УХВАЛА
про відмову у зупиненні дії судових рішень
08 жовтня 2024 року
м. Київ
справа №480/7252/23
адміністративне провадження №К/990/26746/24
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Коваленко Н.В., розглянувши клопотання Державної служби геології та надр України про зупинення виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 26.06.2024 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Токарівський пісок" до Державної служби геології та надр України про зобов`язання вчинити дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Токарівський пісок" звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби геології та надр України, в якій просило зобов`язати Держгеонадра видати ТОВ "Токарівський пісок" спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування піску в межах Східної ділянки Токарівського-2 родовища в Сумському районі Сумської області.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 07.11.2023, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 26.06.2024, адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятими судовими рішеннями, Державна служба геології та надр України звернулась до Верховного Суду із касаційною скаргою.
Ухвалою Верховного Суду від 18.09.2024 відкрито касаційне провадження у справі.
До Верховного Суду надійшло клопотання Державної служби геології та надр України про зупинення виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 26.06.2024.
В обґрунтування клопотання заявник зазначає, що у випадку виконання зазначених судових рішень та видання нового бланку спеціального дозволу, на підставі якого буде видано ТОВ «Токарівський пісок», у випадку задоволення касаційної скарги Державної служби геології та надр України та скасування судом касаційної інстанції судових рішень попередніх інстанцій, зазначений спеціальний дозвіл не можна буде скасувати.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно із частиною першою статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Згідно зі статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України та статтею 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами; невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Верховний Суд також виходить з того, що для зупинення виконання судового(их) рішення(ь), яке допускається як винятковий захід, повинні бути поважні причини. Відповідна заява повинна бути мотивована, містити достатні та обґрунтовані підстави для зупинення виконання судового рішення, підтверджені належними доказами. Таке зупинення не повинно порушувати балансу інтересів сторін, а також не порушувати прав осіб, які брали участь у справі, та які не брали такої участі, але рішенням суду вирішено питання про їх права, свободи чи обов`язки.
Заявник повинен навести обґрунтування відповідної вимоги та довести, що захист його прав та інтересів стане об`єктивно неможливим без вжиття таких заходів; для відновлення порушених прав необхідно буде докласти надмірних зусиль та/або витрат; існуватимуть перешкоди для застосування або буде неможливим застосування передбаченого статтями 380 та 381 Кодексу адміністративного судочинства України механізму повороту виконання судового рішення.
Отже, для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини. Сподівання і припущення скаржника на певні результати касаційного розгляду справи не можуть бути підставою для зупинення виконання судового рішення, яке набрало законної сили.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Це правило стосується, в тому числі й обставин, якими сторона обґрунтовує клопотання про зупинення виконання судових рішень на стадії касаційного провадження.
Клопотання скаржника про зупинення виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 26.06.2024 також не містить жодних належних обґрунтувань і доказів, які б свідчили, що у випадку можливого задоволення касаційної скарги та скасування рішень у цій справі, поворот виконання цього судового рішення буде неможливим.
Керуючись статтями 248, 340, 370, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Державної служби геології та надр України про зупинення виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 26.06.2024 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Токарівський пісок" до Державної служби геології та надр України про зобов`язання вчинити дії- відмовити.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не оскаржується.
Суддя Н.В. Коваленко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122163888 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні