Рішення
від 07.10.2024 по справі 320/7739/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2024 року справа №320/7739/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Міністерства юстиції України до Політичної партії "Гарант" про анулювання політичної партії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Міністерство юстиції України (далі - позивач) з позовом до політичної партії «ГАРАНТ» (далі - відповідач, ПП «ГАРАНТ»), в якому позивач просить анулювати реєстрацію політичної партії «ГАРАНТ (код ЄДРПОУ 44182152).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у поданих на реєстрацію політичної партії документах містилися недостовірні відомості щодо осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», що відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про політичні партії в Україні», є підставою для анулювання реєстрації відповідача в судовому порядку.

Ухвалою суду провадження у справі за наведеним позовом відкрито, вирішено здійснювати її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження без призначення судового засідання.

Відповідачем до суду подано відзив, в якому представник політичної партії не визнає позову, вважає позовну вимогу протиправною, що пояснюється її необґрунтованістю.

У наявній у справі відповіді на відзив позивач не погоджується із доводами відзиву, вказує при цьому на те, що такими доводами висновок позову не спростовано. Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Варто зазначити, що суд відмовляє у задоволенні клопотання представника відповідача про витребування додаткових доказів з підставі невідповідності клопотання вимогам приписів ст. 80 КАС України, позаяк представником не доведено неможливість самостійного подання доказів до суду, які він просить витребувати.

Окрім того, щодо наявного у справі клопотання представника позивача про розгляд справи у порядку загального позовного провадження, суд зазначає наступне.

Частиною 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено виключний перелік спорів у справах, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження.

Відповідно до частини другої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

За змістом частини четвертої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

При цьому, положеннями частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи вищезазначене, суд не вбачає підстав для задоволення заяви відповідача про розгляд справи у загальному провадженні та враховуючи положення ч. 4 ст. 12, ч. 6 ст. 262 КАС України, характер спірних правовідносин, предмет та підстави позову, склад учасників процесу та предмет доказування у справі є незначної складності та не вимагають проведення підготовчого засідання для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

30.12.2016р. відбувся установчий з`їзд про створення політичної партії «ГАРАНТ», де учасники заходу засвідчили особистим підписом присутність, за результатами якого до органів юстиції у 2021 році був наданий пакет документів щодо реєстрації політичної партії «ГАРАНТ».

30.12.2016р. на установчому з`їзді було створено політичну партію «ГАРАНТ» (протокол №1 від 30.12.2016р.).

Згідно з реєстром осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ» (додаток №1 до протоколу №1 від 30.12.2016р.) участь в установчому з`їзді взяли 100 осіб.

17.03.2021р. уповноваженою особою політичної партії «ГАРАНТ» до Мін`юсту були подані документи для державної реєстрації політичної партії, про що 27.05.2021р. був сформований опис документів.

З огляду на те, що законодавством не передбачено обов`язку Міністерства юстиції перевіряти достовірність відомостей про прізвища, імена та по батькові громадян України, які поставили свої підписи в підтримку рішення про створення партії, їх дату рішенням Міністерства юстиції України про державну реєстрацію створення політичної партії «ГАРАНТ» від 27.05.2021р. №226/19.4 проведено державну реєстрацію створення політичної партії «ГАРАНТ» на підставі рішень установчого з`їзду від 30.12.2016р. про створення політичної партії «ГАРАНТ», затвердження її статуту та програми, місцезнаходження та інформації для здійснення зв`язку, обрання керівних та контролюючих органів.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру громадських формувань місцезнаходження політичної партії «ГАРАНТ» (код ЄДРПОУ: 44182152, вул. Садова, 19, кв. 14, с. Новосілки, Фастівський район, Київська область, 03027), голова партії - ОСОБА_1 .

Листом Департаменту захисту національної державної Служби безпеки України від 21.10.2023 № 5/1/2-17819, зареєстрованим у Мін`юсті 25.10.2023 за № 164898-8-23, повідомлено про те, що у ході перевірки первинної інформації стосовно політичної партії «ГАРАНТ», а саме протоколу установчого з`їзду, встановлено, що громадяни України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 участі у з`їзді не приймали, та не засвідчували свою присутність на з`їзді особистим підписом.

З урахуванням виявленого злочину відповідні матеріали в порядку статей 214-216 Кримінального процесуального кодексу України скеровано до органу досудового розслідування Національної поліції для прийняття процесуального рішення.

Мін`юст листом від 30.10.2023р. №142003/9.2.3/11-23 звернувся до Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві щодо надання інформації про результати розслідування у кримінальному провадженні від 16.09.2023р.№12023105100001888.

Листом Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 09.11.2023р. №24048/125/56-2023 Мін`юсту надано витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні від 16.09.2023р. № 12023105100001888.

Листом Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 30.11.2023р. №24048/125/56-2023 Мін`юсту надано матеріали допитів свідків у вказаному кримінальному провадженні та проінформовано про те, що відділом дізнання Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження, за фактом ймовірного підроблення реєстру осіб, який є невід`ємним додатком до протоколу установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ», поданого у 2021р. році до Міністерства юстиції України для реєстрації політичної партії «Гарант».

В рамках вказаного кримінального провадження допитані як свідки громадяни України, чиї відомості зазначені в реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», а саме: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ..

В ході допиту зазначені особи вказали, що участь в установчому з`їзді вони не приймали, в реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», підписи не ставили.

На даний час досудове розслідування триває, проводяться необхідні слідчі (розшукові) дії.

Крім того, відповідно до листа Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 30.11.2023р. №27848/125/56/12-2023 старшим дізнавачем відділу дізнання Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві Назарець О.І. надано частково дозвіл Міністерству юстиції України розголошувати в суді у справі про анулювання реєстрації політичної партії «ГАРАНТ» відомості досудового розслідування у кримінальному провадженні №12023105100001888, дані щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.09.2023р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною четвертою статті 358 Кримінального кодексу України.

З огляду на те, що реєстр осіб, які брали участь в установчому з`їзді Партії містить недостовірні відомості, зокрема, містить відомості про осіб, які не брали участі в установчому з`їзді Партії, що відповідно до статті 24 Закону, послугувало підставою для звернення позивача до суду з позовом про анулювання реєстрації політичної партії.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Статтею 15 Конституції України установлено, що суспільне життя в Україні ґрунтується на засадах політичної, економічної та ідеологічної багатоманітності. Держава гарантує свободу політичної діяльності, не забороненої Конституцією і законами України.

Статтею 36 Конституції України установлено, що громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Політичні партії в Україні сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, беруть участь у виборах.

Статтею 9 Конституції України встановлено, що чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Законом України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції» від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР, який набрав чинності з 11 вересня 1997 року, Україна як член Ради Європи ратифікувала Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), взявши на себе зобов`язання поважати права людини. Цим законом Україна повністю визнала на своїй території дію статті 46 Конвенції щодо визнання обов`язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикцію Європейського суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.

Статтею 11 Конвенції кожному гарантовано право на свободу мирних зібрань і свободу об`єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів. Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції чи адміністративних органів держави.

За приписами статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 № 3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

З 28 квітня 2001 року правові та організаційні засади реалізації права громадян на об`єднання в політичні партії, порядок їх утворення і діяльності визначає Закон України від 05.04.2001 року № 2365-ІІІ «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон №2365-ІІІ).

Відповідно до статті 2 Закону № 2365-ІІІ політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян-прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Згідно з частинами першою, другою статті 3 Закону № 2365-ІІІ політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Політичні партії в Україні створюються і діють тільки із всеукраїнським статусом.

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону № 2365-ІІІ (у первинній редакції цієї статті) і частини тринадцятої [тієї самої] статті 10 Закону № 2365-ІІІ у редакції, яка викладена згідно із Законом України від 26 листопада 2015 року № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон № 835-VIII), яка діяла на дату звернення до суду з позовом) діяльність політичної партії може здійснюватися лише після її реєстрації. Не допускається діяльність незареєстрованих політичних партій.

Згідно з частиною другою статті 11 Закону № 2365-ІІІ (у редакції викладеній згідно із Законом № 835-VIII, яка діяла на час звернення з цим позовом до суду) з моменту реєстрації політичної партії у визначеному законом порядку вона набуває статусу юридичної особи. Аналогічні за змістом норми ця стаття містила й у первинній своїй редакції (за якими: «Після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи»).

За приписами частини першої статті 12 Закону № 2365-ІІІ політичні партії мають право: 2) брати участь у виборах Президента України, до Верховної Ради України, до інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону № 2365-ІІІ державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють: 1) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, крім випадків, коли здійснення такого контролю законом віднесено до повноважень інших органів державної влади.

Таким центральним органом виконавчої влади, відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228, є Міністерство юстиції України (підпункт 83-15 пункту 4 цього Положення).

Відповідно до частини першої статті 23 Закону № 2365-ІІІ політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

За частиною першою статті 24 Закону № 2365-ІІІ (зі змінами, викладеними згідно із Законом № 835-VIII) у разі невиконання політичною партією вимоги частини сьомої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.

За змістом статті 2 Закону №2365-ІІІ метою утворення політичної партії як об`єднання прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку є сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян. З цієї позиції утворення політичної партії розглядається як спосіб участі в управлінні державою, або, іншими словами, для боротьби (змагання) за здійснення влади у державі.

Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ (стаття 5 Конституції України), який реалізує її як безпосередньо, так і через представницькі органи. Реалізацію влади через представницькі органи забезпечує механізм виборів як форма народного волевиявлення, за допомогою якої формується склад представницьких органів держави.

З огляду на визначення політичної партії як об`єднання громадян, прихильників певної загальнонаціональної ідеї та всеукраїнський статус політичної партії, основною метою її створення є участь політичної партії у загальнодержавних виборах шляхом партійного висування кандидатів. Звідси можна виснувати, що участь політичної партії у виборах Президента України та виборах народних депутатів України є своєрідним індикатором її активності у суспільно-політичному житті держави, який визначає (проявляє) «життєздатність» політичної партії та її реальну (дійсну) спроможність бути виразником інтересів певної частини суспільства під час формування представницьких органів влади.

Судова палата з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у справі № 640/2933/20 звернула увагу на те, що Закон №2365-ІІІ (стаття 23) розрізняє підстави припинення діяльності політичної партії шляхом заборони її діяльності та шляхом анулювання її [політичної партії] реєстрації. Обидві ці підстави (окрім реорганізації чи ліквідації (саморозпуску), що теж є однією з підстав припинення діяльності політичної партії) передбачають судовий порядок їх реалізації (застосування). Це має пояснення, адже свобода об`єднання у політичні партії гарантується Конституцією України, а припинення діяльності партії (окрім добровільного) вимагає встановлення обставин, з якими статті 21, 24 Закону № 2365-ІІІ пов`язують настання відповідних юридичних наслідків. Тож судовий контролю у цих правовідносинах призначений як для захисту конституційного права громадян на об`єднання у політичні партії, так і для превентивного контролю за діями державного органу, який реалізує свої повноваження у ввіреній йому сфері.

Якщо заборона діяльності політичної партії пов`язується головним чином з її діяльністю, яка суперечить легітимній меті її створення (стаття 21 Закону № 2365-ІІІ у редакції, яка діяла на дату звернення з цим позовом до суду), то анулювання реєстрації партії передбачає, по суті, юридичну констатацію (оформлення) фактичного припинення її діяльності. Щодо останнього, то не варто трактувати це так, наче судовий контроль тут має зводитися суто до формальної перевірки участі політичної партії у загальнодержавних виборах протягом певного періоду (десять років), адже припинення діяльності політичної партії з цієї підстави (частина перша статті 24 Закону № 2365-ІІІ), на думку судової палати, вимагає всебічного оцінювання усіх обставин (причин) такої «неучасті», як-от: чи відбувалися протягом окресленого законом періоду загальнодержавні вибори (Президента України та/або народних депутатів України), яка їх хронологічна послідовність; чи висувала політична партія у цей період у встановленому законом порядку свого кандидата на виборах Президента України та/або народних депутатів України, відтак чи зверталася до ЦВК у встановленому законом порядку про реєстрацію свого/своїх кандидата/кандидатів на ці вибори, якщо ні, то чому; чи зареєструвала ЦВК цього/цих кандидата/кандидатів від політичної партії для участі у виборах; якщо відмовила, то з яких причин.

Як встановлено судом, у 2021 році Міністерство юстиції України зареєструвало ПП «ГАРАНТ», що підтверджується рішенням від 27.05.2021р. №226/19.4.

Частинами першою - сьомою статті 10 Закону №2365-ІІІ передбачено, що рішення про створення політичної партії приймається на її установчому з`їзді (конференції, зборах). Це рішення має бути підтримано підписами не менше 10 тисяч громадян України, які відповідно до Конституції України мають право голосу на виборах, зібраними не менш як у двох третинах районів не менш як двох третин областей України, міст Києва і Севастополя та не менш як у двох третинах районів Автономної Республіки Крим.

На установчому з`їзді (конференції, зборах) політичної партії затверджуються статут і програма політичної партії, обираються її керівні та контрольно-ревізійні органи.

Політична партія створюється групою громадян України у складі не менш як 100 осіб.

Рішення про створення політичної партії приймається на установчому з`їзді (конференції, зборах), що оформлюється протоколом, який підписують головуючий та секретар.

Протокол установчого з`їзду (конференції, зборів) про створення політичної партії має містити такі відомості:

1) дата та місце проведення установчого з`їзду (конференції, зборів);

2) рішення про обрання головуючого та секретаря;

З) рішення про створення політичної партії із зазначенням мети діяльності;

4) рішення про визначення найменування та, за наявності, скороченого найменування політичної партії;

5) рішення про затвердження статуту і програми політичної партії;

6) рішення про обрання керівника, визначення кількісного та персонального складу керівних та контрольно-ревізійних органів політичної партії відповідно до затвердженого статуту;

7) прийняття рішення про організацію збору підписів громадян України на підтримку рішення про створення політичної партії;

8) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти політичну партію для здійснення реєстраційних дій.

Невід`ємною частиною протоколу є реєстр осіб, які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах) політичної партії.

У реєстрі зазначаються дані щодо учасників установчого з`їзду (конференції, зборів) політичної партії: прізвище, ім`я та по батькові особи, дані її паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта). Дані про особу засвідчуються її особистим підписом.

Згідно з реєстром осіб, які брали в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», який є додатком №1 до протоколу №1 від 30.12.2016р. установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ», імена ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 відображені у вказаному реєстрі за порядковими номерами 26, 59, 36, 90, 37, 17, 69.

Всього у реєстрі містяться підписи 100 осіб, які нібито брали участь в установчому з`їзді щодо створення Партії.

Разом з тим, ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 . ОСОБА_12 заперечують свою участь у цьому з`їзді (протоколи допиту додані до листа Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 30.11.2023р. за №24048/125/56-2023).

Суд вважає за необхідне врахувати, що Міністерство юстиції України листом від 19.02.2024р. №27125/9.2.3/-24 (копія наявна у матеріалах справи) звернулося до Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві щодо надання актуальної інформації про результати розслідування у кримінальному провадженні №12023105100001888.

Мін`юстом отримано лист Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 20.02.2024р. №4201/125/56-2024 (копія наявна у матеріалах справи), яким надано матеріали почеркознавчої експертизи у кримінальному провадженні №2023105100001888, а також лист Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві від 20.02.2024р. №4733/125/56-2024 (копія наявна у матеріалах справи), яким частково надано дозвіл Мін`юсту на розголошення в суді у справі за №320/7739/24 відомостей досудового розслідування у вищезазначеному кримінальному провадженні.

Так, з висновку експерта від 13.02.2024р. №СЕ-19/111-24/8710-ПЧ (стор. 2 висновку) вбачається, що на вирішення експертизи були поставлені такі запитання:

« 2.1. Чи виконані підписи у реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», який є невід`ємним додатком до протоколу №1 від 30.12.2016р. установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ», а саме:

у колонці №36, в графі особистий підпис, ОСОБА_11 , чи іншою особою?;

у колонці № 37, в графі особистий підпис, ОСОБА_10 , чи іншою особою?;

у колонці № 69, в графі особистий підпис, ОСОБА_2 , чи іншою особою?».

У висновку експерта від 13.02.2024р. №СЕ-19/111-24/8710-ПЧ (стор. 14 висновку) за результатами почеркознавчої експертизи, проведеної у кримінальному провадженні №12023105100001888 від 16.09.2023р., встановлено, зокрема, що:

1) підпис від імені ОСОБА_11 , розташований в графі: « 36» в колонці:

«Особистий підпис» на другому аркуші в реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», який є невід`ємним додатком №1 до протоколу №1 установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ» від 30.12.2016р. виконаний не ОСОБА_11 , а іншою особою;

2) підпис від імені ОСОБА_10 , розташований в графі: « 37» в колонці:

«Особистий підпис» на другому аркуші в реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», який є невід`ємним додатком №1 до протоколу №1 установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ» від 30.12.2016р. виконаний не ОСОБА_10 , а іншою особою;

3) підпис від імені ОСОБА_13 , розташований в графі: « 69» в колонці: «Особистий підпис» на третьому аркуші в реєстрі осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ», який є невід`ємним додатком №1 до протоколу №1 установчого з`їзду політичної партії «ГАРАНТ» від 30.12.2016р. виконаний не ОСОБА_14 , а іншою особою.

Отже, з наведеного слідує, що реєстр осіб, які брали участь в установчому з`їзді політичної партії «ГАРАНТ» містить недостовірні відомості, зокрема, містить відомості про осіб, які не брали участі в установчому з`їзді Партії.

З урахуванням наведених обставин та наявних у матеріалах справи доказів, судом встановлено наявність підстав для застосування у даному випадку частини першої статті 24 Закону № 2365-III, якою передбачено анулювання реєстрації політичної партії у разі виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене у сукупності, відповідно, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки заявником доведено наявність підстав для анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії.

Натомість, наведені відповідачем доводи та надані матеріали не доводять зворотного.

За таких обставин, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для його задоволення.

Спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 72-77, 90, 139, 241-246 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13; код ЄДРПОУ 00015622) до політичної партії "Гарант" (місцезнаходження: 03027, Київська обл., Фастівський район, с. Новосілки, вул. Садова, 19, кв. 14; код ЄДРПОУ 44182752) про анулювання політичної партії, - задовольнити.

2. Анулювати реєстрацію політичної партії "Гарант" (місцезнаходження: АДРЕСА_1 ; код ЄДРПОУ 44182752).

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2024
Оприлюднено09.10.2024
Номер документу122129054
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —320/7739/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 07.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні