ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2024 року ЛуцькСправа № 140/6800/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Димарчук Т.М.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» (далі ТОВ «КВАДРО ОІЛ», товариство, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, контролюючий орган, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 15.03.2024 №000918-09 про застосування фінансових санкцій у розмірі 250000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку ТОВ «КВАДРО ОІЛ», за результатами якої складено акт фактичної перевірки №03/14363/09-02/43270986 від 18.09.2023.
Перевіркою встановлено порушення позивачем ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР); ст. 44 та п. 85.2 ст. 85 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) щодо роздрібної торгівлі пальним без наявної ліцензії.
На підставі акта перевірки в.о. начальника ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 15.03.2024 № 000918-09, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 250 000 грн.
Зокрема, в акті перевірки контролюючим органом зазначено, що згідно відомостей з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обліку пального встановлено, що відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 24.05.2023 №109-р ТОВ «КВАДРО ОІЛ» анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 30.01.2020.
Відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 06.07.2023 143-р ТОВ «КВАДРО ОІЛ» отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 06.07.2023, терміном дії з 11.07.2023 по 11.07.2028.
Згідно даних фіскальних чеків аналітичної системи СОД РРО суб`єкт господарювання ТОВ «КВАДРО ОІЛ», РРО МАРІЯ-303АІ, заводський №ЗВ199І053426, фіскальний №3000932557 встановлено факт роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії у період з 25.05.2023 по 11.07.2023, чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального».
Позивач не погоджується з висновками акта перевірки з огляду на те, що контролюючим органом під час перевірки не досліджувалося питання коли ТОВ «КВАДРО ОІЛ» отримало розпорядження про анулювання ліцензії. Матеріали перевірки не містять квитанції про доставку документа (розпорядження про анулювання ліцензії) в електронний кабінет ТОВ «КВАДРО ОІЛ».
Звертає увагу, що товариство з моменту отримання розпорядження від 24.05.2023 №109-р припинило здійснювати роздрібну торгівлю пальним, що свідчить про відсутність порушень позивачем вимог ст. 15 Закону №481/95-ВР.
У зв`язку із необізнаністю ТОВ «КВАДРО ОІЛ» про наявність розпорядження про анулювання ліцензії, відсутній склад податкового правопорушення, що виключає застосування штрафних санкцій.
Крім цього, товариство оскаржило в судовому порядку розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 24.05.2023 №109-р про анулювання ліцензії (справа №140/12099/23).
З наведених підстав просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05.07.2024 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі, вирішено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.27).
У відзиві на позовну заяву від 17.07.2024 (а.с.30-32) представник відповідача позовних вимог не визнала та зазначила, що ГУ ДПС у Волинській області на підставі наказу ГУ ДПС у Волинській області №1841-п від 06.09.2023 проведено фактичну перевірку ТОВ «КВАДРО ОІЛ» з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 24.05.2023 №109-р ліцензію №03180314202300008 анульовано у зв`язку із встановленням факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії.
25.05.2023 о 8:47 год. розпорядження від 24.05.2023 №109-р направлено в електронній формі засобами електронного зв`язку до електронного кабінету платника ТОВ «КВАДРО ОІЛ» шляхом застосування програмного забезпечення «Ліцензії на алкоголь, спирт. тютюн, пальне».
Позивач стверджує, що з моменту отримання розпорядження від 24.05.2023 №109-р ТОВ «КВАДРО ОІЛ» припинило здійснювати роздрібну торгівлю пальним.Проте, у позовній заяві не зазначено моменту (дата, час) отримання розпорядження та не долучено будь-яких документів, які б свідчили про отримання розпорядження.
Згідно заяви на отримання ліцензії від 06.07.2023 ТОВ «КВАДРО ОІЛ» отримано нову ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 06.07.2023 , терміном дії з 11.07.2023 до 11.07.2028 відповідно до розпорядження від 06.07.2023 №143-р.
Враховуючи викладене, у період з 25.05.2023 до 11.07.2023 на об`єкт роздрібної торгівлі пальним - АЗС, що знаходиться за адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, буд. 60, згідно відомостей Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не отримувалися.
Згідно даних фіскальних чеків аналітичної системи СОД РРО суб`єкта господарювання ТОВ «КВАДРО ОІЛ», РРО МАРІЯ-303А1, заводський №3В1991053426, фіскальний №3000932557 - встановлено факт роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії у період з 25.05.2023 по 11.07.2023.
У зв`язку із вищенаведеним контролюючим органом правомірно винесено рішення від 05.03.2024 № 000918-09, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 250 000 грн за роздрібну торгівлю пальним без наявної ліцензії.
З наведених підстав просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду від 04.10.2024 відмовлено у клопотанні представника відповідача про залишення позову без розгляду.
Перевіривши письмовими доказами доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
На підставі наказу відповідача від 06.09.2023 №1841-п Про проведення фактичної перевірки ТОВ «КВАДРО ОІЛ» (а.с.36) працівниками ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку товариства за місцем фактичного провадження діяльності за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Дубнівська, 60.
За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 18.09.2023 №03/14363/09-02/43270986 (а.с. 7-10)
В акті перевірки вказано наступне.
06.09.2023 о 18 годині 44 хвилини розпочато перевірку АЗС за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Дубнівська, 60, де здійснює господарську діяльність ТОВ «КВАДРО ОІЛ», код ЄДРПОУ 43270986, відповідно до ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 06.07.2023, терміном дії з 11.07.2023 по 11.07.2028.
Згідно відомостей Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального встановлено, що відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 24.05.2023 №109-р ТОВ «КВАДРО ОІЛ» анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 30.01.2020.
Відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 06.07.2023 143-р ТОВ «КВАДРО ОІЛ» отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 06.07.2023, терміном дії з 11.07.2023 по 11.07.2028.
Згідно даних фіскальних чеків аналітичної системи СОД РРО суб`єкт господарювання ТОВ «КВАДРО ОІЛ», РРО МАРІЯ-303АІ, заводський №ЗВ199І053426, фіскальний №3000932557 встановлено факт роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії у період з 25.05.2023 по 11.07.2023, чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального». Дані щодо реалізації пального без наявності ліцензії наведені в додатку №1 до акта перевірки.
У додатку 1 до акта фактичної перевірки додано відомості з аналітичної системи СОД РРО, що свідчать про операції з роздрібної торгівлі пальним ТОВ «КВАДРО ОІЛ» (код ЄДРПОУ 43270986) у період з 22.05.2023 по 27.05.2023 (а.с.11, 12).
У висновках акта перевірки вказано про порушення позивачем вимог статті 15 Закону №481/95-ВР та ст.44, п.85.2 ст.85 ПК України.
ТОВ «КВАДРО ОІЛ» 09.10.2023 подані до ГУ ДПС у Волинській області заперечення на акт фактичної перевірки (а.с.48-51), які контролюючим органом залишені без задоволення (а.с. 53-56).
За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС у Волинській області прийняло рішення від 15.03.2024 №000918-09 про застосування до ТОВ «КВАДРО ОІЛ» на підставі абзацу 10 частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР фінансових санкцій у розмірі 250000,00 грн (а.с.13).
Позивач, вважаючи рішення ГУ ДПС у Волинській області від 15.03.2024 №000918-09 протиправним, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується такими нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, визначаються Законом №481/95-ВР.
Згідно ст.1 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Згідно з ст.15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.
Відповідно до ст.15 Закону № 481/95-ВР, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку.
Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:
заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
несплати чергового платежу за ліцензію;
встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;
отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;
встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;
встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії;
встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;
порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії;
відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог статей 80, 81 Податкового кодексу України, на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання(у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Таким чином, наведеними вище нормами встановлено необхідність суб`єкта господарювання мати діючу ліцензію для здійснення роздрібної торгівлі пальним.
Приписами частини другої статті 17 Закону №481/95 передбачено, що до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.
Обгрунтовуючи свою позицію щодо відсутності порушення, позивач вказав на те, що у нього була наявна ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним №03180314202300008 від 30.01.2020 з терміном дії з 14.02.2020 по 14.02.2025 (а.с.17). Водночас розпорядження відповідача №109 від 24.05.2023 про анулювання ліцензії №03180314202300008 від 30.01.2020 (а.с.15) хоча і було винесене контролюючим органом, однак не отримане позивачем відразу (матеріали перевірки не містять квитанції про доставку документа (розпорядження про анулювання ліцензії) в електронний кабінет ТОВ «КВАДРО ОІЛ».
Суд такі доводи позивача вважає необгрунтованими з огляду на наступне.
Згідно з ст. 3 Закону №481/95 орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії:
вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та/або Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті;
направляє суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з дня оприлюднення розпорядження про анулювання ліцензії на офіційному веб-сайті органу ліцензування.
Пунктом 42.4 ст.42 ПК України 42.4. передбачено, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Для осіб, які є фінансовими агентами, листування з контролюючим органом в електронній формі є обов`язковим у випадках, визначених цим Кодексом.
Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, а також з фінансовими агентами у випадках, визначених цим Кодексом, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків або фінансовому агенту, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та є доступним в електронному кабінеті.
Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків / фінансовому агенту. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків / фінансовому агенту вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків / фінансовому агенту вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Платник податків стає суб`єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" (п.42.6 ст.42 ПК України).
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «КВАДРО ОІЛ» має статус суб`єкта електронного документообігу, а тому інформація, що стосується такого платника податків повинна надсилатись контролюючим органом саме до електронного кабінету.
Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 затверджений Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827).
Цей Порядок визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу.
Електронний документообіг - сукупність процесів створення, подання, приймання, електронної ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.
Електронні документи - документи (у тому числі податкова звітність, фінансова та статистична звітність, податкові та акцизні накладні, розрахунки коригування до податкових та акцизних накладних, заяви, довідки, сервісні запити, витяги, повідомлення, рішення, інші документи), які створені в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, складення, та/або подання, та/або надіслання яких передбачається Податковим кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, та/або пов`язане з реалізацією прав та обов`язків платника та/або контролюючих органів згідно із нормами цього Кодексу, та подаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку.
Враховуючи вищезазначене, ГУ ДПС у Волинській області 25.05.2023 правомірно надіслало товариству розпорядження від 24.05.2023 №109-р про анулювання ліцензії №03180314202300008 від 30.01.2020 (з терміном дії з 14.02.2020 до 14.02.2025) до електронного кабінету платника податків шляхом застосування програмного забезпечення «Ліцензії на алкоголь, спирт, тютюн, пальне). Відтак, вказане розпорядження є врученим позивачу з дотриманням вимог чинного законодавства.
Про те, що товариство отримало відповідне повідомлення в електронному кабінеті від контролюючого органу свідчить власне витяг з розпорядження №109 від 24.05.2023 про анулювання ліцензії ТОВ «КВАДРО ОІЛ» (а.с. 15), який був долучений позивачем при поданні позову (та який роздрукований з електронного кабінету платника податків).
Згідно з п.42-1.1 ст. 42-1 ПК України електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами:
прозорості - обов`язкового оприлюднення методології реалізації положень цього Кодексу в роботі електронного кабінету;
контрольованості - забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи електронного кабінету через тестового платника (платників) на емуляторі, створеному на веб-сайтіметодолога електронного кабінетуна предмет відсутності помилок у програмному забезпеченні, унеможливлення несанкціонованого втручання у роботу програмного забезпечення електронного кабінету, що означає порушення цілісності та автентичності вихідного програмного коду;
інтеграції із системами, що використовуються платниками податків, - у відкритому, вільному доступі розміщуються API програмного інтерфейсу для електронного обміну даними (EDI - Electronic data interchange);
своєчасності усунення технічних та/абометодологічних помилок- забезпечення оприлюднення на офіційному веб-сайті методолога електронного кабінету реєстру технічних та/або методологічних помилок, виявлених платниками податків,технічним адміністраторомта/абометодологом електронного кабінету, із визначенням рівня критичності таких помилок та встановленням строків для їх усунення, інформування всіх користувачів електронного кабінету про факт виявленнятехнічноїта/абометодологічної помилки, а також про факт її усунення та відновлення роботи електронного кабінету в повному обсязі;
автоматизованості - максимальної автоматизації процесів створення,прийняття, реєстрації, оброблення, зберігання документів, оброблення та відображення даних (показників) документів та інших облікових даних платника податків;
повноти функціоналу - наявності такого інтерфейсу електронного сервісу, який забезпечує можливість реалізаціїправтаобов`язківплатника податків, отримання документів, передбачених законодавством, та інформації, що стосується такого платника податків, онлайн (через Інтернет у режимі реального часу) або через програмний інтерфейс (АРІ), іншими засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем;
спрощення процедури взаємодії платників податків та контролюючого органу та прискорення електронного документообігу між ними;
здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи, зокрема, фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в електронному кабінеті,за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі;
заборони втручання, створення обмежень у функціонуванні та/або можливостей у використанні платниками податків електронного кабінету, що передбачені цим Кодексом;
пріоритетності документів, що надходять від державних, у тому числі контролюючих, органів, початок роботи в електронному кабінеті з автоматичного відкриття повідомлень, що надходять від державних органів, та/або блокування можливості надіслання документів платником податків до отримання таким платником податків документів, що надійшли до його електронного кабінету від державних органів.
Відтак, встановлені фактичні обставини справи свідчать про правомірність та обгрунтованість висновків ГУ ДПС у Волинській області про порушення товариством передбачене ст. 15 Закону №481/95-ВР в частині встановлення факту роздрібної торгівлі пальним ТОВ «КВАДРО ОІЛ» без наявної ліцензії у період з 25.05.2023 по 11.07.2023 (додаток 1 до акта перевірки (а.с. 11)), у зв`язку із чим оскаржуване рішення від 15.03.2024 №000918-09 є законним та обгрунтованим.
Додатково суд враховує ту обставину, що ТОВ «КВАДРО ОІЛ» зверталося в суд з позовом до ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) у якому просило визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Волинській області від 24.05.2023 №109-р в частині анулювання товариству з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером: 03180314202000008, терміном дії з 14.02.2020 до 14.02.2025 та зобов`язати виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 03180314202000008, яка видана товариству з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ», терміном дії з 14.02.2020 до 14.02.2025.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 №140/12099/23 (залишеним в силі постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2024) у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії відмовлено повністю.
За змістом частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність оскаржуваного рішення від 15.03.2024 №000918-09, а відтак, у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
З огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог підстав для розподілу судових витрат немає.
Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» до Головного управління ДПС у Волинській області (про визнання протиправним та скасування рішення від 15.03.2024 №000918-09 про застосування фінансових санкцій у розмірі 250 000 грн відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «КВАДРО ОІЛ» (43010, Волинська область, м. Луцьк, вул. Дубнівська, 60, код ЄДРПОУ 43270986).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679).
Суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122157444 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні