ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2024 рокусправа № 380/12461/23
Львівський окружний адміністративний суд
у складі головуючої - судді Потабенко В.А.,
за участю секретаря судових засідань Согор А.Н.,
представника відповідача Крутоузова Д.Ю., згідно наказу,
розглянувши за правилами загального позовного провадження в судовому засіданні в м. Львові в режимі відеоконференцзв`язку адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «БНК-УКРАЇНА» до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «БНК-УКРАЇНА» (далі ТзОВ «БНК-УКРАЇНА», позивач) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі ЦМУ ДПС по роботі з ВПП, відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків від 24.11.2022 № 8215 щодо можливості виконання ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» свого податкового обов`язку;
- зобов`язати Центральне міжрегіональне управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» свого податкового обов`язку.
В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що оскаржуваним рішенням встановлено можливість виконання ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» свого податкового обов`язку, а саме: подання податкових декларацій по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022. Позивач не погоджується з таким рішенням, адже з початком воєнних дій зіткнувся з рядом проблем, що суттєво впливають на забезпечення діяльності, а саме: по місцях зберігання нафтопродуктів товариства було завдано ракетні удари, а зі зберігачами не вдається встановити зв`язок; нафтопродукти, що перебували в дорозі, потрапили в зону тимчасової окупації й після звільнення такої території наявність палива досі не вдалося встановити; переважна кількість працівників товариства виїхала за межі території України, не маючи можливості віддалено працювати, завершити та передати результати своєї роботи, документи. Також з частиною контрагентів досі не вдалося встановити зворотній зв`язок та налагодити обмін документами, немає інформації щодо можливості здійснення ними реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування. Фактично у товариства немає всієї необхідної облікової інформації та первинних документів, частина працівників, що може працювати, намагається отримати відповідні документи та інформацію, проте через великий обсяг документообігу з обмеженою кількістю працівників це потребує значного періоду часу. При цьому позивач покликається на п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, який встановлює, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. В зв`язку з вищенаведеними обставинами, не залежними від товариства, ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» неодноразово зверталось до контролюючого органу з заявами про неможливість своєчасного виконання свого податкового обов`язку, починаючи з 24.02.2022, однак отримало відмову, оформлену рішенням від 24.11.2022 № 8215. Позивач зазначає, що відповідач, розглядаючи заяву (та доповнення до неї) та приймаючи оскаржуване рішення, помилково прийняв рішення лише щодо частини податкових обов`язків, зокрема щодо подання податкових декларації по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларації по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за 1 квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА2837836 від 31.01.2022. Тобто, оскаржуване рішення є необґрунтоване та прийняте без врахування всіх обставин справи та щодо частини податкових обов`язків. Крім того, відповідач в оскаржуваному рішенні дійшов помилкових висновків, що товариством не подано інших документів, що б підтвердили причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сипи (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку. Відтак, вважає спірне рішення протиправним та незаконним, з огляду на що просить суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач позов не визнав, подав 28.06.2023 за вх. № 48294 відзив на позов. Посилається на те, що ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» подано до ЦМУ ДПС по роботі з ВПП заяву та відповідні документи від 07.09.2022 № 0804 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 08.09.2022 № 5961/6), з додатками та доповненнями від 30.09.2022 № 0834 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 30.09.2022 № 6646/6), від 03.11.2022 № 0835 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 04.11.2022 № 7596/6), заяву та відповідні документи від 30.09.2022 № 0835 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 03.10.2022 № 6660/6), з додатками та доповненнями від 11.11.2022 № 0871 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 14.11.2022 № 7819/6) щодо неможливості виконання податкового обов`язку, а саме: своєчасності подання податкових декларацій з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларацій з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларацій з податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022. За результатами розгляду вищевказаних заяв, ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийнято попередні рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку: від 28.09.2022 № 6267 та від 19.10.2022 № 6822. Підставою для прийняття таких рішень стала недостатність документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків. Запропоновано надати додаткові докази, оформлені відповідно до норм чинного законодавства, на підтвердження зазначеної у заявах підстави (підстав) неможливості виконання платником податків податкових обов`язків. Чого, однак, зроблено не було. Як наслідок, ЦМУ ДПС по роботі з ВПП за результатами розгляду заяви та відповідних документів від 07.09.2022 № 0804 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 08.09.2022 № 5961/6), з додатками та доповненнями від 30.09.2022 № 0834 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 30.09.2022 № 6646/6), від 03.11.2022 № 0835 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 04.11.2022 № 7596/6), заяви та відповідних документів від 30.09.2022 № 0835 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 03.10.2022 № 6660/6), з додатками та доповненнями від 11.11.2022 № 0871 (вхідний ЦМУ ДПС по роботі з ВПП від 14.11.2022 № 7819/6) щодо неможливості виконання податкового обов`язку, а саме: своєчасності подання податкових декларацій з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларацій з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларацій з податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022, прийнято 24.11.2022 рішення № 8215 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, а саме: подання податкових декларацій з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій з податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022. Підставою прийняття оскаржуваного рішення стала відсутність у ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» обставин та документів, що підтверджують відсутність можливості своєчасно подати до ЦМУ ДПС по роботі з ВПП податкові декларації з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; податкові декларації з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; податкові декларації з податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року та відсутність можливості здійснити податковий обов`язок з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022. Крім того, ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» не змогло підтвердити причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили, що стались в результаті збройної агресії рф, безпосереднім впливом таких обставин на можливість виконання ним свого податкового обов`язку та відсутність можливості здійснити податковий обов`язок. Відтак, відповідач вважає, що діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.
04.07.2023 від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. № 50259), в якій зазначає таке, У поданому відзиві на позовну заяву відповідач стверджує, що за результатами розгляду заяв про неможливість виконання податкових обов`язків приймалось: попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 6267 від 28.09.2022 та попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 6822 від 19.10.2022, якими запропоновано позивачу надати додаткові документи, які підтверджують неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків. В той же час як в поданому відзиві, так і в попередніх рішеннях, відповідач перелічив загальний перелік документів, нормативно визначений в Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225. Позивач наголошує, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим. При цьому, прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії. З урахуванням наведеного, позивач вважає, що рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 24.11.2022 № 8215, яким щодо ТзОВ «БНК-Україна» встановлено можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, прийняте відповідачем всупереч положенням наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225.
Ухвалою суду від 07.06.2023 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.
Протокольною ухвалою суду від 13.05.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечив, просив у задоволенні позову відмовити.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи. Подав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, суд встановив наступне.
ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 36949031) є юридичною особою, що зареєстрована відповідно до законодавства України. Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71).
24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією рф проти України Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
В подальшому дія воєнного стану на території України неодноразово продовжувалась.
Загальновідомим є той факт, що станом на момент прийняття рішення в цій справі воєнний стан не скасований та не припинений.
Суд з матеріалів справи встановив, що 07.09.2022 позивачем подано заяву до ЦМУ ДПС по роботі з ВПП про неможливість своєчасного виконання свого податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.
В заяві повідомлено, що товариство вживає всіх необхідних заходів щодо відновлення можливості виконання своїх податкових обов`язків відповідно до термінів, передбачених п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
28.09.2022 ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийнято попереднє рішення № 6267 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого обов`язку, в якому зазначено, що в зв`язку з недостатністю документів, які підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, пропонується надати такі додаткові документи на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків, а саме:
1. акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 № 2030;
2. інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів в України від 25.12.2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.№ 599);
3. витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна;
4. інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії рф, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 20.03.2022 № 326;
5. документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);
6. документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих тими формуваннями рф;
7. документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних у зв`язку із введенням воєнного стану;
8. копії платіжних доручень (розрахункових та інших та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку системи від електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом з документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;
9. документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення, що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;
10. повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання, до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема, скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;
11. документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з веденням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера);
12 документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо);
13. документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо);
14. документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви;
15 документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями рф (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно п. 44.5 ст. 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість ввезення первинних документів згідно п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України);
16. подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією рф, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
30.09.2022 позивачем на підставі п. 1 розділу ІІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Мінфіну України від 29.07.2022 № 225, та з урахуванням попереднього рішення, прийнятого контролюючим органом, надано додаткові документи на підтвердження неможливості виконання товариством своїх податкових обов`язків.
03.11.2022 товариством надіслано на адресу контролюючого органу доповнення вих. № 0862 (до заяви від 07.09.2022 №0804).
Крім того, 30.09.2022 товариством подано заяву (з доданим переліком документів) до контролюючого органу про неможливість своєчасного виконання свого податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо. У вказаній заяві повідомлено, що товариство вживає всіх необхідних заходів щодо відновлення можливості виконання своїх податкових обов`язків відповідно до термінів, передбачених п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
19.10.2022 ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийнято попереднє рішення № 6822 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, в якому зазначено, що в зв`язку з недостатністю документів, які підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, пропонується надати такі додаткові документи на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків, а саме:
1. акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 № 2030;
2. інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів в України від 25.12.2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.№ 599);
3. витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна;
4. інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 20.03.2022 № 326;
5. документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);
6. документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих тими формуваннями рф;
7. документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних у зв`язку із введенням воєнного стану;
8. копії платіжних доручень (розрахункових та інших та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку системи від електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом з документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;
9. документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення, що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;
10. повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання, до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема, скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;
11. документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з веденням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера);
12 документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо);
13. документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо);
14. документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви;
15 документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями рф (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно п. 44.5 ст. 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість ввезення первинних документів згідно п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України);
16. подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією рф, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
11.11.2022 товариством надіслано до контролюючого органу доповнення до заяви від 30.09.2022 №0835 (вхідний ЦМУ від 03.10.2022 №6660/6), в якому повідомлено, що станом на 24.02.2022 на зберіганні у ТзОВ «АЛІУМ-ПРОМ», код ЄДРПОУ 41282429, (зберігач), знаходились нафтопродукти, що перебувають у власності товариства (поклажодавець). Відповідно до договору зберігання від 28.12.2018 №510/АМ- 18 нафтопродукти в кількості 4934,60 т. зберігалися на двох нафтобазах: нафтобаза у м. Бровари (Київська область, м. Бровари, вул. Олега Оникієнка, 127-Б) - 476,55 т. пального (у резервуарах); нафтобаза у с. Крячки (Київська область, Фастівський район, село Крячки, вул. Кривова, 42) - 4458,05 т. пального (3978,00 т. - у резервуарах, 480,05 т. - у вагонах). З початком військової агресії рф проти України, по нафтобазі у с. Крячки неодноразово було завдано ракетні удари. За фактом знищення нафтобази і майна, що на ній знаходилось, до ЄРДР 27.02.2022 було внесено кримінальне провадження № 42022112310000038 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 438 Кримінального кодексу України. Також факт знищення нафтобази з пальним підтверджується актами про пожежу від 06.03.2022, 12.03.2022, 26.03.2022. Товариство неодноразово зверталось до ТзОВ «АЛІУМ-ПРОМ», як зберігача, для надання доступу до нафтобаз для встановлення фактичної кількості пального на зберіганні, але відповіді не отримало. Тому ТзОВ «БНК-Україна» було подано до Головного управління Національної поліції в Київській області заяву про вчинення кримінального правопорушення (заява про злочин, вих. № 0857 від 25.10.2022). Згідно Листа Фастівського РУП ГУ Національної поліції в Київській області №10053/1700/00-22 від 02.11.2022 заяву приєднано до матеріалів кримінального провадження № 12022111310000544 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 438 Кримінального кодексу України (за фактами пошкодження майна через військову агресію рф), досудове слідство в якій здійснюється ГУ СБУ в Київській області. Крім того, товариство у встановленому законом порядку звернулося до органів слідства (заява до Головного слідчого управління СБУ про залучення до провадження № 42022112310000038 як потерпілого (вих. № 0864 від 03.11.2022), заява до Головного управління СБУ у Київській області про залучення до провадження № 12022111310000544 як потерпілого вих. № 0865 від 03.11.2022) з метою залучення до провадження як потерпілого та отримання витягів з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчують факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення за № 42022112310000038 та за № 12022111310000544 в ЄРДР. Також товариством повідомлено, про те що в нього немає документів, що свідчать про наявність чи знищення палива, що є об`єктом оподаткування та джерелом для сплати податків. Крім того, товариством додатково повідомлено про неможливість своєчасного виконання свого податкового обов`язку, зокрема, щодо дотримання термінів сплати податків і зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо за податкові періоди, починаючи з 24.02.2022.
24.11.2022 ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийняло рішення № 8215 щодо можливості виконання ТзОВ «БНК-УКРАІНА» свого податкового обов`язку.
В цьому рішення контролюючий орган зазначив, що ним розглянуто заяву платника та відповідні документи від 07.09.2022 №0804 (вхідний ЦМУ від 08.09.2022 №5961/6), з додатками, та доповненнями від 30.09.2022 №0834 (вхідний ЦМУ від 30.09.2022 №6646/6), від 03.11.2022 №0862 (вхідний ЦМУ від 04.11.2022 №7596/6), заяву платника та відповідні документи від 30.09.2022 №0835 (вхідний ЦМУ від 03.10.2022 №6660/6), з додатками та доповненнями від 11.11.2022 №0871 (вхідний ЦМУ від 14.11.2022 №7819/6) щодо неможливості виконання податкового обов`язку, а саме: своєчасності подання податкових декларації з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларації з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; своєчасності подання податкових декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА2837836 від 31.01.2022. У зв`язку з недостатністю документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків прийнято рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, а саме: подання податкових декларацій по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за 1 квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА2837836 від 31.01.2022.
Як на підставу прийняття такого рішення відповідач зіслався на те, що у ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» відсутні обставини та документи, що підтверджують відсутність можливості своєчасно подати до ЦМУ податкові декларації з ПДВ за так звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; декларації з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; податкові декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року; відсутність можливості здійснити податковий обов`язок з погашення податкового векселя АА2837836 від 31.01.2022. Так, ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» надано документи, в яких повідомляється, що Головним слідчим управлінням СБУ здійснюються досудові розслідування у кримінальних провадженнях № 42022112310000038 та № 12022111310000544 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.438 КК України (зокрема, за фактами пошкодження майна через військову агресію рф). ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» надало додатки, що стосуються баз зберігання нафтопродуктів та скрапленого газу (далі - нафтобаз), що розміщуються за адресами: Київська обл., м. Бровари, вул. Олега Оникієнка, 127-Б; Київська обл., Фастівський р-н, с. Крячки, вул. Кривова, 42. Дані об`єкти не є центром подачі звітності підприємства. Офіс підприємства знаходиться в м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Сім`ї Прахових, 58/10, стосовно якого відсутня інформація щодо фактів руйнування/пожежі/захоплення/обстрілів. ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» не подано інших документів, що б підтвердили причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили, що сталися в результаті збройної агресії рф, безпосереднім впливом таких обставин на неможливість виконання податкового обов`язку в частині своєчасності подання податкових декларацій з ПДВ за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; податкових декларацій з акцизного податку за такі звітні періоди 2022 року: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; податкових декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року та відсутність можливості здійснити податковий обов`язок з погашення податкового векселя АА2837836 від 31.01.2022. Також контролюючий орган зазначив, що відсутня інформація щодо делегування повноважень з подачі податкової звітності підприємства.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням від 24.11.2022 № 8215 щодо можливості виконання ТзОВ «БНК-УКРАІНА» свого податкового обов`язку, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.
Відповідно до рішення про залишення скарги без розгляду від 14.04.2023 № 9267/6/99-00-06-01-02-06 Державна податкова служба України скаргу ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» на рішення від 24.11.2022 № 8215 залишила без розгляду.
Відтак, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до норм ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).
За визначенням наведеним у п.п. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції),що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
В силу обов`язків, закріплених у ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як вже було вказано вище, Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану"введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного станув Україні" від 14.03.2022 №133/2022передбачено продовження строку дії воєнного стану з 05 години 30 хв. 26 березня строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18.04.2022 №259/2022 "Про продовження строку дії воєнного станув Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного станув Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, тобто до 25 травня 2022 року.
Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного станув Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного станув Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, тобто до 23 серпня 2022 року.
Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022 "Про продовження строку дії воєнного станув Україні", затвердженим Законом України від 15.08.2022 №2500-IX, яким строк дії воєнного станув Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022«Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», який затверджено Верховною Радою України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України, Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Законом України від 12.05.2022 №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі - Закон №2260), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного станув Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного станув Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, згідно з п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного станув Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу ,у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Абзацом 8 п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
06.09.2022 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, яким затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок №225).
Відповідно до п.1-2 розділу І цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46 глави 2розділу Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.
Дія цього Порядку поширюється на платників податків - фізичних осіб резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Зокрема розділом ІІ Порядку №225 врегульовано Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкових обов`язків та спосіб інформування контролюючих органів.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) визначено ч. розділу ІІ Порядку №225.
Так, до платників податків/податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.
Згідно з нормами ч. 2 розділу ІІ Порядку №225 підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:
1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;
4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);
5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:
посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.
6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;
7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
Частиною 3 розділу ІІ Порядку №225 визначено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225(далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Платники податків зобов`язані зберігати протягом строку давності, встановленого Кодексом, оригінали відповідних документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку.
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов`язані пред`явити оригінали документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.
Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 затверджено перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента.
Такими документами, згідно переліку, є:
1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030.
2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127(в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599).
3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.
4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15пункту2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326.
5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків(виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).
6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)).
7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення),що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.
8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.
9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.
10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.
11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.
12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).
13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).
14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).
15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.
16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
Стосовно причин та документів, які подає позивач для підтвердження неможливості виконання податкових зобов`язань, суд зазначає наступне.
25.04.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі - Міністерство реінтеграції) було прийнято наказ № 75 «Про затвердження переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25.04.2022 року».
Пізніше зазначений наказ втратив чинність на підставі наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій № 309 від 22.12.2022 (далі Наказ № 309).
Слід зазначити, що Наказ №309 прийнятий на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364.
Відповідно до п. 1 цієї постанови Кабінет Міністрів України постановляє установити, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією(далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Відповідно до матеріалів справи, адресою місця реєстрації та знаходження ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» є: м. Львів, вул. Ак. Сахарова, 42, кв. 407.
Згідно розділу 1 Наказу №309 територія Львівської області (зокрема, Львівської міської територіальної громади), як така, що віднесена до території можливих бойових дій, - відсутня.
Наказ № 75, який діяв на момент подачі заяви позивачем, також не містив Львівської міської територіальної громади у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Суд повторно зазначає, що Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента був розроблений з метою підтвердження неможливості виконання платниками податків своїх податкових обов`язків.
Згідно цього переліку позивач може подати до контролюючого органу документи, що підтверджують пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або подати документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі, що могло б підтвердити неможливість виконання податкового обов`язку.
Суд встановив, що як на підставу неможливості виконання податкового обов`язку позивач покликається та надав до ЦМУ ДПС по роботі з ВПП, крім самої заяви, лист-звернення до ТзОВ «АЛІУМ-ПРОМ» про надання допуску до майна, що зберігається, від 02.03.2022, 02.05.2022, 03.06.2022, претензію про повернення майна, що знаходиться на зберіганні, від 30.05.2022, наказ про організацію роботи ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» від 30.03.2022 з додатками №№ 1, 2, комерційний акт № 326906 від 19.04.2022, постанови Подільської окружної прокуратури від 12.04.2022 про арешт майна коштів ТзОВ «БНК-УКРАЇНА», лист в адресу ТзОВ «СОКАР-АВІА» про надання інформації для погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022, відповідь від ТзОВ «СОКАР-АВІА» від 28.09.2022, акти про пожежу від 12.03.2022, 06.03.2022, 26.03.2022 на території нафтобази ТзОВ «АЛІУМ-ПРОМ» в с. Крячки Фастівського району Київської області, заяву від 25.10.2022 про вчинення злочину, адресовану Головному управлінню Національної поліції в Київській області, відповідь Фастівського РУП Головного управління Національної поліції в Київській області від 02.11.2022, заяву від 03.11.2022 про залучення до провадження №42022112310000038 як потерпілого, заяву від 03.11.2022 про залучення до провадження №12022111131000054 як потерпілого.
З аналізу змісту поданих до контролюючого органу та долучених до матеріалів судової справи документів видно, що такі не стосуються пошкодження, втрати, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку, техніки, яка допомагає вести цей бухгалтерський облік, майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі, або нерухомого майна.
При цьому ці обставини повинні не просто мати місце, а й бути прямим наслідком бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією рф.
Однак, позивач не зазначає про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття бухгалтерської документації тощо, що, в свою чергу, унеможливлювало б виконання ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» податкових обов`язків, а саме: подання податкових декларацій по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року.
Інші документи, передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, в матеріалах справи відсутні. .
Щодо здійснення податкового обов`язку з погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022, то суд вказує, що відповідно до Закону України від 03.03.2022 №2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період воєнного стану», який набрав чинності 07.03.2022, передбачено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України), у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо погашення податкових векселів виданих при ввезенні на митну територію України або виробленні в Україні бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, таке погашення здійснюється після припинення або скасування воєнного стану.
Також суд зазначає, що з 24.02.2022 по вересень 2022 року (дату звернення позивача до ЦМУ ДПС по роботі з ВПП із першою заявою про неможливість виконання платником своїх податкових обов`язків) пройшло більше 6 місяців, протягом якого можливо було б налагодити роботу з організації ведення бухгалтерського обліку та виконання своїх податкових обов`язків, а саме: подання податкових декларацій по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року.
Суд також зазначає, що наказ № 14 «Про організацію роботи ТОВ «БНК-УКРАЇНА» в умовах воєнного стану прийнято більше ніж через місяць після оголошення воєнного стану 31.03.2022.
Крім того, частина працівників ТзОВ «БНК-УКРАЇНА», в тому числі генеральний директор, головний бухгалтер, провідний бухгалтер та бухгалтер ІІ категорії вказаним наказом були переведені на дистанційну роботу, а отже, могли виконувати свої посадові обов`язки.
Таким чином, суд підсумовує, що подані позивачем до заяв від 07.09.2022 та від 30.09.2022 документи жодним чином не відповідають Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, а, відтак, не підтверджують неможливість ТзОВ «БНК-УКРАІНА» свого податкового обов`язку, а саме: подання податкових декларацій по ПДВ за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по акцизному податку за такі звітні періоди 2022 року, як лютий, березень, квітень, травень, червень, липень; подання податкових декларацій по податку на прибуток за І квартал 2022 року, перше півріччя 2022 року, погашення податкового векселя АА 2837836 від 31.01.2022.
Суд також вважає за необхідне зазначити таке.
Згідно з п. 1 розділу 3 Порядку №225 заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.
У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.
Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.
Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.
Додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.
Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків.
Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.
Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.
Судом не беруться до уваги твердження позивача про те, що контролюючим органом не було конкретизовано переліку документів, які необхідно подати ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» для підтвердження неможливості виконання свого податкового обов`язку.
Суд вказує, що конкретизувати/уточнити можна тільки те, що вимагає уточнення/конкретизації. Натомість, ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» не було подано взагалі документів, які б свідчили про існування обставин, які унеможливлюють виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Тому, відповідач як в попередніх рішеннях, так і в оскаржуваному рішенні № 24.11.2022 № 8215, цілком обґрунтовано навів весь перелік документів відповідно до Порядку № 225, які необхідно подати ТзОВ «БНК-УКРАЇНА» для підтвердження факту неможливості виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Судом при прийнятті рішенні і оцінці доказів враховано, що платник податків, який у зв`язку із проведенням бойових дій втратив можливість здійснювати господарську діяльність, отримувати дохід від підприємницької діяльності та/або навіть втратив основні засоби для ведення такої господарської діяльності, не може бути притягнутий до відповідальності у зв`язку із невиконанням ним податкових обов`язків. Разом з тим, для звільнення платника від виконання податкових обов`язків обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними. Платник податків повинен надати вичерпний перелік документів, які підтверджуються виникнення щодо обставин, які унеможливлюють ведення господарської діяльності та виконання податкових обов`язків.
Посилання позивача в обґрунтування неможливості виконання податкових обов`язків на втрату (знищення) паливно-мастильних матеріалів, що зберігались на нафтобазах ТзОВ «АЛІУМ-ПРОМ», не підтверджені належними доказами, адже, як вказав у попередніх рішеннях контролюючий орган, акт, що засвідчує факт пожежі, має бути складений відповідно до вимог п. 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 № 2030.
Разом з тим, судом встановлено, що позивачем, ані до контролюючого органу, ані до суду, не надано доказів на підтвердження того, що позивачем за місцем реєстрації юридичної адреси не могла провадитись господарська діяльність, втрачено відповідні документи, необхідні для ведення господарської діяльності, втрачена техніка та/або обладнання, необхідні для ведення діяльності тощо.
Суд з розуміння ставиться до проблем які виникають у підприємств з введенням в дію воєнного стану, однак, при цьому зазначає, що підстави та документи, які подаються до заяв, які підтверджують відсутність можливостей виконання податкових обов`язків, повинні підтверджувати не тимчасові технічні труднощі, а ті обставини, які дійсно унеможливлюють виконання податкових обов`язків.
Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на викладене вище, суд вважає, що дії відповідача були правомірним, а рішення - законним та обґрунтованим.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. ч. 1 та 4 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд, відповідно до ст. 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем,суд доходить висновку, що позовні вимоги є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України з огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 143, 241-246, 255, 257-258, 293, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд,
В И Р І Ш И В :
у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Судові витрати в цій справі стягувати не належить.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 07.10.2024.
СуддяПотабенко Варвара Анатоліївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122159410 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні