ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84
У Х В А Л А
"07" жовтня 2024 р.Справа № 924/776/24м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В., розглянувши матеріали
за заявою комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради
про відкриття провадження у справі про банкрутство
комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради
представника КП «Тепловик» не з`явився
У засіданні оголошено вступну і резолютивну частини ухвали.
встановив: до Господарського суду Хмельницької області надійшла заява комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради про відкриття провадження у справі про його банкрутство.
В обґрунтування поданої заяви підприємство повідомило, що Теофіпольською селищною радою як вищим органом управління прийнято рішення від 17.05.2024 №33-43/2024 про звернення до суду (надання згоди на звернення) із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик". Зазначило про свою неплатоспроможність, яка підтверджується фінансовою звітністю, відповідно до якої розмір пасивів (зобов`язань), строк виконання яких настав, переважає над розміром активів, недостатністю майна для задоволення вимог кредиторів, наявністю заборгованості більш ніж перед двома кредиторами. Вважає, що боржник неспроможний виконати грошові зобов`язання інакше, як через застосування судової процедури банкрутства.
Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 17.09.2024 заяву комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради про відкриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання у справі на 26.09.2024; запропоновано визначеному шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи арбітражному керуючому Гриценку Ігорю Івановичу подати заяву про участь у справі відповідно до ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства; зобов`язано комунальне підприємство "Тепловик" Теофіпольської селищної ради надати суду додаткові відомості, необхідні для вирішення питання про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою суду від 26.09.2024 підготовче засідання у справі відкладено на 01.10.2024, яке в подальшому відкладено на 07.10.2024.
Від арбітражного керуючого Гриценка Ігоря Івановича на адресу суду надійшла заява про надання згоди на його призначення в якості арбітражного керуючого (керуючого санацією) у справі із зазначенням про відсутність обмежень, передбачених ч. 3 ст. 38, ст. 11 Кодексу України з процедур банкрутства.
У підготовче засіданні представник КП "Тепловик" не з`явився, причини неявки та невиконання вимог ухвал суду від 26.09.2024, 01.10.2024 не повідомив. На адресу суду від представника КП "Тепловик" надійшла заява про розгляд справи без його участі. При цьому повідомив про відкриття провадження у справі за позовом ГУ ДПС у Хмельницькій області про отримання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна , яке перебуває у заставі.
Судом враховуються положення ч. 2 ст. 34 та ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, зокрема, що строків підготовчого засідання та те, що неявка у підготовче засідання сторін не перешкоджає проведенню засідання.
Розглянувши та перевіривши обґрунтованість заяви КП «Тепловик», здійснивши оцінку поданих суду доказів, судом встановлено таке.
Згідно з п. п. 1.1, 1.2 статуту комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради, затвердженого Теофіпольською селищною радою 20.08.2021 (далі - статут), підприємство засноване на базі майна комунальної власності Теофіпольської селищної ради, що перебуває в управлінні Теофіпольської селищної ради, перейменовано з комунального підприємства "Тепловик" на комунальне підприємство "Тепловик" Теофіпольської селищної ради, є правонаступником комунального підприємства "Тепловик".
Основною метою діяльності підприємства є експлуатація, ремонт та наладка котельних та зовнішніх теплових мереж централізованого теплопостачання та гарячого водопостачання житлового фонду, комунально-побутових, соціально-культурних і інших господарських об`єктів в зоні дії підприємства; забезпечення виконання районної програми «Освітлення населених пунктів» (п. 2.1 статуту).
Відповідно до п. 4.1 статуту для здійснення господарської діяльності підприємства створений статутний капітал підприємства згідно з рішенням селищної ради від 20.08.2021 №6-11/2021 «Про встановлення розміру статутного капіталу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради» у розмірі 1747100 гривень.
У п. 5.1 статуту зазначено, що закріплені за підприємством оборотні кошти і основні засоби створюють його статутний фонд, який відображається в самостійному балансі.
Майно підприємства є комунальною власністю Теофіпольської селищної ради, перебуває в управління Теофіпольської селищної ради і закріплене за підприємством на праві господарського відання (п. 5.3 статуту).
Джерелами формування майна підприємства є: грошові та матеріальні внески засновників, доходи від реалізації (п. 5.4 статуту).
Згідно з п. 5.5 статуту відчуження основних засобів, що є комунальною власністю Теофіпольської селищної ради і закріплених за підприємством, здійснюється з дозволу селищної ради.
У п. 5.7 статуту зазначено, що підприємство не відповідає за зобов`язаннями власника майна, а власник майна не відповідає за зобов`язаннями підприємства.
Управління підприємством здійснюється відповідно до статуту, на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу (п. 7.1 статуту).
До виключної компетенції власника належить, зокрема, встановлення форм і розмірів використання майна, засобів підприємства; прийняття рішення про ліквідацію та реорганізацію підприємства (п. 7.2 статуту).
Пунктом 9.1 статуту передбачено, що припинення діяльності підприємства здійснюється шляхом його реорганізації або ліквідації.
Ліквідація та реорганізація підприємства проводиться за рішенням власника майна, а у випадках, передбачених законом, - рішенням суду чи господарського суду (п. 9.2 статуту).
Відповідно до п. 9.3 статуту підприємство ліквідовується також у випадку визнання підприємства банкрутом.
За умовами п. 9.4 статуту ліквідація підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником майна.
В обгрунтування заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство заявник зазначив про наявність у нього заборгованості перед кредиторами в загальній сумі 3086454,84 грн, у підтвердження якої надав наступні докази.
Так, рішенням Господарського суду Хмельницької області від 26.12.2018 у справі №924/754/18, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 12.03.2019 та постановою Верховного Суду від 18.06.2019, частково задоволено позов публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" до комунального підприємства "Тепловик" про стягнення 20837,19 грн основного боргу, 5829,72 грн пені, 1657,43 грн 3% річних, 9736,60 грн інфляційних втрат за договором №3168/15-КП-34 від 12.12.2014 та про стягнення 643562,65 грн основного боргу, 189410,20 грн пені, 56429,36 грн 3% річних, 322927,78 грн інфляційних втрат за договором №3167/15-БО-34 від 12.12.2014. Стягнуто з комунального підприємства "Тепловик" на користь публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" 20837,19 грн основного боргу, 5829,72 грн пені, 1657,43 грн 3% річних, 9192,41 грн інфляційних втрат за договором № 3168/15-КП-34 від 12.12.2014; 91596,58 грн основного боргу, 94705,10 грн пені, 56429,36 грн 3% річних, 306169,20 грн інфляційних втрат за договором № 3167/15-БО-34 від 12.12.2014, 10216,83 грн відшкодування судового збору.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 21.03.2024 у справі №924/754/18 залишено без змін ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 19.01.2024 (про відмову у задоволенні заяви НАК "Нафтогаз України" про заміну сторони виконавчого провадження ВП №58920385 з КП "Тепловик" на Теофіпольську селищну раду).
Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2019 у справі №924/4/21 задоволено позов акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" до комунального підприємства "Тепловик" про стягнення 120867,71 гривні. Стягнуто з комунального підприємства "Тепловик" на користь акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" 65888,23 грн основного боргу, 12296,80 грн пені, 9421,93 грн 3% річних, 33260,75 грн інфляційних втрат, 2102,00 грн витрат по оплаті судового збору.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 18.03.2024 у справі №924/4/21 апеляційну скаргу позивача акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія Нафтогаз України" залишено без задоволення, ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 18.01.2024 про відмову у заміні сторони у виконавчому провадженні у справі № 924/4/21 залишено без змін (за заявою про заміну боржника - комунальне підприємство "Тепловик" на нового боржника - Теофіпольську селищну раду).
При цьому заявником надано копії акта звіряння розрахунків станом на 30.11.2021 з НАК "Нафтогаз України", згідно з яким заборгованість заявника становить 178322,00 грн; договору про організацію взаєморозрахунків від 23.12.2021 №122/1340, укладеного між НАК "Нафтогаз України", АТ "Укргазвидобування", Департаментом фінансів Хмельницької обласної державної адміністрації та КП "Тепловик" щодо організації проведення сторонами взаєморозрахунків за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах (на суму 178322,00 грн); платіжного доручення від 24.12.2021 про перерахування КП "Тепловик" для НАК "Нафтогаз України" 178322,00 грн за природний газ; листа НАК "Нафтогаз України" від 21.10.2022, адресованого КП "Тепловик", про направлення для підписання акта звіряння розрахунків станом на 30.09.2022.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2019 у справі №924/706/19 задоволено позов Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до комунального підприємства Тепловик про стягнення 573846,00 грн шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу. Стягнуто з комунального підприємства Тепловик 573846,00 грн шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, на користь держави в дохід Державного бюджету України, місцевих бюджетів Хмельницької обласної ради та Теофіпольської селищної ради; стягнуто з комунального підприємства Тепловик на користь Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області 8607,69 грн витрат зі сплати судового збору.
Крім того, рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.01.2023 у справі №560/11178/22 задоволено позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області та стягнуто з комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області капіталізовані платежі у розмірі 595003,86 гривні. Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.08.2024 у вказаній справі частково задоволено заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про заміну стягувача - замінено стягувача у виконавчому провадженні ВП №71256405 на Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.
Також у підтвердження зазначених в заяві обставин щодо наявності заборгованості перед бюджетом заявником у матеріали справи надано копії: складеного Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області акта від 10.11.2022 про результати документальної позапланової виїзної перевірки КП "Тепловик" Теофіпольської селищної ради з додатками (зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки сум податку на прибуток за період з 01.01.2017 по 31.03.2022, податкових зобов`язань з екологічного податку, податкових зобов`язань з плати за землю, показників звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід), сум податкових зобов`язань, податкового кредиту, податку на додану вартість, сум різниць, які виникають відповідно до Податкового кодексу України, довідка про загальну інформацію щодо платника податків та його діяльність за період з 01.01.2017 по 31.03.2022); рішення від 06.12.2022 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на суму 5955,20 грн з відповідним розрахунком штрафних санкцій; податкових повідомлень-рішень від 06.12.2022 №4707/2201-0710, №4709/2201-0710, №4710/2201-0710, №4711/2201-0710, складених на підставі акта перевірки від 10.11.2022; додатка до рішень, прийнятих на підставі акта перевірки від 10.11.2022 (розрахунок штрафних санкцій, донарахованих сум податків, зборів (обов`язкових платежів) за порушення податкового та іншого законодавства за результатами перевірки; рішення від 21.03.2023 про опис майна у податкову заставу; акту опису майна від 30.03.2023 №342/17 (згідно з яким проведено опис двох транспортних засобів); податкової вимоги від 28.03.2023 №0000259-1303-2201 на суму 428503,90 грн з розрахунком суми податкового боргу (415624,60 грн податку на додану вартість, 12879,30 грн податку на прибуток); заяви Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 19.04.2023 до комісії з припинення КП "Тепловик" про визнання кредиторських вимог на суму 428503,90 грн з додатками (зокрема, розрахунок суми кредиторських вимог, зведена інформація по картках особових рахунків КП "Тепловик" станом на 21.03.2023); витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 07.03.2024.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 26.01.2024 у справі №560/14658/23 задоволено адміністративний позов Головного управління ДПС у Хмельницькій області до КП "Тепловик" Теофіпольської селищної ради та стягнуто з КП "Тепловик" Теофіпольської селищної ради кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 428503,90 грн з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Крім того, заявник зазначив про наявність заборгованості перед комунальним підприємством "Теофіпольлісвод", у підтвердження чого надав копію позовної заяви останнього про стягнення із заявника 749244,68 грн заборгованості (з яких 446120,60 грн боргу, 36309,00 грн 3% річних, 174007,98 грн інфляційних втрат та 93207,60 грн пені) та 11244,68 грн судових витрат (з доданими до позовної заяви додатками: розрахунками, копіями договорів, накладних, претензії тощо), ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 02.10.2019 у справі №924/721/19 про залишення без розгляду позову Теофіпольського комунального підприємства "Теофіпольлісвод" до КП "Тепловик" про стягнення 749645,18 грн .
Вищевказані кредитори та суми заборгованостей перед ними відображені заявником у списку кредиторів (від 25.09.2024).
Також, у довідці про наявну та визнану заборгованість перед бюджетом заявником зазначено заборгованість в сумі 434459,10 грн перед ГУ ДПС в Хмельницькій області, у довідці про наявну заборгованість перед Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області в сумі 595003,86 грн (стягнення капіталізованих платежів за ухвалою від 26.10.2022 у справі №560/11178/22), у довідці про наявну заборгованість перед постачальниками товарів та послуг в сумі 557482,02 грн перед НАК "Нафтогаз України" (акт звірки розрахунків від 30.09.2022, ухвала від 19.01.2024 у справі №924/754/18).
Згідно з листом Теофіпольського відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області від 25.09.2024 на виконанні перебувають виконавчі провадження про стягнення з КП "Тепловик", а саме:
- ВП №41107069 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 23.08.2013 у справі №924/712/13 про стягнення 279152,35 грн на користь ПАТ "НАК "Нафтогаз України";
- ВП №58920385 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 27.03.2019 у справі №924/754/18 про стягнення 596633,82 грн на користь АТ "НАК "Нафтогаз України";
- ВП №61086042 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 31.10.2019 у справі №924/712/13 про стягнення 573846,00 грн шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області;
- ВП №65293851 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 25.03.2021 у справі №924/4/21 про стягнення 65888,23 боргу, 12296,80 грн пені, 9421,93 грн 3% річних, 33260,75 грн інфляційних втрат, 2102,00 грн витрат по оплаті судового збору на користь НАК "Нафтогаз України";
- ВП №71256405 з виконання наказу Хмельницького окружного адміністративного суду від 23.02.2023 у справі №560/11178/22 про стягнення 595003,68 грн на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області.
У листі зазначено, що залишки сум нестягнутих коштів за виконавчими провадженнями потребують уточнення.
У заяві про усунення недоліків (від 02.09.2024) заявником вказано, що він не виконував відповідних судових рішень та заборгованість не сплачував.
В обґрунтування доводів про свою неплатоспроможність та неможливість погашення заборгованості перед кредиторами не інакше як через застосування процедури банкрутства заявником надано копії, зокрема:
- фінансової звітності малого підприємства за перше півріччя 2024, року, за 2023 рік та за перше півріччя 2022 року, з яких, зокрема вбачається відсутність доходу за 2023 рік (збитковість), перше півріччя 2024 - не здійснення діяльності;
- витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 30.03.2023, згідно з яким зареєстровано обтяження податкову заставу на два транспортні засоби.
У переліку майна боржника (від 19.08.2024) значиться трактор Т-16, 1993 р.в. залишковою вартістю 4685,07 грн, автомобіль ЛУАЗ 969, легковий , залишковою вартістю 2241 грн (згідно акту опису майна від 30.03.2023 №342/17, витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 30.03.2023, перебувають в податковій заставі).
Заявник у наданих суду заявах повідомив про відсутність у нього боржників.
При цьому рішеннями Теофіпольської селищної ради від 29.04.2022 №10-22/2022 та №11-22/2022 передано на безоплатній основі з балансу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на баланс відповідно комунального підприємства "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради та комунального підприємства "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради комунальне майно, управління яким здійснює селищна рада, згідно з додатками до рішень.
Так, згідно з наданими заявником переліками майна на підставі рішення Теофіпольської селищної ради від 29.04.2022 №10-22/2022 комунальному підприємству «Благоустрій» передано майно на суму 33637,50 грн залишкової вартості, на підставі рішення від 29.04.2022 №11-22/2022 - комунальному підприємству "Теофіпольлісвод" передано майно на суму 104204,42 грн залишкової вартості.
Рішеннями Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №17-24/2022 та №18-24/2022 передано на безоплатній основі з балансу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на баланс відповідно Теофіпольської селищної ради та комунального підприємства "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради комунальне майно згідно з додатками.
Відповідно до наданих заявником переліків майна на підставі рішення Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №17-24/2022 Теофіпольській селищній раді передано котельні, на підставі рішення від 24.06.2022 №18-24/2022 - комунальному підприємству "Теофіпольлісвод" передано майно автомобіль на суму 4826,28 грн залишкової вартості.
Рішеннями Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №19-24/2022 вирішено припинити діяльність шляхом ліквідації юридичної особи - комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради; створити ліквідаційну комісію з припинення комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради.
17.05.2024 Теофіпольською селищною радою прийнято рішення №33-43/2024, яким визнано комунальне підприємство "Тепловик" таким, що не спроможне виконати грошові зобов`язання в повному обсязі перед наявними кредиторами (неплатоспроможність); вирішено звернутись до Господарського суду Хмельницької області (надати згоду КП "Тепловик" на звернення до Господарського суду Хмельницької області) із заявою про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" в порядку, визначеному ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства; доручити голові ліквідаційної комісії А. Шкляруку здійснити організаційно-правові дії, пов`язані зі зверненням до Господарського суду Хмельницької області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" в порядку, визначеному ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства, у тому числі укласти договір із арбітражним керуючим в порядку, визначеному п.п. 1-6 Прикінцевих положень Кодексу України з процедур банкрутства.
Заявником не надано суду доказів про включення/перебування (невключення/виключення) КП "Тепловик" до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".
Судом враховується, що відповідно до частини 6 статті 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів встановлюються нормами Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ).
Відповідно до частини першої статті 39 КУзПБ перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з`ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Частинами 2, 3 цієї статті передбачено, що у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, вирішує інші питання, пов`язані з розглядом справи. Якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав. Боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.
Згідно із положеннями частини п`ятої статті 39 КУзПБ за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: відкриття провадження у справі про банкрутство; відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.
Отже, основне завдання підготовчого засідання полягає у з`ясуванні ознак неплатоспроможності боржника, наявності чи відсутності перешкод для подальшого руху справи про банкрутство.
Верховний Суд у постанові від 16.06.2021 у справі №910/6210/20 звернув увагу на те, що завданням підготовчого засідання господарського суду у розгляді заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство є перевірка обґрунтованості вимог заявника (заявників) на предмет відповідності таких вимог поняттю "грошового зобов`язання" боржника перед ініціюючим кредитором; встановлення наявності/відсутності спору про право; встановлення обставин задоволення таких вимог до проведення підготовчого засідання у справі.
Положення статті 1 КУзПБ визначають, що: боржник - юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав; неплатоспроможність - неспроможність боржника (іншого, ніж страховик або кредитна спілка) виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом, або встановлена Національним банком України неплатоспроможність страховика відповідно до Закону України "Про страхування" чи неплатоспроможність кредитної спілки відповідно до Закону України "Про кредитні спілки"; грошове зобов`язання (борг) - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.
Згідно з ч. 6 ст. 39 КУзПБ господарський суд відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо: вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, яке підлягає вирішенню у порядку позовного провадження; вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду.
Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно зі ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
З наданих КП "Тепловик" доказів слідує, що в останнього наявна підтверджена, у тому числі судовими рішеннями, які набрали законної сили, заборгованість перед кредиторами.
Доказів сплати зазначеної заборгованості, доказів, які би спростовували наявність зазначеної заявником заборгованості або підтверджували його спроможність виконати свої зобов`язання на дату підготовчого засідання суду не подано.
Таким чином, визначені ч. 6 ст. 39 КУзПБ підстави для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство відсутні.
Здійснивши перевірку обґрунтованості заяви, проаналізувавши подані докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство, введення мораторію на задоволення вимог кредиторів відповідно до ч. 2 ст. 41 КУзПБ та введення процедури розпорядження майном боржника на 170 календарних днів, враховуючи положення ч. 2 ст. 44 КУзПБ.
Частиною восьмою статті 39 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається, зокрема, про призначення розпорядника майна, встановлення розміру його винагороди та джерела її сплати.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 КУзПБ кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією визначається судом шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, за принципом випадкового вибору.
Згідно з п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.
Зокрема, у разі якщо заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) не містить пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією або до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) не додано заяви цього арбітражного керуючого про участь у справі, або з підстав, визначених частиною третьою статті 28 цього Кодексу, цього арбітражного керуючого не може бути призначено розпорядником майна або керуючим реструктуризацією, або заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство подано боржником - юридичною особою, призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією здійснюється господарським судом самостійно з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, у порядку, що діяв до дня введення цього Кодексу в дію, шляхом застосування автоматизованої системи
Оскільки заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство подано боржником - юридичною особою, визначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна здійснено судом самостійно з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, у порядку, що діяв до дня введення Кодексу України з процедур банкрутства в дію, шляхом застосування автоматизованої системи.
Так, ухвалою суду від 17.09.2024 запропоновано визначеному шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи арбітражному керуючому Гриценку Ігорю Івановичу подати заяву про участь у справі відповідно до ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства.
Від арбітражного керуючого Гриценка І.І. надійшла заява про участь у справі відповідно до ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства, в якій надав згоду на його призначення в якості арбітражного керуючого (керуючого санацією) у справі із зазначенням про відсутність обмежень, передбачених ч. 3 ст. 38, ст. 11 Кодексу України з процедур банкрутства.
Доказів, які у розумінні статті 28 КУзПБ можуть розглядатися в якості правових підстав вважати Гриценка І.І. заінтересованою особою відносно боржника чи його кредиторів, матеріали справи не містять. Заперечень щодо кандидатури арбітражного керуючого Гриценка І.І., у тому числі від боржника, до суду не надходило.
Таким чином, враховуючи приписи п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ, суд доходить висновку про наявність підстав для призначення розпорядником майна КП "Тепловик" арбітражного керуючого Гриценка Ігоря Івановича (свідоцтво №1216 від 04.07.2013).
У заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство, у заяві від 25.09.2024 КП "Тепловик" просив призначити розпорядником майна божника арбітражного керуючого Багінського Артема Олександровича, надавши заяву останнього (від 19.08.2024) про участь у справі.
Разом з тим, виходячи з положень п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, подання арбітражним керуючим, визначеним шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, заяви про участь у справі, заява КП «Тепловик» про призначення розпорядником майна арбітражного керуючого Багінського А.О. та заява арбітражного керуючого Багінського А.О. про участь у справі задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Беручи до уваги зазначене, суд встановлює розпоряднику майна боржника арбітражному керуючому Гриценку І.І. розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна боржника із розрахунку трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором) на депозитний рахунок Господарського суду Хмельницької області.
З метою виявлення кредиторів боржника та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, суд здійснює оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет у порядку, встановленому ч. 9 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства.
Керуючись ст. ст. 28, 36, 39, 41, 44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Відкрити провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286).
2. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286).
3. Ввести процедуру розпорядження майном комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної рад (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286) строком на 170 календарних днів.
4. Розпорядником майна комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286) призначити арбітражного керуючого Гриценка Ігоря Івановича (36008, м. Полтава, а/с №9; свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1216 від 04.07.2013).
5. Встановити арбітражному керуючому Гриценку Ігорю Івановичу оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором) на депозитний рахунок Господарського суду Хмельницької області.
6. Вжити заходи щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони комунальному підприємству "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286) та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницьий район, Хмельницька область; код 14151286).
7. З метою виявлення кредиторів боржника та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника оприлюднити повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство комунальному підприємству "Тепловик" Теофіпольської селищної ради (вул. Свободи, буд. 25, смт Теофіполь, Хмельницький район, Хмельницька область; код 14151286) у встановленому ч. 9 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства порядку.
8. Призначити попереднє засідання суду 10:30 год 28 листопада 2024 р., яке відбудеться в приміщенні Господарського суду Хмельницької області за адресою: м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1.
9. Зобов`язати розпорядника майна - арбітражного керуючого Гриценка Ігоря Івановича:
- не пізніше 07.11.2024 подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів (письмові нормативно-обґрунтовані пояснення щодо складеного реєстру по кожному з кредиторів, витяги з державних реєстрів заборон щодо майна боржника, а також, при наявності, письмові заперечення боржника щодо вимог кредиторів; письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку частини 3 статті 44 Кодексу України з процедур банкрутства);
- не пізніше 18.11.2024 скласти реєстр вимог кредиторів та подати до господарського суду;
- провести інвентаризацію майна боржника та визначити його вартість не пізніше 18.11.2024 та до 22.11.2024 подати господарському суду результати проведеної інвентаризації майна боржника з копіями інвентаризаційних відомостей, оформлених у відповідності до вимог чинного законодавства;
- вжити заходів щодо виконання розпорядником майна передбачених Кодексом України з процедур банкрутства своїх обов`язків, докази чого надати суду;
- провести аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, інвестиційного становища та його становища на ринках та надати господарському суду письмовий звіт;
- не рідше одного разу на місяць надавати господарському суду (комітету кредиторів) звіт про свою діяльність з моменту призначення господарським судом, відомості про фінансове становище боржника, а також документи, що їх підтверджують.
10. Зобов`язати боржника надати розпоряднику майна необхідні документи на його вимогу для підготовки аналізу фінансово - господарської діяльності, інвестиційного становища боржника та його становища на ринках.
11. Зобов`язати боржника надати розпоряднику майна всі необхідні документи та надати майно для проведення інвентаризації на вимогу розпорядника майна.
Ухвала набирає законної сили 07.10.2024.
Ухвала може бути оскаржена у строки та порядку, встановлені ст. ст. 256, 257 ГПК України.
Повний текст ухвали складено 07.10.2024.
СуддяВиноградова В.В.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 08.10.2024 |
Номер документу | 122115100 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні