Постанова
від 01.10.2024 по справі 461/7027/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/7027/24

Провадження №3/461/2748/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Кітов О.В., за участю представника митного органу Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці Державної митної служби про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника Благодійної організації «Благодійний фонд «Допомога Незламним» (01023, м. Київ, пл. Спортивна, 1а, код ЄДРПОУ 45395983), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

встановив:

24.07.2024 в зону митного контролю пункту пропуску «Грушів Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером AC4993EK/ НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , яким переміщувався товар: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 ».

Як підставу для переміщення вказаного транспортного засобу на митну територію України гр. ОСОБА_3 до митного контролю подав товаросупровідні документи, у тому числі:

- митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.06.2024;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу NISSAN ROQUE (SALVAGE CERTIFICATE OF A VEHICLE) № НОМЕР_4 .

Відповідно до митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (01023, м. Київ, пл. Спортивна, 1а, код ЄДРПОУ 45395983) переміщується товар як гуманітарна допомога: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 », відправником (донором) якого є компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS» (Литва).

Декларування вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги здійснено керівником Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 23.07.2024 на митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.

Під час здійснення митного контролю встановлено, що фактичним відправником товару є компанія «AutoJapan LLC», а його митне оформлення на території Єврособзу здійснювалось компанією «UAB Atlantic Express» (Nemuno G. 139, LT-93262 Klaipeda, Lithuania).

Львівською митницею, з метою перевірки законності переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України, 25.07.2024 скеровано лист №20-03/20-01/14/2600 до компанії «UAB Atlantic Express».

На лист митниці від компанії «UAB Atlantic Express» отримано відповідь (вх. митниці №62848/14/20-03 від 29.07.2024) та копії документів, які подавалися на території Євросоюзу для здійснення митного оформлення вказаного транспортного засобу, а саме:

- міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №б/н від 22.07.2024 року;

- рахунок-фактура (Invoice) №2021 NISSAN ROGUE від 05.08.2024 року;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу NISSAN ROQUE (SALVAGE CERTIFICATE OF A VEHICLE) № НОМЕР_4 ;

- митна декларація Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0.

Відповідно до отриманих документів, відправником транспортного засобу є компанія «AutoJapan LLC», одержувачем є громадянка ОСОБА_4 , а його вартість становить 7203,00 доларів США, що згідно з курсом Національного банку України на день ввезення відповідає сумі 296991,21 гривень.

Крім цього, факт переміщення вказаного транспортного засобу за митною декларацією Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0 територією Євросоюзу підтверджується і інформацією, яка міститься у відкритій мережі Інтернет на сайті https://ec.europa.eu. Відповідно до наявної інформації товар за вказаною митною декларацією переміщувався територією Євросоюзу транзитом, митне оформлення здійснено 22.07.2024 у Литві, а виїзд з території Євросоюзу здійснено через пункт пропуску Республіки Польщі 24.07.2024, тобто у день в`їзду транспортного засобу на митну територію України.

Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги Благодійній організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) присвоєно номер ЄР2071, дата включення до реєстру 01.12.2023 року.

25.07.2024 до Львівської митниці надійшло звернення керівника Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 від 25.07.2024 №25-07.47-1 (вх. митниці №62507/14-17) у додатку до якого надано обґрунтування (пропозицію) компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS» про те, що вказаний транспортний засіб є гуманітарною допомогою. Однак, не надано жодного документу, яким би підтверджувався той факт, що вказаний транспортний засіб є власністю компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS». Крім цього, не надано жодного документу яким би підтверджувався факт митного оформлення вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги з території Євросоюзу.

Львівською митницею 31.07.2024 листом №20-03/20-01/14/21055 викликався керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 , однак у визначений час останній не з`явився та про причину неявки не повідомив.

Враховуючи викладене, встановлено, що керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічного товару: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 », подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги). Крім цього, для визнання товарів гуманітарною допомогою надав митному органу документи (звернення) у яких містяться неправдиві відомості щодо відправника (донора) вказаного товару.

Таким чином, керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх вартості, а також характеру вантажу.

Дії особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 митним органом кваліфіковано за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Лаврентьєв Д.О. подав до суду письмові заперечення. Заперечення мотивує тим, що Благодійна організація «Благодійний фонд «Допомога Незламним» (код ЄДРПОУ: 45395983), в особі керівника ОСОБА_1 є отримувачем гуманітарної допомоги у вигляді транспортного засобу Nissan Rogue, 2021 року випуску, номер шасі: НОМЕР_3 , з метою подальшої передачі набувачу гуманітарної допомоги, а саме військовослужбовцю ОСОБА_5 , відповідно до статті 6 Закону України «Про гуманітарну допомогу». Зазначає, що 15 липня 2024 року Благодійна організація «Благодійний фонд «Допомога Незламним» в особі керівника ОСОБА_1 звернулася з листом до литовських партнерів UAB "Euroautotradenis", з проханням надати транспортні засоби для потреб військовослужбовців Збройних Сил України, оскільки неодноразово вже зверталися з проханням надати гуманітарну допомогу та отримували транспортні засоби, які в подальшому передавалися військовослужбовцям для виконання бойових завдань та операцій. Разом з цим, від литовських партнерів UAB "Euroautotradenis", Благодійна організація «Благодійний фонд «Допомога Незламним», 22 липня 2024 року отримала лист-відповідь на електронну адресу Благодійної організації, у даному листі зазначено про можливість надати благодійній організації гуманітарну допомогу, у вигляді транспортного засобу «NISSAN ROQUE» за умови надання документів для українського пункту-пропуску та допомогою з логістикою, щоб транспортувати вказаний гуманітарний вантаж на територію України. Попередньо узгодивши всі деталі між волонтерами Благодійної організації «Благодійний фонд «Допомога Незламним» та уповноваженими особами литовських партнерів, які здійснювали відправлення гуманітарної допомоги на території України UAB "Euroautotradenis" засобами телефонного зв?язку, керівником благодійної організації ОСОБА_1 сформовано декларацію, про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги та вказано Донором, а саме відправником гуманітарної допомоги литовських партнерів UAB "Euroautotradenis", які погодилися надати гуманітарну допомогу, з метою подальшої передачі військовослужбовцям. Стверджує, що керівник благодійної організації не володів інформацією про компанії «AUTOJAPAN LLC», «UAB ATLANTIC EXPRESS» та фізичну особу ОСОБА_6 , про яких зазначають посадові особи митниці в протоколі про порушення митних правил. Про вказані компанії та фізичну особу, ОСОБА_1 дізнався, після ознайомлення з протокол, який витребував його представник. При заповненні декларації Донором-відправником гуманітарного вантажу вказувалась литовська компанія UAB "Euroautotradenis", оскільки саме вказана компанія підтвердила можливість надати гуманітарну допомогу та відправити її на територію України, що підтверджують листи наявні у додатках. Зазначає, що у протоколі про порушення митних правил митники зазначають, що не надано жодного документу яким би підтверджувався факт митного оформлення вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги з території Євросоюзу, в супереч цьому зазначаємо, що даний вантаж набуває статусу гуманітарної допомоги під час перетину та митного оформлення вантажу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 р. № 953 « Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» на українському пункті-пропуску. Додатково інформуємо, що маємо здогадки про те, що відправником у митній декларації Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0 вказано «AUTOJAPAN LLC», а не фактичного донора UAB "Euroautotradenis", з метою неправомірного отримання VAT (ПДВ) в Литовській Республіці компанією «UAB ATLANTIC EXPRESS». Вважаємо, що особа ОСОБА_4 , це підставна особа або особа, яка діє у змові з представниками компаній «AUTOJAPAN LLC», «UAB ATLANTIC EXPRESS». Наголошує, що в супереч твердженню про те, що даний вантаж прямував під виглядом товарів, які переміщувались у митному режимі імпорт та заявлений як вантаж гуманітарної допомоги зазначимо, що вказаний гуманітарний вантаж прямував на територію України та відправлений Донором литовська компанія UAB "Euroautotradenis", отримувачем якого є Благодійна організація «Благодійний фонд «Допомога Незламним», з метою передачі набувачу військовослужбовцю. Керівник благодійної організації, сформував документи спираючись на наявну інформацію, а саме лист-відповідь від донора, який неодноразово відправляв гуманітарну допомогу. З урахуванням вказаного вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутня вина та склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, оскільки декларування здійснювалось, шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, як встановлено у ч. 1 ст. 257 МК України.

Крім цього, у письмових запереченнях представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності просить проводити розгляд справи за відсутності ОСОБА_1 та його пердставника, за наявними матеріалами справи.

Представник Львівської митниці Державної митної служби протокол підтримав.

Заслухавши доводи представника митниці, дослідивши надані суду письмові документи та матеріали справи в цілому, приходжу до наступного висновку.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч. 1 ст. 486 МК України).

Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до положень ст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).

Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)

Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).

Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Згідно ч. 1 ст. 483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Судом встановлено, що 24.07.2024 в зону митного контролю пункту пропуску «Грушів Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером AC4993EK/ НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , яким переміщувався товар: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 ».

Як підставу для переміщення вказаного транспортного засобу на митну територію України гр. ОСОБА_3 до митного контролю подав товаросупровідні документи, у тому числі:

- митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.06.2024;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу NISSAN ROQUE (SALVAGE CERTIFICATE OF A VEHICLE) № НОМЕР_4 .

Відповідно до митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (01023, м. Київ, пл. Спортивна, 1а, код ЄДРПОУ 45395983) переміщується товар як гуманітарна допомога: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 », відправником (донором) якого є компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS» (Литва).

Декларування вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги здійснено керівником Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 23.07.2024 на митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.

Під час здійснення митного контролю встановлено, що фактичним відправником товару є компанія «AutoJapan LLC», а його митне оформлення на території Єврособзу здійснювалось компанією «UAB Atlantic Express» (Nemuno G. 139, LT-93262 Klaipeda, Lithuania).

Львівською митницею, з метою перевірки законності переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України, 25.07.2024 скеровано лист №20-03/20-01/14/2600 до компанії «UAB Atlantic Express».

На лист митниці від компанії «UAB Atlantic Express» отримано відповідь (вх. митниці №62848/14/20-03 від 29.07.2024) та копії документів, які подавалися на території Євросоюзу для здійснення митного оформлення вказаного транспортного засобу, а саме:

- міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №б/н від 22.07.2024 року;

- рахунок-фактура (Invoice) №2021 NISSAN ROGUE від 05.08.2024 року;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу NISSAN ROQUE (SALVAGE CERTIFICATE OF A VEHICLE) № НОМЕР_4 ;

- митна декларація Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0.

Відповідно до отриманих документів, відправником транспортного засобу є компанія «AutoJapan LLC», одержувачем є громадянка ОСОБА_4 , а його вартість становить 7203,00 доларів США, що згідно з курсом Національного банку України на день ввезення відповідає сумі 296991,21 гривень.

Крім цього, факт переміщення вказаного транспортного засобу за митною декларацією Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0 територією Євросоюзу підтверджується і інформацією, яка міститься у відкритій мережі Інтернет на сайті https://ec.europa.eu. Відповідно до наявної інформації товар за вказаною митною декларацією переміщувався територією Євросоюзу транзитом, митне оформлення здійснено 22.07.2024 у Литві, а виїзд з території Євросоюзу здійснено через пункт пропуску Республіки Польщі 24.07.2024, тобто у день в`їзду транспортного засобу на митну територію України.

Пунктом 3 Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі Порядок) визначено, що особа набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги Благодійній організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) присвоєно номер ЄР2071, дата включення до реєстру 01.12.2023 року.

Відповідно до пункту 4 Порядку, перед початком декларування товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувач вносить інформацію про такі товари до автоматизованої системи шляхом заповнення електронних форм в електронному кабінеті та/або завантаження в нього документів у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

За результатами внесення в автоматизовану систему інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, такому переліку товарів автоматично присвоюється унікальний код гуманітарної допомоги.

Внесення інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, до автоматизованої системи та присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги засвідчує факт визнання товарів, які зазначені в абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», гуманітарною допомогою.

Абзацом другим пункту 9 Порядку визначено, що з моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

Відповідно до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом.

Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо).

З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

25.07.2024 до Львівської митниці надійшло звернення керівника Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 від 25.07.2024 №25-07.47-1 (вх. митниці №62507/14-17) у додатку до якого надано обґрунтування (пропозицію) компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS» про те, що вказаний транспортний засіб є гуманітарною допомогою. Однак, не надано жодного документу, яким би підтверджувався той факт, що вказаний транспортний засіб є власністю компанії «UAB EUROAUTOTRADENIS». Крім цього, не надано жодного документу яким би підтверджувався факт митного оформлення вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги з території Євросоюзу.

Львівською митницею 31.07.2024 листом №20-03/20-01/14/21055 викликався керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 , однак у визначений час останній не з`явився та про причину неявки не повідомив.

Враховуючи викладене, встановлено, що керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічного товару: «транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 », подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги). Крім цього, для визнання товарів гуманітарною допомогою надав митному органу документи (звернення) у яких містяться неправдиві відомості щодо відправника (донора) вказаного товару.

Таким чином, керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ДОПОМОГА НЕЗЛАМНИМ» (код ЄДРПОУ 45395983) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх вартості, а також характеру вантажу, що доводиться дослідженим в ході розгляду справи нижченаведеними доказами:

-протоколом про порушення митних правил №0983/20900/24 від 03.08.2024 року;

-копією контрольного талону;

-митною декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 24.07.2024;

-листом компанії «UAB Atlantic Express» від 26.07.2024;

-міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) №б/н від 22.07.2024 року;

-рахунком-фактурою (Invoice) №2021 NISSAN ROGUE від 05.08.2024 року;

-свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу NISSAN ROQUE (SALVAGE CERTIFICATE OF A VEHICLE) № НОМЕР_4 ;

-митною декларацією Литовської Республіки (MRN) 24LTLU9000000D4FC0;

-описом предметів від 03.08.2024;

-доповідною запискою головного державного інспектора оперативного відділу № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці П. Зеленчука від 03.08.2024.

Вищенаведені докази засвідчують факт переміщення товару через кордон, порядок проходження митних процедур, вказують на обставини виявлення факту подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх вартості, а також характеру вантажу, є належними та допустимими та спростовують доводи сторони захисту щодо відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Суд критично оцінює доводи сторони захисту про те, що Благодійна організація «Благодійний фонд «Допомога Незламним» (код ЄДРПОУ: 45395983), в особі керівника ОСОБА_1 є отримувачем гуманітарної допомоги у вигляді транспортного засобу Nissan Rogue, 2021 року випуску, номер шасі: НОМЕР_3 , з метою подальшої передачі набувачу гуманітарної допомоги, а саме військовослужбовцю ОСОБА_5 . Так згідно долученої до матеріалів копії військового квитка ОСОБА_5 серії НОМЕР_5 , даний квиток виданий 03.09.2024 року. Тобто на момент ввезення на територію України транспортного засобу Nissan Rogue та складання протоколу про порушення митних правил дана особа не була військовослужбовцем. Також, даний військовий квиток жодним чином не підтверджує, що автомобіль дійсно мав бути переданий на потреби Збройних Сил України.

Оцінюючи вищенаведені доводи сторони захисту, дотримуючись стандартів мотивування судами своїх рішень, суд у даній справі також враховує позиції Європейського суду з прав людини неодноразово висловлені у відповідних рішеннях про те, що не можна тлумачити п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент під час обґрунтування судами своїх рішень.

На переконання суду позиція сторони захисту спрямована лише на уникнення ОСОБА_1 адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 483 МК України та не відображає фактичних обставин справи.

Суд вважає, що здобуті та досліджені в ході розгляду у суді даної справи докази є достатніми для ухвалення законного та об`єктивного рішення у справі та належної перевірки доводів учасників процесу, а також доказів у справі.

Відповідно дост. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинено і обвинувачена особа є винною у його вчиненні.

Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння: як тих, що утворюють об`єктивну сторону діяння, так і тих, що визначають його суб`єктивну сторону.

Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих суду доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення (в даному випадку суть правопорушення наведена у протоколах представниками митного органу) має пояснювати усі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення, тобто в даному випадку версії представників митниці. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення (у даному випадку уповноважених представників митниці) була лише більш вірогідною за версію захисту. Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за інкримінованим обвинуваченням.

Крім того, у п. 2 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зазначено, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено згідно закону. У розумінніКонвенції про захист прав людини і основоположних свобод1950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як «кримінальне обвинувачення», оскільки адміністративні правопорушення та стягнення мають ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні ст. 6 Конвенції.

Зважаючи на суть правопорушення, його характер, санкцію, наведені положення можуть бути застосовані і у даній справі.

Суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності винуватості особи «поза будь-яким розумним сумнівом» і така доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.

Оцінюючи вищеописані зібрані по справі, досліджені та перевірені в судовому засіданні докази, суд визнає їх такими, що знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку з інкримінованим правопорушенням, не спростовані в ході судового розгляду, передбачені як джерела доказування чинним законодавством та зібрані у відповідності процесуальними нормами, відтак суд вважає повністю доведеним факт вчинення особою інкримінованого адміністративного правопорушення.

Суд приходитьдо висновкупро те,що сукупністьобставин справи,встановлена підчас судовогорозгляду,виключає будь-якеінше розумнепояснення події,яка єпредметом судовогорозгляду,крім того,що інкримінованеправопорушення буловчинено іособа,що притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,є винноюу йоговчиненні,тобто вина ОСОБА_1 у цій справі доведене поза розумним сумнівом.

Таким чином, аналізуючи докази по даній справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, приходжу до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України доведена повністю.

Окрім цього, у відповідності до ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст.33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність ОСОБА_1 обставин судом не встановлено.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

З урахуванням характеру вчиненого порушення, особи порушника, який раніше до адміністративної відповідальності за порушення митних правил не притягувався, ступеня його вини, способу вчинення правопорушення, мету призначення покарання та співрозмірність можливого покарання вчиненому правопорушенню, приходжу до висновку, що до ОСОБА_1 застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а товар, що був предметом порушення митних правил слід конфіскувати в дохід держави.

Відповідно до матеріалів справи, вартість предметів порушення митних становить 296991,21 гривень.

Разом з тим, до суду надійшов лист військової частини НОМЕР_6 , відповідно до якого військова частина, з метою виконання бойових завдань з відсічі агресії російської федерації просить передати на для потреб військової частини товар який являються предметом порушення митних правил у даній справ.

Відтак, враховуючи повномасштабні військові дії Збройних Сил України по відсічі збройної агресії рф проти України, потреби військових частин у належному забезпеченні, вважаю за необхідневилучений, згідно протоколу про порушення митних правил №0983/20900/24 від 03.08.2024 року, товар, а саме транспортний засіб: NISSAN ROQUE, 2021 року випуску, кузов НОМЕР_3 - конфіскувати тапередати Військовій частині НОМЕР_6 .

Відповідно до п.12 розділу ІІ Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування при розгляді справ про порушення митних правил орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум.

На підставі наведеного, з урахуванням того, що орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум, суд прийшов до висновку про застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді конфіскації товару, який є безпосереднім предметом правопорушення, передавши при цьому вказаний товар для потреб Збройних Сил України, тому витрати митного органу, пов`язанні із зберіганням вилученого на підставіст.511 МК Українитовару, не підлягають стягненню з ОСОБА_1 .

Статтею ст. 40-1КУпАП передбачено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом. Згідно п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного з правопорушника стягується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 гривень.

Керуючись ст.ст.458, 459, 461, 483, 486, 527, 528 МК України, суд -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був предметом порушення митних правил, а саме 148495 (сто сорок вісім тисяч чотириста дев`яносто п`ять) гривень 60 копійок, з конфіскацією вилученого, згідно протоколу про порушення митних правил №0983/20900/24 від 03.08.2024 року, товару, який передати Збройним Силам України, а самевійськовій частині НОМЕР_6 .

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60 гривень судового збору.

Постанова може бути оскаржена упродовж десяти днів з дня її винесення.

Суддя Олександр КІТОВ

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено10.10.2024
Номер документу122169721
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/7027/24

Постанова від 08.11.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Партика І. В.

Постанова від 01.10.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні