Ухвала
від 07.10.2024 по справі 183/4316/23
НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 183/4316/23

№ 1-кс/183/2022/24

07 жовтня 2024 року м. Самар

Слідчий суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого СВ ВП №2 Новомосковського РВП ГНП в Дніпропетровській області ОСОБА_2 , погоджене прокурором Новомосковської окружної прокурату ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15 березня 2023 року за № 12023043080000035 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області в порядку глави 15 КПК України, надійшло клопотання слідчого, погодженого прокурором Новомосковської окружної прокурату про тимчасовий доступ до інформації, які містять охоронювану законом таємницю.

В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що до Відділення поліції №2 Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області надійшло звернення філії « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про самовільне зайняття земельної ділянки у кварталі 31 виділу 14,15 ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка обліковується як біогалявина, площею 5,2 га.

Під час досудового розслідування встановлено, що філією « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » виявлений факт незаконного вилучення земель державного лісового фонду, присвоєння кадастрового номеру 1223284500:02:530:0002 (площа 4,758 га) земельній ділянці державної власності та безпідставного й неправомірного передання її у приватну власність.

Згідно інформації філії « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » № 99 від 28.03.2023 весною 2022 року працівниками служби державної лісової охорони ІНФОРМАЦІЯ_4 при об`їзді території лісництва виявлено факт розорювання земельної ділянки.

При цьому відповідно до матеріалів лісовпорядкування та Державного лісового кадастру вищевказана земельна ділянка відноситься до земель ІНФОРМАЦІЯ_5 і відповідно до планово-картографічної документації, виконаної ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », та таксаційного опису до неї знаходиться в користуванні філії « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - квартал 31 виділ 14 біогалявина, площа 1,0 га, 15 галявина, площа 4,2 га, ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Згідно інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Держаного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено, що 10.11.2022 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_4 на підставі державного акту про право приватної власності ІІ- ДП № 108225 від 08.10.2004, виданого ІНФОРМАЦІЯ_8 , внесено відомості про реєстрацію права власності на земельну ділянку, площею 4,758 га, кадастровий номер 1223284500:02:530:0002, яка розташовується на території ІНФОРМАЦІЯ_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 , за ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Також встановлено, що вказаним державним реєстратором 15.11.2022 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про державну реєстрацію права оренди ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 »» (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та суборенди ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄРДПОУ НОМЕР_3 ) на вказану земельну ділянку.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 »» (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний) 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві 01.63 Післяурожайна діяльність 30486689 Стор. 3 з 7 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄРДПОУ НОМЕР_3 ) є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний) 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур 30486770 Стор. 3 з 6 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів 01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників 01.30 Відтворення рослин 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві 01.63 Післяурожайна діяльність 01.64 Оброблення насіння для відтворення 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у. 43.11 Знесення 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.13 Розвідувальне буріння 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування.

Таким чином, як орендар, так і суборендар займаються сільськогосподарською діяльністю, яка може вщент знівечити всі лісові насадження на земельній ділянці державного лісового фонду, призвести до екологічного правопорушення та істотного погіршення стану земельної ділянки.

Під час огляду земельної ділянки, проведеного 05.04.2023 слідчим слідчого відділення Відділення поліції №2 Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області майор поліції ОСОБА_6 із залученням в.о. лісничого ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 , встановлено, що земельна ділянка розорана та на даний час вкрита рослинністю.

Ліси унікальне національне багатство України, стратегічний ресурс держави, екологічне і соціальне значення якого переважає суто економічне.

Світовим співтовариством ліс визнаний найважливішим чинником у запобіганні кліматичних змін, покращенні екологічних умов життя людей, пом`якшенні негативної дії природних факторів.

Заволодіння громадянами та юридичними особами землями лісогосподарського призначення всупереч вимогам Земельного та Лісового кодексів України (перехід до них права володіння цими землями) є неможливим. Перебування земельної ділянки у постійному користуванні державного лісогосподарського підприємства вказує на неможливість виникнення приватного власника.

Так, Конституція України (статті 13, 14) визначає, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Прийняття органами державної влади або місцевого самоврядування рішення про передачу земель державної власності лісогосподарського призначення у власність для інших цілей ніж визначені законом, позбавляє Український народ загалом (ст. 13 Конституції України) прав власника землі в тому обсязі який дозволяє її статус як землі відповідно державної власності. В цьому контексті в сфері земельних правовідносин важливу роль відіграє конституційний принцип законності набуття та реалізації права користування на землю в поєднанні з додержанням засад правового порядку в Україні, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст.ст. 14, 19 Конституції України).

Також згідно з частинами другою та третьою статті 1, частиною першою та другою статті 7 Лісового кодексу України ліси України є її національним багатством і за своїм призначенням та місцем розташування виконують переважно водоохоронні, захисні, санітарно-гігієнічні, оздоровчі, рекреаційні, естетичні, виховні, інші функції та є джерелом для задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах. Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави. Ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

Встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 1223284500:02:530:0002 до реєстрації 10.11.2022 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності на неї з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, мала лісогосподарське призначення та відносилася до біогалявини.

Однак, внаслідок здійснення державної реєстрації права власності за ОСОБА_5 відбулась незаконна зміна цільового призначення землі.

Під час досудового розслідування у кримінальному провадженні з електронної реєстраційної справи, розміщеної в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а саме реєстраційної справи № 2658455112100 на об`єкт нерухомого майна земельну ділянку, площею 4,758 га, кадастровий номер 1223284500:02:530:0002, отримано копії всіх наявних документів.

Крім того, отримано відповідь від ІНФОРМАЦІЯ_13 , відповідно до якої реєстраційна справа №2658455112100 на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку, площею 4,758 га, кадастровий номер 1223284500:02:530:0002 перебуває в їх володінні.

Під час досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_13 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення, а саме:

- оригіналу реєстраційної справи: №2658455112100 на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку, площею 4,758 га, кадастровий номер 1223284500:02:530:0002.

Вилучення вищевказаних документів необхідно для надання їх в якості об`єктів дослідження для проведення відповідних судових експертиз. Крім того, вилучення даних документів, оригінали яких являються джерелом доказів, є необхідним для запобігання їх випадковому знищенню або пошкодженню, що може істотно зашкодити досудовому розслідуванню.

Також, на даний час неможливо іншими способами встановити обставини, що мають значення для даного кримінального провадження, окрім як, вилучити вищевказані документи.

Для проведення почеркознавчої експертизи згідно п. 1.3. Науково- методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08 жовтня 1998 року, експерту необхідні вільні, умовно-вільні та експериментальні зразки почерку (цифрових записів, підпису) особи, яка підлягає ідентифікації. Відповідно до п.1.1. вказаних рекомендацій для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Із змісту ст. 25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Кримінальний процесуальний кодекс України передбачає виключний перелік процесуальних джерел доказів, а тому здобуті іншим шляхом фактичні дані не зможуть бути використані як допустимі докази.

Статтею 98 КПК України встановлено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій вказаної статті.

Відповідно до статті 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуків, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як докази факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Згідно зі ст. 163 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

З огляду на наявність підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, слідчий просив розгляд даного клопотання проводити без виклику особи, у володінні якої знаходяться вказані документи.

На підставі викладеного та враховуючи, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та іншими способами встановити обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних документів, не надається можливим слідчий просив клопотання задовільнити.

В судове засідання слідчий та прокурор не з`явились, слідчий надав заяву про розгляд вказаного клопотання за його відсутності.

Виклик особи, у володіння якої знаходяться вказані у клопотанні документи не здійснювався на підставі ч.2 ст.163 КПК України.

Розглянувши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов до таких висновків.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Як вбачається з клопотання слідчого, останній довів слідчому судді підстави вважати, що інформація, про доступ до якої просить надати слідчий, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема для проведення судових експертиз.

Частиною 6 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчим доведено факт, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та іншими способами встановити обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних документів, не надається можливим, тому слідчий суддя вважає, що надане клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню.

На підставівикладеного такеруючись ст.ст.161-163КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Надати дозвіл слідчим слідчого відділу відділення поліції №2 Новомосковського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_2 , ОСОБА_8 та прокурорам Новомосковської окружної прокурат ри ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 на тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_13 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення, а саме:

- оригіналу реєстраційної справи: №2658455112100 на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку, площею 4,758 га, кадастровий номер 1223284500:02:530:0002.

Строк дії ухвали до 07.12.2024 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.10.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122115828
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —183/4316/23

Ухвала від 07.10.2024

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігольнікова М. О.

Ухвала від 12.04.2023

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Оладенко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні