Справа № 296/9139/24
1-кс/296/3547/24
УХВАЛА
Іменем України
про тимчасовий доступ до речей та документів
04 жовтня 2024 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури Оленою ДЕДЯЄВОЮ, у кримінальному провадженні №12022060510000029 від 28.01.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 246 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Корольовського районного суду м. Житомира надійшло клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури Оленою ДЕДЯЄВОЮ, у кримінальному провадженні №12022060510000029 від 28.01.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 246 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінніПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за адресою: АДРЕСА_2 .
Клопотання слідчийобґрунтовує тим,що СУ ГУНП в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022060510000029від 28.01.2022,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.4ст.190,ч.2ст.246 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що група осіб за попередньою змовою між собою та посадовими особами державних органів в 2021 році, з метою незаконного заволодіння земельними ділянками комунальної власності, включили себе до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), який з 2005 року перебував в стані ліквідації та мав більше 50 засновників членів кооперативу, також внесли в статутні документи неправдиві відомості, що вищевказаний кооператив являється правонаступником реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Дібрівської сільської ради Малинського району, а також виключили зі складу засновників всіх інших осіб.
Зазначена вище група осіб ніколи не були членами (пайовиками) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », майновий сертифікат (пай) вказаного КСП не отримували особисто, у спадщину та не викупляли, що підтверджується витягом з Державного реєстру речового права на нерухоме майно, а відповідно майнових прав на розпайовані землі не мали. Також відповідно до даних Державного реєстру речового права на нерухоме майно СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у власності (статутному капіталі) будь яких земельних ділянок до 08.04.2021 року не мало.
Відповідно до п.1 Указу Президента України від 08 серпня 1995 року №720/95 «Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 лютого 1996 року №187 (187-96п) «Про стан реформування земельних відносин» паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Паювання земель радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств здійснюється після перетворення їх на колективні сільськогосподарські підприємства. Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Пунктом 2 Указу встановлено, що право на земельну частку (пай) мають члени колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю.
При паюванні вартість і розміри в умовних кадастрових гектарах земельних часток (паїв) всіх членів підприємства, кооперативу, товариства є рівними.
Пунктом 3 Указу зазначено, що вартість земельної частки (паю) для кожного підприємства, кооперативу, товариства визначається виходячи з грошової оцінки переданих у колективну власність сільськогосподарських угідь, що обчислюється за методикою грошової оцінки земель, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та кількості осіб, які мають право на земельну частку (пай).
Розміри земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах визначаються виходячи з вартості земельної частки (паю) та середньої грошової оцінки одного гектара сільськогосподарських угідь для даного підприємства, кооперативу, товариства.
Розміри земельної частки (паю), відповідно до пункту 4 Указу, обчислюються комісіями, утвореними у підприємствах, кооперативах, товариствах з числа їх працівників. Рішення щодо затвердження обчислених цими комісіями розмірів земельної частки (паю) по кожному підприємству, кооперативу, товариству окремо приймається районною державною адміністрацією.
Згідно пункту 5 Указу, видача громадянам сертифікатів на право на земельну частку (пай) єдиного в Україні зразка та їх реєстрація провадяться відповідною районною державною адміністрацією.
У пункті 6 Указу зазначено, що у разі виходу власника земельної частки (паю) з колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства за його заявою здійснюється відведення земельної ділянки в натурі в установленому порядку і видається державний акт на право приватної власності на цю земельну ділянку. Після видачі громадянинові державного акта на право приватної власності на земельну ділянку сертифікат на право на земельну частку (пай) повертається до районної державної адміністрації.
На підставі вищевказаного Указу розроблено Методичні рекомендації щодо паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям затверджені наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 по земельних ресурсах №11 від 20.02.1996 за погодженням з ІНФОРМАЦІЯ_5 та ІНФОРМАЦІЯ_6 від 09.01.1996.
Відповідно до зазначених Методичних рекомендацій:
-п.4 Організацію робіт щодо паювання земель, переданих у колективну власність, забезпечує районний (міський) відділ земельних ресурсів. Підготовчі роботи щодо паювання земель виконують землевпорядні та інші організації за участю районних (міських) відділів земельних ресурсів;
-п.5 Кількість осіб, які мають право на земельну частку (пай), приймається за списком, що є додатком до державного акта на право колективної власності на землю, який, у разі потреби, уточнюється і підписується головами відповідної Ради і підприємства;
-п. 9 Оформлення сертифікатів на право на земельну частку (пай) здійснюється комісіями, утвореними у підприємствах, землі яких розпайовуються. Сертифікати на право на земельну частку (пай) підписуються головою ІНФОРМАЦІЯ_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 ) та реєструються у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай), яка ведеться відповідним районним (міським) відділом земельних ресурсів.
-п.10 Право на земельну частку (пай) громадянина посвідчується сертифікатом за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1995 р. N 801 ( 801-95-п ) "Про затвердження форми сертифіката на право на земельну частку (пай) і зразка Книги реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай)";
-п. 11 Сертифікати на право на земельну частку (пай) громадянам України видаються відповідною районною державною адміністрацією ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ).
На підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_10 від 17.05.1996 року ІНФОРМАЦІЯ_11 виданий державний акт серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю. Невід`ємною частиною вказаного акту являється додаток в якому вказані всі члени (пайовики) вказаного підприємства які мають право на земельні ділянки із масиву відповідно до акту про право колективної власності та законодавства України. Важливо підставою та правовстановлюючим документом для оформлення права власності на земельну ділянку із земель колективної власності являється майновий сертифікат члена КСП, який видавався органом самоврядування відповідно до вищевказаного додатку.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», право на земельну частку земель колективного сільськогосподарського підприємства (пай) мають такі категорії осіб:
-колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку;
-громадяни - спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом;
-громадяни та юридичні особи України, які відповідно до законодавства України набули право на земельну частку (пай);
-громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов`язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які проживають у сільській місцевості;
-громадяни, право на земельну частку (пай), яких встановлене судом.
Для забезпечення реалізації права на земельну частку (пай) власник земельної частки (паю) зобов`язаний підтвердити наявність такого права. Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай) є сертифікат на право на земельну частку (пай), що видається органами місцевого самоврядування кожному члену підприємства, кооперативу, товариства із зазначенням у ньому розміру частки (паю) в умовних кадастрових гектарах, а також у вартісному виразі.
Крім сертифікату, документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), відповідно до ст. 2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» є:
- свідоцтво про право на спадщину;
- посвідчені у встановленому законом порядку договори купівлі-продажу, дарування, міни, до яких додається сертифікат на право на земельну частку (пай);
- рішення суду про визнання права на земельну частку (пай);
- трудова книжка члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства чи нотаріально засвідчена виписка з неї (для громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов`язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які проживають у сільській місцевості).
Організаційно-правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали сільськогосподарським підприємствам, на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначає Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)».
Передача в натурі земельної частки (паю) здійснюється громадянину України, що має сертифікат на право на земельну частку (пай), згідно з його заявою, після складання «Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї)».
Згідно зі ст. 3 Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради. Для прийняття такого рішення необхідно, щоб власник земельної частки (паю) виявив бажання виділити її у натурі (на місцевості). Виявлення такого бажання власника виражається у формі письмової заяви, яку він подає до відповідного органу місцевого самоврядування чи органу державної влади.
Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв). Відповідно до ст. 5 Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» сільські, селищні, міські ради в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).
Відповідно до Указу Президента України «Про невідкладні заходи прискорення реформування аграрного сектору економіки» від 03.12.1999 року № 1529/99 передбачено реформування протягом грудня 1999 - квітня 2000 років КСП на засадах приватної власності на землю та майно шляхом забезпечення всім членам колективних сільськогосподарських підприємств права вільного виходу з цих підприємств із земельними частками (паями) майновими паями та створення на їх основі приватних підприємств, інших суб`єктів господарської діяльності, заснованих на приватній власності.
Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_12 від 04 червня 2004 року № 272 (із змінами відповідно до розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_12 від 23 серпня 2005 року № 305) надано дозвіл НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » на розборку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованих КСП, яким було здійснено розпаювання земель відповідно до кількості пайовиків.
У зв`язку з набранням чинності 01.01.2019 ЗУ «Про внесення до деяких законодавчих актів України до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначенням, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» № 2498-VIII від 10.07.2018, який вносить у розділ ІІІ Земельного кодексу України зміни, а саме: п. 21 установити, що землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності громадянам та юридичним особам відносно цього Кодексу.
Частиною 4 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з цим, відповідно до ч.ч. 1,2 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди), шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства державний кадастровий реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_14 , діючи за попередньою змовою із засновниками СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснив реєстрацію технічної документації із землеустрою розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) щодо встановлення меж 36 земельних ділянок загальною площею 509,0469 га в натурі за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » без передбаченого Законом України «Про землеустрій» та Земельного кодексу України погодження органу державної влади або місцевого самоврядування на таку розробку ( ІНФОРМАЦІЯ_16 ліквідована 2020 року), видав 30.03.2021 витяги про зареєстроване право власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на земельні ділянки для реєстрації речового права на них на підставі не відповідних документів, а саме лише на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу та технічної документації розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованих КСП виготовлених в 2006 році НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_13 ».
Так не було враховано невід`ємний додаток до акту де зазначені всі фактичні власники земельних ділянок (паїв) та які мають право на реєстрацію вказаних земельних ділянок на підставі сертифікатів, а також технічна документація із землеустрою на вищевказані земельні ділянки була розроблена на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_17 » Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області в 2006 році (відповідно до даних Публічної кадастрової карти).
Вищевказані проекти погоджені лише сільським головою ІНФОРМАЦІЯ_18 , хоча станом на 2006 рік, відповідно до ст. 186 ЗКУ, вказані проекти повинні бути погоджені головою районної державної адміністрації, а ІНФОРМАЦІЯ_16 припинила існування 2020 року. Також СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не являється правонаступником КСП « ІНФОРМАЦІЯ_17 » та відповідно не має будь яких прав на земельні ділянки вищевказаного підприємства. Відповідно до конфігурації земель наданих у власність СВК та проектів НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » вони не відповідають один одному.
Також відповідно даних Публічної кадастрової карти частина неправомірно зареєстрованих земель перебувають під інформаційним шаром законсервованих, які не підлягають приватизації.
Статтею 172 ЗКУ консервація деградованих, малопродуктивних і техногенно забруднених земель визначено, що:
1. Консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров`я.
2. Консервація земель здійснюється шляхом припинення чи обмеження їх господарського використання на визначений термін та залуження, заліснення або ренатуралізації. Передача у власність і користування земель державної та комунальної власності, щодо яких прийнято рішення про їх консервацію, для цілей, не пов`язаних із такою консервацією, забороняється.
3. Консервація земель здійснюється за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок.
4. Порядок консервації земель встановлюється Кабінетом Міністрів України.
08.04.2021 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_19 на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу, були прийняті рішення про державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок із кадастровими номерами, загальною площею 509,0469 га за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Під час проведення державної реєстрації прав власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на земельні ділянки державним реєстратором вчинено зловживання своїми повноваженнями як державним реєстратором з огляду на наступне.
Згідно частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкти незавершеного будівництва проводиться на підставі інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 даного Закону, що державний реєстратором встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Згідно п. 1 ч. 1 статті 23 Закону визначено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Для проведення державної реєстрації права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на перелічені вище земельні ділянки державному реєстратору не було долучено документів, що підтверджують набуття права власності на ці земельні ділянки СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », оскільки державний акт на право колективної власності на землю за № ЖТ 000109, поданий державному реєстратору, не містить кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких проведено державну реєстрацію виникнення права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а має містити та містить лише виключний перелік осіб, які мають право на власність відповідно до майнових сертифікатів, які у даному випадку являються правовстановлюючим документом.
Більше того, реєстратором не встановлено суперечностей у поданих документах, що обмежують реєстрацію права приватної власності, а саме, що засновники СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не включені до додатку до акту та не являються власниками майнових сертифікатів реформованого КСП. А також що вищевказані земельні ділянки не входять до статутного капіталу кооперативу та виділення їх не погоджено відповідним органом самоврядування так як ІНФОРМАЦІЯ_16 (ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ) як окремий орган ліквідована в 2020 році.
Право колективної власності це юридично визначене і забезпечене право організації юридичної особи, створеної на базі об`єднання майна її членів (учасників), використовувати належні їй засоби виробництва на власний розсуд і в інтересах її членів (учасників).
При праві колективної власності суб`єкт, який передав своє майно до такої власності, втрачає на цю річ право власності, отримуючи натомість зобов`язальні (корпоративні) права щодо нового власника організації корпоративного типу, членом (учасником) якої став цей суб`єкт.
Також для реєстрації не подано документів, які б підтверджували факт передачі вище перелічених земельних ділянок від КСП до СВК (передавальний акт, акт приймання-передачі земельних ділянок тощо), а подані документи у сукупності не дозволяють встановити виникнення такого права саме на ті земельні ділянки, щодо яких воно зареєстровано.
Частиною 2 статті 19 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Таким чином, незаконно прийняті рішення державними реєстраторами обмежують законодавчо визначенні права ІНФОРМАЦІЯ_20 в оформленні права комунальної власності та в подальшому розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Малинської ОТГ Коростенського району, що віднесені до земель запасу.
У подальшому 01.11.2021, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , на підставі розподільного балансу СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », акту прийому передачі, проведено державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок, загальною площею 509,0469 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ) засноване 21.10.2021, засновником та власником якого являється одна особа, яка також входить до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1) 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699; 2) 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445; 3) 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987; 4) 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074; 5) 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248;
6) 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378; 7) 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338; 8) 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049; 9) 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262; 10) 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426; 11) 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644;
12) 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719; 13) 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743; 14) 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689; 15) 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809; 16) 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925; 17) 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676;
18) 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335; 19) 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032; 20) 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775; 21) 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98; 22) 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031; 23) 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164;
24) 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274; 25) 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123; 26) 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123; 27) 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703; 28) 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231; 29) 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601;
30) 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709; 31) 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337; 32) 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026; 33) 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471; 34) 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135; 35) 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827 та 36) 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736.
Таким чином, посадові особи СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄРДПОУ: НОМЕР_2 ), за сприяння державного реєстратора ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , в період 2021 року незаконно, на підставі невідповідних документів, приватизували землі сільськогосподарського призначення ІНФОРМАЦІЯ_22 загальною площею 509,0469 га, ринкова вартість яких станом на 01.11.2021 становить 20718 400 грн.
Крім того встановлено, що вищевказані незаконно відчужені земельні ділянки були предметом розгляду в ІНФОРМАЦІЯ_23 , справа №906/651/22. Рішенням суду від 26.01.2024 задоволено позов керівника ІНФОРМАЦІЯ_24 в інтересах держави та вирішено витребувати з чужого незаконного володіння СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на користь ІНФОРМАЦІЯ_25 вищевказані земельні ділянки.
Проведеними слідчими(розшуковими)діями встановлено,що довчинення вказанихзлочинів причетнагрупа осіб, доякої входять: директор та співзасновник СКП «Зоря Полісся» ОСОБА_5 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_5 ; співзасновники СКП «Зоря Полісся» ОСОБА_6 , яка користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_6 , ОСОБА_7 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_7 та ОСОБА_8 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_8 ; ОСОБА_9 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_9 ; кадастрові реєстратори ІНФОРМАЦІЯ_26 : ОСОБА_10 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_10 та ОСОБА_11 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_11 ; державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_27 ОСОБА_12 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_12 та НОМЕР_13 ; директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » ОСОБА_13 , яка користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_14 ; Державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_15 , державні кадастрові реєстратори реєстратори ОСОБА_10 , який користується мобільним телефоном НОМЕР_10 та ОСОБА_11 , який користується мобільним телефоном НОМЕР_11 .
З метою ефективного документування їх злочинної діяльності, встановлення обставин підготовчого та виконавчого етапів вчинення злочинів, отримання відомостей про причетність інших осіб до вчинення вказаних злочинів, виявлення злочинних зв`язків, визначення характеру та ступеню участі кожного з причетних осіб до вчинення злочину, а також для отримання інших відомостей, що самостійно або в сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення істотних обставин кримінального провадження, які підлягають доказуванню, а також те, що основним завданням досудового розслідування є швидке, повне та неупереджене дослідження всіх обставин кримінального правопорушення та встановлення винуватих осіб існує обґрунтована необхідність в отриманні роздруківок з`єднань, що здійснювалися із зазначених мобільних терміналів з СІМ-картками НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , НОМЕР_13 , НОМЕР_14 , НОМЕР_15 , НОМЕР_10 та НОМЕР_11 які належать операторам мобільного зв`язку ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( АДРЕСА_1 ) та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_2 ), за період з 01.01.2020 по 24.09.2024.
Документи, що містять інформацію, яка необхідна для встановлення істини у провадженні, перебувають у володінні операторів мобільного зв?язку: ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 ».
Крім того, є необхідність у знятті копії даної інформації задля спеціального вивчення та аналізу, проведення яких наддасть можливість встановити важливі обставини у кримінальному провадженні та прийняти в подальшому законне рішення по справі.
Вказані дані можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні і без вилучення, огляду та оцінки цих документів неможливо отримати інформацію про наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають встановленню і доказуванню.
Проте, без вилучення зазначених документів неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження. Після вилучення, огляду та оцінки зазначених документів буде вирішено питання про їх подальше приєднання до матеріалів кримінального провадження, оскільки вони можуть містити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Враховуючи тойфакт,що інформація,яка знаходятьсяу володінніоператорів мобільногозв`язку особам ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », містить конфіденційну інформацію, а також інформацію про персональні дані особи, що відповідно до ст. 162 КПК України належить до охоронюваної законом таємниці, тому тимчасовий доступ до останньої здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Слідчий в судове засідання не з`явився. Подав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність. Просив клопотання задовольнити у повному обсязі.
Представники ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в судове засідання не з`явилися, про час, дату та слухання справи повідомлялися належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, суд приходить до наступних висновків.
Згідно ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 КПК України. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчим суддею встановлено, що СУ ГУНП в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022060510000029від 28.01.2022,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.4ст.190,ч.2ст.246КК України, за фактом, що група осіб за попередньою змовою між собою та посадовими особами державних органів в 2021 році, з метою незаконного заволодіння земельними ділянками комунальної власності, включили себе до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), який з 2005 року перебував в стані ліквідації та мав більше 50 засновників членів кооперативу, також внесли в статутні документи неправдиві відомості, що вищевказаний кооператив являється правонаступником реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Дібрівської сільської ради Малинського району, а також виключили зі складу засновників всіх інших осіб.
У подальшому 01.11.2021, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , на підставі розподільного балансу СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », акту прийому передачі, проведено державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок, загальною площею 509,0469 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ) засноване 21.10.2021, засновником та власником якого являється одна особа, яка також входить до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1) 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699; 2) 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445; 3) 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987; 4) 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074; 5) 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248;
6) 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378; 7) 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338; 8) 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049; 9) 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262; 10) 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426; 11) 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644;
12) 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719; 13) 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743; 14) 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689; 15) 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809; 16) 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925; 17) 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676;
18) 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335; 19) 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032; 20) 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775; 21) 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98; 22) 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031; 23) 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164;
24) 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274; 25) 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123; 26) 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123; 27) 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703; 28) 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231; 29) 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601;
30) 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709; 31) 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337; 32) 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026; 33) 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471; 34) 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135; 35) 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827 та 36) 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736.
Таким чином, посадові особи СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄРДПОУ: НОМЕР_2 ), за сприяння державного реєстратора ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , в період 2021 року незаконно, на підставі невідповідних документів, приватизували землі сільськогосподарського призначення ІНФОРМАЦІЯ_22 загальною площею 509,0469 га, ринкова вартість яких станом на 01.11.2021 становить 20718 400 грн.
Крім того встановлено, що вищевказані незаконно відчужені земельні ділянки були предметом розгляду в ІНФОРМАЦІЯ_23 , справа №906/651/22. Рішенням суду від 26.01.2024 задоволено позов керівника ІНФОРМАЦІЯ_24 в інтересах держави та вирішено витребувати з чужого незаконного володіння СВК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на користь ІНФОРМАЦІЯ_25 вищевказані земельні ділянки.
Проведеними слідчими(розшуковими)діями встановлено,що довчинення вказанихзлочинів причетнагрупа осіб, доякої входять: директор та співзасновник СКП «Зоря Полісся» ОСОБА_5 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_5 ; співзасновники СКП «Зоря Полісся» ОСОБА_6 , яка користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_6 , ОСОБА_7 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_7 та ОСОБА_8 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_8 ; ОСОБА_9 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_9 ; кадастрові реєстратори ІНФОРМАЦІЯ_26 : ОСОБА_10 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_10 та ОСОБА_11 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_11 ; державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_27 ОСОБА_12 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_12 та НОМЕР_13 ; директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » ОСОБА_13 , яка користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_14 ; Державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_21 ОСОБА_4 , який користується мобільним телефоном з СІМ-карткою НОМЕР_15 , державні кадастрові реєстратори реєстратори ОСОБА_10 , який користується мобільним телефоном НОМЕР_10 та ОСОБА_11 , який користується мобільним телефоном НОМЕР_11 .
Відповідно до п.7 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належить інформація, яка знаходиться в операторів та провайдерів телекомунікацій, про зв`язок, абонента, надання телекомунікаційних послуг, у тому числі отримання послуг, їх тривалості, змісту, маршрутів передавання тощо.
Згідно вимог ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що:
- вказані у клопотанні відомості перебувають у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за адресою: АДРЕСА_2 ;
-в сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження №12022060510000029 від 28.01.2022, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
- можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Разом з тим клопотання містить вимоги, щодо надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів оперативним працівникам Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України , проте вирішення вказаного питання не відноситься до повноважень слідчого судді. А тому слідчий суддя вважає за можливе обмежитись лише групою слідчих, що зазначені в клопотанні.
Керуючись статтями 130, 131, 159-165, 309 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури Оленою ДЕДЯЄВОЮ, у кримінальному провадженні №12022060510000029 від 28.01.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 246 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів задовільнити частково.
Надати групі слідчих у кримінальному провадженні №12022060510000029 від 28.01.2022, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем, комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, що знаходиться в операторів мобільного зв`язку ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( АДРЕСА_1 ) та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_2 ), шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах, комп`ютерних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилечення, що містять інформацію:
- про вхідні, вихідні та «нульові» дзвінки, IMEI та IMSI, вхідні, вихідні MMS та SMS-повідомлення, GPS-з`єднання, сеанси переадресації номерів абонентів «А», які працювали із СІМ-картками НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , НОМЕР_13 , НОМЕР_14 , НОМЕР_15 , НОМЕР_10 та НОМЕР_11 номерів абонента «Б», LAC, CID і адреси розташування базових станцій та азимути, з яких виходили на зв`язок власники вказаних мобільних терміналів за період часу з 00:00 год. 01.01.2020 по 24:00 год. 24.09.2024.
В іншій частині клопотання відмовити.
Строк дії цієї ухвали один місяць з дня її постановлення.
Роз`яснити посадовим особам ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали суду, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на отримання вказаної інформації, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення та оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122177392 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Шкиря В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні