КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 вересня 2024 року м. Київ№ 320/44812/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік»
до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
12 жовтня 2023 року через систему «Електронний суд» Товариство з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (далі позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в м. Києві (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якому просить суд:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421810/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 41 від 17 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421812/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 19 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421815/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 20 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421813/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 61 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421807/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 62 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421814/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 63 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421811/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 64 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421806/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 82 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421809/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 83 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421816/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 85 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421808/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 86 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421817/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 84 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 41 від 17 січня 2023 року, № 19 від 16 січня 2023 року, № 20 від 16 січня 2023 року, № 61 від 18 січня 2023 року, № 62 від 18 січня 2023 року, № 63 від 18 січня 2023 року, № 64 від 18 січня 2023 року, № 82 від 19 січня 2023 року, № 83 від 19 січня 2023 року, № 85 від 19 січня 2023 року, № 86 від 19 січня 2023 року, № 84 від 19 січня 2023 року датою їх фактичного подання на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає про необґрунтованість спірних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації, позивачем було надано пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених господарських операцій. Проте, в оскаржуваному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної контролюючим органом не обґрунтовано, чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкових накладних.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04 грудня 2023 року позовну заяву №320/44812/23 передано судді Жуковій Є.О.
05 грудня 2023 року зазначену позовну заяву було фактично передано судді Жуковій Є.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2023 року відкрито провадження у справі №320/44812/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов та витребуваних документів.
Відповідно до довідок про доставку електронного листа, документ в електронному вигляді «Ухвала про відкриття спрощеного провадження без проведення судового засідання» від 08 грудня 2024 рок у справі №320/44812/23 доставлено до електронного кабінету ТОВ «Гарант Логістік», представника позивача адвоката Пузія О.В., ГУ ДПС у м. Києві та ДПС України 11 грудня 20223 року.
09 січня 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у м. Києві та ДПС України надійшли відзиви на позовну заяву.
Відповідачі із позовом не погоджуються та вважають його необґрунтованим та такими, що не підлягає задоволенню. Так, відповідачі зазначають, що за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення операцій комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з конкретною причиною відмови у реєстрації. Відповідачі наголошують, що позивачем не були надані до реєстрації документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій за якими було складено податкові накладні № 41 від 17 січня 2023 року, № 19 від 16 січня 2023 року, № 20 від 16 січня 2023 року, № 61 від 18 січня 2023 року, № 62 від 18 січня 2023 року, № 63 від 18 січня 2023 року, № 64 від 18 січня 2023 року, № 82 від 19 січня 2023 року, № 83 від 19 січня 2023 року, № 85 від 19 січня 2023 року, № 86 від 19 січня 2023 року, № 84 від 19 січня 2023 року. Відтак, на думку відповідачів, подані для реєстрації податкові накладні № 41 від 17 січня 2023 року, № 19 від 16 січня 2023 року, № 20 від 16 січня 2023 року, № 61 від 18 січня 2023 року, № 62 від 18 січня 2023 року, № 63 від 18 січня 2023 року, № 64 від 18 січня 2023 року, № 82 від 19 січня 2023 року, № 83 від 19 січня 2023 року, № 85 від 19 січня 2023 року, № 86 від 19 січня 2023 року, № 84 від 19 січня 2023 року та документи не відповідають вичерпному переліку, а зміст первинних документів не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарських операцій.
09 січня 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у м. Києві надійшла заява про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
15 січня 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від представника позивача адвоката Пузій О.В. надійшла відповідь на відзив відповідача 2.
Представник позивача у відповіді на відзив відповідача 2 зазначив, що законодавством прямо передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Крім того, Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Отже, відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.
У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений. Просить суд задовольнити позов.
17 січня 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від представника позивача адвоката Пузій О.В. надійшла відповідь на відзив відповідача 1.
Предстаник позивача у відповіді на відзив відповідача 1 зазначив, що податковим органом у відзиві на позов не наведенні обґрунтовані доводи проте те, чому надані позивачем документи не були достатніми для реєстрації податкової накладної.
Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту /контрагентів позивача, нікчемності або недійсності угоди/угод, укладеної (их) позивачем або відсутності реального характеру операції матеріали справи не містять, а відповідачами таких доказів до суду не надано. Просить суд задовольнити позов.
Ухвалою Київської окружного адміністративного суду від 02 лютого 2024 року залишено заяву представника Головного управління ДПС у м. Києві про розгляд справи за правилами загального позовного провадження з викликом сторін без задоволення.
26 липня 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від представника позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій просить суд:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
від 29 серпня 2023 року № 9421810/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 41 від 17 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421812/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 19 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421815/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 20 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421813/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 61 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421807/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 62 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421814/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 63 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421811/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 64 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421806/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 82 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421809/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 83 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421816/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 85 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421808/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 86 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801);
від 29 серпня 2023 року № 9421817/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 84 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 41 від 17 січня 2023 року, № 19 від 16 січня 2023 року, № 20 від 16 січня 2023 року, № 61 від 18 січня 2023 року, № 62 від 18 січня 2023 року, № 63 від 18 січня 2023 року, № 64 від 18 січня 2023 року, № 82 від 19 січня 2023 року, № 83 від 19 січня 2023 року, № 85 від 19 січня 2023 року, № 86 від 19 січня 2023 року, № 84 від 19 січня 2023 року датою їх фактичного подання на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік».
З метою додержання розумного строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Гарант Логістік» зареєстровано в якості юридичної особи з 29 травня 2018 року. Підприємство є платником ПДВ з 19 липня 2018 року, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість.
Основним видом господарської діяльності ТОВ «Гарант Логістік» є оптова торгівля напоями (код КВЕД 46.34), вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41) та інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (код КВЕД 52.29).
З метою здійснення вказаної господарської діяльності ТОВ «Гарант Логістік» використовує наступні складські приміщення:
склад загальною площею 100,00 кв. м„ який розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. 1, що використовується підприємством на підставі Договору суборенди № 0104-01 від 01 квітня 2022 року, укладеного з ТОВ «БЕВЕРІДЖИЗ ЛОГІСТИК ГРУП» (код ЄДРПОУ 43885239);
склад загальною площею 1467,6 кв. м., який розташовано за адресою: м. Дніпро, Краснопільська, буд. 31, що використовується підприємством на підставі Договору суборенди № 1507 від 15 липня 2021 року укладеного з ТОВ «МІРІАДА-ЦЕНТР І» (код ЄДРПОУ 37896913);
склад загальною площею 758,9 кв. м., який розташовано за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Коломойцівська, буд. 21/2, що використовується підприємством на підставі Договору оренди (найму) об`єктів нерухомості № А-130 від 01 січня 2020 року, укладеного з ТОВ «ПТЗ КРИВБАС» (код ЄДРПОУ 24245048).
01 червня 2020 року між ТОВ «Гарант Логістік» та Іноземним підприємством "КОКА- КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" (код ЄДРПОУ 21651322) було укладено Договір про надання логістичних послуг № LOG-155-06-20 (далі - Договір).
За умовами вказаного Договору ТОВ «Гарант Логістік», як виконавець, зобов`язується надавати послуги у відповідності до умов цього Договору, а ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, зобов`язується приймати та оплачувати належним чином надані послуги (п. 2.1. Договору).
Пунктом 2.2. цього Договору визначено, що невиключний перелік Послуг, які Виконавець надає Замовнику, включає в себе:
- відповідальне зберігання Товарів;
- складування Товарів згідно з чинними процедурами та вимогами Замовника;
- розвантаження Товарів, які будуть надходити зі складу Замовника;
- розвантаження Товарів, які будуть надходити зі складу Замовника, та торгівельних точок, для подальшого їх складування та зберігання;
- відвантаження Товарів зі складу відповідального зберігання на Склади Замовника та торгівельні точки, визначені Замовником;
- обробка вхідних та вихідних Товарів та організація документообігу при цьому;
- внутрішньо складська дистрибуція Товарів (дотримання принципу РЕРО, ротація продукції);
- комплектація Товарів у відповідності до вимог Замовника.
Пунктом 1 додаткової угоди № 1 від 01 червня 2020 року до вказаного Договору (з урахуванням змін внесених до цього додатку додатковою угодою № 2 від 01 квітня 2021 року до вказаного Договору, копія додається) сторонами було погоджено умови виконання послуг транспортування та зберігання основної продукції:
на складі в м. Дніпро та м. Запоріжжя вартість зберігання однієї одиниці вантажу (1 умовний ящик, 1 unit case) складає 7,05 грн, без ПДВ;
на складі в м. Кривий Ріг вартість зберігання однієї одиниці вантажу (1 умовний ящик, 1 unit case) складає 7,16 грн, без ПДВ.
В жовтні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Кривий Ріг та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 240 102,72 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 17 січня 2023 року №LOG-000049, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в жовтні 2022 р. послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Кривий Ріг вартістю без ПДВ 302 529,43 грн, ПДВ 20% - 60 505,89 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 363 035,32 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту 17 січня 2023 року №LOG-000049, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,16 грн = 1,26 грн без ПДВ.
Вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в жовтні 2022 року в обсязі 240 102,72 кг на складі у м. Кривий Ріг складає 302 529,43 грн без ПДВ (240 102,72 кг * 1,26 грн = 302 529,43 грн).
На підставі рахунку №LOG-000041 від 17.01.2023 р. ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 302 529,43 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В листопаді 2022 року ІП КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Запоріжжя та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 385 953,32 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 16 січня 2023 року №LOG-000047, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Запоріжжя вартістю без ПДВ 478 582,12 грн, ПДВ 20% - 95 716,42 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 574 298,54 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до цього акту, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1 І 5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн. = 1,24 грн. без ПДВ.
Вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 385 953,32 кг на складі у м. Запоріжжя складає 478582,12 грн. без ПДВ (385 953,32 кг*1,24 грн = 478582,12 грн).
На підставі рахунку №LOG-000019 від 16 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 478 582,12 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В листопаді 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Кривий Ріг та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 372 261,07 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 16 січня 2023 року №LOG-000048, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Кривий Ріг вартістю без ПДВ 469 048,95 грн, ПДВ 20% - 93 809,79 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 562 858,74 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту від 16 січня 2023 року №LOG-000048, 1 ипіґ сазе = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case* 7,16 грн = 1,26 грн без ПДВ.
Вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 372 261,07 кг на складі у м. Кривий Ріг складає 469 048,95 грн без ПДВ (372261,07 кг * 1,26 грн = 469 048,95 грн).
На підставі рахунку №LOG-000020 від 16 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 469 048,95 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В листопаді 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 344 361,58 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000067, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 427 008,36 грн, ПДВ 20% - 85 401,67 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 512 410,03 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається акту від 18 січня 2023 року №LOG-000067, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн. = 1,24 грн. без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 344361,58 кг на складі у м. Дніпро складає 427 008,36 грн без ПДВ (344 361,58 кг * 1,24 грн = 427 008,36 грн).
На підставі рахунку №LOG-000061 від 18 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 427 008,36 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
Також в листопаді 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 348 899,55 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000068, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 432 635,44 грн, ПДВ 20% - 86 527,09 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 519 162,53 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000068, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 348 899,55 кг на складі у м. Дніпро складає 432 635,44грн без ПДВ (348 899,55 кг * 1,24 грн = 432 635,44 грн).
На підставі рахунку №LOG-000062 від 18 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 432 635,44 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою .
Також в листопаді 2022р. ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 296 282,40 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000069, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 367 390,19 грн, ПДВ 20% - 73 478,04 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 440 868,22 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000069, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 296 282,40 кг на складі у м. Дніпро складає 367 390,19 грн без ПДВ (296 282,40 кг * 1,24 грн = 367 390,19 грн).
На підставі рахунку №LOG-000063 від 18 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 367 390,19 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В листопаді 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 405 869,28 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000070, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в листопаді 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної Документ сформований в системі основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 503 277,91грн, ПДВ 20% - 100 655,58 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 603 933,49 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 18 січня 2023 року №LOG-000070, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в листопаді 2022 року в обсязі 405 869,28 кг на складі у м. Дніпро складає 503 277,91 грн без ПДВ (405 869,28 кг * 1,24 грн = 503 277,91 грн).
На підставі рахунку №LOG-000064 від 18 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 503 277,91 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В грудні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Запоріжжі та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 386 960,68 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000082, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в грудні 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Запоріжжі вартістю без ПДВ 479 831,24 грн, ПДВ 20% - 95 966,25 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 575 797,49 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту від 19 січня 2023 року №LOG-000082, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в грудні 2022 року в обсязі 386 960,68 кг на складі у м. Запоріжжі складає 479 831,24 грн без ПДВ (386 960,68 кг * 1,24 грн = 479 831,24 грн).
На підставі рахунку №LOG-000082 від 19 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 479 831,24 грн. (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В грудні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 386 960,68 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG -000083, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в грудні 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 459 052,65 грн, ПДВ 20% - 91 810,53 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 550 863,18 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до цього акту здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG -000083, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн. = 1,24 грн. без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в грудні 2022 року в обсязі 386 960,68 кг на складі у м. Дніпро складає 459 052,65 грн без ПДВ (386 960,68 кг * 1,24 грн = 459 052,65 грн).
На підставі рахунку №LOG-000083 від 19 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 459 052,65 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
Також в грудні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 371 130,50 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000085, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в грудні 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 460 201,82 грн, ПДВ 20% - 92 040,36 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 552 242,18 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000085, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1 1 5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн. = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в грудні 2022 року в обсязі 371 130,50 кг на складі у м. Дніпро складає 460201,82 грн. без ПДВ (371 130,50 кг * 1,24 грн = 460 201,82 грн).
На підставі рахунку №LOG-000085 від 19 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 460 201,82 грн (без ПДВ).
Також в грудні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Дніпро та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 382 643,46 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000086, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в грудні 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Дніпро вартістю без ПДВ 474 477,89 грн, ПДВ 20% - 94 895,58 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 569 373,47 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000086, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1 І 5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,05 грн = 1,24 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в грудні 2022 року в обсязі 382 643,46 кг на складі у м. Дніпро складає 474 477,89 грн без ПДВ (382 643,46 кг * 1,24 грн = 474 477,89 грн).
На підставі рахунку №LOG-000086 від 19 2023 р. ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 474 477,89 грн. (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
В грудні 2022 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД", як Замовник, доставило на склад підприємства у м. Кривий Ріг та передало на відповідальне зберігання основну продукцію ТМ «КОКА-КОЛА» в загальному обсязі 361 902,00 кг.
На виконання вказаного Договору було складено акт здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000084, яким підтверджено виконання ТОВ «Гарант Логістік» в грудні 2022 року послуг зі зберігання та транспортування вказаної основної продукції на складі у м. Кривий Ріг вартістю без ПДВ 455 996,52 грн, ПДВ 20% - 91 199,30 грн, загальна вартість послуг з ПДВ 547 195,82 грн.
Відповідно до погодженого сторонами економічного обґрунтування наданих послуг, який додається до акту здачі-приймання послуг від 19 січня 2023 року №LOG-000084, 1 unit case = 5,678 літрів (кг), відповідно в 1 літрі (кг) - 0,176 unit case (1/5,678). Таким чином, вартість зберігання одного літра (кг) основної продукції дорівнює 0,176 unit case * 7,16 грн. = 1,26 грн без ПДВ.
Таким чином, вартість послуг зберігання продукції ТМ «КОКА-КОЛА» в грудні 2022 року в обсязі 361 902,00 кг на складі у м. Кривий Ріг складає 455 996,52 грн без ПДВ (361 902,00 кг * 1,26 грн = 455 996,52 грн).
На підставі рахунку №LOG-000084 від 19 січня 2023 року ІП "КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД" здійснило часткову оплату послуг у сумі 455 996,52 грн (без ПДВ), що підтверджується банківською випискою.
ТОВ «Гарант Логістік» були складені податкові накладні:
№ 41 від 17 січня 2023 року на загальну суму 363 035,32 грн, ПДВ 20% - 60 505,89 грн;
№19 від 16 січня 2023 року на загальну суму 574 298,54 грн, ПДВ 20% - 95 716,42 грн;
№ 20 від 16 січня 2023 року на загальну суму 562 858,74 грн, ПДВ 20% - 93 809,79 грн;
№ 61 від 18 січня 2023 року на загальну суму 512 410,03 грн, ПДВ 20% - 85 401,67 грн;
№ 62 від 18 січня 2023 року на загальну суму 519 162,53 грн, ПДВ 20% - 86 527,09 грн;
№ 63 від 18 січня 2023 року на загальну суму 440 868,22 грн, ПДВ 20% - 73 478,04 грн;
№ 64 від 18 січня 2023 року на загальну суму 603 933,49 грн, ПДВ 20% - 100 655,58 грн;
№ 82 від 19 січня 2023 року на загальну суму 575 797,49 грн, ПДВ 20% - 95 966,25 грн;
№ 83 від 19 січня 2023 року на загальну суму 550 863,18 грн, ПДВ 20% - 91 810,53 грн;
№ 85 від 19 січня 2023 року на загальну суму 552 242,18 грн, ПДВ 20% - 92 040,36 грн;
№ 86 від 19 січня 2023 року на загальну суму 569 373,47 грн, ПДВ 20% - 94 895,58 грн;
№ 84 від 19 січня 2023 року на загальну суму 547 195,82 грн, ПДВ 20% - 91 199,30 грн.
Означені податкові накладні були подані засобами електронного зв`язку до ДПС України на реєстрацію в ЄРПН.
За результатом направлення податкових накладних позивачем отримані повідомлення (квитанції) про зупинення їх реєстрації з тих підстав, що податкові накладні складені та подані платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомляємо : показник «П»=1,0982%, «р»=0.
На виконання приписів податкового законодавства підприємство направило засобами електронного зв`язку до комісії ГУ ДПС у м. Києві повідомлення з письмовими поясненнями стосовно підтвердження інформації, зазначеної в цих податкових накладних та копії документів щодо реальності вказаних господарських операцій.
За результатом розгляду цих пояснень та документів були прийняті:
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421810/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 41 від 17 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року № 9421812/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 19 від 16 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421815/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 20 від 16 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421813/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 61 від 18 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421807/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 62 від 18 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421814/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 63 від 18 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421811/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 64 від 18 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421806/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 82 від 19 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421809/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №83 від 19 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421816/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №85 від 19 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421808/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №86 від 19 січня 2023 року;
рішення від 29 серпня 2023 року №9421817/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №84 від 19 січня 2023 року.
В якості підстави прийняття вказаних рішень заначено про надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В розділі цих рішень «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» вказано «Первинні документи щодо надання послуг».
Не погоджуючись з цими рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України .
Комісія з питань розгляду скарг ДПС України прийняла рішення, якими вказані скарги залишила без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.
Комісія з питань розгляду скарг ДПС України в своїх рішення зазначила іншу підставу для відмови, а саме: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - ПК України).
Зокрема, пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до положень підпункту 201.1.16 пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України було затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпунктів «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпунктів «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу 1 пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктами 5 і 6 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема:
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Зміст наведених положень Порядку № 1165 та зокрема пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку свідчить про те, що розгляду комісією регіонального рівня питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та прийняття одного із передбачених Порядком рішення передує процедура моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Після того, комісією регіонального рівня розглядається питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку та приймається рішення про відповідність або невідповідність платника податку таким критеріям. Водночас, у силу положень пункту 40 Порядку № 1165 такі рішення приймаються комісією на засіданнях, шляхом проведення відкритого голосування, та результати щодо прийняття рішень фіксуються у протоколах.
Водночас, для того, аби встановити відповідність платника податку на додану вартість вказаному критерію ризиковості, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а саме наявність певної визначеної податкової інформації, що вказує на ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної саме в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування такого платника.
Відповідно до висновків Верховного Суду у постанові від 05.01.2021 року у справі № 640/11321/20 у подібних правовідносинах при вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характеру цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.
Так, у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності; з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.
Водночас, в оскаржуваних рішеннях від 29 серпня 2023 року контролюючий орган не зазначив суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення; не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, у яких були зафіксовані такі операції.
З матеріалів справи вбачається, що по суті Комісією регіонального рівня було прийнято рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування, а прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю.
Як уже зазначалося вище, в оскаржуваному рішенні відповідачем не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, у яких були зафіксовані такі операції.
Натомість контролюючим органом лише зазначено загальні посилання на контрагентів позивача, період здійснення операцій, водночас, відповідач не надав суду жодні документальні докази наявності у Головного управління ДПС у м. Києві податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником (позивачем), які стали підставою для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.
Також відповідачем не надано доказів проведення та фіксування результатів засідання комісії регіонального рівня, на якому було прийнято оскаржувані рішення від 29 серпня 2023 року.
У матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем у рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.
Суд наголошує на тому, що посилання податкового органу на ризиковість контрагентів позивача є недоведеним, не ґрунтується на результатах проведених податкових перевірок контрагентів.
Водночас, питання реальності/товарності господарських операцій позивача з контрагентами не може досліджуватись у межах розгляду даного спору, позаяк, це виходить за предмет спору.
Суд вважає, що документальне підтвердження обставин, що товариство задіяне в проведенні ризикових операцій відсутнє. Позивач не може нести відповідальність за порушення контрагентами правил здійснення господарської діяльності та/або податкової дисципліни. У разі якщо контрагентом були допущені порушення норм податкового або іншого законодавства, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цього контрагента, а не сумлінного платника податків.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 14.03.2018 у справі № 803/1198/16.
Принцип індивідуальної відповідальності платника податків прослідковується і в практиці ЄСПЛ.
Так, у рішенні ЄСПЛ у справі «Інтерсплав проти України» ідеться про те, що платник податків не може відповідати за зловживання свого контрагента за відсутності будь-яких ознак, які б вказували на те, що такий платник був безпосередньо залучений до таких зловживань.
Таким чином, рішення комісії не містить мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Водночас, навіть попри те, що Порядком № 1165 затверджено форму рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, не виконання відповідачем обов`язку доказування, встановленого частиною другою статті 77 КАС України, а саме недоведеність суду правомірності прийняття рішення (що воно прийняте обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, за наявності визначених Порядком № 1165 підстав), є підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.
Суд наголошує на тому, що сама оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Тож суд за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для віднесення позивача до ризикових платників за підставами, зазначеними саме в спірному рішенні.
Отже, враховуючи, що контролюючим органом не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, суд вбачає наявні підстави для визнання рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при Головному управлінні ДПС у м. Києві про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29 серпня 2023 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Щодо правомірності заявленої вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ «Гарант Логістик» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, суд зазначає наступне.
Порядком №1165 не передбачено обов`язку комісії регіонального рівня прийняти рішення про виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі скасування судом відповідного рішення про відповідність платника критеріям ризиковості.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 13 січня 2011 року в справі «Чуйкіна проти України» констатував, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків.
Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», у якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань є одним із його аспектів (рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства»).
Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції.
Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» та «Кутіч проти Хорватії») .
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ГУ ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістик» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Аналогічна правова позиція підтримується Верховним Судом, зокрема, в постанові від 17 листопада 2023 року у справі № 420/3798/20 та в постанові від 27 вересня 2023 року у справі № 420/10012/22.
Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, при звернення з даним позовом до Київського окружного адміністративного суду позивачем сплачений судовий збір в розмірі 32 208 грн згідно платіжної інструкції від 12 жовтня 2023 року №8831.
Отже, в силу приписів статті 139 КАС України сплачений судовий збір в розмірі 32 208 грн та витрати на професійну правничу допомогу підлягають відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1 Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістик» задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421810/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 41 від 17 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421812/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 19 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421815/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 20 від 16 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
5. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421813/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 61 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
6. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421807/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 62 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
7. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421814/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 63 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
8. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421811/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 64 від 18 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
9. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421806/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 82 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
10. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421809/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 83 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
11. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421816/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 85 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
12. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421808/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 86 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
13. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України Головного управління ДПС у м. Києві від 29 серпня 2023 року № 9421817/42162801, яким відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 84 від 19 січня 2023 року, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік» (код ЄДРПОУ 42162801).
14. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 41 від 17 січня 2023 року, № 19 від 16 січня 2023 року, № 20 від 16 січня 2023 року, № 61 від 18 січня 2023 року, № 62 від 18 січня 2023 року, № 63 від 18 січня 2023 року, № 64 від 18 січня 2023 року, № 82 від 19 січня 2023 року, № 83 від 19 січня 2023 року, № 85 від 19 січня 2023 року, № 86 від 19 січня 2023 року, № 84 від 19 січня 2023 року датою їх фактичного подання на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю «Гарант Логістік».
15. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Конструктив ВТВ» понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 16 104 (шістнадцять тисяч сто чотири) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
16. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Конструктив ВТВ» понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 16 104 (шістнадцять тисяч сто чотири) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 08.10.2024 |
Номер документу | 122100983 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні