Справа № 560/8565/24
РІШЕННЯ
іменем України
07 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10361888/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 07.09.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Перша подільська енергетична компанія».
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 07.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Перша подільська енергетична компанія».
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10361887/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №54 від 12.09.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія".
4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №54 від 12.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія" (код ЄДРПОУ 43291498).
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкові накладні. За результатами обробки податкових накладних, їх реєстрацію зупинено та запропоновано подати докази, які підтверджують здійснення господарської операції. На вимогу контролюючого органу товариство направило до Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомлення із копіями документів, які підтверджують реальність господарської операції, проте рішенням відмовлено в реєстрації вказаної податкової накладної. На думку позивача, спірне рішення прийняте з порушенням норм законодавства. Зазначає, що платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав на подання платником податків документів, складених з порушенням законодавства, а саме: "Надання копій первинних документів, складених із порушенням законодавствавидаткова накладна №57 від 27.12.2022 де постачальник ТОВ "ТДХім" без обов`язкових реквізитів, що ідентифікують відповідальних осіб, які брали участь у господарській операції (відсутні ПІП). Також, платником не декларувались в 4ДФ "Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб" нарахування/виплати ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ), які є постачальниками послуг протягом лютого-вересня 2022. Крім того, ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" відповідає п.8 Критеріям ризиковості платника податку". Вказане є порушенням пункту 4 Порядку №520. На думку позивача, спірні рішення прийняті з порушенням норм законодавства, а тому підлягають скасуванню.
До суду надійшов відзив, в якому відповідачі просять відмовити в задоволенні позову. Зазначають, що пунктом 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165), не встановлено обов`язок фіскального органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість обов`язком платника податку є надання повного пакету первинних документів, вичерпний перелік яких встановлений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520). Зазначають, що податкова накладна складається безпосередньо на підставі первинних документів, які супроводжують певну господарську операцію, та фіксують факт першої події відповідно до статей 187 та 201.1 ПК України, однак позивачем було надано первинні документи, які поставили під сумнів господарську операцію, відображену у податкових накладних. Просить у задоволенні позову відмовити.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 104.06 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" (код ЄДРПОУ 43291498) є юридичною особою приватного права, зареєстроване 16.10.2019, платник податку на прибуток на загальних підставах, платник ПДВ (ІПН 432914922172).
Одним із видів економічної діяльності є виробництво інших основних органічних хімічних речовин (КВЕД 20.14.) та виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах (КВЕД 10.91).
Основним результатом діяльності товариства є виробництво біоетанолу (код УКТЗЕД Товару 2207) згідно ліцензії ДПС України від 15.06.2021.
Товариство на постійній основі виробляє оксигенат органічних рідин (оксор) (код УКТЗЕД Товару 3814009019).
Супутніми товарами та відходами виробництва є барда суха зернова (код УКТЗЕД Товару 2303300000) та відходи з виробництва барди (код УКТЗЕД Товару 2303), котрі мають свою цінність та підлягають реалізації.
Товариством здійснюються закупівлі розчинника універсального органічного "Сольвентол" (код УКТЗЕД Товару 3814009019), частина котрого з метою отримання прибутку реалізується третім особам.
10.05.2022 між ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" (Постачальник) та ТОВ "ТЕРМІНАЛ" (Покупець) укладено Договір поставки №О/1005/П-20 від 10.05.2022, згідно умов яких постачальник зобов`язався поставляти покупцю оксигенат органічних рідин згідно ТУ У 20.5-43291498-001:2020 та/або розчинник універсальний органічний "Сольвентол".
Згідно п.2.1. Договору поставка товару здійснюється постачальником на умовах EXW "франко-склад" постачальника за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, смт. Теофіполь, вул.Соборна, 12. Покупець здійснює вивіз Товару власним/найнятим транспортом та за власний рахунок. Завантаження товару у транспорт покупця здійснюється за рахунок постачальника.
Згідно п.3.1. договору ціна товару визначається на кожну окрему партію та відображається у видаткових накладних або рахунках на оплату.
Згідно п.3.3. договору розрахунки за товар здійснюються покупцем в безготівковому порядку шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника на умовах 100% передоплати.
На виконання умов договору поставки: 07.09.2023 Покупцем було здійснено попередню оплату за Товар у розмірі 2 200 200,00 гривень з урахуванням ПДВ; 07.09.2023 Постачальником було поставлено Покупцю Товар у кількості 24 960 кг, 07.09.2023 Постачальником було поставлено Покупцю Товар у кількості 24 780 кг, 13.09.2023 Постачальником було поставлено Покупцю Товару у кількості 24 650 кг, що підтверджується: договором поставки №О/1005/П-20 від 10.09.2022, платіжною інструкцією №2636 від 07.09.2023, рахунком на оплату №67 від 06.09.2023, видатковими накладними №956 від 07.09.2023, №957 від 07.09.2023 №999 від 13.09.2023, товарно-транспортними накладними №956 від 07.09.2023, №957 від 07.09.2023, №999 від 13.09.2023; довіреністю на отримання ТМЦ №28 від 07.09.2023, довіреністю на отримання ТМЦ №30 від 12.09.2023, посвідченнями якості №78 від 07.09.2023, №79 від 07.09.2023, №81 від 13.09.2023; заявками №1 від 06.09.2023, №2 від 06.09.2023, №1 від 12.09.2023; оборотно-сальдовими відомістями по рах. 361; карткою рах. 361.
За наслідками господарської операції відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України було складено податкову накладну за №16 від 07.09.2023 на суму 2 200 200,00 грн. з урахуванням ПДВ, в т.ч. ПДВ 366 700,00 грн. та направлено на реєстрацію в електронній формі через електронний кабінет.
Згідно квитанції реєстрацію спірної ПН було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Товариством було надано на розгляд Комісії регіонального рівня пояснення та копії документів, що підтверджують реальність господарської операції по зупиненій ПН, а саме:
- наказ на призначення директора товариства №0107/1 від 01.07.2022
- наказ на призначення головного бухгалтера №10-К від 31.03.2022
- договір оренди №О/0104/1 від 01.04.2021
- акт прийому-передачі від 01.04.2021
- повідомленням за формою 20-ОПП та квитанція про прийняття
- акти виконання робіт (надання послуг) №196 від 31.03.2023, №205 від 31.03.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №279 від 30.04.2023, №288 від 30.04.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №365 від 31.05.2023, №370 від 31.05.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №371 від 31.05.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №459 від 30.06.2023, №466 від 30.06.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №440 від 30.06.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №535 від 31.07.2023, №548 від 31.07.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №549 від 31.07.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №624 від 31.08.2023, №589 від 31.08.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №587 від 31.08.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №706 від 30.09.2023, №721 від 30.09.2023 (відшкодування витрат на водопостачання згідно п. 3 договору), №720 від 30.09.2023 (відшкодування витрат на електроенергію згідно п. 3 договору).
- платіжні інструкції №2539 від 02.02.2023, №2669 від 23.02.2023, №2763 від 07.03.2023, №2764 від 07.03.2023, №2926 від 29.03.2023, №2961 від 04.04.2023, №2978 від 05.04.2023, №3239 від 09.05.2023, №80 від 02.06.2023, №175 від 16.06.2023, №316 від 03.07.2023, №382 від 10.07.2023, №851 від 07.09.2023, №1712 від 29.11.2023.
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- Ліцензія ДПС України на виробництво біоетанолу від 15.06.2021, термін дії до 15.06.2026
- ТУ У 20.5-43291498-001:2020 "Оксигенат органічних рідин. Технічні умови";
- ТУ У 20.5-43291498-003:2022 "Розчинник універсальний "оксор". Технічні умови".
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 08.12.2020 №12.2-18-2/2811 про погодження та відповідність ТУ У 20.5-43291498-001:2020 "оксигенату органічних рідин" вимогам безпеки для здоров`я і життя людини;
- Експертний висновок Хмельницької Торгово-промислової палати №С-64 від 18.12.2020 про відповідність оксигенату органічних рідин коду УКТЗЕД 3814009019.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/29100 від 28.12.2020 про відповідність оксигенату органічних рідин вимогам діючого санітарного законодавства України.
- звіти по виробництву біоетанолу з 01.09.2023 по 15.09.2023, з 16.09.2023 по 30.09.2023, з 01.09.2023 по 15.09.2023.
-оборотно-сальдова відомість по рах. 26
- картка рах.26
- штатний розпис
- відомість про виплату заробітної плати за вересень 2023
- договір поставки № П/1902/П-1 від 19.02.2023
- видаткові накладні №75 від 15.09.2023 (купівля гідролізату соломи відсепарованого), №79 від 30.09.2023 (купівля гідролізату соломи відсепарованого).
- платіжні інструкції №842 від 06.09.2023, №929 від 21.09.2023, №108 від 03.10.2023, №109 від 04.10.2023.
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №П/1009/ХВ-3 від 10.09.2022
- видаткові накладні №2458 від 02.09.2023, №2459 від 03.09.2023 (купівля харчових відходів).
- товарно-транспортні накладні №0209/1 від 02.09.2023, №0209/2 від 02.09.2023, №0309/1 від 03.09.2023, №0309/2 від 03.09.2023, №0309/3 від 03.09.2023.
- платіжні інструкції №189 від 13.10.2023, №1580 від 14.11.2023.
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір перевезення 01/06-2021 ПВ-01 від 01.06.2021
- акт здачі приймання робіт (надання послуг) №672 від 16.09.2023
-оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №СГ/2804/П-07від 28.04.2023
- видаткові накладні №5209 від 01.09.2023 (купівля кукурудзи некласної), №5440 від 16.09.2023 (купівля кукурудзи некласної).
- платіжні інструкції №930 від 21.09.2023, №933 від 22.09.2023, №941 від 22.09.2023, №9 від 27.09.2023, №129 від 05.10.2023, №130 від 05.10.2023, №185 від 10.10.2023.
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №П/1101/1 від 11.01.2021,
- акт здачі приймання робіт (надання послуг) №719 від 30.09.2023
- платіжна інструкція №1713 від 29.11.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №Е/0405/К-2 від 04.05.2022
- видаткова накладна №4215 від 23.12.2022
- ТТН №2312/211 від 23.12.2022
- платіжна інструкція №2257 від 20.12.2022
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №19082022-1 від 19.08.2022
- видаткова накладна №57 від 27.12.2022
- платіжна інструкція №2284 від 27.12.2022
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- копія актів виконаних робіт щодо науково-консультаційних послуг
- копія Додатку №2 до Податкової декларації з податку на додану вартість
- договір поставки №О/1005/П-20 від 10.09.2022
- платіжна інструкція № 2636 від 07.09.2023
- рахунок на оплату №67 від 06.09.2023
- видаткові накладні №956 від 07.09.2023, №957 від 07.09.2023, №999 від 13.09.2023
- товарно-транспортні накладні №956 від 07.09.2023, №957 від 07.09.2023, №999 від 13.09.2023
- довіреності на отримання ТМЦ №28 від 07.09.2023, №30 від 12.09.2023
- посвідчення якості №78 від 07.09.2023, №79 від 07.09.2023, №81 від 13.09.2023
- заявки №1 від 06.09.2023, №2 від 06.09.2023, №1 від 12.09.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.361
- картка рахунку 361.
Комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Хмельницькій області було прийнято рішення №10361888/43291498 від 12.01.2024 про відмову в реєстрації ПН №16 від 07.09.2023 в ЄРПН у зв`язку із "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: "Надання копій первинних документів, складених із порушенням законодавства видаткова накладна №57 від 27.12.2022 де постачальник ТОВ "ТДХім" без обов`язкових реквізитів, що ідентифікують відповідальних осіб, які брали участь у господарській операції (відсутні ПІП). Також, платником не декларувались в 4ДФ "Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб" нарахування/виплати ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ), які є постачальниками послуг протягом лютого-вересня 2022.
Крім того, суд встановив, що на виконання умов договору поставки: 12.09.2023 Покупцем було здійснено попередню оплату за Товар у розмірі 1 100 000,00 грн. з урахуванням ПДВ., 13.09.2023 Постачальником було поставлено Покупцю Товару у кількості 24 650 кг, що підтверджується: договором поставки №О/1005/П-20 від 10.09.2022, платіжною інструкцією №2708 від 12.09.2023, рахунком на оплату №68 від 11.09.2023, видатковою накладною №999 від 13.09.2023, товарно-транспортною накладною №999 від 13.09.2023, довіреністю на отримання ТМЦ №30 від 12.09.2023, посвідченням якості №81 від 13.09.2023, заявкою №1 від 12.09.2023, оборотно-сальдовою відомістю по рах.361, карткою рахунку 361.
Відповідно до вимог пункту 187.1 статті 187 ПК України Товариством згідно правила першої події було сформовано та направлено засобами електронного зв`язку для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №54 від 12.09.2023 на суму 1 100 000,00 грн. з урахуванням ПДВ, в т.ч. ПДВ 183 333,33 грн.
Згідно квитанції реєстрацію спірної ПН було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Товариством було надано на розгляд Комісії регіонального рівня пояснення та копії документів, що підтверджують реальність господарської операції по зупиненій ПН), а саме:
- наказ на призначення директора товариства №0107/1 від 01.07.2022
- наказ на призначення головного бухгалтера №10-К від 31.03.2022
- договір оренди №О/0104/1 від 01.04.2021
- акт прийому-передачі від 01.04.2021
- повідомленням за формою 20-ОПП та квитанція про прийняття
- акти виконання робіт (надання послуг) №196 від 31.03.2023, №205 від 31.03.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №279 від 30.04.2023, №288 від 30.04.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №365 від 31.05.2023, №370 від 31.05.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №371 від 31.05.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №459 від 30.06.2023, №466 від 30.06.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №440 від 30.06.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №535 від 31.07.2023, №548 від 31.07.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №549 від 31.07.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №624 від 31.08.2023, №589 від 31.08.2023 (відшкодування витрат за водопостачання згідно п. 3 договору), №587 від 31.08.2023 (відшкодування витрат за електроенергію згідно п. 3 договору), №706 від 30.09.2023,, №721 від 30.09.2023 (відшкодування витрат на водопостачання згідно п. 3 договору), №720 від 30.09.2023 (відшкодування витрат наелектроенергію згідно п. 3 договору).
- платіжні інструкції №2539 від 02.02.2023, №2669 від 23.02.2023, №2763 від 07.03.2023, №2764 від 07.03.2023, №2926 від 29.03.2023, №2961 від 04.04.2023, №2978 від 05.04.2023, №3239 від 09.05.2023, №80 від 02.06.2023, №175 від 16.06.2023, №316 від 03.07.2023, №382 від 10.07.2023, №851 від 07.09.2023, №1712 від 29.11.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- Ліцензія ДПС України на виробництво біоетанолу від 15.06.2021, термін дії до 15.06.2026
- ТУ У 20.5-43291498-001:2020 "Оксигенат органічних рідин. Технічні умови»;
- ТУ У 20.5-43291498-003:2022 "Розчинник універсальний "оксор". Технічні умови"
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 08.12.2020 №12.2-18-2/2811 про погодження та відповідність ТУ У 20.5-43291498-001:2020 «оксигенату органічних рідин» вимогам безпеки для здоров`я і життя людини
- Експертний висновок Хмельницької Торгово-промислової палати №С-64 від 18.12.2020 про відповідність оксигенату органічних рідин коду УКТЗЕД 3814009019
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/29100 від 28.12.2020 про відповідність оксигенату органічних рідин вимогам діючого санітарного законодавства України.
- звіт по виробництву біоетанолу з 01.09.2023 по 15.09.2023, з 16.09.2023р. по 30.09.2023р.
- звіт по виробництву оксигенату органічних рідин з 01.09.2023 по 15.09.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах. 26
- картка рах.26
- штатний розпис
- відомість про виплату заробітної плати за вересень 2023
- договір поставки № П/1902/П-1 від 19.02.2023
- видаткові накладні №75 від 15.09.2023 (купівля гідролізату соломи відсепарованого), №79 від 30.09.2023 (купівля гідролізату соломи відсепарованого).
- платіжні інструкції №842 від 06.09.2023, №929 від 21.09.2023, №108 від 03.10.202, №109 від 04.10.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №П/1009/ХВ-3 від 10.09.2022
- видаткові накладні №2458 від 02.09.2023, №2459 від 03.09.2023 (купівля харчових відходів)
- товарно-транспортні накладні №0209/1 від 02.09.2023, №0209/2 від 02.09.2023, №0309/1 від 03.09.2023, №0309/2 від 03.09.2023, №0309/3 від 03.09.2023
- платіжні інструкції №189 від 13.10.2023, №1580 від 14.11.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір перевезення 01/06-2021 ПВ-01 від 01.06.2021
- акт здачі приймання робіт (надання послуг) №672 від 16.09.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №СГ/2804/П-07від 28.04.2023
- видаткові накладні №5209 від 01.09.2023, №5440 від 16.09.2023 (купівля кукурудзи некласної)
- платіжні інструкціі №930 від 21.09.2023, №933 від 22.09.2023, №941 від 22.09.2023, №9 від 27.09.2023, №129 від 05.10.2023, №130 від 05.10.2023, №185 від 10.10.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки № П/1101/1 від 11.01.2021
- акт здачі приймання робіт (надання послуг) №719 від 30.09.2023
- платіжна інструкція №1713 від 29.11.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №Е/0405/К-2 від 04.05.2022
- видаткова накладна №4215 від 23.12.2022
- ТТН №2312/211 від 23.12.2022
- платіжна інструкція №2257 від 20.12.2022
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- договір поставки №19082022-1 від 19.08.2022
- видаткова накладна №57 від 27.12.2022
- платіжна інструкція №2284 від 27.12.2022
- оборотно-сальдова відомість по рах.631
- картка рах.631
- копія актів виконаних робіт щодо науково-консультаційних послуг;
- копія Додатку №2 до Податкової декларації зподатку на додану вартість.
- договір поставки №О/1005/П-20 від 10.09.2022
- платіжна інструкція №2708 від 12.09.2023
- рахунок на оплату №68 від 11.09.2023
- видаткова накладна №999 від 13.09.2023
- товарно-транспортна накладна №999 від 13.09.2023
- довіреність на отримання ТМЦ №30 від 12.09.2023
- посвідчення якості №81 від 13.09.2023
- заявка №1 від 12.09.2023
- оборотно-сальдова відомість по рах.361
- картка рахунку 361
Комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Хмельницькій області було прийнято рішення №10361887/43291498 від 12.01.2024 про відмову в реєстрації ПН №54 від 12.09.2023 в ЄРПН у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: "Надання копій первинних документів, складених із порушенням законодавства видаткова накладна №57 від 27.12.2022 де постачальник ТОВ "ТДХім" без обов`язкових реквізитів, що ідентифікують відповідальних осіб, які брали участь у господарській операції (відсутні ПІП). Також, платником не декларувались в 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб» нарахування/виплати ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ), які є постачальниками послуг протягом лютого-вересня 2022. Крім того, ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" відповідає п.8 Критеріям ризиковості платника податку".
Позивач, вважаючи рішення №10361888/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 07.09.2023 та рішення №10361887/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №54 від 12.09.2023 протиправними та такими, що порушують його права, звернувся з цим позовом до суду.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Згідно отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкових накладних №16 від 07.09.2023 та №54 від 12.09.2023 зупинена у зв`язку із їх відповідністю п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Додаток 1 до Порядку №1165 містить перелік Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Так, віднесення до пункту 8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: - у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або - з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.
Отже, виходячи з аналізу зазначених норм права при здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в ЄРПН, податковий орган проводить моніторинг відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.
При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв.
Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Відповідно до квитанцій про зупинення реєстрації в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відтак, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Суд також вказує, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, не дало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів, а тому враховуючи норми статті 77 КАС України позивач скористався наданим йому правом довести належними і допустимими доказам заявлені ним позовні вимоги у суді.
Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 25.06.2019 по справі №1940/1950/18.
Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Крім цього, суд враховує, що Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 03.04.2024 по справі №560/20844/23 задоволено позов ТОВ "Перша подільська енергетична компанія", визнано протиправним та скасовано рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку та зобов`язано Головне управління ДПС у Хмельницькій області виключити ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ.
Вищезазначене рішення суду залишено без змін згідно Постанови Сьомого окружного адміністративного суду від 18.07.2024 по справі №560/20844/23.
Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області рішення суду виконано, і починаючи з 22.07.2024 позивач не відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Проте, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №16 від 07.09.2023 та №54 від 12.09.2023 були достатніми та були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації податкових накладних.
Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10361888/43291498 від 12.01.2024 та №10361887/43291498 від 12.01.2024 є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №16 від 07.09.2023 та №54 від 12.09.2023, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктами 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №16 від 07.09.2023 та №54 від 12.09.2023 в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 6056,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, необхідно присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10361888/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 07.09.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 07.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія".
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10361887/43291498 від 12.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №54 від 12.09.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №54 від 12.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія".
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія" судові витрати (судовий збір) в розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 жовтня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Перша подільська енергетична компанія" (вул. Соборна, 12, смт. Теофіполь, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 30601 , код ЄДРПОУ - 43291498) Відповідач:Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122131281 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні