДВ 107 975,33, № 45 від 25.06.2021 на суму 945 239,00 у т.ч. ПДВ 157 539,83, № 46 від 25.06.2021 на суму 998 745,00 у т.ч. ПДВ 166 457,50, № 47 від 25.06.2021 на суму 920 469,00 у т.ч. ПДВ 153 411,50, № 48 від 25.06.2021 на суму 812 369,00 у т.ч. ПДВ 135 394,83, № 49 від 30.06.2021 на суму 20 002,00 у т.ч. ПДВ 3 333,67 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 4 від 18.06.2021 на суму 651 230,00 грн. у т.ч. ПДВ 108 538,33 грн., № 5 від 22.06.2021 на суму 149 852,00 грн., у т.ч. ПДВ 24 975,33 грн., № 6 від 22.06.2021 на суму 1 632 656,00 грн. у т.ч. ПДВ 272 109,33 грн., № 7 від 22.06.2021 на суму 3 094 236,00 грн. у т.ч. ПДВ 515 706,00 грн., № 8 від 22.06.2021 на суму 847 856,00 грн. у т.ч. ПДВ 141 309,33 грн., № 9 від 22.06.2021 на суму 703 598,00 у т.ч. ПДВ 117 266,33 грн., № 10 від 23.06.2021 на суму 1 698 563,00 у т.ч. ПДВ 283 093,83 грн., № 11 від 23.06.2021 на суму 1 456 985,00 у т.ч. ПДВ 242 830,83 грн., № 12 від 23.06.2021 на суму 377 985,00 у т.ч. ПДВ 62 997,50 грн., № 13 від 23.06.2021 на суму 2 623 598,00 у т.ч. ПДВ 437 266,33, № 14 від 23.06.2021 на суму 4 274 523,00 у т.ч. ПДВ 712 420,50, № 15 від 24.06.2021 на суму 923 659,00 у т.ч. ПДВ 153 943,17, № 16 від 24.06.2021 на суму 974 123,00 у т.ч. ПДВ 162 353,83, № 17 від 24.06.2021 на суму 945 632,00 у т.ч. ПДВ 157 605,33, № 18 від 24.06.2021 на суму 748 402,00 у т.ч. ПДВ 124 733,67, № 19 від 24.06.2021 на суму 598 456,00 у т.ч. ПДВ 99 742,67 грн, № 20 від 24.06.2021 на суму 546 952,00 у т.ч. ПДВ 91 158,67 грн, № 21 від 24.06.2021 на суму 964 789,00 грн, у т.ч. ПДВ 160 798,17 грн, № 22 від 24.06.2021 на суму 985 423,00 грн, у т.ч. ПДВ 164 237,17 грн, № 23 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 грн, у т.ч. ПДВ 152 061,50 грн, № 24 від 24.06.2021 на суму 954 132,00 грн, у т.ч. ПДВ 159 022,00 грн, № 25 від 24.06.2021 на суму 945 623,00 грн, у т.ч. ПДВ 157 603,83 грн, № 26 від 24.06.2021 на суму 903 269,00 грн, у т.ч. ПДВ 150 544,83 грн, № 27 від 24.06.2021 на суму 912 369,00 грн, у т.ч. ПДВ 152 061,50 грн, № 28 від 24.06.2021 на суму 974 236,00 грн, у т.ч. ПДВ 162 372,67 грн, № 29 від 24.06.2021 на суму 985 623,00 грн, у т.ч. ПДВ 164 270,50 грн, № 30 від 24.06.2021 на суму 878 956,00 грн, у т.ч. ПДВ 146 492,67 грн, № 31 від 24.06.2021 на суму 965 239,00 грн, у т.ч. ПДВ 160 873,17 грн, № 32 від 25.06.2021 на суму 941 236,00 грн, у т.ч. ПДВ 156 872,67 грн, № 33 від 25.06.2021 на суму 971 125,00 грн, у т.ч. ПДВ 161 854,17 грн, № 34 від 25.06.2021 на суму 871 236,00 грн, у т.ч. ПДВ 145 206,00 грн, № 35 від 25.06.2021 на суму 745 698,00 грн, у т.ч. ПДВ 124 283,00 грн, № 36 від 25.06.2021 на суму 344 659,00 грн, у т.ч. ПДВ 57 443,17 грн, № 37 від 25.06.2021 на суму 951 236,00 у т.ч. ПДВ 158 539,33, № 38 від 25.06.2021 на суму 995 236,00 у т.ч. ПДВ 165 872,67, № 39 від 25.06.2021 на суму 988 563,00 у т.ч. ПДВ 164 760,50, № 40 від 25.06.2021 на суму 964 782,00 у т.ч. ПДВ 160 797,00, № 41 від 25.06.2021 на суму 569 845,00 у т.ч. ПДВ 94 974,17, № 42 від 25.06.2021 на суму 984 173,00 у т.ч. ПДВ 164 028,83, № 43 від 25.06.2021 на суму 483 624,00 у т.ч. ПДВ 80 604,00, № 44 від 25.06.2021 на суму 647 852,00 у т.ч. ПДВ 107 975,33, № 45 від 25.06.2021 на суму 945 239,00 у т.ч. ПДВ 157 539,83, № 46 від 25.06.2021 на суму 998 745,00 у т.ч. ПДВ 166 457,50, № 47 від 25.06.2021 на суму 920 469,00 у т.ч. ПДВ 153 411,50, № 48 від 25.06.2021 на суму 812 369,00 у т.ч. ПДВ 135 394,83, № 49 від 30.06.2021 на суму 20 002,00 у т.ч. ПДВ 3 333,67, які були подані Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОРФЕЙ" датою їх фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ворфей» судові витрати з оплати судового збору у сумі 55 715 грн 20 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ворфей» судові витрати з оплати судового збору у сумі 55 715 грн 20 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Парненко В.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122100719
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/24226/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні