Справа № 560/8906/24
РІШЕННЯ
іменем України
07 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10195787/35344513 від 19.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 22.12.2022, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро".
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 22.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро".
Вобґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкову накладну №48 від 22.12.2022, однак отримано квитанцію, відповідно до якої реєстрація податкової накладної була зупинена. Причиною зупинки відповідно до згаданої квитанції є п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області відмовлено у реєстрації податкової накладної. Підставою для відмови зазначено, що "платником надані копії первинних документів, складених із порушенням законодавства: в товарно-транспортних накладних за період 01.08.2019-05.08.2019 де автомобільним перевізником є ТОВ "Лан", замовником, вантажовідправником ТОВ "Грезевиця-Агро", вантажоодержувачем ТОВ "Україна 2001", відсутня інформація щодо навантаження, розвантаження. Крім того, не надано картку рахунку 361 по контрагенту ТОВ "Україна 2001" та розрахункові документи з ним". Позивач категорично заперечує проти таких підстав відмови у реєстрації ПН та вважає, що відповідач вийшов за межі наданих йому владних повноважень, прийнявши рішення без належних обґрунтувань. Просить позов задовольнити.
До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що на порушення пункту 5 Порядку №520 позивач до повідомлення про надання пояснень не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Вказує, що необхідність подання вказаних документів передбачена пункту 5 Порядку №520, та відповідно неподання таких документів слугує підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, про що у зазначено в оскаржуваному рішенні.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій просить позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 21.06.2024 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що ТОВ "Грузевиця-Агро" (код ЄДРПОУ 35344513) є юридичною особою приватного права, зареєстроване 30.08.2007, платник ПДВ (ІПН 353445122181).
Основним видом діяльності Товариства згідно КВЕД є 01.11. Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
У 2019 на підприємстві працювало в середньому 13 чоловік, що підтверджується Звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (форма Д4 місячна) за грудень 2019.
Відповідно до Звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 (форма 4-сг річна) та Звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід, винограду у 2018 та 2019 (форма 29-сг річна), Звіту про збирання сільськогосподарських культур за серпень 2019 (форма 37-сг місячна), Звіту про основні показники роботи с/г підприємств за 2019 (форма 50-сг річна), в 2019 в користуванні ТОВ "Грузевиця-Агро" на правах оренди перебували земельні ділянки сільськогосподарського призначення площею 597,7 га на території Чорноострівської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області.
Згідно з вказаними Звітами для виробничого процесу на 2019 ТОВ "Грузевиця-Агро" було посіяно і зібрано пшениці на площі 557 га.
Позивач протягом 2018-2019 володів на праві власності спеціальною с/г технікою та обладнанням, що відображено в Звіті про наявність сільськогосподарської техніки в сільськогосподарських підприємствах у 2019 (форма 10-мех річна) та в Повідомленні про об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність (форма 20-ОПП).
Між ТОВ "Грузевиця-Агро" (Постачальник) та ТОВ "Україна 2001" (Покупець) укладено договір поставки договір поставки №ЗАГ/06/К від 02.01.2019, згідно якого постачальник зобов`язався поставляти покупцю товар згідно видаткових накладних.
Згідно п.2.1. договору кількість товару по даному договору не обмежується та визначається згідно видаткових накладних.
Згідно п.2.2. найменування, асортимент (вид) товару вказується у видаткових накладних на кожну конкретну партію Товару та засвідчують факт передачі-приймання товару. Видаткові накладні, додатки, специфікації, акти прийому-передачі є невід`ємними частинами даного договору.
Згідно п.3.1. загальна сума договору не обмежується та визначається як сума усіх накладних по договору.
Згідно п.3.2. договору покупець зобов`язується оплатити товару (партію товару) постачальнику на протязі 180 банківських днів з моменту отримання конкретної партії товару.
На виконання умов договору 22.12.2022 постачальником було передано Товар (в місці його зберігання без фізичного переміщення на елеваторі ТОВ "Україна 2001"), у кількості 52 тонни на загальну суму 197 609,88 гривень з урахуванням ПДВ, що підтверджується: договором поставки №ЗАГ/06/К від 02.01.2019, видатковою накладною №26 від 22.12.2022, -довіреністю на отримання ТМЦ №654 від 22.12.2022, платіжною інструкцією у кількості 27 шт., оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361, карткою рахунку 361.
Відповідно до вимог пункту 187.1 статті 187 ПК України Товариством згідно правила першої події0 було сформовано та направлено засобами електронного зв`язку для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №48 від 22.12.2022 на суму 197 609,88 грн. з урахуванням ПДВ, в т.ч. ПДВ 24 267,88 грн., реєстрацію котрої зупинено 10.01.2023 за №9291034618.
Згідно квитанції реєстрацію спірної ПН було зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій (коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання). Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Товариством було надано на розгляд Комісії регіонального рівня Пояснення та копії документів, що підтверджують реальність господарської операції по зупиненій ПН, а саме:
- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи
- виписка з ЄДРПОУ
- статут;
- свідоцтва платника ПДВ;
- повідомлення про об?єкти, пов?язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність (форма 20-ОПП) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у2018 (форма 29-сг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 (форма 4-сг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур за серпень 2019 з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у2019 (форма 29-сг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про використання добрив і пестицидів під урожай 2019 (форма 9-сг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про реалізацію продукції сільського господарства за 2019 (форма 21-заг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2019 (форма 50-сг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про наявність сільськогосподарської техніки в сільськогосподарських підприємствах у 2019 році (форма 10-мех річна) ) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (форма Д4 місячна) за грудень 2019 з квитанцією про прийняття звіту;
- фінансова звітність за 2019 з квитанцією про прийняття звіту;
- розрахунок частки сільськогосподарського виробництва за 2018 з квитанцією про прийняття звіту;
- податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2019 з відомостями про наявність земельних ділянок з квитанцією про прийняття звіту;
- відомість про наявність земельних ділянок;
- звіт про реалізацію продукції сільського господарства за 2020 (форма 21-заг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про реалізацію продукції сільського господарства за 2021 (форма 21-заг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- звіт про реалізацію продукції сільського господарства за 2022 (форма 21-заг річна) з квитанцією про прийняття звіту;
- ПН № 48 від 22.12.2022 з квитанцією про зупинення;
- видаткова накладна № 26 від 22.12.2022;
- довіреність на отримання ТМЦ №654 від 22.12.2022;
- договори поставки №П/0301/1 від 03.01.2018, № П/0103/03 від 02.01.2019, №ЗАГ/06/К від 03.01.2018, № ЗАГ/06/К від 02.01.2019, № ЗАГ/06/П від 03.01.2018, № ЗАГ/06/П від 02.01.2019;
- договори оренди №О/2210/18-12 від 22.10.2018, №О/0201/19-2 від 02.01.2019 , №О/0204/1 від 02.04.2018 , №О/0201/19-6 від 02.01.2019 та акт прийому-передачі, №П/0108/1, № П/0108/2 оренди з екіпажем від 01.08.2019;
- договір №02/01-2019 ПВ-04 перевезення вантажів автомобільним транспортом від 02.01.2019;
- договір зберігання №ЗБ/0107/3 від 01.07.2019 та акт прийому-передачі майна на відповідальне зберігання від 06.08.2019 та додаткова угода від 29.12.2021;
- договори № П/1, П/2, П/3, П/4 від 01.07.2019;
- договір №1390 постачання нафтопродуктів від 06.03.2018;
- договір №1705-1 СН постачання нафтопродуктів від 17.05.2019;
- генеральний договір поставки нафтопродуктів № 15-ДГ/45 від 22.01.2019;
- акт надання послуг №3466 від 17.10.2018;
- видаткові накладні № 3329, 3467 від 31.10.2018;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за жовтень 2018;
- акти №1, №2 витрати насіння і садивного матеріалу за жовтень 2018;
- акти надання послуг №7 від 05.01.2019, № 56 від 31.01.2019;
- акти здачі-приймання робіт (надання послуг) №39 від 25.01.2019, №101 від 16.01.2019;
- видаткова накладна №199 від 25.01.2019;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за січень 2019;
- акт надання послуг №380 від 28.02.2019;
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №321 від 24.02.2019, №309 від 23.02.2019, з товаротранспортними накладними;
- видаткова накладна №469 від 23.02.2019, №470 від 24.02.2019;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за лютий 2019;
- акт надання послуг № 1130 від 30.04.2019;
- акти здачі-приймання робіт (надання послуг) №835 від 21.04.2019, №929 від 22.04.2019, №851 від 23.04.2019 з товаротранспортними накладними;
- видаткові накладні №909 від 05.04.2019, №1090 від 21.04.2019, №1091 від 22.04.2019, №1093 від 23.04.2019, №1261 від 24.04.2019;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за квітень 2019;
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №832 від 29.05.2019, №831 від 30.05.2019, №343 від 31.05.2019 з товаротранспортними накладними;
- акт надання послуг № 1552 від 31.05.2019;
- видаткова накладна №1445 від 21.05.2019, №1588 від 24.05.2019, №1485 від 31.05.2019;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за травень2019;
- акт надання послуг №1791 від 30.06.2019, №983 від 01.06.2019 з товаротранспортними накладними;
- видаткові накладні №1665 від 01.06.2019, №1708 від 06.06.2019, №1936 від 22.06.2019;
- акт №1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за червень 2019;
- акт надання послуг № 2637 від 11.09.2019;
Копія акту № 1 на сортировку та сушку продукції рослинництва від 06.08.2019року,
Копія акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 161від 06.08.2019р.;
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1 від 05.08.2019, №1а від 05.08.2019, №1 від 06.08.2019, №2 від 04.08.2019, №3 від 06.08.2019, №4 від 02.08.2019, №1657 від 01.08.2019 з товаротранспортними накладними, №1616 від 02.08.2019 з товаротранспортними накладними, №1793 від 02.08.2019 з товаротранспортними накладними, №1615 від 03.08.2019, №1618 від 04.08.2019, №1614 від 05.08.2019, №1863 від 16.08.2019 з товаротранспортними накладними;
- видаткові накладні №43 від 27.12.2019 та довіреність №345 від 27.12.2019; №17 від 16.08.2020 та довіреність №775 від 16.08.2020; №23 від 30.12.2021 та довіреність №1093 від 30.12.2021;
- акти прийому-передачі (повернення) товару в кількості 19 штук; в кількості 19 штук, в кількості 17 штук, в кількості 15 штук, 15 штук;
- видаткові накладні №190522/003 від 22.05.2019, №13771 від 16.05.2019, №377 від 24.01.2019, №514 від 06.02.2019;
- платіжні доручення №25,26,27,28,29 від 15.11.2019, №20 від 14.11.2019, №219 від 18.09.2019, № 9 від 23.01.2019, №20 від 06.02.2019, №113 від 16.05.2019, №131 від 11.06.2019;
- книги обліку по рах. 27 за 2019, 2020, 2021, 2022;
- квитанції до статистичної звітності, 14 шт.
Комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Хмельницькій області було прийнято рішення №10195787/35344513 від 19.12.2023 про відмову в реєстрації ПН №48 від 22.12.2022 в ЄРПН у зв`язку із «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): "платником надані копії первинних документів, складених із порушенням законодавства: в товарно-транспортних накладних за період 01.08.2019-05.08.2019 де автомобільним перевізником є ТОВ "Лан", замовником, вантажовідправником ТОВ "Грезевиця-Агро, вантажоодержувачем ТОВ "Україна 2001", відсутня інформація щодо навантаження, розвантаження. Крім того, не надано картку рахунку 361 по контрагенту ТОВ "Україна 2001" та розрахункові документи з ним".
Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №48 від 21.12.2022 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як зазначалося вище, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10195787/35344513 від 19.12.2023є протиправним та його необхідно скасувати.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 22.12.2022, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №48 від 22.12.2022 в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Щодо розподілу судових витрат, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10195787/35344513 від 19.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 22.12.2022, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 22.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро".
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" судові витрати (судовий збір) в розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 жовтня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" (Грузевиця, Хмельницький район, Хмельницька область, 31317 , код ЄДРПОУ - 35344513) Відповідач:Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122131290 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні