ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.10.2024 Справа № 914/1320/24
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Трускавецького В. П., за участю секретаря судового засідання Шевчук О. О., розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління», м. Львів,до відповідача:Фізичної особи-підприємця Пріцак Віти Володимирівни, м. Львів,про:стягнення 40'212,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламної конструкції.За участю:позивача:Воронова І. Р. - представниця,відповідача:не з`явився.Судові процедури.
1. На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» до Фізичної особи-підприємця Пріцак Віти Володимирівни про стягнення 40'212,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламної конструкції.
2. Ухвалою суду від 05.06.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 01.07.2024 та встановлено сторонам строк на подання заяв по суті спору.
3. 19 червня 2024 року адвокатом відповідача подано клопотання про надіслання на його електронну адресу матеріалів позовної заяви (вх. № 16262/24).
4. Призначене на 01.07.2024 підготовче засідання не відбулось у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді у період з 01.07.2024 по 12.07.2024.
5. В ухвалі від 15.07.2024 щодо клопотання адвоката відповідачки за вх. № 16262/24 від 19.06.2024 судом роз`яснено, що процесуальним законом не передбачено можливості суду надсилати сторонам на електронну пошту копії заяв по суті спору, а відтак таке клопотання не підлягає задоволенню. Також, вказаною ухвалою призначено підготовче засідання на 23.07.2024.
6. Ухвалою суду від 21.08.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 19.09.2024.
7. Ухвалою суду від 16.09.2024 судове засідання з розгляду справи по суті призначено на іншу дату, а саме на 23.09.2024 у зв`язку з перебуванням судді Трускавецький В. П. у період з 18.09.2024 до 20.09.2024 у відрядженні.
8. У судовому засіданні 23.09.2024 оголошено перерву до 03.10.2024.
9. У судове засідання 03.10.2024 з`явилась представниця позивача, яка не заперечила проти розгляду справи за відсутності представника відповідачки.
10. У даному засідання судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Аргументи сторін.
11. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачка без отримання дозволу встановила спеціальні конструкції зовнішньої реклами на вул. Кульпарківській, 11 та вул. Мазепи, 11 у місті Львів, чим порушила вимоги ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу».
Також, відповідачка самовільно встановила малі архітектурні форми (вивіски) на вул. Ільмовій, 11, вул. Кульпарківській, 11 та вул. Мазепи, 11 у місті Львів, чим порушила вимоги Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львів, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1025 від 11.11.2016.
Позивачем із залученням підрядних організацій демонтовано самовільно встановлені позивачем конструкції зовнішньої реклами та вивіски, а також забезпечено їх зберігання.
Враховуючи, що відповідачка добровільно не оплатила 40212,00 грн витрат, понесених позивачем у зв`язку з проведенням демонтажу та зберігання рекламної продукції, останній звернувся з даним позовом до суду.
12. Відповідачка проти позову не заперечила, доказів оплати заборгованості не надала.
Обставини справи.
13. Рішенням Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010 затверджено Правила розміщення зовнішньої реклами у м. Львові.
14. Ухвалою Львівської міської ради № 376 від 21.04.2011 затверджено Правила благоустрою Львівської міської територіальної громади.
15. Рішенням Львівської міської ради № 332 від 17.05.2013 внесено зміни до рішення виконавчого комітету № 569 від 21.05.2010.
16. Рішенням Львівської міської ради № 1025 від 11.11.2016 затверджено Порядок розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові.
17. 15 грудня 2020 року Департамент містобудування Львівської міської ради звернувся до відповідачки з Вимогою № 23/Р-18-2608, де пропонував добровільно до 28.12.2020 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 3,30х1,40 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Ільмова, 11.
18. Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради № 316 від 30.12.2020 зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 01.07.2021 демонтувати самовільно встановлені вивіски розміщені, зокрема за адресою: м. Львів, вул. Ільмова, 11 (№ п/п 9).
19. 26 березня 2021 року Департамент економічного розвитку Львівської міської ради звернувся до відповідачки з Вимогою № 23/Р-25-807, де пропонував добровільно до 08.04.2021 демонтувати самовільно встановлену спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій (розмір 110,00х0,44 м) на фасаді будинку на вул. Кульпарківській, 11.
20. 29 березня 2021 року Департамент містобудування Львівської міської ради звернувся до відповідачки з Вимогою № 23/Р-25-868, де пропонував добровільно до 11.04.2021 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 110,0х0,50 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Кульпарківська, 11.
21. Наказом Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 37-Д від 16.04.2021 зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 31.12.2021 демонтувати самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами розміщені, зокрема за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 11 (№ п/п 19).
22. Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради № 77 від 23.04.2021 зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 31.12.2021 демонтувати самовільно встановлені вивіски розміщені, зокрема за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 11 (№ п/п 1).
23. 18 травня 2021 року між позивачем (замовник) та ФОП Флис Т. І. (виконавець) укладено Договір № 18/05/21 про надання послуг, згідно з яким виконавець зобов`язується надати замовникові послуги з демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивіски) , їх завантаження, транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання замовника та розвантаження в склад (майданчик) тимчасового зберігання замовника, замовник, в свою чергу, зобов`язується прийняти надані послуги й оплатити їх. У додатку № 1 до вказаного Договору погоджено договірну ціну послуг.
24. Згідно з Актом № 2 від 27.05.2021 силами ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій (розмір 1,1х0,44м), розміщених на фасаді будинку по вул. Кульпарківська, 11.
25. Згідно з Актом № 3 від 27.05.2021 силами ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій (розмір 1,1х0,5 м), розміщених на фасаді будинку по вул. Кульпарківська, 11.
26. Згідно з Актом № 20 від 27.05.2021 силами ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій (розмір 3,3х1,4 м), розміщених на фасаді будинку по вул. Ільмова, 11.
27. Відповідно до Акту № 2705 від 27.05.2021 ФОП Флис Т. І. надав позивачу послуги з демонтажу за адресами: м. Львів, вул. Кульпарківська, 11 (2 шт.) вартістю 415 грн та 460 грн (№ 2 та 3), а також вул. Ільмова, 11 - 640 грн (№ 20).
28. 02 липня 2021 року Департамент містобудування Львівської міської ради звернувся до відповідачки з Вимогою № 23/Р-18-1958, де пропонував добровільно до 11.07.2021 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 1,50х1,20 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Мазепи, 11.
29. 05 липня 2021 року Департамент економічного розвитку Львівської міської ради звернувся до відповідачки з Вимогою № 23/Р-18-1958, де пропонував добровільно до 15.07.2021 демонтувати самовільно встановлену спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій (розмір 0,40х2,00 м) на фасаді будинку на вул. Мазепи, 11.
30. Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради № 134 від 02.08.2021 зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 03.02.2022 демонтувати самовільно встановлені вивіски розміщені, зокрема за адресою: м. Львів, вул. Мазепи, 11 (№ п/п 19).
31. Наказом Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 82-Д від 04.08.2021 зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 05.04.2021 демонтувати самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами розміщені, зокрема за адресами: м. Львів, вул. Мазепи, 11 (№ п/п 4).
32. Згідно з Актом № 10 від 06.09.2021 силами ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій (розмір 1,5х1,2 м), розміщених на фасаді будинку по вул. Мазепи, 11.
33. Згідно з Актом № 11 від 06.09.2021 силами ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій (розмір 0,4х2 м), розміщених на фасаді будинку по вул. Мазепи, 11.
34. Відповідно до Акту № 0609 від 06.09.2021 ФОП Флис Т. І. надав позивачу послуги з демонтажу вивісок за адресами: м. Львів, вул. Мазепи, 11 (2 шт.) вартістю 510 грн, 460 грн (№ 10 та 11).
35. З виписок по рахунку позивача від 02.05.2024 та від 08.05.2024 вбачається, що послуги з демонтажу та зберігання оплачені в повному обсязі.
36. В подальшому, позивач звертався до відповідачки з листами вимогами, у яких просив перерахувати на його рахунок витрати за демонтаж, транспортування та зберігання рекламної продукції, що були розміщені за адресами:
- вул. Кульпарківська, 11: демонтаж, транспортування - 415 грн, зберігання - 255 грн, загалом з ПДВ - 804 грн (лист № 2410-10-3314 від 16.06.2021);
- вул. Кульпарківська, 11: демонтаж, транспортування - 460 грн, зберігання - 323 грн, загалом з ПДВ - 939,60 грн (лист № 2410-10-3324 від 16.06.2021);
- вул. Ільмова, 11: демонтаж, транспортування - 640 грн, зберігання - 323 грн, загалом з ПДВ - 1155,60 грн (лист № 2410-10-3323 від 16.06.2021);
- вул. Мазепи, 11: демонтаж, транспортування - 510 грн, зберігання - 714 грн, загалом з ПДВ - 1468,80 грн (лист № 2410-10-6845 від 29.10.2021);
- вул. Мазепи, 11: демонтаж, транспортування - 460 грн, зберігання - 850 грн, загалом з ПДВ - 1572 грн (лист № 2410-10-6829 від 29.10.2021);
- вул. Ільмова, 11: демонтаж, транспортування - 640 грн, зберігання - 6205 грн, загалом з ПДВ - 8210 грн (лист № 2410-10-694 від 26.02.2024);
- вул. Кульпарківська, 11: демонтаж, транспортування - 460 грн, зберігання - 6205 грн, загалом з ПДВ - 7998 грн (лист № 2410-10-695 від 26.02.2024);
- вул. Кульпарківська, 11: демонтаж, транспортування - 415 грн, зберігання - 6205 грн, загалом з ПДВ - 7944 грн (лист № 2410-10-691 від 26.02.2024).
Позиція суду.
Щодо відшкодування витрат за демонтаж та зберігання малих архітектурних форм (вивісок).
37. Відносини, які виникають у зв`язку з встановленням малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові, розміщення яких передбачено законодавством України, процедуру встановлення архітектурних форм (вивісок) та правові відносини між органами місцевого самоврядування і фізичними та юридичними особами, які виникають у процесі розташування архітектурних форм (вивісок), врегульовано Порядком розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові, затвердженим рішенням виконкому Львівської міської ради № 1025 від 11.11.2016 (зі змінами та доповненнями).
38. Згідно з п.п. 1.6, 5.1 Порядку, встановлення малих архітектурних форм (вивісок) з порушенням цього Порядку забороняється, а моніторинг їх розміщення у м. Львові здійснює комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління.
39. Відповідно до п. 5.3 Порядку, відповідальність за розміщення малої архітектурної форми (вивіски) (міцність, стійкість, безпеку, відповідність погодженому паспорту, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) несе власник або уповноважена власником особа.
40. Відповідно до п.п. 6.1.1, п. 6.1 Порядку, самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски) підлягають демонтажу.
41. У п. 6.2 Порядку визначено, що власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення.
42. Судом встановлено, що Департамент містобудування Львівської міської ради звертався до відповідачки з вимогами:
- № 23/Р-18-2608 від 15.12.2020, де пропонував добровільно до 28.12.2020 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 3,30х1,40 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Ільмова, 11;
- № 23/Р-25-868 від 29.03.2021, де пропонував добровільно до 11.04.2021 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 110,00х0,50 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Кульпарківська, 11;
- № 23/Р-18-1958 від 02.07.2021, де пропонував добровільно до 11.07.2021 демонтувати самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) (розмір 0,40х2,00 м) на зовнішній поверхні будинку на вул. Мазепи, 11.
Відповідачкою не заперечено належність їй такої рекламної конструкції.
43. У п.п. 6.3, 6.6 Порядку встановлено, що демонтаж таких малих архітектурних форм (вивісок) повинен провести власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) самостійно за власний рахунок у термін, вказаний у вимозі уповноваженого органу. Малі архітектурні форми (вивіски), власники яких не виконали у встановлений термін вимог уповноваженого органу про добровільний демонтаж (або отримання паспорта) вносяться до наказу на примусовий демонтаж. Примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради, проект якого готує орган, який здійснює нагляд за станом малої архітектурної форми (вивіски) (комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління).
44. Оскільки відповідачем у добровільному порядку малі архітектурні форми (рекламну конструкцію) не демонтовано, Департаментом містобудування Львівської міської ради видано накази: № 316 від 30.12.2020, № 77 від 23.04.2021, № 134 від 02.08.2021, за якими КП «Адміністративно-технічне управління» повинно демонтувати самовільно встановлені вивіски за адресами: вул. Ільмова, 11, вул. Кульпарківська, 11 та вул. Мазепи, 11 у м. Львів.
45. Такі накази незаконним не визналися.
46. Як вбачається з матеріалів справи КП «Адміністративно-технічне управління» залучено до проведення демонтажу підрядника ФОП Флис Т. І.
47. Зазначеним вище Порядком встановлено, що під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник або користувач малої архітектурної форми (вивіски), представники державних органів, міських служб та інших організацій (п. 6.6). Примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) оформляється актом (2 примірники), який підписують власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) (у разі його присутності при демонтажі), представник комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» та представник організації, яка здійснювала демонтаж. До акта додається в обов`язковому порядку фотофіксація місця розташування малої архітектурної форми (вивіски) до і після демонтажу (п. 6.7). У разі відсутності власника малої архітектурної форми (вивіски) при демонтажі або його відмови від підписання акта демонтажу (про що робиться відповідна відмітка на акті) другий примірник акта комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління у п`ятиденний термін надсилає поштою за місцем реєстрації власника рекомендованим листом (якщо встановлено його місцезнаходження) (п. 6.8).
48. У відповідності до п.п. 6.9, 6.10 Порядку, після проведення демонтажу складається акт демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) з зазначенням характеру робіт та їх вартості, який підписує комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління» (замовник) та організація або особа (виконавець), які надали послуги з демонтажу. Демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) зберігаються на складі комунального підприємства Адміністративно-технічне управління.
49. Беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку, що демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (рекламної конструкції) проведено у відповідності до встановлених вимог, Акти проведення демонтажу рекламних конструкцій № 20 від 27.05.2021, № 3 від 27.05.2021 та № 11 від 06.09.2021 складено належним чином та направлено на адресу відповідачки у встановленому порядку, зважаючи на її відсутність при демонтажі. Надіслання інших документів Порядком не передбачено.
50. Відповідно до п. 13.4. Правил благоустрою м. Львова, затверджених Ухвалою сесії Львівської міської ради № 376 від 21.04.2011 витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники: п.13.4.1. 3а демонтаж та транспортування спеціальної конструкції - у розмірі фактичних витрат; п. 13.4.2.3а зберігання спеціальної конструкції - у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.
51. До матеріалів справи долучено належні та допустимі докази на підтвердження того, що вартість послуг демонтажу самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок), належних відповідачці, наданих ФОП Флис Т. І., на підставі укладеного з КП «Адміністративно-технічне управління» Договору про надання послуг № 18/05/21 від 18.05.2021, становить - 1560,00 грн.
52. Позивач просить суд стягнути з відповідачки 18615,00 грн вартості зберігання демонтованих вивісок за 365 днів.
53. Суд також звертає увагу на те, що кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, в тому числі які постачаються в рамках виконання програми благоустрою міста чи інших подібних програм, які для цілей оподаткування ПДВ є об`єктом оподаткування, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов`язаний визначити податкові зобов`язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.
54. З огляду на вищенаведене, загальна вартість понесених КП «Адміністративно-технічне управління» витрат, пов`язаних з примусовим демонтажем та зберіганням самовільно встановленої малої архітектурної форми (рекламної конструкції), належних відповідачці становить 24210,00 грн разом з ПДВ.
55. Враховуючи вищевикладене, здійснивши власний перерахунок, суд вважає, що вимоги позивача в частині стягнення 24210,00 грн витрат на за демонтаж та зберігання малих архітектурних форм (вивісок) є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо відшкодування витрат за демонтаж та зберігання рекламних конструкцій.
56. Згідно з ст. 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
57. Згідно із п. 3 Типових Правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003р. зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.
58. За приписами п. 4.2.10 Правил розміщення реклами у м. Львові виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення конструкцій зовнішньої реклами та видачі уповноваженим органом ордера/дозволу на виконання робіт, пов`язаних з благоустроєм місця (розриттям грунту) при встановленні наземних рекламних засобів. Уповноваженим органом є відділ комунального господарства районної адміністрації. Ордери видає вищезгаданий відділ відповідно до його компетенції на підставі зареєстрованих та виданих дозволів.
59. Згідно з Правилами розміщення реклами у м. Львові, затверджених рішенням Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010 (далі Правила), КП «Адміністративно-технічне управління» визначено оператором зі справляння плати та нагляду за станом зовнішньої реклами.
60. Згідно з пп. 8.1.1 п. 8.1 Правил розміщення реклами, демонтажу згідно з цими Правилами підлягають: самовільно встановлені рекламні засоби: 8.1.1.1. власник яких невідомий, у тому числі у разі відсутності маркування на рекламному засобі; 8.1.1.2. власник яких відомий, але вимоги про демонтаж не виконав.
61. Пунктом 8.2. Правил розміщення реклами передбачено, зокрема, що у випадку, зазначеному у підпункті 8.1.1 зазначеному у підпункті 8.1.1.2, демонтаж рекламних засобів повинні провести власники (законні користувачі) рекламного засобу самостійно за власний рахунок у термін, вказаний у вимозі робочого органу про усунення порушення Правил розміщення зовнішньої реклами на території Львівської міської територіальної громади.
62. Судом встановлено, що Департамент містобудування Львівської міської ради звертався до відповідачки з вимогами:
- № 23/Р-25-807 від 26.03.2021, де пропонував добровільно до 08.04.2021 демонтувати самовільно встановлену спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій (розмір 110,00х0,44 м) на фасаді будинку на вул. Кульпарківській, 11;
- № 23/Р-18-1985 від 05.07.2021, де пропонував добровільно до 15.07.2021 демонтувати самовільно встановлену спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій (розмір 1,50х1,20 м) на фасаді будинку на вул. Мазепи, 11.
Відповідачкою не заперечено належність її такої рекламної конструкції.
63. За приписами пунктів 9.4, 9.5 Правил розміщення реклами у разі невиконання рекламорозповсюджувачем скерованої йому вимоги, оператор інформує про це робочий орган. Робочий орган протягом 5 робочих днів видає наказ, яким визначається перелік рекламних засобів, що підлягають демонтажу, з зазначенням місця їх розташування і терміну проведення демонтажу оператором.
64. Оскільки відповідачкою у добровільному порядку конструкції зовнішньої реклами не демонтовано, Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради видано накази: № 37-Д від 16.04.2021 та № 82-Д від 04.08.2021, за якими КП «Адміністративно-технічне управління» повинно демонтувати самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами за адресами: вул. Кульпарківська, 11 та вул. Мазепи, 11 у м. Львів.
65. Такі накази незаконними не визналися.
66. Відповідно до п. 8.3., 8.4. Правил, примусовий демонтаж рекламних засобів може проводитися власними силами оператора, робочого органу або на їх замовлення - підрядною організацією. Про проведений примусовий демонтаж рекламного засобу складається і підписується працівниками оператора та іншими особами, що були присутні при його проведенні, акт примусового демонтажу рекламного засобу. До акта додається фотофіксація місця розташування рекламного засобу до і після демонтажу. Акт проведення примусового демонтажу складається у двох примірниках, один з яких залишається в оператора, другий - передається власнику демонтованого рекламного засобу одразу після складання такого акта (у разі присутності власника).
У разі відсутності власника рекламного засобу або його відмови від підписання акта примусового демонтажу, про що робиться відповідна відмітка в акті, другий примірник акта примусового демонтажу оператор у термін п`яти робочих днів надсилає поштою за місцезнаходженням власника рекомендованим листом (якщо встановлено його місцезнаходження). Якщо місцезнаходження власника невідоме, оператор у цей же термін повідомляє про проведений демонтаж та місцезнаходження рекламного засобу районний відділ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області (за місцем демонтажу рекламного засобу).
67. На виконання наказів Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради позивачем із залученням підрядника ФОП Флис Т. І. проведено демонтаж спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, а також транспортування таких на склад оператора для зберігання, що підтверджується наявними в матеріалах справи Актами проведення демонтажу спеціальних конструкцій № 2 від 27.05.2021 та № 10 від 06.09.2021. Такі направлено на адресу відповідачки у встановленому порядку, зважаючи на її відсутність при демонтажі.
68. Як вже зазначалось судом, відповідно до п. 13.4. Правил благоустрою м. Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 № 376, витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, вивісок, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники: за демонтаж та транспортування спеціальної конструкції у розмірі фактичних витрат та зберігання спеціальної конструкції у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.
69. Беручи до уваги наявні у матеріалах справи докази: Акти проведення демонтажу спеціальних конструкцій № 2 від 27.05.2021 та № 10 від 06.09.2021, Актів наданих послуг № 2705 від 27.05.2021 та № 0609 від 06.09.2021, що підтверджують вартість послуг ФОП Флис Т. І. з демонтажу самовільно встановлених спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, належних відповідачці, суд встановив, що загальна вартість таких становить 925,00 грн.
70. Крім того, позивач просить стягнути з відповідачки 12410,00 грн вартості зберігання демонтованих конструкцій зовнішньої реклами за 365 днів.
71. Суд також звертає увагу на те, що кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, в тому числі які постачаються в рамках виконання програми благоустрою міста чи інших подібних програм, які для цілей оподаткування ПДВ є об`єктом оподаткування, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов`язаний визначити податкові зобов`язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.
72. Враховуючи вказане, загальний розмір понесених позивачем витрат на демонтаж та зберігання конструкцій зовнішньої реклами становить 16002,00 грн.
73. Відтак, здійснивши власний перерахунок, суд вважає, що вимоги позивача в частині стягнення 16002,00 грн витрат на за демонтаж та зберігання конструкцій зовнішньої реклами є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати.
74. Пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак, враховуючи задоволення позовних вимог у повному обсязі, на відповідача покладається сплата судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 42, 123, 129, 222, 233, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Пріцак Віти Володимирівни ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 6/7, ідентифікаційний код 13804591) 40212,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламної конструкції та 3028,00 грн - відшкодування витрат на оплату судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 07.10.2024.
Суддя Трускавецький В.П.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2024 |
Оприлюднено | 08.10.2024 |
Номер документу | 122114475 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Львівської області
Трускавецький В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні