ЄУН: 336/8122/24
Провадження №: 3/336/5176/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Запоріжжя Звєздова Н.С., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли зі Головного управління ДПС у Запорізькій області Державної податкової служби України у відношенні:
ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , який займає посаду керівника (голови ліквідаційної комісії) ТОВ «Гідролайн Контрол» (код ЄДРПОУ 36141483), місцезнаходження: 69071, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, буд.42, кв. (офіс) 73
за ч.1 ст.163-1 КУпАП, -
ВСТАНОВИЛА:
19.08.2024 в провадження Шевченківського районного суду м. Запоріжжя надійшов матеріал про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП, який протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.08.2024 був переданий в провадження судді Щасливої О.В.
02.09.2024 (ЕП №3158/24) та 04.09.2024 (ЕП №3195/24) ОСОБА_1 було подано заяву про відкладення розгляду справи для надання часу ознайомитись з матеріалами справи.
11.09.2024 (ЕП №3303/24) ОСОБА_2 на електронну адресу суду подав письмові пояснення, в яких просив закрити провадження у відношенні нього, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Поштова кореспонденція (судова повістка про виклик до суду) повернулася до суду без вручення з відміткою «Адресат відсутній за вказаною адресою» та «За закінченням терміну зберігання».
На виконання Розпорядження керівника апарату Шевченківського районного суду міста Запоріжжя № 375 від 07.10.2024, Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.10.2024, матеріали вказаної справи було передано на розгляд судді Звєздовій Н.С.
Так,згідно протоколу№_1086/12_від 05.08.2024,« ОСОБА_1 ,який займаєпосаду керівника(головиліквідаційної комісії)ТОВ «ГідролайнКонтрол» (кодЄДРПОУ 36141483),місцезнаходження:69071,м.Запоріжжя,вул.Чарівна,буд.42,кв.(офіс)73,у зв`язкуз відсутністюпосадових осібТОВ «ГІДРОЛАЙНКОНТРОЛ» абойого законних(уповноважених)представників заюридичною адресоюпідприємства,не надавдокументи,необхідні дляпроведення документальноїпозапланової виїзноїперевірки ТО«òДРОЛАЙН КОНТРОЛ»(кодза ЄДРПОУ36141483)з питаньдотримання вимог:податкового законодавствау період з 01.01.2017 по 12.07.2024; валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 12.07.2024; з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 12.07.2024; іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 12.07.2024. Порушення триваюче, було виявлено 12.07.2024 в результаті проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства (Акт від 12.07.2024 №1941/08-01-07-04/36141483)».
Дослідивши матеріали справи, суддя приходить до наступних висновків.
Частиною першою статті 163-1 КУпАП передбачена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно з положеннями ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст245 КУпАП, завданням провадження у справах про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень.
Відповідно до ст. 280 КУпАП, суддя зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.2 ст.254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідальність за ч.1 ст.163-1 КУпАП настає за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Разом з тим, відповідно до ч.2 ст.38 КУпАП, стягнення може бути накладено не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій цієї статті.
З протоколу вбачається, що правопорушення, яке інкриміновано ОСОБА_1 фактично було вчинено у період з 01.01.2017 по 12.07.2024 (дата виявлення), в той час як документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ГІДРОЛАЙН КОНТРОЛ» (код ЄДРПОУ 36141483, місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул. Чарівна, буд.42, кв. (офіс)73) була здійснена до 12.07.2024 (Акт від 12.07.2024 №1941/08-01-07-04/36141483). Відповідно Протокол №_1086/12_ було складено 05.08.2024. Тобто, правопорушення було виявлено 12.07.2024, а протокол було складено лише 05.08.2024, що є порушенням ч.2 ст.254 КУпАП.
З огляду на вказане, на момент розгляду справи закінчилися строки накладення адміністративного стягнення передбачені ст.38 ч.2 КУпАП.
Пункт 7 частини першої статті 247 КУпАП не містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.
Крім того, тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (стаття 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.
Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правилами статті 284 КУпАП рішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.
Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Таким чином, вина осіб, що притягуються до адміністративної відповідальності, не встановлюється у справах, у яких провадження закривається.
Під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, суд враховує практику Європейського Суду з прав людини (пункт 137 Рішення від 09 січня 2013 року у справі «Олександр Волков проти України» (заява №21722/11) про те, що строки давності слугують кільком важливим цілям, а саме: забезпеченню юридичної визначеності та остаточності, захисту потенційних відповідачів від не заявлених вчасно вимог, яким може бути важко протистояти, та запобігти будь-якій несправедливості, яка могла б виникнути, якби від судів вимагалося виносити рішення щодо подій, що мали місце у віддаленому минулому, на підставі доказів, які через сплив часу стали ненадійними та неповними (рішення від 22 жовтня 1996 року у справі «Стаббінгз та інші проти Сполученого Королівства» (Stubbings and Others v. the United Kingdom), п. 51, Reports 1996-IV). Строки давності є загальною рисою національних правових систем договірних держав щодо кримінальних, дисциплінарних та інших порушень.
З урахуванням викладеного, враховуючи вимоги ст.247 п.7 КУпАП провадження по справі відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-1 КУпАП підлягає закриттю у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.
Крім того, тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (стаття 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.
Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, не встановлюється, оскільки провадження по вказаній справі підлягає закриттю.
Керуючись ст.38, 163-1, 247,284 КУпАП, суд,
ПОСТАНОВИЛА:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП - закрити на підставі п.7 ст. 247 КУпАП України, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 КУпАП.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Запорізького апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Запоріжжя шляхом подання апеляційної скарги.
Суддя: Н.С. Звєздова
Суд | Шевченківський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122137329 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд м. Запоріжжя
Звєздова Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні