Рішення
від 30.09.2024 по справі 320/379/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2024 року № 320/379/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Реформа» про стягнення штрафних санкцій,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області з позовом, в якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Реформа» штраф у сумі 34 000,00грн. в дохід державного бюджету згідно Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення від 27.01.2021 №7.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафних санкцій відповідно до рішення від 27.01.2021 №7 у розмірі 34 000,00грн.

Відповідач пояснень щодо заявлених позовних вимог до суду не надав.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.01.2023 позовну заяву повернуто позивачу.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.02.2024 ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 31.01.2023 скасовано. Справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.02.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, ТОВ «Керуюча компанія «Реформа» здійснює господарську діяльність з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії у Київській області на підставі ліцензій на провадження зазначених видів господарської діяльності, виданих за розпорядженням від 15.08.2019 року №470 Київської обласної державної адміністрації та, рішенням виконавчого комітету Петропавлівсько-Борщагівської сільради Києво-Святошинського району Київської області від 30.09.2019 №317, визнано виконавцем послуг з постачання теплової енергії споживачам на території села Чайки Києво-Святошинського району Київської області по вулиці Лобановського Валерія.

Головним управлінням розглянуто колективне звернення співвласників багатоквартирного будинку №14 (вх. №КО-11-2021 від 05.01.2021) по вул. Лобановського Валерія в селі Чайки Києво-Святошинського (Бучанського) району Київської області, в якому порушено питання щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів). 22.01.2021 Головним управлінням на електронну пошту Товариства надіслано повідомлення № вих.-10-06/560-21 від 22.01.2021 про здійснення в період з 25.01.2021 по 26.01.2021 позапланової перевірки ТОВ «Керуюча Компанія «РЕФОРМА» з питань викладених в зверненні громадян України, у зв`язку із чим зобов`язано посадову чи уповноважену особу підприємства прибути до місця провадження господарської діяльності на 12:00 годину 25.01.2021 відповідно до ч. 11 ст. 4 Закону № 877-V для забезпечення проведення позапланової перевірки та об`єктивного, всебічного та неупередженого розгляду звернення громадян щодо можливого порушення вимог порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги.

Також вказаним листом, попереджено ТОВ «Керуюча компанія «РЕФОРМА» про застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до ст. 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення» у випадку створення перешкод та ігнорування законних вимог контролюючого органу. Даний лист надісланий відповідачу 22.01.2021 на офіційну електронну адресу: ІНФОРМАЦІЯ_2, а також додатково на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1.

На підставі погодження Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 15.01.2021 № 16.2-6/732, наказу від 21.01.2021 № 242-ОД та посвідчення (направлення) від 21.01.2021 № 146 посадовими особами Головного управління 25.01.2021 здійснено виїзд для проведення позапланового заходу державного нагляду Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча Компанія «РЕФОРМА» з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів).

За результатами перевірки Головним управлінням складено акт про створення перешкод у проведенні позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 25.01.2021 № 8, яким зафіксовано наявність порушень вимог законодавства, а саме: Під час перевірки ТОВ «Керуюча компанія «Реформа» у присутності особи на контрольно-пропускному пункті охорони ЖК «Чайки», яка представилася начальником зміни охорони зафіксовано, що офіс ТОВ «КК «Реформа» за адресою вул. Лобановського Валерія, буд. 23, с. Чайки, Києво-Святошинський р-н, Київська область був зачинений.

Таким чином, ТОВ «КК «РЕФОРМА» створено перешкоди Головному управлінню шляхом незабезпечення присутності керівника ТОВ «КК «Реформа», який був повідомлений про здійснення позапланового заходу державного контролю та забезпечення присутності керівника або уповноваженої особи за юридичною адресом ТОВ «КК «Реформа», додатково в акті зазначено в якості порушення - ненадання документів, необхідних для проведення перевірки.

Вказане свідчить про порушення п.п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та ч. 11 ст. 4 Закону № 877-V та призвело до неможливості здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) та поновлення прав споживачів щодо отримання житлово-комунальних послуг за обґрунтованими тарифами.

На підставі викладеного позивачем 27.01.2021 прийнято рішення №7 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення, яким відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 18, п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та ч. 9 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» до відповідача застосовано штраф у розмірі 34 000,00грн.

ТОВ «Керуюча компанія «Реформа», не погоджуючись з рішенням від 27.01.2021 №7 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення, оскаржило його до суду.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 09.08.2021 у справі №320/1647/21, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.11.2021, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Ухвалами Верховного Суду від 20.01.2022 та від 11.04.2022 касаційні скарги повернуті ТОВ «Керуюча компанія «Реформа».

Однак, як зазначає позивач, станом на день звернення до суду з даною позовною заявою ТОВ «Керуюча компанія «Реформа» (грудень 2022 року) штраф згідно рішення від 27.01.2021 №7 не сплачено.

У зв`язку з тим, що відповідач штрафні санкції не сплатив, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Так, правові та організаційні засади здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення встановлені Законом України Про ціни та ціноутворення від 21.06.2012 №5007-VI (далі по тексу - Закон №5007-VI).

Пунктом 4 частини першої статті 20 Закону №5007-VI передбачено, що до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за: невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, станом на момент прийняття рішення у даній справі відповідачем до суду не надано доказів сплати штрафу згідно рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення від 27.01.2021 №7.

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно положень частини 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Відтак, зі спливом строку на добровільну сплату відповідачем суми штрафу за рішенням від 27.01.2021 №7, у позивача виникло право на звернення до суду з метою його стягнення з відповідача у судовому порядку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги встановлені вище обставини, у тому числі, що сума штрафу за рішенням позивача від 27.01.2021 №7 відповідачем не сплачена, оскільки докази протилежного в матеріалах справи відсутні, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд, -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Реформа» штраф у сумі 34 000 (тридцять чотири тисячі), 00грн. в дохід державного бюджету згідно Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення від 27.01.2021 №7.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122101528
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —320/379/23

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Постанова від 01.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні