Ухвала
від 01.10.2024 по справі 758/11934/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/11934/24

У Х В А Л А

про заставу

01 жовтня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, поданого слідчим слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у місті Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погодженого прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_7 , у кримінальному провадженні №42022000000000455 від 14.04.2022, -

ВСТАНОВИВ:

До Подільського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у місті Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_7 , у кримінальному провадженні №42022000000000455, дані про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.04.2022.

У провадженні слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ ГУ НП у м. Києві знаходиться кримінальне провадження № 42022000000000455 від 14.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 110-2, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 197-1, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 240, ч. 3 ст. 254, ч. 1 ст. 258-3, ч. 3 ст. 258-5, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 382, ч. 1 ст. 388, ч. 3 ст. 212 КК України.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Подільською окружною прокуратурою міста Києва.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження 24.09.2024:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Коростень, Житомирської області, громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_1 , раніше не судимому,

повідомлено про підозру в умисному ухиленні від сплати податків, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до наказу по особовому складу № 196-к від 18.12.2013 призначений на посаду директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422).

Службові повноваження директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) - ОСОБА_4 визначені положеннями Статуту АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), відповідно до якого одноосібним виконавчим органом АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), який здійснює керівництво його поточною діяльністю є Директор Товариства.

ОСОБА_4 у період з 2015 по 2020 р. виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські обов`язки суб`єкта господарської діяльності - AT «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою вказаного товариства.

У зв`язку з чим, на ОСОБА_4 відповідно до чинного законодавства України покладаються наступні обов`язки:

Згідно з вимогами Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996- XIV: бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації (ч. 1 його ст. 8); відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 його ст. 8); для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації, одним з яких є введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; п.6 керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів (ч. 4 його ст. 8). За змістом ч. 8 ст. 9 цього закону відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Згідно з окремими положеннями ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) у період 2015 - 2020 р. р. здійснювало господарську діяльність пов`язану з добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю, піску, гравію, глин і каоліну.

АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) в період з 01.01.2015 по 31.12.2022 відповідно до положень п. 288.2 ст. 288 Податкового Кодексу України є платником орендної плати за об`єкт оподаткування - земельну ділянку, надану в оренду кадастровий номер 1810700000:01:017:0005 (пункт 288.2 статті 288 виключено на підставі Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» від 30.11.2021 № 1914-IX).

Так, між АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) та Коростенською міською радою укладено договір оренди землі від 30.01.2014 № б/н на земельну ділянку для розміщення та експлуатації основних та підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, загальною площею 86,5023 га, терміном на 18 років, та договір оренди землі від 04.01.2021 №2 на земельну ділянку для розміщення та експлуатації основних та підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, загальною площею 86,5023 га, терміном на 10 років.

Разом з тим, Державною податковою службою України в ході проведення дослідження фінансово-господарської діяльності АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) встановлено заниження податкового зобов`язання

з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності в період 2015 - 2020 р. р.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про оренду землі» від 6.10.1998 № 161-XIV відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У статті 13 Закону України «Про оренду землі» вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Разом з тим, згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов`язковий платіж, що його орендар вносить орендодавцю за користування земельною ділянкою.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земель податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативно грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більш відсотка їх нормативної грошової оцінки. Для земельних ділянок, нормативно грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотків та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі Автономній Республіці Крим або по області.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII (набрав чинності з 01.01.2019) внесені зміни, в тому числі, до п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України, яким встановлено, що плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.

Однак ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), ігноруючи нормативні акти, що визначають порядок ведення бухгалтерського обліку та складання податкової звітності, норми податкового законодавства України, в кінці 2014 року, але не пізніше початку 2015 року, розробив злочинний план, направлений на ухилення від сплати податкового зобов`язання за оренду земельних ділянок державної або комунальної власності, шляхом штучного заниження розміру орендної плати, внаслідок невірного застосування п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України до договору оренди земельних ділянок від 30.01.2014 № б/н, від 04.01.2021 №2, що призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету України коштів, за наступних обставин.

Так ОСОБА_4 , перебуваючи з 18.12.2013 на посаді директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), діючи з корисливих мотивів, усвідомлюючи настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді не сплати податків в Україні, реалізуючи свій злочинний намір, направлений на умисне ухилення від сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, шляхом штучного заниження розміру орендної плати, внаслідок невірного застосування п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України до договорів оренди земельних ділянок від 30.01.2014 № б/н, від 04.01.2021 №2, очолюваного ним товариством, ігноруючи власні обов`язки службової особи АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), перебуваючи за адресою: Житомирська обл., Коростенський район, м. Коростень, вул. В. Сосновського, буд. 67, видав офіційні документи - податкові декларації з плати за землю АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) у період 2015 -2020 р. р., в які умисно вніс занижені суми орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, що призвело до заниження АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) податкових зобов`язань з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, внаслідок умисного невірного застосування п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України до договору оренди земельних ділянок від 30.01.2014 № б/н, від 04.01.2021 №2, на загальну суму 9 164 003,03 грн.

З урахуванням викладеного, в результаті умисної протиправної діяльності директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) ОСОБА_4 , за податкові звітні періоди 2015 - 2020 р. р. до державного бюджету України не надійшло орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на загальну суму у розмірі 9 164 003,03 грн., які в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян та призвели до фактичного ненадходження до державного бюджету України коштів в особливо великих розмірах.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення підтверджується, на думку слідства, зібраними в ході досудового розслідування доказами, зокрема: висновком аналітичного дослідження ДПС України від 07.04.2023 № 240/99-00-08-02-01/00292422; висновком за результатами проведення судової економічної експертизи

№ 3-16/09/2024 від 16.09.2024; податковими деклараціями з рентної плати підприємства АТ «Коростенський кар`єр» за 2015 - 2020 роки; іншими первинними та бухгалтерськими документами, зокрема договорами поставки з додатками, накладними, платіжними дорученнями, товарно-транспортні накладними, видатковими та податковими накладними; іншими матеріалами кримінального провадження у своїй сукупності.

Отже, як вказано у клопотанні, за результатами досудового розслідування здобуто достатніх доказів, щодо вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, яке відповідно до ст. 12 КК України віднесене до категорії тяжкого кримінального правопорушення (злочину).

Також зазначається, що орган досудового слідства вважає необхідним застосувати відносно ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави з метою забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного та виконання процесуальних рішень у справі, оскільки більш м`які запобіжні заходи не зможуть забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також не зможуть запобігти спробам переховуватись від органів досудового розслідування і суду, та незаконно впливати на потерпілого, свідків та експертів у кримінальному провадженні.

ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке віднесено до категорії тяжкого кримінального правопорушення (злочину), за яке передбачене покарання у вигляді штрафу у розмірі від п`ятнадцяти тисяч до двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена обставина сама по собі може бути мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування чи суду. Серйозність покарання є релевантною обставиною в оцінці ризику того, що підозрюваний може втекти.

Таким чином, усвідомлюючи тяжкість покарання, що йому загрожує у разі визнання винним у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення, з метою уникнення відповідальності за інкриміновані органом досудового розслідування кримінальні правопорушення, ОСОБА_4 може переховуватись від органу досудового розслідування та, в подальшому, від суду.

Крім того, на теперішній час не встановлено та не допитано всіх можливих свідків у даному кримінальному провадженні. За таких обставин ОСОБА_4 , з метою уникнення кримінальної відповідальності, може незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, експертів, що проводили експертні дослідження, а також ще не допитаних осіб.

Оцінюючи можливість впливу на свідків орган досудового розслідування виходить із передбаченої КПК України процедури отримання свідчень від осіб, які є свідками, у кримінальному провадженні, а саме, спочатку на стадії досудового розслідування свідчення отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акту до суду на стадії судового розгляду - усно шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 статті 23, стаття 224 КПК України). Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на свідченнях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманих у порядку, передбаченому статтею 225 КПК України, тобто допитаних на стадії досудового розслідування слідчим суддею. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них (частина 4 статті 95 КПК України).

За таких обставин ризик впливу на свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом свідчень від свідків та дослідження їх судом.

Вказане надає підстави обґрунтовано припускати ймовірну можливість незаконного впливу зі сторони підозрюваної на свідків з метою зміни чи відмови від раніше наданих ними свідчень.

Заслухавши прокурора, який просив задовольнити клопотання, дослідивши додані до клопотання матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи цього клопотання, заслухавши пояснення підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 , які просили зменшити розмір застави, вказаної у клопотанні слідчого, та погоджувались на виконання окремих зобов`язань (прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та до суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання/роботи), та дослідивши долучені матеріали, суд проходить до висновку, що клопотання слід частково задовольнити з таких підстав.

У провадженні слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ ГУ НП у м. Києві знаходиться кримінальне провадження № 42022000000000455 від 14.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 110-2, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 197-1, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 240, ч. 3 ст. 254, ч. 1 ст. 258-3, ч. 3 ст. 258-5, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 382, ч. 1 ст. 388, ч. 3 ст. 212 КК України.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Подільською окружною прокуратурою міста Києва.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження 24.09.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Коростень, Житомирської області, громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_1 , раніше не судимому, повідомлено про підозру в умисному ухиленні від сплати податків, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до наказу по особовому складу № 196-к від 18.12.2013 призначений на посаду директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422).

Службові повноваження директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) - ОСОБА_4 визначені положеннями Статуту АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), відповідно до яких одноосібним виконавчим органом АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), який здійснює керівництво його поточною діяльністю є Директор Товариства.

ОСОБА_4 у період з 2015 по 2020 р. виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські обов`язки суб`єкта господарської діяльності - AT «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою вказаного товариства.

У зв`язку з чим, на ОСОБА_4 відповідно до чинного законодавства України покладаються наступні обов`язки:

Згідно з вимогами Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996- XIV: бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації (ч. 1 його ст. 8); відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 його ст. 8); для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації, одним з яких є введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; п.6 керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів (ч. 4 його ст. 8). За змістом ч. 8 ст. 9 цього закону Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Згідно з окремими положеннями ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) у період 2015 - 2020 р. р. здійснювало господарську діяльність пов`язану з добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю, піску, гравію, глин і каоліну.

АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) в період з 01.01.2015 по 31.12.2022 відповідно до положень п. 288.2 ст. 288 Податкового Кодексу України є платником орендної плати за об`єкт оподаткування - земельну ділянку, надану в оренду кадастровий номер 1810700000:01:017:0005 (пункт 288.2 статті 288 виключено на підставі Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» від 30.11.2021 № 1914-IX).

Так, між АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) та Коростенською міською радою укладено договір оренди землі від 30.01.2014 № б/н на земельну ділянку для розміщення та експлуатації основних та підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, загальною площею 86,5023 га, терміном на 18 років, та договір оренди землі від 04.01.2021 № 2 на земельну ділянку для розміщення та експлуатації основних та підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, загальною площею 86,5023 га, терміном на 10 років.

Разом з тим, Державною податковою службою України в ході проведення дослідження фінансово-господарської діяльності АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) встановлено заниження податкового зобов`язання

з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності в період 2015 - 2020 р. р. Згідно зі ст. 2 Закону України «Про оренду землі» від 6.10.1998

№ 161-XIV відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У статті 13 Закону України «Про оренду землі» вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Разом з тим, згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов`язковий платіж, що його орендар вносить орендодавцю за користування земельною ділянкою.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земель податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативно грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більш відсотка їх нормативної грошової оцінки. Для земельних ділянок, нормативно грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотків та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі Автономній Республіці Крим або по області.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII (набрав чинності з 01.01.2019) внесені зміни, в тому числі, до п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України, яким встановлено, що плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.

Однак ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), шляхом штучного заниження розміру орендної плати, внаслідок невірного застосування п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України до договорів оренди земельних ділянок від 30.01.2014 № б/н, від 04.01.2021 № 2, очолюваного ним товариством, ігноруючи власні обов`язки службової особи АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422), перебуваючи за адресою: Житомирська обл., Коростенський район, м. Коростень, вул. В. Сосновського, буд. 67, видав офіційні документи - податкові декларації з плати за землю АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) у період 2015 -2020 р. р., в які умисно вніс занижені суми орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, що призвело до заниження АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) податкових зобов`язань з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, внаслідок умисного невірного застосування п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України до договору оренди земельних ділянок від 3 0.01.2014 № б/н, від 04.01.2021 № 2, на загальну суму 9 164 003,03 грн.

З урахуванням викладеного, в результаті умисної протиправної діяльності директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) ОСОБА_4 , за податкові звітні періоди 2015 - 2020 р. р. до державного бюджету України не надійшло орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на загальну суму у розмірі 9 164 003,03 грн., які в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян та призвели до фактичного ненадходження до державного бюджету України коштів в особливо великих розмірах.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому кримінального правопорушення підтверджується зібраними на даний час в ході досудового розслідування доказами та матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Враховуючи, що слідчий суддя на даному етапі провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу, то з огляду на приведені у клопотанні органу досудового розслідування докази, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав вважати, що підозра у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому кримінального правопорушення є обґрунтованою.

Приписами ст. 182 КПК України визначено, що «застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків. Можливість застосування застави щодо особи, стосовно якої застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, може бути визначена в ухвалі слідчого судді, суду у випадках, передбачених частинами третьою або четвертою статті 183 цього Кодексу» (ч. 1 ст. 182).

«Застава може бути внесена як самим підозрюваним, обвинуваченим, так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем). Заставодавцем не може бути юридична особа державної або комунальної власності або така, що фінансується з місцевого, державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим, або у статутному капіталі якої є частка державної, комунальної власності, або яка належить суб`єкту господарювання, що є у державній або комунальній власності» (ч. 2 ст. 182).

«Розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього» (ч. 4 ст. 182).

Розмір застави визначається у таких межах, зокрема «щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину, - від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб» (п. 2 ч. 5 ст. 182).

«Підозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, а також з моменту звільнення підозрюваного, обвинуваченого з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної слідчим суддею, судом в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, підозрюваний, обвинувачений, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави» (ч. 6 ст. 182).

Положеннями ч. 2 ст. 177 КПК України визначено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Зі змісту ст. 178 КПК України вбачається, що при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини (ч. 1 вказаної статті).

Згідно з вимогами ч. 5 ст. 194 КПК України, якщо під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, прокурор доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті, слідчий суддя застосовує відповідний запобіжний захід, зобов`язує підозрюваного прибувати за кожною вимогою до суду або іншого визначеного органу державної влади, а також виконувати один або кілька обов`язків, необхідність покладення яких була доведена прокурором.

Статтею 184 КПК України передбачено вимоги до клопотання слідчого, прокурора про застосування запобіжних заходів.

Оцінюючи в сукупності надані докази, встановлені в судовому засіданні обставини, суд робить висновок, що клопотання слідчого про застосування відносно ОСОБА_4 такого виду запобіжного заходу як застава, відповідає вимогам ст. 184 КПК України, є таким, що ґрунтується на вимогах чинного законодавства. У клопотанні наведено мету та підстави застосування запобіжного заходу, а саме наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення підозрюваним правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою ст. 177 КПК України.

При обранні запобіжного заходу судом враховано обставини, визначені ст. 178 КПК України.

ОСОБА_4 жодним чином не перешкоджає досудовому розслідуванню, має міцні соціальні зв`язки. Оплата за виконання трудових обов`язків ОСОБА_4 на посаді директора АТ «Коростенський кар`єр» (ЄДРПОУ 00292422) є єдиним джерелом доходів; раніше не судимий; злочин, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , є завершеним.

На даному етапі досудового розслідування визначені судом додаткові обов`язки, покладені на підозрюваного ОСОБА_4 , забезпечать своєчасне проведення основних слідчих дій, контроль за місцем перебування підозрюваного та забезпечить його належну процесуальну поведінку.

Оцінивши в сукупності тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_4 за інкримінованою статтею, конкретні обставини вчинення правопорушення, вищенаведені дані про особу підозрюваного, із урахуванням встановлених в ході розгляду даного клопотання обставин, приходжу до висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до підозрюваного ОСОБА_4 .

Керуючись ст. ст. 7, 131, 132, 176 - 178, 182, 184, 194 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у місті Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погодженого прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_7 , у кримінальному провадженні №42022000000000455 від 14.04.2022, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, - задовольнити частково.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 60 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 180 680 (сто вісімдесят тисяч шістсот вісімдесят) гривень.

Покласти на ОСОБА_4 строком до 24.11.2024, в межах строку досудового розслідування, такі обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та до суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання/роботи; не відлучатися за межі Житомирської області без дозволу слідчого, прокурора або суду; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; повністю утриматись від спілкування зі свідками, іншими підозрюваними стосовно обставин, які мають значення у кримінальному провадженні №42022000000000455 від 14.04.2022.

Застава може бути внесена підозрюваним, іншою фізичною або юридичною особою.

Роз`яснити підозрюваному, що він не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, підозрюваний, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

Роз`яснити підозрюваному, що в разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави. У разі звернення застави в дохід держави слідчий суддя, суд вирішує питання про застосування до підозрюваного, обвинуваченого запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого запобіжного заходу. Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122112011
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —758/11934/24

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Блащук А. М.

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Блащук А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні