Справа № 560/8932/24
РІШЕННЯ
іменем України
07 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Буковинабуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №11014402/42487730 від 07.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.04.2024.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.04.2024, складену Приватного Підприємства "Буковинабуд" датою її фактичного подання на реєстрацію - 22.04.2024.
Вобґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкову накладну №1 від 03.04.2024, однак отримано квитанцію, відповідно до якої реєстрація податкової накладної була зупинена. Причиною зупинки відповідно до згаданої квитанції є п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області відмовлено у реєстрації податкової накладної. Підставою для відмови зазначено, що "платником податку надано товарно-транспортну накладну від 08.04.2024, де автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_2 , замовник вантажовідправник, вантажоодержувач - ПП "БУКОВИНАБУД". При цьому ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) не декларував нарахування/виплати вищезазначеному водію в 1 кв. 2024 року, Повідомлення про прийняття працівника не подавалось.". Позивач категорично заперечує проти таких підстав відмови у реєстрації ПН та вважає, що відповідач вийшов за межі наданих йому владних повноважень, прийнявши рішення без належних обґрунтувань. Просить позов задовольнити.
До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що на порушення пункту 5 Порядку №520 позивач до повідомлення про надання пояснень не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Вказує, що необхідність подання вказаних документів передбачена пункту 5 Порядку №520, та відповідно неподання таких документів слугує підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, про що у зазначено в оскаржуваному рішенні.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій просить позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 21.06.2024 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Приватне підприємство "Буковинабуд" зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.09.2018 за номером запису 16731020000017175. Як платник податку на додану вартість Підприємство зареєстроване з 01.11.2018 за індивідуальним податковим номером -424877322253.
Основним видом діяльності ПП "Буковинабуд" є 41.20 "Будівництво житлових і нежитлових будівель".
14.11.2018 ПП "Буковинабуд" отримало ліцензію №68-Л по здійсненню господарської діяльності з будівництва об`єктів, що, за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками.
01.03.2024 ПП "Буковинабуд" укладено з ТОВ "Імпенія Бідінвест" договір субпідряду №01/03/24-В4 на виконання робіт з улаштування пальового поля з буроін`єкційних паль на об`єкті "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованим паркінгом на вул. Винниченка, 121-Д в місті Чернівці.
Відповідно до п. 3.1 Договору загальна ціна Договору визначається згідно договірної ціни (Додаток № 1 до Договору), яка є невід`ємною частиною Договору і складає 1962640,00 грн. з ПДВ з яких: загальна вартість перебазування Субпідрядником усіх необхідних для виконання Робіт механізмів (бурової, установки CMV ТН 20 з додатковим обладнанням до неї, тощо) на Об`єкт та в зворотному напрямку становить 366 000,00 грн. з ПДВ; загальна вартість Робіт, з улаштування буроін`єкційних паль визначається з розрахунку 4 000,00 грн. (чотири тисячі грн. 00 коп.) з ПДВ за 1 м3 (один куб.м.) палі, що при загальному обсязі 399,16 м3 * геометричного обсягу бетону паль складас 1596640,00грн. з ПДВ.
Згідно підпункту 3.2.1 Розділу 3 вказаного договору, сторонами погоджено авансовий платіж у розмірі 100% вартості перебазування усіх необхідних для виконання Робіт механізмів (бурової установки CMV ТН 20 з додатковим обладнанням до неї, тощо) на Об`єкт та в зворотному напрямку в сумі 366 000,00 грн. з ПДВ. При цьому Субпідрядник зобов`язаний виконати перебазування усіх необхідних для виконання Робіт механізмів на Об`єкт протягом 5 (п`яти) днів з моменту отримання на свій рахунок вищезазначених в цьому підпункті коштів.
Пунктом 3.4. Розділу 3 Договору встановлено, що за першою подією Субпідрядник в рамках виконання Зобов`язань за Договором реєструє всі податкові накладні та розрахунки коректування за ними в Єдиному реєстрі податкових накладних виключно в електронному вигляді. Субпідрядник зобов`язаний надати Генпідряднику податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством України із застосуванням електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних (якщо податкова накладна повинна бути надана Субпідрядником Генпідряднику за законодавством України). В разі порушення Субпідрядником зобов`язання стосовно реєстрації податкової накладної в ЄРПН, він зобов`язаний протягом п`яти календарних днів відшкодувати Генпідряднику у повному обсязі суму ПДВ по цій операції та оплатити штраф в розмірі 20% від суми ПДВ.
На виконання умов Договору 05.03.2024 ПП "Буковинабуд" виставлено рахунок-фактуру №1, щодо сплати авансового платежу щодо транспортування спецтехніки.
03.04.2024 ТОВ "Імперія Будінвест" перераховано на рахунок ПП "Буковинабуд" черговий авансовий платіж в сумі 70 000,00 грн., що підтверджується: карткою рахунком ПП "Буковинабуд" №361 за період за березень квітень 2024, платіжною інструкцією №284, яка проведена банківською установою 03.04:2024, про що свідчить відповідний штамп банку.
22.04.2024 ПП "Буковинабуд" направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну №1 від 03.04|;2024, за фактом надходження на розрахунковий рахунок Підприємства чергового авансового платежу від ТОВ "Імперія Будінвест" в сумі 70 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 11 666,67 грн.
Відповідно до квитанції №9101346649 від 22.04.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної, та зазначено що, відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 03.04.2024 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем подано повідомлення №1 від 03.05.2024, про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №1 від 03.04.2024 та надані електронні копії таких документів:
- Договір субпідряду № 01/03/24-В4 від 01.03.2024 на виконання робіт з улаштування пальового поля з буроін`єкційних паль на Об`єкті "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованим паркінгом на вулиці Винниченка, 121-Д в м. Чернівці", генпідрядник ТОВ "Імперія Будінвест", субпідрядник ПП "Буковинабуд". Договірна ціна - 1 962 640 грн.
- Договір оренди від 14.03.2024, орендодавець ТОВ "Хмельницькбуд.інвест", платне користування бурова установка, орендна плата 20000 грн. Акт прийому - передачі від 07.04.2024
- Договір про надання послуг з перевезення надгабаритних вантажів автомобільним транспортом від 27.03.2024, виконавець ФОП Золін Д.О.
- Акт надання послуг від 08.04.2024, виконавець ФОП Золін Д.О. (3110605339), Транспортні послуги з перевезення негабаритного вантажу за маршрутом м.Хмельницький - м. Чернівці (Вантаж - бурова установка 55 т. ).
- Товарно-транспортна накладна від 08.04.2024, автомобільний перевізник ФОП ОСОБА_1 (3110605339), водій ОСОБА_2 , замовник вантажовідправник, вантажоодержувач ПП "БУКОВИНАБУД", пункт навантаження: м. Хмельницький, пункт розвантаження: м. Чернівці
- Акт надання послуг від 30.04.2024, виконавець ТОВ "Хмельницькбуд.інвест" (36451078), оренда гідр. бурової устн.
- Виписка з ЄДР
- Наказ № 43-К від 24.05.2019 ТОВ "Буковинабуд"
- Наказ №2-К від 29.02.2024 ТОВ "Буковинабуд": прийнято на роботу за сумісництвом з 01.03.2024 ОСОБА_3
- Накази від 01.04.2024 ТОВ "Буковинабуд": прийнято на роботу за сумісництвом з 02.04.2024 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6
- Посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці
- Посвідчення про право виконання робіт з підвищеною небезпкою
- Розрахункова відомість за 04.2024
- Штатний розпис ПП «Буковинабуд» на 01.04.2024 - 5 од.
- Податкова накладна. Квитанція
- Картка рахунку 361 за 01.03.2024 - 30.04.2024 по контрагенту ТОВ "Імперія Будінвест": попередня оплата
- Картка рахунку 631
- Рахунок на оплату № 1 від 05.03.2024 на суму 366000 грн.
- Ліцензія. Додатки
- Платіжна інструкція №284 від 03.04.2024 сума 70000 грн. платник ТОВ "Імперія Будінвест"
- Платіжна інструкція, отримувачі ФОП ОСОБА_1 , ТОВ "Хмельницькбуд.інвест"
За результатом розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №11014402/42487730 від 07.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03.04.2024, у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
У розділі "додаткова інформація" вказано, що платником надано товарно-транспортну накладну від 08.04.2024, де автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_2 , замовник вантажовідправник, вантажоодержувач - ПП "Буковинабуд". При цьому ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) не декларував нарахування/виплати вищезазначеному водію в 1 кв. 2024, Повідомлення про прийняття працівника не подавалось."
Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №1 від 03.04.2024 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як зазначалося вище, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11014402/42487730 від 07.05.2024є протиправним та його необхідно скасувати.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.04.2024, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 03.04.2024 в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Щодо розподілу судових витрат, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Приватного підприємства "Буковинабуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області №11014402/42487730 від 07.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.04.2024.
Зобов`язати Державну Податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.04.2024 датою її фактичного подання на реєстрацію - 22.04.2024.
Стягнути на користь Приватного підприємства "Буковинабуд" судові витрати (судовий збір) в розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 жовтня 2024 року
Позивач:Приватне Підприємство "Буковинабуд" (вул. Пилипчука, 6, офіс 414, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 42487730) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122131301 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні