Постанова
від 01.10.2024 по справі 686/17552/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/17552/24

Провадження № 3/686/5846/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2024 року м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області в особі судді Луня Р.В., за участі представника Хмельницької митниці Сурник А.Ю., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, мешканця АДРЕСА_1 ,

за ч.1 ст.483 МК України, -

встановив:

04.02.2023 о 15:51 год. через міжнародний пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_1 на митну територію України ввезено транспортний засіб марки «NISSAN» модель «X-Trail», VIN: НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_2 , оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання до митного органу, як підставу для його переміщення Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 29.01.2023, що містить неправдиві відомості щодо отримувача товару, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину не визнав та вказав, до нього звернувся його знайомий ОСОБА_2 та попросив допомогти перегнати за кордону автомобіль для ЗСУ. Вказав, що декларацію заповнював ОСОБА_2 на його ім`я, а він лише її підписав. В подальшому, вже на території України, автомобіль передав ОСОБА_3 , який мав його доставити до «Благодійний фонд "РОДИНА.Я.».

Свідок ОСОБА_4 вказав, що неодноразово допомагав ЗСУ шляхом ввезення за кордону автомобілів. Повідомив, що в 2023 році він подзвонив до директора «Благодійного фонду "РОДИНА.Я.» - ОСОБА_5 , який дозволив завозити йому автомобілі на цей фонд. На цей фонд і був завезений автомобіль марки «NISSAN» модель «X-Trail», який в подальшому був переданий військовослужбовцю ОСОБА_6 у військову частину НОМЕР_3 , але «Благодійний фонд "РОДИНА.Я.» відмовився по документах прийняти даний транспортний засіб та видати акт прийомупередачі.

Заслухавши учасників, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про таке.

Диспозиція ч.1ст.483 МК Українивизначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до п. 5 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями, внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року № 8 незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Відповідно до п. 6 цієї Постанови підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується:

- даними протоколу про порушення митних правил № 0027/40000/24 від 30.04.2024 року,

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 29.01.2023 року, яку заповнено та підписано ОСОБА_1 , де в графі 6 «Отримувач/ Consignee» вказано «Благодійний фонд "РОДИНА.Я.» код ЄДРПОУ 44725116, у графі 7 «Фактичне місце призначення розвантаження вантажу / Place unloading of goods» вказано м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, буд 107»;

- відповіддю Благодійної організації «Благодійний фонд «РОДИНА.Я.»» № 184 від 21.02.2024, згідно якої транспортний засіб марки «NISSAN»модель «X-Trail»,VIN: НОМЕР_1 ,номерний знак НОМЕР_2 не отримувався;

- письмовим поясненням директора Благодійної організації «Благодійний фонд «РОДИНА.Я.» ОСОБА_5 від 19.04.2024, згідно якого автомобіль марки «NISSAN» модель «X-Trail», VIN: НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_2 , очолюваною ним благодійною організацією не очікувався і не замовлявся.

- відповіддю, на запит суду, командира в/ч НОМЕР_3 від 16.09.2024, згідно якої транспортний засіб марки «NISSAN» модель «X-Trail», VIN: НОМЕР_1 у військову частину не надходив та не отримувався.

- висновком експерта № 546 за результатами проведення транспортно-товарознавчої експертизи від 03.06.2024 року встановлено, що вартість транспортного засобу «марки «NISSAN» модель «X-Trail», VIN: НОМЕР_1 без нарахування митних платежів може становити 847,92 євро, що за курсом НБУ станом на 03.06.2024 року становить 37295,76 грн.

Відповідно дост.40-1 КУпАП, у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення, особою, на яку накладено таке стягнення, сплачується судовий збір у відповідності дост.4 Закону України «Про судовий збір», що становить 605 грн. 60 коп.

При обранні стягнення враховується характер правопорушення, особа порушника, обставини справи.

Керуючись ст. ст. 40-1, 283, 284 КУпАП, ст. ст.483,526-529 МК України, суд, -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України,та накласти на нього адміністративне стягненняу виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості транспортного засобу марки «NISSAN» модель «X-Trail», VIN: НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_2 ,що становить 18 647 грн. 88 коп., з конфіскацією даного транспортного засобу.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп.

Постанова може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається через Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці з дня її винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. Штраф вноситься порушником в установу банку України.

У разі несплати правопорушником штрафу у вищевказаний строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

- подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статтіКУпАПта зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

- витрати на облік зазначеного правопорушення, розмір яких визначається Кабінетом Міністрів України.

Після набрання постановою законної сили:

- стягувачем штрафу є: Хмельницька митниця, місцезнаходження: м. Хмельницький, вул. Пілотська, 2;

- стягувачем судового збору є: Державна судова адміністрація України, місцезнаходження: м. Київ, вул. Липська, 18/5;

- боржником є: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканець АДРЕСА_1 ;

Реквізити для сплати штрафу: населений пункт: Хмельницький, отримувач: ГУК у Хмел. обл/Хмельн.р-н/21081100; код утримувача (ЕДРПОУ) 37971775; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA418999980313070106000022490; кодкласифікації доходів бюджету21081100; найменування кодукласифікації доходів бюджету: адміністративні штрафи та інші санкції(протокол про порушення митних правил № 0027/40000/24).

Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів:ГУК у м.Києві/м.Київ/ 22030106; код отримувача (код ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача:Казначейство України(ЕАП);рахунокотримувача:UA908999980313111256000026001;кодкласифікації доходів бюджету 22030106; пункт5.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122104437
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —686/17552/24

Постанова від 01.10.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Лунь Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні