Рішення
від 03.10.2024 по справі 916/3699/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" жовтня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3699/24

За позовом: Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (65490, Одеська обл., м. Теплодар, вул. Піонерна, буд. 7, код ЄДРПОУ 25051211, електронна адреса: teplodar-ocvita@ukr.net)

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ" (65013, м. Одеса, Миколаївська дорога, буд. 263-Б, код ЄДРПОУ 41510150, електронна адреса: bkdelux@ukr.net)

про стягнення заборгованості

Суддя Рога Н.В.

Секретарь с/з Корчевський М.Ю.

Представники сторін:

Від позивача: не з`явився;

Від відповідача: Серек-Басан Ю.В. - на підставі ордера серії ВН №1404839 від 02.09.2024р.

Суть спору: Позивач - Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ" про стягнення заборгованості за договором №75 про закупівлю робіт у розмірі 58 362 грн 99 коп.

Ухвалою суду від 26.08.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №916/3699/24, справу вирішено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, судове засідання призначено на 19.09.2024р. Ухвалою від 19.09.2024р. судове засідання призначено на 03.10.2024р.

Позивач - Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, підтримує позовні вимоги в повному обсязі, просить їх задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.

Відповідач - ТОВ "БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ", просить відмовити у задоволенні позову з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву (вх.№33172/24 від 11.09.2024р.) та клопотанні про долучення доказів (вх.№34224 від 19.09.2024р.).

Позивач у справі - Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, зазначає, що 14.09.2023р. між ним (Замовник) та ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» (Підрядник) було укладено Договір №75 про закупівлю робіт (далі - Договір), за умовами якого Підрядник зобов`язався виконати роботи, згідно об`ємів, погоджених Договором, в повному обсязі, відповідно до вимог чинних нормативних документів, а Замовник - прийняти та оплатити такі роботи відповідно до умов цього договору та за наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника.

Відповідно до п. 1.2. Договору об`єкт робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», код ДК 021:2015: 4545000-6 «Інші завершальні будівельні роботи».

Відповідно до п. 5.1. Договору термін виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», код ДК 021:2015: 4545000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» до 30.11.2023р.

Згідно з п. 3.1. Договору ціна Договору становить 7 599 861 грн 88 коп. у т.ч. ПДВ 1 266 643 грн 65 коп.

Відповідно до п. 13.5.1. Договору передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) Підрядником і приймання їх Замовником оформлюється актом готовності об`єкта до експлуатації, або підписанням остаточних актів виконаних робіт встановленої форми КБ-2в та КБЗ.

Позивач зазначає, що 18.12.2023р. сторони підписали Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023р. (форма №КБ-2в).

Як стверджує позивач, згідно з платіжними інструкціями від 25.12.2023р. Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області було перераховано на рахунок ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» грошові кошти у розмірі 7 599 861 грн 88 коп.

Позивач зазначає, що 07.06.2024р. Південним офісом Держаудитслужби було складено акт №151507-13/36 перевірки закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, у якому встановлено завищення обсягів виконаних робіт в результаті невідповідності обсягів, відображених в акті ф. №КБ-2в за грудень 2023р., в порівнянні з обсягами встановленими під час обстеження обсягів виконаних робіт., на загальну суму 58 362 грн 99 коп., а саме: в акті ф. №КБ-2в відображено грати вентиляційні розміром 800x500 мм з улаштуванням їх в кількості 4 штуки, тоді як проведеними під час обстеження обмірами обсягів виконаних робіт встановлено, що фактично грати вентиляційні розміром 800x500 мм відсутні. Також, в акті ф. №КБ-2в відображено роботи з облаштування покриття з листової сталі тільки скатів в обсязі 93 кв.м., тоді як проведеними під час обстеження обмірами обсягів виконаних робіт встановлено, що фактично роботи з улаштування покриття з листової сталі тільки скатів виконано в обсязі 83 кв.м.

Позивач звертає увагу суду, що 23.06.2024р. до Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від Південного офісу Держаудитслужби надійшла вимога щодо усунення виявлених порушень.

У зв`язку із встановленим завищенням відповідачем обсягів виконаних робіт на загальну суму 58 362 грн 99 коп., позивач вважає, що вказана сума має бути стягнута з ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» на користь Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

У якості нормативного обгрунтування позову позивач посилається на приписи ст.ст. 509, 525, 526, 626, 627, 837-864, Цивільного кодексу України та ст. 193 Господарського кодексу України.

Відповідач - ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ», у відзиві на позовну заяву зазначає, що дійсно 14.09.2023р. між Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (Замовник) та ним (Підрядник) було укладено Договір №75 про закупівлю робіт.

Відповідач заявляє, що взяті на себе зобов`язання за Договором виконав у повному обсязі та здав виконані роботи позивачу, які той прийняв без зауважень, у зв`язку із чим 18.12.2023р. сторони підписали Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма №КБ-2в).

Відповідач стверджує, що відповідність обсягів та об`ємів фактично виконаних робіт відомостям, які відображені в Акті приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма №КБ-2в), перевірялися інженером технічного нагляду за будівництвом Бовдурним В.В., який був залучений позивачем. Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма №КБ-2в) був підписаний Замовником, інженером технічного нагляду та Підрядником.

Водночас, відповідач звертає увагу суду, що перевірка Південним офісом Держаудитслужби закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, в тому числі обміри виконаних робіт за Договором №75, проводилися без повідомлення та участі представника ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ».

У зв`язку з цим, представником відповідача 02.09.2024р. було направлено адвокатський запит до Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області з метою отримання усіх документів, які стосуються вищевказаної перевірки.

Як зазначає відповідач, листом від 04.09.2024р. №05-10/769 позивач надав акт №151507-13/36 перевірки закупівель від 07.06.2024р., вимогу щодо усунення виявлених порушень №151507-14/2721-2024 від 19.06.2024р., акт обстеження від 17.07.2024р., лист №05-10/652 від 17.07.2024р. з фотографіями.

З вказаних документів, на твердження відповідача, йому стало відомо, що 17.07.2024р. начальником Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області організовано додаткову перевірку після проведення вибіркових контрольних обмірів обсягів виконаних робіт по актах до Договору №75 від 14.09.2023р. на підставі акту №151507-13/36 від 07.06.2024р. Південного офісу Держаудитслужби.

Під час даного обстеження комісія зафіксувала фактичну наявність виконаних робіт з облаштування покриття з листової сталі тільки скатів в обсязі 93 кв.м., а також наявність грат вентиляційних розміром 800х500 мм з улаштуванням їх в кількості 4 штуки. Також була зроблена їх фотофіксація.

Як зазначає відповідач, 17.07.2024р. начальником Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області направлено лист №05-10/652 на адресу Південного офісу Держаудитслужби, яким повідомлено, що на момент проведення інспектором Південного офісу Держаудитслужби контрольних обмірів на об`єкті проводилися ремонтні роботи по капітальному ремонту опалення в захисній споруді цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського рйону Одеської області (Договір №23 від 24.04.2024), у зв`язку з чим тимчасово були зняті вентиляційні грати, які перешкоджали виконувати ці роботи. Наразі вказані грати в наявності та встановлені. Що стосується кількості листової сталі з улаштування покриття, то її фактична кількість складає 93 кв.м., що повністю відповідає актам виконаних робіт.

Відповідач зазначає, що вищевказані документи підтверджують той факт, що ним виконано усі роботи згідно Договору №75 у повному обсязі, що підтверджується позивачем, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Крім того, в обгрунтування належного виконання робіт за Договором №75 ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» надало до суду Висновок експерта судової будівельно-технічної експертизи, складений судовим експертом Рапачем Костянтином Васильовичем 18.09.2024р., згідно якого роботи з улаштування вентиляційних грат розміром 800х500 мм в кількості 4 штуки, на Об`єкті робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», відображені в акті ф. №КБ-2в, фактично виконані. Роботи з облаштування покриття з листової сталі тільки скатів в обсязі 93 кв.м., на Об`єкті робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», відображені в акті ф. №КБ-2в, фактично виконані. Виконані роботи з капітального ремонту Захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області відповідають вимогам ДСТУ-Н Б А.3.1-23:2013 Настанова щодо проведення робіт з улаштування ізоляційних, оздоблювальних, захисних покриттів стін, підлог і покрівель будівель і споруд. Встановлено відповідність фактично виконаних робіт об`ємам, що вказані акті приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 р. на 7 287 040 грн 16 коп..

Відповідач зазначає, що в результаті проведеного дослідження встановлено відсутність завищення обсягів виконаних робіт в результаті невідповідності обсягів, відображених в акті ф. №КБ-2в за грудень 2023р., в порівнянні з обсягами, згідно проведеними під час обстеження обсягів виконаних робіт, на загальну суму 58 362 грн 99 коп.

У зв`язку з вищенаведеним, відповідач просить у задоволенні позовної заяви Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області до ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» про стягнення заборгованості - відмовити у повному обсязі.

Розглянув матеріали справи, заслухав пояснення представника відповідача, суд встановив, що 14.09.2023р. між Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (Замовник) та ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» (Виконавець, Підрядник) на підставі результатів процедури відкритих торгів, проведених відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (із змінами) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 дній з дня його припинення або скасування», укладено Договір №75 про закупівлю робіт.

Згідно з п. 1.1 Договору Підрядник зобов`язується виконати роботи, згідно об`ємів, погоджених умовами Договору, в повному обсязі відповідно до вимог чинних нормативних документів, а Замовник - прийняти та оплатити такі роботи відповідно до умов цього договору та за наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника.

Відповідно до п. 1.2. Договору об`єкт робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи».

У відповідності до ст. 317 Господарського кодексу України будівництво об`єктів виробничого та іншого призначення, підготовка будівельних ділянок, роботи з обладнання будівель, роботи з завершення будівництва, прикладні та експериментальні дослідження і розробки тощо, які виконуються суб`єктами господарювання для інших суб`єктів або на їх замовлення, здійснюються на умовах підряду. Для здійснення робіт, зазначених у частині першій цієї статті, можуть укладатися договори підряду: на капітальне будівництво (в тому числі субпідряду); на виконання проектних і досліджувальних робіт; на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва; інші договори. Загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом

Згідно зі ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

За приписами ч. 1 ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Отже, між сторонами у справі виникли правовідносини щодо будівельного підряду.

Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України, відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до п. 5.1. Договору термін виконання робіт на об`єкті: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» до 30.11.2023 року.

Термін тривалості виконання робіт на об`єкті: до 30.11.2023р. Роботи повинні проводитися згідно з Додатком № 2 «Календарний графік виконання робіт» (п. 5.2 Договору).

Згідно з п. 10.1. Договору цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 30.11.2023р. та до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань, в частині гарантійних зобов`язань - до закінчення гарантійного строку, а в частині розрахунків - до їх повного виконання.

Додатковою угодою №2 від 22.11.2023р. до Договору №75 від 14.09.2024р. сторони погодили викласти у новій редакції Додаток №2 до Договору в частині продовження строку робіт до 31.12.2023р.

За п. 2.1. Договору Підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає умовам «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281, державних стандартів, будівельних норм і правил, інших нормативних документів, проектно-кошторисної документації і Договору.

Відповідно до п. 6.3.1. Договору Підрядник зобов`язаний забезпечити виконання робіт у строки, встановлені Договором.

Підрядник зобов`язаний забезпечити виконання робіт, якість яких відповідає умовам, встановленим Договором (п. 6.3.2. Договору)

Згідно з п. 6.3.3. Договору Підрядник зобов`язаний у порядку, визначеному нормативними документами та цим Договором передати Замовнику після завершення робіт (одночасно з наданням актів встановленої форми КБ- 2в та КБ-3) документи про виконання цього Договору (виконавчу документацію, журнали виконаних робіт, складені акти на приховані роботи, акти на проведення випробувань матеріалів і перевірки якості робіт, завірені належним чином сертифікати якості на матеріали та обладнання та висновки Держспоживслужби України на них, паспорти на обладнання, та інше).

Відповідно до п. 13.4.2. Договору Підрядник виконує роботи відповідно до цього Договору, будівельних норм, правил і графіка виконання підрядних робіт.

Пунктом 13.4.3. Договору сторони погодили, що Замовник здійснює контроль і технічний нагляд за відповідністю якості об`ємів виконаних робіт проектно-кошторисній (кошторисній) документації, будівельним нормам і правилам, а матеріалів, виробів і конструкцій, державним стандартам і технічним умовам. При виявленні відхилень Замовник видає Підряднику письмове розпорядження про їх усунення, а при необхідності приймає рішення про припинення робіт.

Для здійснення контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектно- кошторисній (кошторисній) документації Замовник забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду виконання Робіт, в порядку, встановленому законодавством.

Згідно з п. 13.4.4. Договору Підрядник забезпечує повне, якісне і своєчасне ведення виконавчої документації, передбаченої чинним законодавством і порядком в Україні, визначає особу, відповідальну за її ведення, забезпечує вільний доступ Замовника на об`єкт і можливість контролю за ходом здійснення робіт і ведення документації.

Сторони погодили, що передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) Підрядником і приймання їх Замовником оформляється актом готовності об`єкта до експлуатації, або підписанням остаточних актів виконаних робіт встановленої форми КБ-2в та КБЗ, для об`єктів роботи на яких виконуються згідно лише кошторисній документації та не потребують виведення з експлуатації (13.5.1. Договору).

Згідно з п. 13.5.5. Договору підписання акта готовності об`єкта до експлуатацїї (або остаточні акти КБ-2в та КБ 3, без зауважень) є підставою для проведення остаточних розрахунків між Сторонами на час проведення робіт, та введення Об`єкту в експлуатацію після завершення виконання робіт.

Відповідно до ч.1 статті 853 Цивільного кодексу України Замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові; якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Стаття 882 Цивільного кодексу України встановлює, що замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або якщо це передбачено договором, етапу робіт, зобов`язаний негайно розпочати їх прийняття. Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.

За матеріалами справи, 18.12.2023р. сторони підписали Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023р. (форма №КБ-2в) та Акт №2 вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт - без зауважень.

Отже, відповідач в повному обсязі виконав свої зобов`язання за Договором №75 від 14.09.2023р. у частині проведення капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту та надав всі передбачені договором документи після закінчення робіт.

За приписами ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлений договором.

Згідно з п. 3.1. Договору ціна Договору становить 7 599 861 грн 88 коп. т.ч. ПДВ 1 266 643 грн 65 коп.: кошти місцевого бюджету (20,24%) 1 538 212 грн 04 коп.; кошти субвенції державного бюджету (79,76%) 6 061 649 грн 84 коп.

Ціна Договору визначається у Додатку № 1 «Договірна ціна». Погоджена Договірна ціна є невід`ємною частиною Договору. Погоджена Договірна ціна встановлюється на підставі повідомлення про намір укласти договір. Договірна ціна встановлюється динамічною. Динамічна договірна ціна може коригуватися тільки за взаємною згодою сторін, з оформленням відповідної додаткової угоди з викладенням локального кошторису в новій погодженій Сторонами редакції. При цьому Підрядник не має права при коригуванні договірної ціни підвищувати ціни на матеріальні ресурси.

Згідно з 4.1. Договору оплата виконаних робіт проводиться після прийняття Замовником закінчених робіт або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт, протягом 10-ти робочих днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), без зауважень, за умови наявності бюджетних та державних коштів на рахунках Замовника.

Відповідно до п. 6.1.1. Договору Замовник зобов`язаний своєчасно та в повному, обсязі сплачувати за виконані роботи, за наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника.

Замовник зобов`язаний приймати виконані роботи згідно Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, Довідок про вартість виконаних робіт та витрати за формою КБ-3, Актів здачі змонтованого устаткування (п. 6.1.2 Договору).

Згідно п. 6.4.1. Договору Підрядник має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за виконані роботи.

За матеріалами справи, згідно з платіжною інструкцією №1 (внутрішній номер 319333564) від 25.12.2023р. Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області було перераховано на рахунок ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» грошові кошти у розмірі 6 061 649 грн 84 коп.

Також, згідно з платіжною інструкцією №1 (внутрішній номер 319333658) від 25.12.2023р. Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області було перераховано на рахунок ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» грошові кошти у розмірі 1 538 212 грн 04 коп.

Отже, як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, сторони виконали свої зобов`язання за Договором №75 про закупівлю робіт від 14.09.2023р. у повному обсязі.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, 07.06.2024р. Південним офісом Держаудитслужби було складено акт №151507-13/36 перевірки закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

Згідно зазначеного акту в ході перевірки встановлено завищення обсягів виконаних робіт в результаті невідповідності обсягів, відображених в акті ф. №КБ-2в за грудень 2023р., в порівнянні з обсягами, згідно проведеними під час обстеження обсягів виконаних робіт, на загальну суму 58 362 грн 99 коп., а саме: в акті ф. №КБ-2в відображено грати вентиляційні розміром 800x500 мм з улаштуванням їх в кількості 4 штуки, тоді як проведеними під час обстеження обмірами обсягів виконаних робіт встановлено, що фактично грати вентиляційні розміром 800x500 мм відсутні. Також, в акті ф. №КБ-2в відображено роботи з облаштування покриття з листової сталі тільки скатів в обсязі 93 кв.м., тоді як проведеними під час обстеження обмірами обсягів виконаних робіт встановлено, що фактично роботи з улаштування покриття з листової сталі тільки скатів виконано в обсязі 83 кв.м.

Поза тим, як встановлено судом, листом №05-10/652 від 17.07.2024р. Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області повідомив Південний офіс Держаудитслужби, що на момент проведення контрольних обмірів (обстежень) згідно Наказу від 13.05.2024р. №01-05/59 проводилися ремонтні роботи на об`єкті по «Капітальному ремонту опалення в захисній споруді цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області» (Договір №23 від 24.04.2024р., ідетифікатор закупівлі UA-2024-04-24-006511-а), у зв`язку з чим були зняті вентиляційні грати розміром 800х500 мм, які перешкоджали проводити ці роботи. Наразі вентиляційні грати є в наявності та повністю відповідають акту №1 ф.КБ-2в за грудень 2023р. Що стосується кількості листової сталі з улаштування покриття, то її фактична кількість складає 93 кв.м., що повністю відповідає вищевказаному акті.

Слід також зауважити, що матеріали справи містять наданий відповідачем висновок експерта судової будівельно-технічної експертизи Рапач К.В., в якому зазначено, що роботи з улаштування вентиляційних грат розміром 800х500 мм в кількості 4 штуки, на Об`єкті робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», відображені в акті ф. №КБ-2в, фактично виконані.

Згідно проведеного дослідження, встановлено, що роботи з облаштування покриття з листової сталі тільки скатів в обсязі 93 кв.м., на Об`єкті робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області», відображені в акті ф. №КБ-2в, фактично виконані.

Виконані роботи з капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області відповідають вимогам ДСТУ-Н Б А.3.1-23:2013 Настанова щодо проведення робіт з улаштування ізоляційних, оздоблювальних, захисних покриттів стін, підлог і покрівель будівель і споруд. Встановлено відповідність фактично виконаних робіт об`ємам, що вказані акті приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 р. на 7 287 040 грн 16 коп.

Таким чином, наявні підстави вважати, що відповідачем виконано умови Договору №75 від 14.09.2023р. в повному обсязі, що підтверджується наданими сторонами доказами.

Враховуючи все викладене вище, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області до ТОВ «БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» про стягнення коштів у розмірі 58 362 грн 99 коп.

Відповідно до ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

За приписами ч. 1 ст. 73 цього Кодексу доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Верховний Суд неодноразово наголошував щодо необхідності застосування категорій стандартів доказування та відзначав, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Зокрема, це й принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони.

Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний (постанови Верховного Суду від 02.10.2018р. у справі №910/18036/17, від 23.10.2019р. у справі №917/1307/18, від 18.11.2019р. у справі №902/761/18, від 04.12.2019р. у справі №917/2101/17). Аналогічний стандарт доказування застосовано Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 18.03.2020р. у справі №129/1033/13-ц (провадження № 14-400цс19).

Реалізація принципу змагальності сторін в процесі та доведення перед судом обґрунтованості своїх вимог є конституційною гарантією, передбаченою у ст. 129 Конституції України.

Справедливість судового розгляду повинна знаходити свою реалізацію, в тому числі у здійсненні судом правосуддя без формального підходу до розгляду кожної конкретної справи. Дотримання принципу справедливості судового розгляду є надзвичайно важливим під час вирішення судових справ, оскільки його реалізація слугує гарантією того, що сторона, незалежно від рівня її фахової підготовки та розуміння певних вимог цивільного судочинства, матиме можливість забезпечити захист своїх інтересів.

Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду і на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були.

Зазначений підхід узгоджується з судовою практикою ЄСПЛ, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) (пункт 1 статті 32 Конвенції). Так, зокрема, у рішенні 23.08.2016 у справі «Дж. К. та Інші проти Швеції» («J.K. AND OTHERS v. SWEDEN») ЄСПЛ наголошує, що «у країнах загального права у кримінальних справах діє стандарт доказування «поза розумним сумнівом («beyond reasonable doubt»). Натомість, у цивільних справах закон не вимагає такого високого стандарту; скоріше цивільна справа повинна бути вирішена з урахуванням «балансу вірогідностей». … Суд повинен вирішити, чи являється вірогідність того, що на підставі наданих доказів, а також правдивості тверджень заявника, вимога цього заявника заслуговує довіри».

Згідно зі ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

У зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог витрати по сплаті судового збору покласти на позивача відповідно до положень ст. 129 ГПК України.

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 129, 232, 236-238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ" про стягнення заборгованості за Договором №75 про закупівлю робіт у розмірі 58 362 грн 99 коп. - відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Повний текст рішення складено 08 жовтня 2024 р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.10.2024
Оприлюднено10.10.2024
Номер документу122152978
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг будівельного підряду

Судовий реєстр по справі —916/3699/24

Рішення від 03.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 26.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні