Рішення
від 07.10.2024 по справі 320/26038/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2024 року № 320/26038/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Панченко Н.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу у місті Києві за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайкун Ритейл» до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Тайкун Ритейл» (код ЄДРПОУ 45258269; 01014, м. Київ, пров. Бастіонний, 9, оф. 11) (далі Позивач) з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011; 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) (далі Відповідач), у якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19) оформлені листами: від 03.05.2024 за №16445/АП/26-15-09-04-09, від 03.05.2024 за №16446/АП/26-15-09-04-09, від 03.05.2024 за №16447/АП/26-15-09-04-09;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19) видати Товариству з обмеженою відповідальністю «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269, місцезнаходження: 01014, м. Київ, провулок Бастіонний, будинок 9, офіс 11) ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та проспекту Петра Радзиня (до перейменування Петра Григоренка); ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд. 22-а; ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, проспект Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) 15.04.2024 звернувся до Головного управління ДПС у м. Києві із заявами щодо отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресами: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзиня; м. Київ, вул. Тепловозна, 22-а, м. Київ, проспект Георгія Нарбута, буд. 19-а. Проте Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення від 03.05.2024 року № 16445/АП/26-15-09-04-09, № 16446/АП/26-15-09-04-09, № 16447/АП/26-15-09-04-09, якими відмовлено ТОВ «ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) в отриманні ліцензій.

Позивач зазначає, що Відповідачем не враховано, що відповідно до пунктів 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда (ТС) - це одноповерхова споруда, що встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ТС можуть бути пересувними та стаціонарними.

Відповідно до пункту 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. № 1442 (далі - Правила), торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів.

Згідно пунктом 2 Правил, термін «автозаправна станція» вживається у значенні, наведеному в ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».

Відповідно до пункту 3.38 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» модульна автозаправна станція - це автозаправна станція з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якого призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара для зберігання палива.

Отже, модуль заправки автомобілів моторним паливом, яке позивач мав намір використовувати для здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним, є наземним обладнанням, яке складається з декількох частин, та не має фундаменту.

За своєю природою, модуль заправки автомобілів моторним паливом є тимчасовою спорудою та не є об`єктом, що підпадає під визначення об`єктів завершеного будівництва у зв`язку з тим, що будь-яких будівельних робіт щодо їх створення не здійснювалось.

Таким чином, розміщення модулю заправки автомобілів, установка та монтаж (зборка) яких проводилась без здійснення будівельних робіт та без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а такий модуль, після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2024 року позовну заяву було залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю поданої позовної заяви вимогам процесуального законодавства, із наданням позивачеві строку для усунення її недоліків.

На виконання вимог вказаної ухвали позивач усунув недоліки у строк та у спосіб, що визначені в ній.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, останній вказує на правомірність прийнятих рішень від 03.05.2024 року № 16445/АП/26-15-09-04-09, № 16446/АП/26-15-09-04-09, № 16447/АП/26-15-09-04-09, якими відмовлено ТОВ «ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) в отримані ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.

Зазначає, що Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення від 03.05.2024 року № 16445/АП/26-15-09-04-09, № 16446/АП/26-15-09-04-09, № 16447/АП/26-15-09-04-09, якими відмовлено ТОВ «ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за вищевказаними адресами, у зв`язку з недотримання суб`єктом господарювання абзаців 3,4 частини 42, частини 45 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дестилянтів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» у зв`язку з ненаданням документів на введення в експлуатацію щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним; дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документів, що підтверджують право на використання відповідного об`єкта та земельної ділянки.

Розглянувши подані документи і матеріали, враховуючи пояснення сторін по справі, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, встановивши правову позицію позивача, відповідача, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269), місцезнаходження: 01014, м. Київ, провулок Бастіонний, будинок 9, офіс 11), зареєстровано в якості юридичної особи, про що свідчить інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).

Судом встановлено, що ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) 15.04.2024 звернулось до Головного управління ДПС у м. Києві із заявами щодо отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресами: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзиня; м. Київ, вул. Тепловозна, 22-а, м. Київ, проспект Георгія Нарбута, буд. 19-а.

До заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка) було додано наступні документи: платіжне доручення № 3 від 27.03.2024 року; копія договору суборенди земельної ділянки від 01.03.2024 №1/03-1 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 27.09.2021, номер інформаційної довідки 276867628; копія Договору оренди Модулів заправки автомобілів від 01.03.2024 № 2/0103-2024 з актом приймання передачі; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 66312; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 66316; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 105; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 1262; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія настанови з експлуатації колонки газороздавальні «Астра», заводський № 170811; копія договору оренди нежитлової будівлі від 12.04.2023 №12/04/2023-1 з актом приймання-передачі; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.09.2021, номер інформаційної довідки 277056174; копія Договору суборенди нежитлової будівлі від 01.03.2024 № 01/03/2024-001/1 з актом приймання передачі; копія Дозволу Держпраці від 25.04.2023; копія Дозволу Держпраці № 51.21.32 від 05.02.2021.

До заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а) було додано наступні документи: платіжне доручення № 4 від 27.03.2024 року; копія договору оренди від 01.03.2024 року №001/03.24 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.09.2021, номер інформаційної довідки 277117121; копія Договору оренди Модулів заправки автомобілів від 01.03.2024 № 3/0103-2024 з актом приймання передачі; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 40738; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 40731; копія паспорту посудини, заводський № 6763; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 833; копія настанови з експлуатації колонки колонки «Астра», заводський № 160724; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 160702; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 141004; Копія договору оренди нежитлової будівлі від 12.04.2023 №12/04/2023-1 з актом приймання-передачі; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.09.2021, номер інформаційної довідки 277118598; копія Договору суборенди нежитлової будівлі від 01.03.2024 № 01/03/2024-1/1 з актом приймання передачі; копія Дозволу Держпраці від 25.04.2023; копія Дозволу Держпраці № 51.21.32 від 05.02.2021.

До заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а) було додано наступні документи: платіжне доручення № 5 від 27.03.2024 року; копія договору оренди земельної ділянки від 10.08.2023 року, зареєстрований в реєстрі за № 1156 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; витяг з Державного реєстру речових прав від 10.08.2023, індексний номер витягу 342408065; копія Договору про внесення змін № 1 до Договору оренди земельної ділянки від 10.04.2024, зареєстрованого в реєстрі за № 370; копія Договору суборенди земельної ділянки від 10.04.2024, зареєстрованого в реєстрі за № 370; витяг з Державного реєстру речових прав від 10.04.2024, індексний номер витягу 373702268; копія Договору оренди Модулів заправки автомобілів від 01.03.2024 № 1/0103-2024 з актом приймання передачі; копія документів на резервуар, заводський № 16-059; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 1215; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія настанови з експлуатації колонки колонки «Астра», заводський № 160307; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 141005; копія формуляру для заправки газом; копія керівництва з експлуатації обладнання для заправки газом; Копія договору оренди нежитлової будівлі від 01.03.2024 №01.03-2024-001; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25.07.2022, індексний № 305733004; копія Дозволу Держпраці від 25.04.2023; копія Дозволу Держпраці № 51.21.32 від 05.02.2021.

Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення від 03.05.2024 року № 16445/АП/26-15-09-04-09, № 16446/АП/26-15-09-04-09, № 16447/АП/26-15-09-04-09, якими відмовлено ТОВ «ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269) у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за вищевказаними адресами, у зв`язку з недотримання суб`єктом господарювання абзаців 3,4 частини 42, частини 45 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дестилянтів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», оскільки позивач не надав документів на введення в експлуатацію щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним; дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документів, що підтверджують право на використання відповідного об`єкта.

Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання його протиправним та скасування та зобов`язання вчинити певні дії, з приводу чого суд зазначає таке.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі-Закон №481, в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин) у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Частиною шостою статті 3 Закону №481 визначено, що ліцензії на право виробництва пального видаються, анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Згідно з частиною сороковою статті 15 Закону №481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до частини сорок першої статті 15 Закону №481 копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Частинами сорок другою-сорок третьою статті 15 Закону №481 визначено, що відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Згідно з частиною сорок дев`ятою статті 15 Закону №481 ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Згідно частини сорок п`ятої статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".

Як зазначено вище, однією з підстав прийняття відповідачем рішень про відмову у видачі позивачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним є висновки контролюючого органу щодо ненадання ТОВ «ТАЙКУН РІТЕЙ» акта вводу експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва об`єкта, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства.

Позивач, обґрунтовуючи свої вимоги, зазначив, що ТОВ «ТАЙКУН РІТЕЙ» для здійснення роздрібної торгівлі пальним має намір використовувати обладнання та ємності, які перебувають в оренді.

У зв`язку з цим, позивач вважає, що підстави для надання ним акта вводу експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації відсутні, оскільки, в даному випадку, документом, який підтверджує прийняття об`єкта в експлуатацію є акт вводу в експлуатацію основних засобів та відповідний договір оренди, які були ним додані до заяви про видачі ліцензії, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до статті 1 Закону №481 місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Суд зазначає, що з аналізу положень Закону №481 слідує, що об`єктом ліцензування при здійсненні роздрібної торгівлі пальним може бути не тільки споруда, тобто об`єкт нерухомого майна або об`єкт завершеного будівництва, але й обладнання, що використовуються для роздрібної торгівлі на праві власності або користування, а також ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі на праві власності або користування.

З матеріалів справи вбачається, що 01.03.2024 року між ТОВ «КП «Земельні Ресурси 2» (Орендодавець) та ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (Орендар» було укладено договори оренди:

1)№ 1/0103-2024, за умовами якого орендодавець зобов`язується передати, а орендар прийняти у строкове користування Модулі заправки автомобілів, який розташовані за адресою: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перйменування Визволителів), буд.19-а.

Пунктом 3.1. Договору визначено, що строк оренди обладнення складає п`ять років з моменту підписання акта прийому передачі Модулів.

Факт передачі підтверджується Актом приймання передачі Модулів заправки автомобілів До Договору № 1/0103-2024 від 01 03.2024 року.

Орендарем було отримано: резервуар для ЗВГ, резервуар для рідкого палива, резервуар для рідкого палива, колонка для видачі ЗВГ «АСТРА», колонка для видачі ЗВГ «АСТРА», колонка для видачі палива «Геркон», колонка для видачі палива «Шельф», насосний агрегат, лінійні частоти газопровід ЗВГ, облаштування території під АГЗС, будівля оператора з міні маркетом, навіс над газовою колонкою, будка охорони, електронний цінник двосторонній, меблі, касові апарати, система відео спостереження.

В матеріалах справи наявні: копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 1215; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 160307; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 141005; копія формуляру для заправки газом; копія керівництва з експлуатації обладнання для заправки газом;

2)№ 2/0103-2024, за умовами якого орендодавець зобов`язується передати, а орендар прийняти у строкове користування Модулі заправки автомобілів, який розташовані за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзиня (до перейменування Петра Григоренка).

Пунктом 3.1. Договору визначено, що строк оренди обладнання складає п`ять років з моменту підписання акта прийому передачі Модулів.

Факт передачі підтверджується Актом приймання передачі Модулів заправки автомобілів до Договору № 2/0103-2024 від 01 03.2024 року.

Орендарем було отримано: резервуар для ЗВГ, резервуар для рідкого палива, резервуар для рідкого палива, колонка для видачі ЗВГ «АСТРА», колонка для видачі ЗВГ «adast V-line», колонка для видачі палива «Геркон», колонка для видачі палива 3/G2203P-U, насосний агрегат, лінійні частоти газопровід ЗВГ, облаштування території під АГЗС, будівля оператора з міні маркетом, навіс над газовою колонкою, будка охорони, електронний цінник двосторонній, меблі, касові апарати, система відеоспостереження.

В матеріалах справи наявні: копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 66312; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 66316; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 105; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 1262; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія настанови з експлуатації колонки газороздавальні «Астра», заводський № 170811.

3)№ 3/0103-2024, за умовами якого орендодавець зобов`язується передати, а орендар прийняти у строкове користування Модулі заправки автомобілів, який розташовані за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, 22-а.

Пунктом 3.1. Договору визначено, що строк оренди обладнання складає п`ять років з моменту підписання акта прийому передачі Модулів.

Факт передачі підтверджується Актом приймання передачі Модулів заправки автомобілів До Договору № 1/0103-2024 від 01 03.2024.

Орендарем було отримано: резервуар для ЗВГ, резервуар для рідкого палива, резервуар для рідкого палива, колонка для видачі ЗВГ «АСТРА», колонка для видачі ЗВГ «АСТРА», колонка для видачі палива «Геркон», колонка для видачі палива 3/G2203P-U, насосний агрегат, лінійні частоти газопровід ЗВГ, облаштування території під АГЗС, будівля оператора з міні маркетом, навіс над газовою колонкою, будка охорони, електронний цінник двосторонній, меблі, касові апарати, система відеоспостереження.

В матеріалах справи наявні копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 40738; копія посвідчення про якість виготовлення посудини, заводський № 40731; копія паспорту посудини, заводський № 6763; копія керівництва з експлуатації «Геркон»; копія технічного паспорту стального резервуару, заводський № 833; копія настанови з експлуатації колонки колонки «Астра», заводський № 160724; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 160702; копія настанови з експлуатації колонки «Астра», заводський № 141004.

Суд зазначає про те, що відповідно до частини п`ятої статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку, зокрема: прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Згідно з частиною другою статті 39 вказаного Закону прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Форма акта готовності об`єкта до експлуатації, порядок видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, розмір та порядок внесення плати за видачу сертифіката визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини другої та четвертої статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності регулюється Порядком, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 № 244, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1330/20068 (далі - Порядок № 244).

Відповідно до пунктів 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда (ТС) - це одноповерхова споруда, що встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ТС можуть бути пересувними та стаціонарними.

Відповідно до пункту 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. № 1442 (далі - Правила), торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та авто газозаправних пунктів.

Згідно пунктом 2 Правил, термін «автозаправна станція» вживається у значенні, наведеному в ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».

Відповідно до пункту 3.38 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» модульна автозаправна станція - це автозаправна станція з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якого призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара для зберігання палива.

Отже, матеріали справи свідчать про те, що обладнання (модуль заправки автомобілів моторним паливом), яке позивач мав намір використовувати для здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним, є наземним обладнанням, яке складається з декількох частин, та не має фундаменту.

Таким чином, Модуль заправки автомобілів є рухомим майном, тобто матеріальним об`єктом, який може бути переміщеним без заподіяння йому шкоди.

Суд зазначає, що модуль заправки автомобілів моторним паливом є тимчасовою спорудою та не є об`єктом, що підпадає під визначення об`єктів завершеного будівництва у зв`язку з тим, що будь-яких будівельних робіт щодо їх створення не здійснювалось.

Таким чином, розміщення модулю заправки автомобілів, установка та монтаж (зборка) яких проводилась без здійснення будівельних робіт та без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а такий модуль, після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 22.07.2021 у справі №640/19955/19.

Щодо посилань відповідача, що позивачем не було надано до Заяв щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суд зазначає, що із заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка) пункт 15, 16 (пакет документів, визначений Законом №481, додається); заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а) пункт 18, 19 (пакет документів, визначений Законом №481, додається); заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а) 18, 19 пункт (пакет документів, визначений Законом №481, додається), вбачається, що Позивачем було надано разом із поданими Заявами заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - копії Дозволу Держпраці від 25.04.2023; копію Дозволу Держпраці № 51.21.32 від 05.02.2021, що спростовує твердження контролюючого органу про ненадання документів.

Щодо посилань відповідача, що однією з підстав ненадання ліцензій стало наступне. Відповідно до Договору оренди нежитлової будівлі від 01.03.2024 року № 01.03.-2024/001 Позивачем отримано в користування нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 , що суперечить Заяві щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а) Рішення про відмову у видачі ліцензії від 03.05.2024 року №16447/АТ/26-15-09-04-09 від 03.05.2024 року.

Відповідно до Договору суборенди нежитлової будівлі від 01.03.2024 року № 01/03/2024-001/1 Позивачем отримано в користування нежитлову будівлю за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22, що суперечить Заяві щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а) - Рішення про відмову у видачі ліцензії від 03.05.2024 року №16446/АТ/26-15-09-04-09 від 03.05.2024 року.

Відповідно до Договору оренди нежитлової будівлі від 12.04.2023 № 12/04/2023-1, Позивачем отримано в користування нежитлову будівлю за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка), 40-Б, що суперечить Заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка) - Рішення про відмову у видачі ліцензії від 03.05.2024 року №16445/АТ/26-15-09-04-09 від 03.05.2024 року.

Згідно з частиною сороковою статті 15 Закону №481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення.

На підтвердження права користування земельною ділянкою, Позивачем до Заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка) було надано: копію договору суборенди земельної ділянки від 01.03.2024 року №1/03-1 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 27.09.2021, номер інформаційної довідки 276867628.

Відповідно до Договору суборенди земельної ділянки від 01.03.2024 року №1/03-1, ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» отримало в користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що факт передачі об`єкта, що орендується підтверджується Актом приймання-передачі.

У матеріалах справи наявний Акт передачі-приймання об`єкта суборенди від 01 березня 2024 року, відповідно до якого Позивач отримав у користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка).

До Заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а) було надано копію договору оренди від 01.03.2024 року №001/03.24 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.09.2021, номер інформаційної довідки 277117121.

З договору оренди від 01.03.2024 №001/03.24 вбачається, що ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» отримало в користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а (п.1.1 Договору).

Пунктом 2.4 Договору передбачено, що факт передачі об`єкта, що орендується підтверджується Актом приймання-передачі.

У матеріалах справи наявний Акт приймання-передачі об`єкта суборенди від 01 березня 2024 року, відповідно до якого Позивач отримав у користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а.

До заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (адреса: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а) було надано копію договору оренди земельної ділянки від 10.08.2023 року, зареєстрований в реєстрі за № 1156 з актом приймання-передачі об`єкту оренди; витяг з Державного реєстру речових прав від 10.08.2023, індексний номер витягу 342408065; копія Договору про внесення змін № 1 до Договору оренди земельної ділянки від 10.04.2024, зареєстрованого в реєстрі за № 370; копія Договору суборенди земельної ділянки від 10.04.2024, зареєстрованого в реєстрі за № 370; витяг з Державного реєстру речових прав від 10.04.2024, індексний номер витягу 373702268.

З Договору суборенди земельної ділянки від 10.04.2024, зареєстрованого в реєстрі за № 370, вбачається, що ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» отримало в користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а (п.1.1. Договору).

Пунктом 2.4 Договору передбачено, що факт передачі об`єкта, що орендується підтверджується Актом приймання-передачі.

У матеріалах справи наявний Акт приймання-передачі об`єкта суборенди від 10 квітня 2024 року, відповідно до якого Позивач отримав у користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, просп. Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а.

Відтак вбачається, що Позивачем було надано документи, що підтверджують:

- право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення.

- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.

- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що Позивачем виконано вимоги передбачені частиною сороковою статті 15 Закону №481.

Щодо посилання Відповідача, що Позивачем не надано доказів переходу права користування земельними ділянками за адресами: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а, м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка).

Як встановлено судом: Відповідно до Договору суборенди земельної ділянки від 01.03.2024 року №1/03-1, ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» отримало в користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що факт передачі об`єкта, що орендується підтверджується Актом приймання-передачі.

У матеріалах справи наявний Акт передачі-приймання об`єкта суборенди від 01 березня 2024 року, відповідно до якого Позивач отримав у користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзіння (до перейменування вул. Петра Григоренка).

З договору оренди від 01.03.2024 №001/03.24 вбачається, що ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» отримало в користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а (п.1.1 Договору).

Пунктом 2.4 Договору передбачено, що факт передачі об`єкта, що орендується підтверджується Актом приймання-передачі.

У матеріалах справи наявний Акт приймання-передачі об`єкта суборенди від 01 березня 2024 року, відповідно до якого Позивач отримав у користування земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд.22-а.

До кожної із заяв Позивачем приєднано копії договорів оренди землі.

Зі змісту вказаних договорів, а також відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності вбачається, що право користування земельними ділянками, на яких розташовані орендовані позивачем автозаправні станції, належить орендодавцям автозаправочних станцій, що власне не заперечується відповідачем.

Відповідно до частини першої статті 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно зі статтею 796 ЦК України одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму.

У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.

Якщо наймодавець не є власником земельної ділянки, вважається, що власник земельної ділянки погоджується на надання наймачеві права користування земельною ділянкою, якщо інше не встановлено договором наймодавця з власником земельної ділянки.

Отже, при укладанні договору найму об`єкта (споруди, окремої частини, ін.) презюмується, що наймач має право користування земельною ділянкою, на якій знаходиться такий об`єкт, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму.

Передача земельної ділянки у користування за вказаними правилами проводиться незалежно від того, чи існують у договорі умови щодо прав на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти (споруди, ін.), що передаються у найм. Крім того, норми, які встановлюють наведені правила, не мають характеру диспозитивності, тобто застосовуються й поза волею наймодавця та наймача.

Важливим є той факт, що надання наймачу права користування земельною ділянкою є обов`язковим не тільки для сторін за договором оренди об`єкта, що знаходиться на земельній ділянці, а й для власника земельної ділянки у разі, коли такою особою не є наймодавець. Презюмується, що власник земельної ділянки погоджується на надання наймачеві права користування нею, якщо інше прямо не встановлене договором наймодавця з власником земельної ділянки.

Наведене правозастосування відповідає висновку Верховного Суду, викладеному в постанові від 22 липня 2021 року у справі № 640/19955/19, який суд враховує в силу приписів ч.5 ст.242 КАС України.

З матеріалів справи вбачається, що Позивачем надано Договорів суборенди земельної ділянки від 01.03.2024 року №1/03-1, договір оренди від 01.03.2024 року №001/03.24 та акти приймання-передачі земельних ділянок. Таким чином, Позивачем надано докази, які підтверджують право користування земельною ділянкою.

Відтак, твердження відповідача про ненадання позивачем документів, що підтверджують право користування земельними ділянками, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти роздрібної торгівлі пальним, чинні на дату подання заяв та/або на дату введення таких об`єкта в експлуатацію, є безпідставними.

Суд звертає увагу, що відповідно до п.п. 4.1.4 п.4.1 статті 4 Податкового кодексу України діє презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акту, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Презумпція правомірності рішень платника податків (тобто будь-яких його рішень щодо дій або бездіяльності, пов`язаних із виконання податкового обов`язку, зокрема) тісно пов`язана з визначенням того, які дії (бездіяльність) платника є правомірними та, відповідно, який платник визнається добросовісним, оскільки головною метою презумпції правомірності рішень платника, виходячи із норм чинного законодавства, саме і є звільнення добросовісного платника податків від обов`язків, не передбачених законом, у тому числі і доведення неправомірності рішень контролюючого органу.

Відповідно до положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності прийняття спірного рішення.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 03.05.2024 року № 16445/АП/26-15-09-04-09, № 16446/АП/26-15-09-04-09, № 16447/АП/26-15-09-04-09.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві видати ТОВ «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресами: м. Київ, перетин вул. Колекторної та просп. Петра Радзиня; м. Київ, вул. Тепловозна, 22-а, м. Київ, проспект Георгія Нарбута, буд. 19-а., суд зазначає таке.

Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Частиною 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За приписами вказаної правової норми слідує, що у разі, якщо суб`єкт владних повноважень використав надане йому законом право на прийняття певного рішення за наслідками звернення особи, але останнє визнане судом протиправним з огляду на його невідповідність чинному законодавству, при цьому суб`єктом звернення дотримано усіх визначених законом умов, то суд вправі зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти певне рішення.

Якщо ж таким суб`єктом на момент прийняття рішення не перевірено дотримання суб`єктом звернення усіх визначених законом умов або при прийнятті такого рішення суб`єкт дійсно має дискреційні повноваження, то суд повинен зобов`язати суб`єкта владних повноважень до прийняття рішення з урахуванням оцінки суду.

Отже, критеріями, які впливають на обрання судом способу захисту прав особи в межах вимог про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, є встановлення судом додержання суб`єктом звернення усіх передбачених законом умов для отримання позитивного результату та наявність у суб`єкта владних повноважень права діяти при прийнятті рішення на власний розсуд.

Такий підхід, встановлений процесуальним законодавством, є прийнятним не тільки при розгляді вимог про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень, але і у випадку розгляду вимог про зобов`язання відповідного суб`єкта вчинити дії після скасування його адміністративного акта.

Тобто, адміністративний суд не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного владними суб`єктами, і вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення з урахуванням обставин конкретної справи. Перебирання непритаманних суду повноважень державного органу не відбувається за відсутності обставин для застосування дискреції.

Вказана вище правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 16.05.2019 року у справі №826/17220/17 та у постанові від 11.02.2020 року у справі №0940/2394/18.

Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Пунктом 6 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 року № 609, визначено, що територіальні органи ДПС здійснюються ліцензування господарської діяльності з роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним.

Відповідно до частини 49 статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Виходячи з повноважень органу ліцензування (ГУ ДПС у м. Києві стосовно даної справи), цей орган, може відмовити у видачі ліцензії, лише за наявності на те підстав з посиланням на відповідні норми законодавства. Однак за їх відсутності таких підстав він зобов`язаний видати заявнику ліцензію.

З урахуванням тієї обставини, що дії відповідача у розглядуваній ситуації не ґрунтуються на дискреційних повноваженнях відповідача як суб`єкта владних повноважень, оскільки алгоритм їх дій чітко зазначений законодавчо, у даному випадку задоволення позову в частині дій зобов`язального характеру не є втручанням у дискреційні повноваження відповідача.

Таким чином, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до їхнього вчинення у судовому порядку.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні по справі № 320/10169/22, яке не було скасоване Верховним Судом, за результатами перегляду такого рішення; у постанові по справі № 560/3379/24; у постанові по справі № 600/643/24 від 10.07.2024; у постанові по справі №560/3379/24 від 19.09.2024.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 9084,00 грн. грн..

Враховуючи задоволення позову, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 9084,00 грн., підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у м. Києві.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19) оформлені листами: від 03.05.2024 за №16445/АП/26-15-09-04-09, від 03.05.2024 за №16446/АП/26-15-09-04-09, від 03.05.2024 за №16447/АП/26-15-09-04-09.

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19) видати Товариству з обмеженою відповідальністю «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269, місцезнаходження: 01014, м. Київ, провулок Бастіонний, будинок 9, офіс 11) ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, перетин вул. Колекторної та проспекту Петра Радзиня (до перейменування Петра Григоренка); ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, вул. Тепловозна, буд. 22-а; ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Київ, проспект Георгія Нарбута (до перейменування Визволителів), буд. 19-а.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЙКУН РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 45258269, місцезнаходження: 01014, м. Київ, провулок Бастіонний, будинок 9, офіс 11) сплачений ним судовий збір у розмірі 9084,00 грн. (дев`ять тисяч сорок вісім грн. 00 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

рішення виготовлене та підписане 07.10.2024

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2024
Оприлюднено10.10.2024
Номер документу122158877
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —320/26038/24

Рішення від 07.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні