Рішення
від 08.10.2024 по справі 520/14939/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 жовтня 2024 р. № 520/14939/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 01.12.2023 №10067226/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 2 від 04.09.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 04.12.2023 №10079355/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 3 від 04.09.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 29.12.2023 №10290901/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 39 від 26.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 29.12.2023 10290900/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 41 від 30.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 04.09.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 04.09.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 39 від 26.10.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 41 від 30.10.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області 12.06.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" (далі - позивач, ТОВ, підприємство) є юридичною особою - резидентом України, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (ідентифікаційний код - 39028002) 18.12.2013.

01.04.2014 ТОВ "Тех Слом" набуло правового статусу платника податку на додану вартість.

Підприємство є платником податку на прибуток на загальних підставах.

Видами діяльності підприємства відповідно до Статуту та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Код КВЕД) є:

- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля,

- 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів,

- 42.99. Будівництво інших споруд,

- 43.11. Знесення,

- 43.12. Підготовчі роботи на будівельному майданчику,

- 43.39. Інші роботи із завершення будівництва,

- 43.99. Інші спеціалізовані будівельні роботи,

- 41.20. Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Підприємство займається такими напрямками діяльності, а саме: знесення, підготовчі роботи на будівельному майданчику, роботи із завершення будівництва, спеціалізовані будівельні роботи, демонтаж.

Цими видами робіт підприємство займається тривалий час шляхом укладання Договорів з різними контрагентами.

Для здійснення господарської діяльності підприємство має:

- Дозвіл, виданий Державною службою з питань праці № 054.20.63 на виконання зміцнення аварійних частин будинків, споруд строком дії з 21.01.2020 по 21.01.2025,

- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану за № 37 від 28.01.2020 Державною службою з питань праці у Харківській області.

На підприємстві постійно працює 5 осіб, що підтверджується штатним розкладом та до робіт залучаються працівники за цивільно-правовими Договорами (у липні-жовтні 2023 року - три працівники).

На балансі підприємства перебуває обладнання, яке використовується у господарській діяльності, для виконання робіт та налічує 37 позицій устаткування та обладнання та 29 позицій оснащення, яке використовується при виконанні робіт (інвентаризаційний опис додано до позовної заяви).

Підприємство має на балансі два автомобілі, які використовуються у господарській діяльності:

1. Спеціалізований вантажний фургон малотонажний «FORD TRANSIT CUSTOM», держаний номерний знак НОМЕР_1 .

2. Спеціалізований вантажний фургон малотонажний «FORD TRANSIT», держаний номерний знак НОМЕР_2 .

Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує приміщення за адресою: вул. Березняківська, 17А, Дніпровський район міста Києва загальною площею приміщень 128,00 кв.м., що підтверджується договором оренди нежитлового приміщення №11 від 01.04.2019, копія якого міститься в матеріалах справи.

Так, в межах здійснення господарської діяльності 01.08.2023 між ТОВ «ТЕРАВТОБУД» (Замовник) та ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (Підрядник) був укладений Договір підряду № 01/08-23 на виконання робіт від 01.08.2023, предметом якого є виконання власними та/або залученими силами Підрядника робіт з різання залізобетонних конструкцій на об`єктах Замовника (далі - роботи) (п. 1.1. Договору).

П. 1.2. Договору передбачено, що детальний перелік, об`єм та місце виконання Робіт, визначається Кошторисом, який/які підписуються сторонами.

П. 2.1. Договору встановлено, що договірна ціна Робіт (вартість Робіт по даному Договору) визначається Кошторисом/Кошторисами, який/які підписуються Сторонами та є невід`ємною частиною Договору.

П. 4.1. Договору визначений порядок оплати вартості Робіт, а саме протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту укладення здійснює авансовий платіж в розмірі 50% від відповідному Кошторисі (п. 4.1.1. Договору).

П. 4.2. Договору передбачено, що протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту підписання та скріплення печатками Сторін відповідного акту виконаних робіт Замовник здійснює остаточний розрахунок за роботи, вказані у відповідному Акті виконаних робіт. Усі розрахунки за цим Договором здійснюються у безготівковій формі у національній валюті України.

Сторонами Договору підписаний Додаток №1 до Договору підряду № 01/08-23 на виконання робіт від 01.08.2023 «Твердий кошторис».

Відповідно до Кошторису Підрядник зобов`язується здійснити алмазне різання у кількості 585 отворів, ціна, грн. з ПДВ - 3420,00 грн., сума, грн. з ПДВ - 2000700,00 грн., у т.ч. ПДВ -333450,00 грн.

Відповідно до умов Договору (статті 4 Договору), Замовником ТОВ «ТЕРАВТОБУД» 04.09.2023 було здійснено оплату виконаних робіт на підставі актів виконаних робіт Підряднику ТОВ «ТЕХ СЛОМ», а саме: алмазне різання:

- 04.09.2023 на суму 150000 грн. 00 коп. складена платіжна інструкція № 3768, призначення платежу: оплата за роботи з різання залізобетонних конструкцій, згідно договору № 01/08-23 від 01.08.2023, у т.ч. ПДВ 20% - 25000,00 грн.;

- 04.09.2023 на суму 150000 грн. 00 коп. складена платіжна інструкція № 3770, призначення платежу: оплата за роботи з різання залізобетонних конструкцій, згідно договору № 01/08-23 від 01.08.2023, у т.ч. ПДВ 20% - 25000,00 грн.

За результатами отриманих вказаних платежів ТОВ «ТЕХ СЛОМ» були складені та направлені до органів ДПС податкова накладна № 2 від 04.09.2023 та податкова накладна № 3 від 04.09.2023.

25.10.2023 Замовником ТОВ «ТЕРАВТОБУД» та Підрядником ТОВ «ТЕХ СЛОМ» на підтвердження виконання Договору підряду №01/08-23 щодо виконання робіт від 01.08.2023 були підписані Акт надання послуг № 28 від 25.10.2023 на загальну суму 299934 грн. 00 коп. та акт звіряння виконаних розрахунків. Залишок 66 грн. 00 коп. перейшов як авансування наступних робіт, передбачених Договором.

Платежі здійснені в межах ціни Договору.

Маючи належні дозвільні документи, фахівців, устаткування та умови виконання Договору позивач, після його укладення, в установлені терміни здійснив заходи щодо повного і належного його виконання.

Податкові накладні від 04.09.2023 №2, від 04.09.2023 №3 були направлені засобами телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом - Реєстр), доставлені до податкового органу центрального рівня Державної податкової служби України та прийняті до Реєстру, але із одночасним зупиненням реєстрації оскільки складені та подані платником податку, як такі, що відповідають вимогам п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», а саме обсяг постачання товару/послуг 43.99, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою продовження процедури реєстрації спірної податкової накладної заявником до контролюючого органу було надіслано додаткові документи, зокрема, пояснення стосовно спірної податкової накладної та Договір, що підтверджується відповідними повідомленнями.

ГУ ДПС у Харківській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації (далі за текстом - Комісія ДПС, Комісія Головного управління) було прийнято рішення від 01.12.2023 № 10067226/39028002, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 в Реєстрі, рішення від 04.12.2023 №10079355/39028002, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 в Реєстрі.

Підставою для вчинення відмови у реєстрації податкових накладних від 04.09.2023 №2 та від 04.09.2023 №3 визначено ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.

При цьому, жодної конкретизації наведеного вище твердження загального характеру текст рішень суб`єкта владних повноважень не містить.

Таким чином, позивач зазначає, що податкові накладні від 04.09.2023 № 2 та від 04.09.2023 №3 складені у відповідності до вимог ст. 201 Податкового кодексу України.

Реальність здійснення господарської операції та наведені вище обставини підтверджується усіма необхідними документами, які додані до позовної заяви.

Також, в межах здійснення господарської діяльності, 01.08.2023 між ТОВ «ФУНДАМЕНТ» (Замовник) та ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (Підрядник) був укладений Договір підряду № 02/10/23 від 02.10.2023, предметом якого є виконання власними або залученими силами Підрядника демонтажних робіт (далі - Роботи) на об`єкті «Завершення будівництва ділового центру» за адресою: вул. Петра Сагайдачного, 18 у Подільському районі м. Києва (далі - Об`єкт) (п. 1.1. Договору).

П. 2.1.Договру встановлена ціна Договору з врахуванням наступних розцінок:

1. Демонтаж асфальтового покриття, м3, ціна за од. з ПДВ 1800,

2. Демонтаж збірних плит перекриття, м3, ціна за од. з ПДВ 6000,

3. Демонтаж цегляної кладки, м3, ціна за од. з ПДВ 1800,

4. Демонтаж металевої балки, шт., ціна за од. з ПДВ 1950.

Остаточний розрахунок за фактично виконані Підрядником та прийняті Замовником Роботи Замовник здійснює протягом 5 (п`яти) робочих днів з моменту підписання акту приймання-передачі виконаних Робіт сторонами (п. 2.1.1. Договору).

Термін виконання Робіт до 30.10.2023 (включно) (п. 5.1. Договору).

Датою закінчення виконання Робіт за Договором вважається дата прийняття виконаних Робіт Замовником за актом приймання-передачі виконаних робіт (п. 5.2. Договору).

18.10.2023 Підрядником виконані роботи та Замовнику наданий рахунок на оплату № 31-1810 від 18.10.2023.

26.10.2023 Сторонами підписаний акт надання послуг № 31-810 від 26.10.2023, відповідно до якого Підрядник виконав, а Замовник прийняв такі роботи:

1. Демонтаж асфальтового покриття, 23,7 м3, ціна без ПДВ - 1500,00 грн., сума без ПДВ 35550,00 грн.;

2. Демонтаж збірних плит перекриття, 14,31 м3, ціна без ПДВ - 5000,00 грн., сума без ПДВ 71550,00 грн.;

3. Демонтаж цегляної кладки, 29,14 м3, ціна без ПДВ - 1500,00 грн., сума без ПДВ 43710,00 грн.;

4. Демонтаж металевої балки, 4 шт., ціна без ПДВ - 1625,00 грн., сума без ПДВ 6500,00 грн.

Всього: 157310,00 грн.; сума ПДВ: 31462,00 грн.; всього із ПДВ: 188772,00 грн.

Відповідно до умов Договору (ч. 2 Договору), Замовником ТОВ «ФУНДАМЕНТ» 26.10.2023 було здійснено оплату у розмірі 188772,00 грн. за виконані роботи Підряднику ТОВ «ТЕХ СЛОМ», а саме за демонтажні роботи згідно рахунку № 31-1810 від 18.10.2023, в т.ч. ПДВ 20% 31462,00 грн., платіжна інструкція № 946.

За результатами отриманих вказаних платежів ТОВ «ТЕХ СЛОМ» була складена та направлена до органів ДПС податкова накладна №39 від 26.10.2023.

Маючи належні дозвільні документи, фахівців, устаткування та умови виконання Договору позивач, після його укладення, в установлені терміни здійснив заходи щодо повного і належного його виконання.

Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХ СЛОМ» в межах здійснення власної господарської діяльності за виконання робіт «Демонтаж асфальтового покриття, демонтаж збірних плит перекриття, демонтаж цегляної кладки, демонтаж металевої балки» складена податкова накладна від 26.10.2023 №39, отримувач Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУНДАМЕНТ» (індивідуальний податковий номер 191301526510).

Податкова накладна від 26.10.2023 №39 була направлена засобами телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом - Реєстр), доставлені до податкового органу центрального рівня податкової служби України та прийняті до Реєстру, але із одночасним зупиненням реєстрації, оскільки складені та подані платником податку, як такі, що відповідають вимогам п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», а саме обсяг постачання товару/послуг 43.99, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою продовження процедури реєстрації спірної податкової накладної заявником до контролюючого органу було надіслано додаткові документи, зокрема, пояснення стосовно зазначеної податкової накладної та Договір, що підтверджується відповідними повідомленнями та матеріалами справи.

ГУ ДПС у Харківській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації (далі за текстом - Комісія ДПС, Комісія Головного управління) було прийнято рішення від 29.12.2023 № 10290901/39028002, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №39 в Реєстрі.

Підставою для вчинення відмови у реєстрації податкових накладних від 26.10.2023 № 39 визначено ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.

При цьому, жодної конкретизації наведеного вище твердження загального характеру текст рішень суб`єкта владних повноважень не містить.

Таким чином, позивач зазначає, що податкова накладна від 26.10.2023 № 39 складена у відповідності до вимог ст. 201 Податкового кодексу України.

Реальність здійснення господарської операції та наведені вище обставини підтверджується усіма необхідними документами, що додані до позовної заяви.

Також, в межах здійснення господарської діяльності, 19.10.2023 між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕТА СТАЙЛ» та ТОВ «ТЕХ СЛОМ» був укладений Договір № 13/1 від 19.10.2023, предметом якого є виконання робіт по демонтажу бетону за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Петлюри Симона, 13-б (п. 1.1. Договору).

П. 5.1. Договору встановлена вартість робіт 301200 грн. 00 коп., в т.ч. ПДВ 50200 грн.

П. 3.1. Договору передбачені строки виконання - протягом 30 робочих днів з моменту отримання 50% оплати за роботи.

П. 5.2. Договору визначена оплата за фактично виконану роботу на підставі рахунку, виставленого Виконавцем.

Акт здачі-приймання повного комплексу результатів робіт за цим Договором передається на підпис Замовнику протягом 3-х робочих днів після виконання всіх передбачених Договором робіт (п. 6.1. Договору).

Замовник протягом 3-х робочих днів після отримання акту повинен у разі відсутності зауважень підписати його та повернути один з примірників акту Виконавцю.

19.10.2023 ТОВ «ТЕХ СЛОМ» наданий рахунок на оплату № 32-1910 від 19.10.2023 на суму 301200,00 грн.

30.10.2023 ТОВ «ТЕХ СЛОМ» виконані заявлені роботи та Сторонами підписаний акт надання послуг № 32-1910 від 30.10.2023, відповідно до якого Виконавець виконав, а Замовник прийняв такі роботи:

1. Демонтаж плит 5500x1200x220, кількість 12 шт., ціна без ПДВ - 11700,00. Сума без ПДВ 140400,00 грн.

2. Марш 5 ступеней, площадка 1400x2800, марш 10 ступеней (3300х1000 мм), площадка 1400x2800, марш 10 ступеней (3300х1000 мм), площадка 1400х2800, кількість 2 шт., ціна без ПДВ - 55300,00. Сума без ПДВ 110600,00 грн. Всього 251000,00 грн; сума ПДВ: 50200,00 грн; всього із ПДВ 301200,00 грн.

Претензії по об`єму, якості та строкам виконання робіт відсутні.

Відповідно до умов Договору (ч. 5 Договору), Замовником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГА СТАЙЛ» 30.10.2023 було здійснено оплату виконаних робіт ТОВ «ТЕХ СЛОМ» 301200,00 грн. згідно рахунку № 32-1910 від 19.10.2023 в т.ч. ПДВ 20% 50200,00 грн. відповідно до платіжної інструкції № 18397.

Маючи належні дозвільні документи, фахівців, устаткування та умови виконання Договору позивач, після його укладення, в установлені терміни здійснив заходи щодо повного і належного його виконання.

За результатами отриманих вказаних платежів ТОВ «ТЕХ СЛОМ» була складена та направлена до органів ДПС податкова накладна № 41 від 30.10.2023.

Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХ СЛОМ» в межах здійснення власної господарської діяльності за виконання робіт «Демонтаж плит 5500x1200x220, марш 5 ступеней, площадка 1400x2800, марш 10 ступеней (3300х1000 мм), площадка 1400x2800, марш 10 ступеней (3300х1000 мм), площадка 1400x2800» складена податкова накладна від 30.10.2023 №41, отримувач Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕТА СТАЙЛ» (індивідуальний податковий номер 412356026545).

Податкова накладна від 30.10.2023 №41 була направлена засобами телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом - Реєстр), доставлені до податкового органу центрального рівня Державної податкової служби України та прийняті до Реєстру, але із одночасним зупиненням реєстрації, оскільки складені та подані платником податку, як такі, що відповідають вимогам п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», а саме обсяг постачання товару/послуг 43.99, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою продовження процедури реєстрації спірної податкової накладної заявником до контролюючого органу було надіслано додаткові документи, зокрема, пояснення стосовно спірної податкової накладної та Договір, що підтверджується відповідними повідомленнями.

ГУ ДПС у Харківській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації (далі за текстом - Комісія ДПС, Комісія Головного управління) було прийнято рішення від 29.12.2023 № 10290900/39028002, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 41 в Реєстрі.

Підставою для вчинення відмови у реєстрації податкових накладних від 30.10.2023 № 41 визначено ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.

При цьому, жодної конкретизації наведеного вище твердження загального характеру текст рішень суб`єкта владних повноважень не містить.

Таким чином, позивач зазначає, що податкова накладна від 30.10.2023 № 41 складена у відповідності до вимог ст. 201 Податкового кодексу України.

Реальність здійснення господарської операції та наведені вище обставини підтверджується усіма необхідними документами, що додані до позовної заяви.

Не погоджуючись з прийнятими комісією регіонального рівня рішеннями щодо відмови в реєстрації податкових накладних, вважаючи їх такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами Товариством з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 01.12.2023 №10067226/39028002, від 04.12.2023 №10079355/39028002, від 29.12.2023 №10290901/39028002, від 29.12.2023 10290900/3902800 про відмову у реєстрації податкових накладних є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні № 2 від 04.09.2023, № 3 від 04.09.2023, № 39 від 26.10.2023, №41 від 30.10.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датами подання їх на реєстрацію.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" підлягають задоволенню.

Щодо заяви позивача про стягнення з відповідачів на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 5500 грн, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що на підтвердження надання позивачу професійної правничої допомоги адвоката до матеріалів справи додано копію договору про надання правничої (правової) допомоги №б/н від 28.03.2024, копію додаткової угоди №3 від 28.03.2024 до договору про надання правничої (правової) допомоги №б/н від 28.03.2024, копію акту №3 від 11.04.2024 приймання-передачі наданої правничої (правової) допомоги відповідно до договору про надання правничої (правової) допомоги №б/н від 28.03.2024, копію ордера на надання правничої (правової) допомоги серії АХ №1181465 від 05.04.2024, копію свідоцтва про право ОСОБА_1 на заняття адвокатською діяльністю №1531 від 09.04.2008 та копію платіжної інструкції №2580 від 08.04.2024 про здійснення платежу за послуги правової допомоги згідно акту №3 до договору від 28.03.2024 позивачем на рахунок АБ Марини Бреславець у сумі 5500 грн.

Згідно акту №3 від 11.04.2024 приймання-передачі наданої правничої (правової) допомоги відповідно до договору про надання правничої (правової) допомоги №б/н від 28.03.2024 встановлено, що позивачем понесені витрати АБ Марини Бреславець за послуги з проведення аналізу та перевірки на відповідність вимогам законодавства первинних бухгалтерських документів, документів податкової звітності, інших документів, пов`язаних з господарською діяльністю Замовника (кількість витраченого часу - 2 год., вартість послуг - 1000,00 грн.); складення позовної заяви про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії (кількість витраченого часу - 9 год., вартість послуг - 4500,00 грн.).

Суд зазначає, що згідно зі ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Відповідно до ч.ч. 2-5 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Суд, вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, враховує складність справи та надані адвокатом послуги.

З огляду на те, що, дана справа належить до категорії справ незначної складності, обсяг доказів є незначним, судове засідання не проводилось, суд доходить до висновку, що заява позивача про стягнення з відповідачів на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" витрат на професійну правничу допомогу, підлягає частковому задоволенню, а саме стягненню з відповідачів на користь позивача суми у розмірі 4000,00 грн.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" (бульв. Профспілковий, б. 3, кв. 8, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61039, ЄДРПОУ 39028002) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 01.12.2023 №10067226/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 2 від 04.09.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 04.12.2023 №10079355/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 3 від 04.09.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 29.12.2023 №10290901/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 39 від 26.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 29.12.2023 10290900/39028002 комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002) № 41 від 30.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 04.09.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 04.09.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 39 від 26.10.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 41 від 30.10.2023, складену ТОВ «ТЕХ СЛОМ» (ідентифікаційний код 39028002), днем її фактичного подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" (ЄДРПОУ 39028002) сплачену суму судового збору в розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. та судові витрати на професійну правничу допомогу адвоката у розмірі 2000 (дві тисячі) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тех Слом" (ЄДРПОУ 39028002) сплачену суму судового збору в розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. та судові витрати на професійну правничу допомогу адвоката у розмірі 2000 (дві тисячі) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено10.10.2024
Номер документу122160441
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/14939/24

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 08.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні