ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2024 рокуСправа №160/15969/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Врони О. В.
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "СК МАГНАТ" до 1-Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, 2- Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до 1-Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, 2- Державної податкової служби України , в якій просить:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370361/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 02.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.11.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370360/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 02.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 02.11.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370358/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №7 від 25.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 25.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370359/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 25.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 25.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
5. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370357/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 19.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 19.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370364/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 12.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 12.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
7. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370356/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №21 від 27.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 від 27.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
8. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370363/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №17 від 21.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 21.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
9. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370362/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №18 від 21.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 21.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ», датою подання її на реєстрацію.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що Товариством направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, але їх реєстрацію зупинено із посиланням на п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної вПК/РКдля розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Такі пояснення та документи надано позивачем до контролюючого органу, однак останнім прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач зазначає про безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної та, як наслідок, відмову в її реєстрації.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.07.2024 року відкрито провадження у справі №160/15969/24, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1,2 ст.257, ч.1ст. 260 Кодексу адміністративного судочинства Українизазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.
За ч. 5ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
25.07.2024 через систему «Електронний суд» до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи відзивів від відповідачів і додатків до відзиву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Натомість, фактично до клопотання були надані лише додатки до відзиву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Позивач- Товариство з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (код ЄДРПОУ 37065126) зареєстроване в порядку, передбаченому законодавством, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області та є платником податку на додану вартість.
Видами діяльності Товариства за кодами КВЕД є:41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 23.69 Виробництво інших виробів із бетону, гіпсу та цементу; 2.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у., 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.13 Розвідувальне буріння; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.21 Електромонтажні роботи; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «СК «МАГНАТ» (Підрядник) і Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» (Генпідрядник) 13.09.2021 був укладений договір будівельного підряду №13/09-1, за умовами якого Генпідрядник доручив, Підрядник зобов`язався на власний ризик, власними та/або залученими силами, засобами, матеріалами виконати та здати Генпідряднику відповідно до умов договору та проектної документації комплекс робіт по влаштуванню бетонної основи паркінгу на об`єкті та роботи з поліпшення об`єкту після вводу в експлуатацію в межах ліцензії Підрядника, а Генпідрядник зобов`язався надати Підряднику фронт робіт, забезпечити Підрядника проектною документацією, здійснити приймання та сплатити вартість виконаних Підрядником та прийнятих Генпідрядником робіт та використаних ним при цьому матеріалів, комплектуючих виробів, обладнання, за винятком наданих Генпідрядником, відповідно до умов договору.
Пунктами 3.1., 3.2 договору встановлено, що ціна договору та відповідно загальна вартість робіт визначаться договірною ціною, яка є Додатком №1 до договору(який є невід`ємною частиною цього договору). Остаточна вартість робіт, яку має сплатити Генпідрядник на користь Підрядника, визначається на підставі актів, підписаних сторонами на виконання цього договору.
В підпунктах 3.5.1, 3.5.2 договору сторонами погоджено, що розрахунки між сторонами здійснюються шляхом перерахування безготівкових сум грошових коштів на поточні рахунки сторін в наступній послідовності:
До початку робіт Генпідрядник перераховує на розрахунковий рахунок Підрядника кошти у обсязі 200000,00 грн. згідно виставлених рахунків у якості попередньої оплати в рахунок робіт по даному договору.
Остаточну оплату виконаних та прийнятих в поточному місяці робіт Генпідрядника здійснює згідно підписаних сторонами щомісячних Актів, протягом 10 банківських днів з моменту підписання актів сторонами. Генпідрядник сплачує вартість лише фактично виконаних Підрядником і прийнятих робіт та використаних при виконанні робіт матеріалів, комплектуючих виробів, обладнання відповідно до затвердженої Проєктної документації.
На виконання умов договору Генпідрядником було здійснено декілька передоплат за договором.
1.Платіжною інструкцією №961 від 02.11.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 98201,24 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №4 від 02.11.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9325162138 від 30.11.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328158/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370361/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №4 від 02.11.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
2.Платіжною інструкцією №960 від 02.11.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 121030,00 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №3 від 02.11.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9325166130 від 30.11.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328157/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370360/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3 від 02.11.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
3. Платіжною інструкцією №917 від 25.10.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 254072,50 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №7 від 25.10.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9307368124 від 14.11.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328151/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370358/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7 від 25.10.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
4. Платіжною інструкцією №915 від 25.10.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 390866,98 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №8 від 25.10.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9307414414 від 14.11.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328156/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370359/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8 від 25.10.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
5. Платіжною інструкцією №908 від 19.10.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 174259,00 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №3 від 19.10.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9307400400 від 14.11.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328155/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370357/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3 від 19.10.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
6. Платіжною інструкцією №853 від 12.10.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 150000,00 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №2 від 12.10.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9290161058 від 31.10.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328154/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370364/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2 від 12.10.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
7. Платіжною інструкцією №834 від 27.09.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 50000,00 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №21 від 27.09.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9273446089 від 16.10.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328153/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370356/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №21 від 27.09.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
8. Платіжною інструкцією №824 від 21.09.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 220082,40 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №17 від 21.09.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9273450686 від 16.10.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328150/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370363/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №17 від 21.09.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
9.Платіжною інструкцією №825 від 21.09.2023 Приватним будівельно-монтажним підприємством «Строїтель-П» було сплачено 80000,00 грн.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу Українина вказану суму передоплатипозивачем була виписана податкова накладна №18 від 21.09.2023 р. і направлена дляреєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно отриманої квитанції №9273115249 від 16.10.2023 реєстрацію податкової накладної було зупинено: «обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.»
Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для розблокування податкової накладної позивачем були надані первинні документи для реєстрації податкової накладної.
Проте, 09.01.2024 за №10328152/37065126 позивачем від податкового органу було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, первинних документів щодо постачання, придбання послуг, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
В додатковій інформації зазначено про ненадання копій актів виконаних робіт із замовником та субпідрядником за 4 квартал 2023.
14.01.2024 позивачем були подані додаткові пояснення щодо реєстрації податкової накладної.
Проте, 16.01.2024 Комісією регіонального рівня, не зважаючи на письмові пояснення і надані документи, було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10370362/37065126, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №18 від 21.09.2023 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено про наявність ризикових операцій.
Не погоджуючись із рішеннями податкового органу про відмову в реєстрації податкових накладних, з метою їх скасування та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.
Пунктом 44.1 ПК Українина платників податків покладено обов`язок вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством. Крім того, платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності, митних декларацій з даних, не підтверджених первинними документами.
Пунктом 185.1 ст. 185 ПК Україниоб`єктом оподаткування визначено операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання, яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно дост. 186 цього кодексу.
Згідно п.187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
За п.188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операції з постачання товарів/послуг визначається виходячи із договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До кладу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.1 ст. 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п.201.7 ст. 201 ПК України).
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р. затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок № 1246).
За визначенням, наведеним у п. 2 Порядку № 1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимогПодаткового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
За змістом пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у п.201.16 ст. 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Згідно п. 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165(Порядок №1165).
Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (п.4 Порядку №1165).
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За ч.1 п. 10 Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
За вимогами п. 10., п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв (Додаток №3 до Порядку №1165) підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій вказує на те, що для того, аби встановити наявність в господарській операції ознак ризиковості мають існувати визначені цим пунктом передумови, а тому необхідно навести обґрунтований розрахунок показника за цим критерієм.
Суд зазначає, що у квитанціях не було зазначено, які саме документи необхідно надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний у розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної
Оскільки пропозиція щодо надання документів не була конкретизованою, платник податків на вільний розсуд обирав документи, які необхідно надати.
При цьому, перелік таких документів визначений п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженийнаказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520(Порядок № 520).
В оскаржуваних рішеннях контролюючим органом не обґрунтовано, які саме документи були надані/не надані платником з порушенням законодавства, чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних.
Як було зазначено позивачем у додаткових поясненнях за результатами виконаних робіт за договором будівельного підряду сторонами за результатами виконаних робіт були підписані акти приймання виконаних робіт на суму 1039606,50 грн. з ПДВ від 22.12.2023, на суму 114652,50 грн. з ПДВ від 22.12.2023, на суму 390866,98 грн. від 22.12.2023 на суму 254072,50 грн. з ПДВ від 22.12.2023, на суму 121030,00 грн. з ПДВ від 22.12.2023, на суму 98201,25 грн. з ПДВ від 22.12.2023.
Для належного виконання договору між позивачем, як підрядником і ТОВ «ЛІДЕР БМ ГРУПП», як субпідрядником було укладено договір субпідряду №24/09/2021/1, за яким підрядник доручає, а субпідрядник приймає на себе зобов`язання виконати в строк, визначений цим договором: роботи по влаштуванню бетонної основи паркінгу на об`єкті Нове будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Набережна Перемоги в районі будинку №9-б в м. Дніпро.
За результатами виконання робіт між ТОВ «СК МАГНАТ» і ТОВ «ЛІДЕР БМ ГРУПП» було підписано акт №2 від 04.01.2024 здачі-приймання виконання ремонтних робіт за договором субпідряду на загальну суму 933939,79 грн. з ПДВ. До вказаної вартості увійшла і вартість матеріалу, що був придбаний і використаний при виконанні робіт ТОВ «ЛІДЕР БМ ГРУПП».
Позивач має в оренді транспортні засоби DAF CF CATERPILLAR, екскаватор гусеничний, екскаватор колісний та інші, що підтверджується повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність форми 20-ОПП.
Зазначаючи у додатковій інформації спірних рішень про ризикові операції, відповідачем-1 не наведено будь-яких доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій позивача цілям і завданням його і його контрагента Приватного Будівельно-монтажного підприємства «Строїтель-П», збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б свідчили про непов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників цих операцій, фіктивність операцій.
Платник податків не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх зобов`язань. Чинне законодавство не наділяє платника податків обов`язком здійснювати контроль за дотриманням його контрагентами правил оподаткування, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов`язань.
До того ж відповідачіу відзивах не надають доказів ризиковості ТОВ «СК МАГНАТ»і Приватного будівельно-монтажного підприємства «Строїтель-П».
Вказаним Порядком №520 визначений механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до положень п. 2, п. 3 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 7 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).
Як вбачається з матеріалів справи позивачем на підтвердження реальності здійснення операцій надані первинні документи: письмові пояснення та вичерпний перелік документів, який необхідний для реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
У рішеннях податкового органу не підкреслено та не зазначено, яких саме документів не наданопозивачем та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, які, на думку контролюючого органу, мали би бути представлені платником податку щодо господарської операції.
Рішення не містять підстав відхилення наданих документів.
Згідно ч.5ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства Українипри виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд заначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
За правовою позицією Верховного Суду в постанові від 18.12.2019 у справі №560/435/19 конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підстава його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.
Суд також враховує правовий висновок Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №2040/7089/18 від 03.06.2021, який вказав, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
За правовою позицією Верховного Суду упостановах від 12.04.2023 у справі № №500/1836/22, від 27.01.2022 у справі № 380/2365/21, від 18.06.2019 у справі № 0740/804/18, від 23.10.2018у справі № 822/18171/1, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів. При цьому, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях, чого зроблено не було.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Отже, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо надання необхідного обсягу документів.
Таким чином, відповідачем-1 надані позивачем документи всебічно не досліджені, а доводи платника податків не спростовані.
Крім того, суд звертає увагу на те, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначенихПодатковим кодексом України, а не шляхом зупинення реєстрації податкових накладних.
Таким чином, зупинення реєстрації податкових накладних не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбаченіКонституцієюта Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів - дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача.
Пунктом 13 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
У Рішенні ("Lelas v. Croatia"). Європейський суд з прав людини зазначив, що Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків.
За встановлених обставин, суд вважає, що відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не надано суду достатніх та належних доказів на спростування тверджень позивача та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
В даному ж випадку, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
За ч. 3ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення). Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав у відповідача-2 виник обов`язок зареєструвати податкові накладні позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Враховуючи встановлені факти і наведені правові норми суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 139КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в сумі 27252,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією №3987 від 01.07.2024
Враховуючи, що адміністративний позов задоволено повністю, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 27252,00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України у рівних частинах.
Керуючись ст.ст.139,241-246,250,262,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ до 1-Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, 2- Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень тазобов`язання вчинити певні дії-задовольнити.
1.Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370361/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 02.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.11.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370360/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 02.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393)зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 02.11.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370358/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №7 від 25.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 25.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370359/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 25.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 25.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
5. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370357/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 19.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 19.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370364/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 12.10.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 12.10.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
7. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370356/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №21 від 27.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 від 27.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
8. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370363/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №17 від 21.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 21.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
9. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Дніпропетровській області від 16.01.2024 №10370362/37065126, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №18 від 21.09.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 21.09.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) , датою подання її на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) витрати по сплаті судового збору в сумі 13626 (тринадцять тисяч шістсот двадцять шість) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариством з обмеженою відповідальністю «СК МАГНАТ» (вул. Тбіліська, буд. 13, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065126) витрати по сплаті судового збору в сумі 13626 (тринадцять тисяч шістсот двадцять шість) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295,297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122157599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні