КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2024 року № 320/29519/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНІТОФФ"
до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві
про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
І. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "ГРАНІТОФФ" з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, у якому просить суд:
- визнати незаконним податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у м. Києві №38822070802 від 5 червня 2023 року, яке ґрунтується на висновках що містяться в Акті документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТОФФ» з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності;
- скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у м. Києві №38822070802 від 5 червня 2023 року.
II. Позиція позивача та заперечення відповідача
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Зазначає, що законодавець передбачає нарахування штрафних фінансових санкцій(штрафів) та пені тільки у випадку умисної винної бездіяльності резидента, щодо своєчасного стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла внаслідок недотримання нерезидентом строку повернення валюти, передбаченого зовнішньоекономічним договором (контрактом). Несвоєчасне стягнення заборгованості з «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) було обумовлено складністю стягнення та збройною агресією Російської федерації, яка листом Торгово- промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 визнана обставиною непереборної сили (форс-мажорними обставинами). ГУ ДПС м. Києва помилково вважає, що надані документи з Окружного суду м. Штутгарта по справі В249/23 LM не дають підстав для призупинення нарахування пені до остаточного рішення суду. Зазначена позиція суперечить 4.7. ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції". Вважає, що факт звернення до суду з вимогою про стягнення з нерезидента заборгованості, у повному обсязі спростовує вину резидента (платника податків) ТОВ «Гранітофф», як об`єктивну сторону «встановленого» згідно із актом 31903/Ж5/26-15-07-08-02/32454468 валютного правопорушення, оскільки для встановлення її наявності контролюючому органу необхідно довести, що резидент (платник податків), вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, діяв нерозумно, недобросовісно й без належної обачності.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечив. Просить у задоволенні позову відмовити, оскільки підстави для його задоволення відсутні.
ІІІ. Процесуальні дії суду у справі
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 позовну заяву залишено без руху.
Позивачем виконані вимоги ухвали суду шляхом усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 06 лютого 2024 року о 14:30 год.
19.01.2024 від позивача надійшло клопотання про виключення Державної податкової служби України із справи № 320/29519/23, визначену у статусі Відповідача 2 - як неналежну особу та таку, до якої відсутні позовні вимоги.
06.02.2024 у зв`язку із витребуванням додаткових доказів по справі та неявкою представника відповідача, розгляд справи відкладено до 21.03.2024 до 14:30.
12.02.2024 до суду від позивача надійшла уточнена позовна заява.
21.03.2024 у зв`язку з наданням додаткового часу для підготовки відзиву оголошено перерву до 29.04.2024 до 15:00.
11.04.2024 від відповідача надійшла заява про залишення позову без розгляду.
16.04.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву.
29.04.2024 задоволено клопотання представника позивача та наданий час для підготовки відповіді на відзив та заперечення, наступне судове засідання призначене на 03.06.2024 на 14:00.
16.05.2024 від представника позивача надійшли пояснення на відзив.
03.06.2024 у зв`язку із відпусткою головуючого судді справу знято з розгляду. Наступне засідання призначено на 02.07.2024 на 14:00.
02.07.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті на 26.08.2024 на 15:30.
26.08.2024 від представників позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, суд ухвалив розгляд справи проводити у письмовому провадженні.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини
24.03.2021 між ТОВ «ГРАНІТОФФ» та компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) було укладено контракт №128/03/2021-OLE на поставку комплекту алюмінієвих профілів та деталей кріплення з алюмінію та нержавіючої сталі, системи навісного вентильованого фасаду АТК102 Minor, АТК 103/100-10 Fassadensysteme GmbH», країна походження (виробництва товару) - Німеччина або Європейський Союз (далі ЄС), у комплекті з розрахунком статичних навантажень, монтажних планів згідно специфікації (далі - Товар) у кількості, зазначеній у рахунках-фактурах.
На виконання умов імпортного контракту, ТОВ «ГРАНІТОФФ» (Покупець) було здійснено перерахування валютних коштів на користь «OCEAN LINK ENGINEERING AG», Швейцарська Конфедерація (Продавець) як попередню оплату за товар на загальну суму 54105,9 евро а саме: платіжне доручення від 25.03.2021р. №176 на суму 20000 Євро; платіжне доручення від 13.05.2021 № 184 на суму 34 105,9 Євро.
Частина оплаченого товару (арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби з недорогоцінних металів, фарби та лаки, кріпильні елементи з пластмас, гвинти з дюбелем профілі алюмінієві, заклепки трубчасті) від «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) надійшла на загальну суму 7 778,44 евро, згідно МД ІМ40ДЕ/ИА100060/2021/220575 від 01.06.2021 згідно умов контракту.
ТОВ «ГРАНІТОФФ» вів постійний діалог з постачальником і очікував поставки оплаченого товару до 14 березня 2022 року. 14 березня 2022 року. «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) надійшов лист про односторонню відмову від виконання договору поставки та гарантія повернення коштів отриманих в якості авансу.
Через військову агресію Російської Федерації проти України відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні було запроваджено режим воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. В подальшому цей термін було продовжено до теперішнього часу.
Від початку агресії ТОВ «ГРАНІТОФФ» тимчасово припинило свою ділову активність до липня 2022 року та фактично повернулось до праці на об`єктах будівництва у листопаді 2022 року.
Відповідно ст. 8 Контракту Арбітражне застереження сформульоване наступним чином:
«Якщо сторони не зможуть досягти компромісу, суперечка підлягає передачі на розгляд та остаточне рішення до арбітражного суду Німеччини за місцем перебування Продавця.»
Таким чином, в арбітражному застереженні міститься двозначність, щодо місця формування арбітражу, або Німеччина, як зазначено в контракті, або Швейцарська Конфедерація - місце знаходження Продавця.
Дистанційний пошук належного юридичного консультанта через складність і юридичну невизначеність зайняв великий проміжок часу.
15.11.2022 року ТОВ «ГРАНІТОФФ» уклало з адвокатською компанією MANNER SPANGENBERG (Німеччина) договір про стягнення заборгованості з «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація). Адвокатською компанією MANNER SPANGENBERG (Німеччина) було запропонована послідовна стратегія стягнення такої заборгованості.
Після вручення «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) передбаченою договором претензії 9 березня 2023 року адвокатською компанією MANNER SPANGENBERG (Німеччина) в інтересах ТОВ «ГРАНІТОФФ» було подано позов Окружного суду м. Штутгарта. Позов прийнятий до провадження суду і справі присвоєно унікальний номер В249/23 LM. Ведеться підготовче провадження, в межах якого суд направив 28 квітня 2023 лист на адресу Представників ТОВ «ГРАНІТОФФ» з вимогою надання додаткових пояснень. 12 травня 2023 року MANNER SPANGENBERG (Німеччина) направила на адресу суду необхідні пояснення.
5 червня 2023 року Головним Управлінням ДПС у м. Києві постановлено податкове повідомлення-рішення №38822070802 (надалі - ППР) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) та/або пені в розмірі 1478782,33 гривень.
Оскаржуване ППР постановлено на підставі Акту від 03.05.2023 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТОФФ» (код ЄДРПОУ 32454468) з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічних операцій по договору (контракту) від 24.03.2021 №128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) за період діяльності з 24.03.2021 по 26.04.2023 згідно листа ДПС України № 4849/7/99-00-07-05-02-07 (вх. Головного управління ДПС у м. Києві від 09.06.2022 № 2042/8) щодо інформації, наданої НБУ та уповноваженими банками.
Не погоджуючись з висновками акту ТОВ «ГРАНІТОФФ» 12 травня 2023 року подало свої заперечення на акт перевірки, які 22 травня 2023 року, які були залишені без задоволення.
В порядку передбаченому для адміністративного оскарження рішення податкових органів ТОВ «ГРАНІТОФФ» 10 липня 2023 року звернулося до Державної податкової служби України (ДФС) зі скаргою, яка 2 серпня 2023 року, яка своїм рішенням №21179/5/9900-06-01-02-06 залишила скаргу без задоволення.
Спірне повідомлення-рішення ґрунтується на висновках Акту від 03.05.2023 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТОФФ» які полягають в наступному.
Станом на 26.04.2023 (дата завершення перевірки) у ТОВ «ГРАНІТОФФ» за контрактом від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) обліковується дебіторська заборгованість у сумі 46327,46 евро (еквів. 1 549 979,30 грн.), що відповідає даним бухгалтерського обліку по рахунку 632. Граничний термін отримання товару/повернення коштів на суму 12 221,56 евро (еквів. 402 564,74 грн.) - 25.03.2022, на суму 34105,90 евро (еквів. 1 147414,56 грн.) -13.05.2022.
ТОВ «ГРАНІТОФФ» листом від 14.03.2022 звернулось до Міністерства економіки України щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком України за операціями, що здійснювались відповідно до зовнішньоекономічного контракту від 24.03.2021 №128/03/2021-OLE, укладеного з «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація).
Міністерство економіки України листом від 03.04.2022 № 4432-10/12704-07 повідомило про відмову у видачі висновку ТОВ «ГРАНІТОФФ» за операціями, що здійснювались відповідно до зовнішньоекономічного контракту від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE, укладеного з «OCEAN LINK ENGINEEШNG AG» (Швейцарська Конфедерація).
ТОВ «ГРАНІТОФФ» звернулось до Торгово-промислової палати України із заявою від 05.09.2022 №001 про засвідчення факту форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) для суб`єктів господарювання/фізичних осіб за договірними зобов`язаннями. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) станом на 26.04.2023 до перевірки не надано.
Документи, які свідчать про прийняття до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла внаслідок недотримання нерезидентом строку, передбаченого контрактом від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація), до перевірки не надано.
До перевірки надано лист Окружного суду Штутгарта від 21.03.2023, номер справи В249/23 LM, яким повідомлено, що позов ТОВ «ГРАНІТОФФ» до компанії «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) за договором купівлі-продажу буде зареєстровано після сплати державного мита. Станом на 26.04.2023 до перевірки не надано документи, що посвідчують реєстрацію позову.
Перевіркою п. 3.1. плану перевірки на порушення частини з статті 13 Закону України від 21.06.2018 року № 2473-VIII "Про валюту і валютні операції" та пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5, встановлено порушення граничних строків розрахунків на суму 12 221,56 євро (еквів. 402 564,74 грн.) на 398 днів (25.03.2022-26.04.2023) та на суму 34 105,9 євро (еквів. і 147 414,56 грн.) на 349 днів (13.05.2022-26.04.2023) за імпортним контрактом від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація).
До Акту приєднаний розрахунок штрафних санкцій (пені) за результатами перевірки в сумі 46 327,46 євро, що становить 1409179,41 гривень, з розрахунку 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (контрактом) за кожний день прострочення.
Вважаючи висновки викладені в Акті перевірки помилковими, а оскаржуване ППР протиправним та незаконним, та таким що підлягає скасуванню ТОВ «ГРАНІТОФФ» звернулось до суду з даним позовом.
V. Норми права, які застосував суд
Відповідно до ст. 13 Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі - Закон № 2473-VIII) НБУ має право встановлювати граничні строку розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Згідно п. 21 розд. II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті (далі - Положення), затвердженого постановою Правління Національного банку України (далі - ІІБУ) від 02 січня 2019 року № 5 із змінами і доповненнями, граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів (граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, визначені в п. 21 Положення, не поширюються на товари, роботи та послуги, визначені н. 1 постанови Правління НБУ від 14 травня 2019 року № 67 «Про встановлення винятків та (або) особливостей запровадження граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і внесення змін до деяких нормативно-правових актів».
Якщо на момент введення в дію зазначеного Закону розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів не завершено (180-дснний строк), то такі розрахунки здійснюються у строк, що не перевищує 365 календарних днів.
Відповідно до п. 142 Постанови Правління Національного банку України від 24.02.2022 № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», зі змінами та доповненнями (далі - Постанова № 18), граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 180 календарних днів та застосовуються до операцій, здійснених з 05 квітня 2022 року
Згідно з п. 143 Постанови № 18 граничні строки розрахунків, зазначені в пункті 142 цієї постанови:
1) не поширюються па операцію з експорту, імпорту товарів (уключаючи незавершені розрахунки за операцією), сума якої (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України па дату здійснення операції) є меншою, ніж розмір, передбачений статтею 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - незначна сума), крім дроблення операцій з експорту товарів або дроблення валютних операцій;
2) застосовуються з урахуванням установлених Національним банком України за поданням Кабінету Міністрів України відповідно до абзацу другого частини першої статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» винятків та (або) особливостей для окремих товарів та (або) галузей економіки.
Відповідно до п. 141 Постанови № 18 розрахунки за операціями резидентів з експорту та імпорту товарів здійснюються не пізніше строку, визначеного в пункті 142 цієї постанови, з урахуванням вимог пункту 143 цієї постанови в повному обсязі, з урахуванням вимог пункту 143 цієї постанови стосовно операцій з експорту, імпорту товарів у незначній сумі (уключаючи незавершені розрахунки за операцією). Грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в банку в Україні.
Згідно з п. 7 розд. II Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженої постановою НБУ від 02 січня 2019 року № 7 (далі - Інструкція № 7) банк розпочинає відлік установлених НБУ граничних строків розрахунків з дати здійснення платежу (списання коштів з рахунку клієнта), а в разі застосування розрахунків у формі документарного акредитива здійснення банком платежу па користь нерезидента (списання коштів з рахунку банку) - за операціями з імпорту товарів.
У разі встановлення ІІБУ граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюват ися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого ІІБУ граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).
Відповідно до п. 5 ст. 13 Закону №2473-VIII, порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
Згідно з ч. 4 ст. 13 Закону № 2473-VШ за окремими операціями з експорту та імпорту товарів граничні строки розрахунків, встановлені Національним банком України, можуть бути подовжені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну полі тику у сфері економічного розвитку, шляхом видачі висновку.
Відповідно до абзацу 1 ч. 6 ст. 13 Закону № 2473-VІІІ у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин. Згідно з абзацом 2 ч. 6 ст. 13 Закону № 2473-VІІІ, підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).
Згідно з абзацом 1 ч. 7 ст 13 Закону № 2473-VІІІ у разі прийняття до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла внаслідок недотримання нерезидентом строку, передбаченого зовнішньоекономічним договором (контрактом), або прийняття до провадження уповноваженим органом відповідної країни документа про стягнення такої заборгованості з боржника-нерезидента на користь резидента в позасудовому (досудовому) примусовому порядку строк, встановлений відповідно до цієї статті, зупиняється з дня прийняття до розгляду такої заяви (прийняття до провадження відповідного документа) і пеня за порушення строку в цей період не нараховується.
Також на підставі пп. 1 пп. 9 розд. III Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 7 банк завершує здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків якщо сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів не перевищує незначної суми. У разу здійснення розрахунків за експорт, імпорт товарів в іноземній валюті сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів визначається за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату останньої події за відповідною операцією (остання дата платежу/надходження грошових коштів, дата поставки товару, дата зарахування зустрічних однорідних вимог ).
Згідно із пп. 7 н. 2 розд. І Положення № 5 незначний розмір валютної операції - розмір валютної операції (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату здійснення операції), який є меншим, ніж розмір, передбачений ст. 20 Закону України від 06.12.2019 № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
Отже, якщо сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів не перевищує незначної суми з 28.04.2020 - 400 тисяч гривень, і загальна сума операції підлягає валютному нагляду, у разі порушення граничних строків розрахунків за умови відсутності ознак дроблення операцій з експорту або дроблення валютних операцій пеня на суму заборгованості не нараховується.
Порядок засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) визначено в Законі України від 2 грудня 1997 року №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі - Закон № 671) та деталізовано в розділі 6 Регламенту засвідчення Торгово- промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс- мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженого рішенням Президії Торгово-промислової палати України від 18.12.2014 № 44(5) (далі Регламент).
Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово- промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно (частина 1 статті 14 Закону № 671).
На офіційному Торгово-промислової палати України сайті також зазначено, що при цьому, у разі необхідності, сторона, яка порушила свої зобов`язання в період дії форс- мажорних обставин, також має право звертатися до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП за отриманням відповідного Сертифіката дотримуючись порядку встановленого Регламентом за кожним зобов`язанням окремо.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та інтими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та не оголошена війна, дії суспільного ворота, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув грунту, інші стихійні лиха тощо (частина 2 статті 14і Закону № 671).
Підставою для засвідчення форс-мажориих обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених у ст. 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» в редакції від 02.09.2014 року, а також визначених сторонами за договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими, відомчими та/чи іншими нормативними актами, які вплинули на зобов`язання таким чином, що унеможливили його виконання у термін, передбачений відповідно договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими та/чи іншими нормативними актами (пункт 6.1 Регламенту).
Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб тю кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин. До кожної окремої заяви додається окремий комплект документів (пункт 6.2 Регламенту).
VI. Оцінка суду
Судом встановлено, що на підставі направлення від 20.05.2023 №5837/26-15-07-08-02, виданого Головних управлінням ДПС у м. Києві, Нестерук А.Ю . головним державним інспектором відділу перевірок небанківських фінансових установ управління податкового аудиту фінансових операцій Головного управління ДПС у м. Києві, відповідно до п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1 1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, у зв`язку зі змінами пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-V1, унесеними Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного стану», зі змінами та доповненнями та наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 17.04.2023 № 1639-н, проведена документальна позапланова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТОФФ» з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічних операцій за імпортним контрактом від 24.03.2021 №128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація), за період з 24.03.2021 по 26.05.2023 на підставі листа ДПС України від 09.06.2022 №4849/7/99-00-07-05-02-07 щодо інформації, наданої НБУ уповноваженими банками, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (додаток 1 до акта перевірки, який є його невід`ємною частиною).
Направлення пред`явлено, а копію наказу Головного управління ДПС у м. Києві вручено 20.04.2023 під розписку директору ТОВ «ГРАНІТОФФ» ОСОБА_2
Перевірку проведено з відома директора ТОВ «ГРАНІТОФФ» ОСОБА_2 та в присутності головного бухгалтера ТОВ «ГРАПІТОФФ» ОСОБА_3 .
За результатами перевірки встановлено порушення ТОВ «ГРАНІТОФФ» вимог: частини 3 статті 13 Закону України від 21.06.2018 року № 2473-VIII "Про валюту і валютні операції" та пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5, встановлено порушення граничних строків розрахунків на суму 12 221,56 євро (еквів. 402 564,74 гри.) на 398 днів (25.03.2022-26.04.2023) та на суму 34 105,9 євро (еквів. 1 147 414,56 гри.) на 349 днів (13 05.2022-26.04.2023) за імпортним контрактом від 24.03.2021 №128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація).
Між Позивачем та компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» укладено імпортний контракт від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE, предметом якого є те, що Продавець продасть, а Покупець придбає статично розраховану систему конструкцій на підставі планів та завдання Покупця, а саме комплект алюмінієвих профілів та деталей кріплення з алюмінію та нержавіючої сталі, системи навісного вентильованого фасаду АТК 102 Minor, ЛТК 103/100-10 Fassadcnsysterne GmbH», країна походження (виробництва товару) - Німеччина або Європейський Союз (далі ЄС), у комплекті з розрахунком статичних навантажень, монтажних планів згідно специфікації (далі - Товар) у кількості, зазначеній у рахунках-фактурах.
На виконання умов імпортного контракту, ТОВ «ГРАНІТОФФ» (Покупець) було здійснено перерахування валютних коштів на користь «OCEAN LINK ENGINEERING AG», (Продавець) як попередню оплату за товар на загальну суму 54 105,9 євро згідно платіжного доручення від 25.03.2021 № 176В на суму 20 000 євро (граничний термін отримання товару/повернення коштів - 24.03.2022) та згідно платіжного доручення від 13.05.2021 № 184 на суму 34 105,9 євро (граничний термін отримання товару/повернення коштів 12.05.2022).
Згідно ст. 13 Закону № 2473-VIII НБУ має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Відповідно до п. 21 розд. II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 5, граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів (граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, визначені в п. 21 Положення, не поширюються на товари, роботи та послуги, визначені н. 1 постанови Правління НБУ від 14 травня 2019 року № 67 «Про встановлення винятків та (або) особливостей запровадження граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і внесення змін до деяких нормативно-правових актів».
Суд встановив, що товар (арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби з недорогоцінних металів, фарби та лаки, кріпильні елементи з пластмас, гвинти з дюбелем профілі алюмінієві, заклепки трубчасті) від «OCEAN LINK ENGINEERING AG» надійшов згідно наступної митної декларації:
-на загальну суму 7 778,44 євро, згідно МД ІМ40ДЕ/иА100060/2021/220575 від
01.06.2021 без порушенням законодавчо встановлених термінів розрахунків;
Станом на 26.04.2023 (дата завершення перевірки) у ТОВ «ГРАНІТОФФ» за контрактом від 24.03.2021 № 128/03/2021-OLE з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» обліковується дебіторська заборгованість у сумі 46 327,46 євро (еквів. 1 549 979,30 грн.), що відповідає даним бухгалтерського обліку но рахунку 632. Граничний термін отримання товару/повернення коштів на суму 12 221,56 євро (еквів. 402 564,74 грн.) 25.03.2022, на суму 34 105,90 євро (еквів. 1 147 414,56 гри.) 13.05.2022.
У відповідності до п. 5 ст. 13 Закону №2473-VШІ, порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
На виконання умов контракту ТОВ «ГРАНІТОФФ» здійснило попередню оплату за товар на загальну суму 54 105,9 евро з них.
- 25.03.2021 на суму 20 000 евро;
- 13.05.2021 на суму 34 105,9 евро.
Частина оплаченого товару надійшла 01.06.2021 на загальну суму 7 778,44 евро згідно митної декларації. Відповідно до імпортного контракту від 24.03.2021 № 128/03/2021-ОLЕ, а саме розділу 2. Строки й умови поставки, пп. 2.1.1. встановлено, що сторони домовились, що максимальний строк поставки системи вентильованого фасаду, складає 2 (два) календарні місяці після отримання авансу. Аванс отримано 25.03.2021.
З наведеного вбачається, що попередня оплата від ТОВ «ГРАНІТОФФ» надійшла 25.03.2021, на протязі встановленого НБУ граничного строку (365 днів) та згідно з умовами імпортного контракту, товар у зазначений строк не надійшов. Перевіркою своєчасності розрахунків за операціями з імпорту товарів встановлено порушений частини 3 статті 13 Закону № 2473-VIII та пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ віл 02.01.2019 № 5, а саме, порушення граничних строків розрахунків на суму 12 221,56 евро (еквів. 409 564,03 гри., граничний термін поставки товару/повернення коштів 24.03.2022) та на суму 34 105,9 евро (еквів. 1 142 943,28 грн., граничний термін поставки товару/повернення коштів 12.05.2022) за імпортним контрактом від 24.03.2021 №128/03/2021-ОLЕ з компанією «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація).
З урахуванням встановлених у справі обставин суд дійшов висновку про наявність порушення ТОВ «ГРАНІТОФФ» частини 3 статті 13 Закону № 2473-VIII та пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ віл 02.01.2019 № 5.
Відносно доводів Позивача про наявність форс-мажорних обставин у зв`язку із запровадженням в Україні воєнного стану, суд погоджується із доводами Відповідача про їх необгрунтованість, через таке..
Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту) (абзац другий частини 6 статті 13 Закону № 2473).
Порядок засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) визначено в Законі України від 2 грудня 1997 року №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі - Закон № 671) та деталізовано в розділі 6 Регламенту засвідчення Торгово- промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс- мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженого рішенням Президії Торгово-промислової палати України від 18.12.2014 № 44(5) (далі Регламент).
Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово- промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно (частина 1 статті 14 Закону № 671).
На офіційному сайті Торгово-промислової палати України зазначено, що у разі необхідності, сторона, яка порушила свої зобов`язання в період дії форс-мажорних обставин, також має право звертатися до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП за отриманням відповідного Сертифіката дотримуючись порядку встановленого Регламентом за кожним зобов`язанням окремо.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та інтими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворота, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув грунту, інші стихійні лиха тощо (частина 2 статті 14і Закону № 671).
Підставою для засвідчення форс-мажорних обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених у ст. 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» в редакції від 02.09.2014 року, а також визначених сторонами за договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими, відомчими та/чи іншими нормативними актами, які вплинули на зобов`язання таким чином, що унеможливили його виконання у термін, передбачений відповідно договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими та/чи іншими нормативними актами (пункт 6.1 Регламенту).
Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб тю кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин. До кожної окремої заяви додається окремий комплект документів (пункт 6.2 Регламенту).
Обґрунтовуючи свої вимоги ГОВ «ГРАНІТОФФ» позивач посилається на загальний офіційний лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7 1 (далі - Лист ТИП), яким засвідчено форс-мажорні обставини: військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану та підтверджено, що зазначені обставини з 24.02.2022 до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Разом з тим, Лист ТПП України засвідчує виключно наявність воєнного стану, як непереборної обставини в цілому. Однак це не означає, що він є форс-мажором для кожної особи.
Крім того, лист ТПП України не відповідає правилам засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які містяться у Регламенті, зокрема, форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються сертифікатом; відсутня інформація щодо конкретного контракту, виконання якого стало неможливим через наявність форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили); не досліджено наявності причинно-наслідкового зв`язку між військовою агресією російської федерації проти України та неможливістю виконання ТОВ «ГРАНІТОФФ» конкретного зобов`язання.
Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні скаржник, який посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов`язання, повинен довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 23.02.2022 № 922/2897/21, від 04.06.2022 №922/2394/21.
Згідно умов Контракту від 13.02.2020 № 13022020, розділ 6. Форс-мажор «Сторона, що постраждала від дії непереборної сили, повинна негайно, але не пізніше 5 (п`яти) днів з моменту її виникнення, сповістиш іншу сторону телеграмою або телексом про настання обставини непереборної сили, її тип і можливу тривалість.».
При цьому, нерезидент компанія «OCEAN LINK ENGINEERING AG» не сповістила протягом 7 календарних днів про настання обставин, що перешкоджають виконанню зобов`язань перед ТОВ «ГРАНІТОФФ».
Судом встановлено, що ТОВ «ГРАНІТОФФ» листом від 14.03.2022 звернулось до Міністерства економіки України щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком України за операціями, що здійснювались відповідно до зовнішньоекономічного контракту від 24.03.202.1 № 128/03/2021-OLE, укладеного з «OCEAN LINK ENGINEERING AG». Міністерство економіки України листом від 03.04.2022 № 4432-10/12704-07 повідомило про відмову у видачі висновку ТОВ «ГРАНІТОФФ» за операціями, що здійснювались відповідно до зовнішньоекономічного контракту від 24.03.2021 № 128/03/2021-QLE, укладеного з «OCEAN LINK ENGINEERING AG».
Також ТОВ «ГРАНІТОФФ» звернулось до Торгово-промислової палати України із заявою від 05.09.2022 № 001 про засвідчення факту форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) для суб`єктів господарювання/фізичних осіб за договірними зобов`язаннями. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) станом на 26.04.2023 до перевірки надано не було.
Разом з тим, «Продовження строку дії договору та строку виконання зобов`язань внаслідок форс-мажору чи інших обставин є можливим лише якщо сторони це прямо вказали в умовах договору, або уклали додаткову угоду про це за взаємною згодою сторін вже після виникнення таких обставин».
Так, у своїй Постанові від 21.08.2022 року у справі № 910/15264/21 Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду звернув увагу на те, що настання форс- мажору не є підставою для зміни умов договору та звільнення від виконання зобов`язання.
Отже, посилання на Лист ТПП від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 не є достатнім. Посилаючись на форс-мажор як на підставу для звільнення від відповідальності, стороні потрібно довести, як саме проявився форс-мажор під час виконання такого зобов`язання. Одного лише посилання на наявність форс-мажору буде однозначно недостатньо.
Прикладом такого належного повідомлення про форс-мажорні обставини стороні є Постанова Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 17.08.2022 у справі № 922/854/21. Не є достатнім формальне посилання на лист ТПП, оскільки суд має досліджувати докази в сукупності.
Крім того, сертифікат торгово-промислової палаш, який підтверджує наявність форс-мажорних обставин, не може вважатися беззаперечним доказом про їх існування, а повинен критично оцінюватися з урахуванням встановлених обставин справи та у сукупності з іншими доказами. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 19.08.2022 № 908/2287/17
Верховний суд у своїх Постановах від 16.07.2019 у справі № 917/1053/18 та від 09.11.2021 у справі № 913/20/21 встановив, що форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов`язання, повинна довести їх наявність не тільки самих по собі, а і те, що вони були форс-мажорним и саме для даного конкретного випадку.
Крім того, суд вважає безпідставними доводи позивача стосовно його посилань на те що ним ініційовано процедуру звернення до суду, міжнародного комерційного арбітражу позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла в наслідок не дотримання нерезидентом строку, передбаченого контрактом від 24.03.2021 №128/03/2021-OLE «OCEAN LINK ENGINEERING AG», оскільки позивачем у позовній заяві зазначено, про те, що ним не подано під час проведення перевірки доказів такого звернення.
До перевірки Позивачем було надано лист Окружного суду Штутгарта від 21.03.2023, помер справи В249/23 LM, яким повідомлено, що позов ТОВ «ГРАНІТОФФ» до компанії «OCEAN LINK ENGINEERING AG» (Швейцарська Конфедерація) за договором купівлі-продажу буде зареєстровано після сплати державного мита. Станом на 26.04.2023 до перевірки не надано документи, що посвідчують реєстрацію позову.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку про наявність порушення Позивачем частини 3 статті 13 Закону № 2473-VIII та пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5 та відсутність правових підстав для визнання незаконним та скасування податкового повідомлення - рішення Головного управління ДПС у м. Києві №38822070802 від 5 червня 2023 року, яке ґрунтується на висновках що містяться в Акті документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТОФФ» з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності.
Враховуючи встановлені судом обставини у справі та досліджені докази, суд доходить висновку про необгрунтованність позовних вимог.
VII. Висновок суду
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надав суду докази на підтвердження правомірності своїх дій.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
VIII. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
З огляду на те, що в задоволенні позову слід відмовити, підстави розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Леонтович А.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122129098 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них за участю органів доходів і зборів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні