Рішення
від 09.10.2024 по справі 686/18990/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/18990/24

Провадження № 2/686/5370/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМУКРАЇНИ

09 жовтня 2024 року м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області в складі судді Павловської А.А.,

справа № 686/18990/24,

сторони:

позивач ОСОБА_1 ,

відповідач Акціонерне товариство Комерційний банк «ПРИВАТБАНК»,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Хмельницький цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товаристваКомерційного банку«ПРИВАТБАНК» про визнання недійсним одностороннього правочину та визнання договору укладеним,

встановив:

1.Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

08 липня 2024 року ОСОБА_1 звернулась до суду з вище вказаним позовом, в обґрунтування якого зазначила, що перебувала у договірних відносинах із акціонерним товариством комерційний банк «ПриватБанк».13.03.2024 р. їй надійшло повідомлення №20.1.0.0.0/7-240313/54368 в якому було зазначено, що відповідно до частини шостої статті 11 Закону про ПВК/ФТ Банк наділений правом витребувати та вивчати документи (інформацію) щодо фінансових операцій клієнтів та відомостей про їх учасників, про джерела коштів, пов`язаних з фінансовими операціями та інше, також було зазначено, що банк готовий до подальшої співпраці та взаємодії за умови, якщо буде надано інформацію та документи на підставі яких здійснювались операції за період з 01.01.2024 р. по рахунках відкритим на її ім`я та визначений перелік документів та документи (належним чином засвідчені), мають бути надані до Банку протягом 10 робочих днів від дня надсилання цього повідомлення. На дану вимогу банку, позивачем було надано документи що підтверджують її дохід, а саме: Відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого(перерахованого) податку та військового збору станом на 27.03.2024 р. за період з 1 кварталу 2023 року по 4 квартал 2023; довідку про доходи №3800 8689 5806 1895 від 04.04.2024 р. за період з 01.01.2023 р. по 31.12.2023 р.; довідку про доходи №2288 3622 4229 1395 від 04.04.2024 р. за період з 01.01.2024 р. по 31.03.2024 р.; лист-пояснення від 20.03.2024 р.; лист-пояснення від 04.04.2024 р. Також 04.04.2024 року ОСОБА_2 у відділені банку написала лист-пояснення щодо надходжень та витрат з її рахунку, та зазначила, що гроші які надходили на її рахунок від її сусідів яким вона оплачує комунальні послуги, також додала до листа документи що підтверджують її доходи. Після цього отримала повідомлення про відмову від підтримання ділових відносин/відмову в обслуговуванні шляхом розірвання ділових відносин/розірвання договору і закриття рахунку від 05.04.2024 р. №20.1.0.0.0/7-240405/138 в якому було зазначено що банком прийнято 04.04.2024 р. рішення про відмову від підтримання ділових/ відмову в обслуговуванні шляхом розірвання ділових відносин, розірвання договору у зв`язку з встановленням неприйнятно високого рівня ризику, ненадання необхідних для здійснення належної перевірки документів чи відомостей неможливістю здійснення ідентифікації та/або верифікації, а також встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників/подання недостовірної інформації/ подання інформації з метою введення в оману банк.

Так як Організація управління культури і туризму Хмельницької міської ради, централізованої бібліотечної системи Хмельницької міської територіальної громади має лише з банком «ПриватБанк» заключений зарплатний проект №517, через який отримати заробітну плату можна лише на рахунок у банку «ПриватБанк», 29.04.2024 р. позивач подала заяву про відкриття зарплатного рахунку, на що отримала повідомлення про відмову обслуговуванні шляхом розірвання ділових відносин/розірвання договору і закриття рахунку на підставі частини першої статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержані злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброїмасового знищення».

Позивач вважає дії відповідача неправомірними, що порушують її права, тому звернулась до суду з даним позовом та просить визнати недійсним односторонній правочин про відмову від підтримання ділових відносин (відмову в обслуговуванні його шляхом, розірвання ділових відносин (розірвання договору і закриття рахунків), що вчинений акціонерним товариством комерційним банком «ПриватБанк» на підставі рішення від 04.04.2024.

Відповідач подав до суду відзив, в якому зазначив таке.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний встановити неприйнятно високий ризик ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин) стосовно клієнтів у разі: неможливості виконувати визначені цим Законом обов`язки або мінімізувати виявлені ризики, пов`язані з таким клієнтом або фінансовою операцією; наявності обґрунтованих підозр за результатами вивчення підозрілої діяльності клієнта, що така діяльність може бути фіктивною.

Згідно із ч. 2 ст. 8 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний:

2) забезпечувати відповідно до вимог, встановлених відповідним суб`єктом державного фінансового моніторингу, належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу, що належним чином надасть можливість виявляти порогові та підозрілі фінансові операції (діяльність) незалежно від рівня ризику ділових відносин з клієнтом (проведення фінансових операцій без встановлення ділових відносин) та повідомляти про них спеціально уповноважений орган, а також запобігати використанню послуг та продуктів суб`єкта первинного фінансового моніторингу для проведення клієнтами фінансових операцій з протиправною метою;

4) здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також існуючих клієнтів;

5) забезпечувати моніторинг фінансових операцій клієнта (у тому числі таких, що здійснюються в інтересах клієнта) на предмет відповідності таких фінансових операцій наявній у суб`єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта, його діяльність та ризик, включаючи в разі необхідності інформацію про джерело коштів, пов`язаних з фінансовою(ими) операцією(ями).

Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу має право витребувати, а клієнт, представник клієнта зобов`язані подати інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для здійснення належної перевірки, а також: для виконання таким суб`єктом первинного фінансового моніторингу інших вимог законодавства усфері запобігання та протидії.

За результатом проведеного аналізу фінансових операцій, діяльності, інформації про клієнта ОСОБА_1 . АТ КБ "ПриватБанк" було встановлено, що діяльність клієнта є підозрілою.Загальна сума офіційного доходу (заробітна плата, соціальні виплати, пенсія, що надходять на карткові рахунки клієнта) за період з 01.01.2023 р. по 01.04.2024 р. становить 200 тис. грн., при цьому загальний обіг коштів по картковим рахункам становить майже 1 млн. грн.. Враховуючи, що додаткових документів щодо фінансового стану клієнтом не надано, очевидним є факт, що обіг коштів по рахункам не відповідає фінансовому стану клієнта. Також клієнтом не надані пояснення щодо зарахувань коштів від третіх осіб.

Враховуючи наведені положення законодавства, а також Умови та правила АТ КБ "ПриватБанк" під час аналізу діяльності позивача на підставі наявних документів та відомостей встановив позивачу неприйнятно високий ризи; у зв`язку із чим прийнято рішення про відмову від підтримання діловихвідносин із позивачем.

2. Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі

Ухвалою Хмельницькогоміськрайонного судувід 11.07.2024відкрито провадженняу справі,призначено їїдо розглядуза правиламиспрощеного позовногопровадження без проведення судового засідання та без виклику сторін.

09.10.2024 розгляд справи закінчено ухваленням рішення суду по суті заявлених вимог.

3. Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин

Встановлено, що ОСОБА_1 , перебуваючи у договірних відносинах з відповідачем, отримала повідомлення №20.1.0.0.0/7-240313/54368 (арк. спр.5), в якому її було зобов`язано протягом 10 робочих днів від дня надсилання цього повідомлення надати інформацію та документи, на підставі яких здійснювались операції за період з 01.01.2024 р. по рахунках, відкритих на її ім`я.

На дану вимогу ОСОБА_1 надано АТКБ «ПриватБанк» відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого(перерахованого) податку та військового збору станом на 27.03.2024 р. за період з 1 кварталу 2023 року по 4 квартал 2023, згідно яких сума нарахованого та виплаченого доходу складає 17387,30 грн. (арк. спр. 9-10); довідку про доходи №3800 8689 5806 1895 від 04.04.2024 р. за період з 01.01.2023 р. по 31.12.2023 р., згідно якої сума пенсії за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 складає 32200,00 грн. (арк. спр.12); довідку про доходи №2288 3622 4229 1395 від 04.04.2024 р. за період з 01.01.2024 р. по 31.03.2024 р.(арк. спр.11), згідно якої сума пенсії з 01.01.2024 по 31.03.2024 складає 8500грн.. Крім цього ОСОБА_1 надала лист-пояснення від 20.03.2024 р.(арк. спр.6) та лист-пояснення від 04.04.2024 р.(арк. спр.7) в яких вказала, що на її особові рахунки надходить пенсія, субсидія, допомога по догляд за дитиною, зарплата та кошти для здійснення оплати комунальних послуг осіб, які не мають встановлено додатку приват24. Згідно виписки по картці/рахунку НОМЕР_1 )до кредитного договору від 30.06.2020 за період з 01.01.2023 по 29.04.2024 всього витрат -528806,98 грн., усього надходжень 521471,63 грн., сума комісії 816,46 грн. (арк. спр.20-132).

Відповідно до повідомлення від 05.04.2024 р. №20.1.0.0.0/7-240405/138 (арк.спр.13) ОСОБА_1 поставлено до відома, що банком прийнято 04.04.2024 р. рішення про відмову в обслуговуванні шляхом розірвання ділових відносин, розірвання договору у зв`язку з встановленням неприйнятно високого рівня ризику, ненадання необхідних для здійснення належної перевірки документів чи відомостей неможливістю здійснення ідентифікації та/або верифікації, а також встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників/подання недостовірної інформації/ подання інформації з метою введення в оману банк.

29.04.2024 р. ОСОБА_1 подала заяву про відкриття зарплатного рахунку (арк. спр.14), в якій зазначила, що Організація управління культури і туризму Хмельницької міської ради, централізованої бібліотечної системи Хмельницької міської територіальної громади має лише з банком «ПриватБанк» зарплатний проект №517, через який отримати заробітну плату можна лише на рахунок у банку «ПриватБанк».

В повідомленні від 13.05.2024 р. №20.1.0.0.0/7-240429/30501 (арк. спр.16), ОСОБА_1 поставлено до відома, що рішення про відмову від підтримання ділових відносин/відмову в обслуговуванні шляхом розірвання ділових відносин розірвання договору на підставі частини першої статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержані злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» прийнято Банком правомірно та наразі відсутні правові підстави його перегляду.

4. Мотивована оцінка аргументів сторін, порушення прав, застосовані норми права

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в позов слід відмовити з таких підстав.

Відповідно до ст. 47 Закону України "Про банки і банківську діяльність" банк має право надавати банківські та інші фінансові послуги (крім послуг у сфері страхування), а також здійснювати іншу діяльність, визначену в цій статті. Банк має право здійснювати банківську діяльність на підставі банківської ліцензії шляхом надання банківських послуг.

До банківських послуг, зокрема належить відкриття та ведення поточних рахунків клієнтів, у тому числі у банківських металах.

Згідно із положеннями ч. 1-2 ст. 7 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний у своїй діяльності застосовувати ризик-орієнтований підхід, враховуючи відповідні критерії ризику. Ризик-орієнтований підхід має бути пропорційний характеру та масштабу діяльності суб`єкта первинного фінансового моніторингу.

Застосування ризик-орієнтованого підходу здійснюється в порядку, визначеному внутрішніми документами з питань фінансового моніторингу суб`єкта первинного фінансового моніторингу, з урахуванням рекомендацій відповідних суб`єктів державного фінансового моніторингу, які згідно із цим Законом виконують функції державного регулювання і нагляду за такими суб`єктами первинного фінансового моніторингу.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний встановити неприйнятно високий ризик ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин) стосовно клієнтів у разі: неможливості виконувати визначені цим Законом обов`язки або мінімізувати виявлені ризики, пов`язані з таким клієнтом або фінансовою операцією; наявності обґрунтованих підозр за результатами вивчення підозрілої діяльності клієнта, що така діяльність може бути фіктивною.

Згідно із ч. 2 ст. 8 ЗаконуУкраїни "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний:

2) забезпечувати відповідно до вимог, встановлених відповідним суб`єктом державного фінансового моніторингу, належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу, що належним чином надасть можливість виявляти порогові та підозрілі фінансові операції (діяльність) незалежно від рівня ризику ділових відносин з клієнтом (проведення фінансових операцій без встановлення ділових відносин) та повідомляти про них спеціально уповноважений орган, а також запобігати використанню послуг та продуктів суб`єкта первинного фінансового моніторингу для проведення клієнтами фінансових операцій з протиправною метою;

4) здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також існуючих клієнтів;

5) забезпечувати моніторинг фінансових операцій клієнта (у тому числі таких, що здійснюються в інтересах клієнта) на предмет відповідності таких фінансових операцій наявній у суб`єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта, його діяльність та ризик, включаючи в разі необхідності інформацію про джерело коштів, пов`язаних з фінансовою(ими) операцією(ями).

Відповідно до положень ст. 11 Закону України "Про запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення на банки покладено обов`язок здійснювати належну перевірку клієнтів, в тому числі шляхом з проведення ідентифікації та верифікації клієнтів відповідно до вимог законодавства України.

Згідно із ч. 3 ст. 12 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуваннютероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний, наскільки це можливе проводити аналіз та вивчення підстав і цілей усіх фінансових операцій, відповідають хоча б одній із таких ознак: є складними фінансовими операціями; незвично великими фінансовими операціями; проведені у незвичний спосіб; не мають очевидної економічної чи законної мети.

Відповідно до п. 1, 2 Додатку 1 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного баню/ України від 19.05.2020 року № 65, Банк зобов`язаний здійснювати належну перевірку нових та наявних клієнтів у випадках, передбачених у статті 11 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», заходи щодо ідентифікації та верифікації клієнта (представника клієнта) здійснюються банком у порядку, визначеному в додатку 2 до Положення.Пунктами 11 та 12 Додатку 1 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу передбачено, що Банк з урахуванням ризих-профілю клієнта напостійній основі проводить моніторинг ділових відносин та фінансових операцій клієнтів, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності такихфінансових операцій наявній у банку інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі, за потреби, про джерело коштів, пов`язаних із фінансовим операціями) у порядку, визначеному в додатку 1 до Положення. Якщо за результатами моніторингу ділових відносин клієнта банк виявляє підозрілі фінансові операції (діяльність), то банк за потреби вживає заходів щодо переоцінки рівня ризику таких ділових відносин з клієнтом та вживає ПЗНП у разі присвоєння високого рівня ризику.

На виконання вимог пп. 8 п. 26 р. ІІ Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від19.05.2020 року № 65, Протоколом Правління АТ КБ "ПриватБанк" № 39 від 21.07.2020 року затверджено Положення про відмову від встановлення (підтримання ділових відносин/проведення фінансової операції, яке визначає порядок дій стосовно відмови банку від встановлення, (підтримання) ділових відносин/ відкриття рахунку (обслуговування), у тому числі шляхом розірвання ділових відносин, закриття рахунку/відмови від проведення фінансової операції випадках, передбачених вище вказаним Законом.

Частинами 1 та 3 ст. 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвана договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Відповідно до п. З ч. 2 ст. 1075 ЦК України банк має право вимагати розірвання договору банківського рахунка у випадках, передбачених законодавством, щорегулює відносини у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Окрім того, відповідно до п. 4 ст. 1075 ЦК України банк може відмовитися від договору банківського рахунка та закрити рахунок клієнта у разі наявності підстав, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення". Залишок грошових коштів на рахунку клієнта повертається клієнту.

Положеннями ч. 1 ст. 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" передбачено, що суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний відмовитися від встановлення (підтримання) ділових відносин/відмовити клієнту у відкритті рахунка (обслуговуванні), у тому числі шляхом розірвання ділових відносин, закриття рахунка/відмовитися від проведення фінансової операції у разі встановлення клієнту неприйнятно високого ризику або ненадання клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей.

Розділом 1.1.7Умов таправил наданнябанківських послугАТ КБ"ПриватБанк" передбачені умови щодо належної перевірки Клієнта, вимоги РАТСА, санкційні вимоги, зобов`язання з інформування, відмова від підтримання ділових відносин/проведення операцій:

1.1.7.1. Протягом строку дії Договору Банк має право витребувати, а Клієнт зобов`язаний надавати на вимогу Банку та/або з власної ініціативи достовірні документи та/або відомості/інформацію, необхідні для виконання вимог законодавства у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - законодавство у сфері запобігання та протидії).

1.1.7.2. Клієнт зобов`язаний надавати на першу вимогу Банку та/або з власної ініціативи достовірні документи (у т.ч. отримувати їх від офіційних органів) та/або відомості/інформацію необхідні для здійснення належної перевірки Клієнта (ідентифікації та верифікації клієнта (його представника), встановлення кінцевого бенефіціарного власника Клієнта або його відсутності, у тому числі отримання структури власності з метою її розуміння, та даних, що дають змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, та вжиття заходів з верифікації його особи (за наявності), встановлення (розуміння)/ з`ясування мети та характеру ділових відносин або проведення фінансової операції, моніторингу ділових відносин та фінансових операцій клієнта, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній у Банка інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі, в разі необхідності, про джерело коштів, пов`язаних з фінансовими операціями), у тому числі для виконання процедур агента валютного нагляду), забезпечення актуальності отриманих та існуючих документів, даних та інформації про Клієнта, джерел походження коштів, факту належності Клієнта, кінцевого бенефіціарного власника Клієнта (для юридичних осіб), до національних, іноземних публічних діячів та діячів, що виконують політичні функції в міжнародних організаціях, членів їх сімей або осіб пов`язаних з політично значущими особами (далі - Публічні діячі), джерела статків (багатства) та джерела коштів/пов`язаних із фінансовими операціями Публічних діячів, а також щодо ідентифікації посадових осі органів управління та контролю Клієнта-юридичної особи, а також щодо ідентифікації уповноважених осіб Клієнта, осіб, від імені або за дорученням: інтересах яких діє Клієнт при проведенні операції, осіб, на користь яких Клієнт наді Банку доручення на систематичне (два або більше разів) договірне списання коштів з рахунку, та іншу інформацію чи документи відповідно до вимог законодавства України, умов Договору та внутрішніх документів Банку з питань фінансового моніторингу, у тому числі вимог РАТСА.

У разі ненадання Клієнтом документів для здійснення Банком визначеної нормативно-правовими актами та внутрішньо банківськими документами Банку сфері запобігання та протидії належної перевірки Клієнта, Сторони узгодили можливість призупинення/обмеження обслуговування Клієнта до моменту отримані відповідних документів та/або відомостей/інформації.

У випадку порушення Клієнтом умов цього пункту щодо надання відповіднихдокументів та/або інформації Банк може прийняти рішення щодо відмови Клієнту підтриманні ділових відносин, відмови в обслуговуванні/ наданні будь-яких послуг цим Договором та/ або розірвання цього Договору.

1.1.7.8. Клієнт зобов`язується завчасно надавати Банку документи (у т.ч. отримувати їх від офіційних органів) та інформацію для оцінки фінансового стану Клієнта,- аналіз відповідності фінансових операцій Клієнта його фінансовому стану та/або змісту діяльності Клієнта (його соціальному статусу), для підтвердження економічна доцільності фінансових операцій, з`ясування джерел походження коштів (активи Клієнта, джерел статків (багатства) та джерел коштів, пов`язаних із фінансовими операціями Публічних осіб.

У випадках, коли Банку для проведення операцій та/або надання послуг за щ Договором необхідні будь-які документи та/або інформація. Клієнт зобов`язується надати до Банку всі необхідні на думку Банку документи/інформацію до моменту/дати проведення такої операції Банком та/або надання послуги, або з інший строї встановлений Банком. :

У випадку порушення Клієнтом умов цього пункту щодо надання відповідні документів та/або інформації Банк може прийняти рішення щодо відмови Клієнту обслуговуванні/в проведенні фінансової операції/наданні будь-яких послуг за це Договором та/ або розірвання цього Договору.

Враховуючи наведені положення законодавства, а також Умови та АТ КБ "ПриватБанк" під час аналізу діяльності позивача на підставі наявних документів та відомостей банк встановив неприйнятно високий ризик у зв`язку із чим прийняв рішення про відмову від підтримання ділових відносин із позивачем.

Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу має право витребувати, а клієнт, представник клієнта зобов`язані подати інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для здійснення належної перевірки, а також: для виконання таким суб`єктом первинного фінансового моніторингу інших вимог законодавства у сфері запобігання та протидії.

Згідно із п. 16 ч. 2 ст. 8 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" суб`єкт первинного фінансового моніторингу зобов`язаний вживати заходів щодо запобігання розголошенню (зокрема особам, стосовно фінансових операцій яких проводиться перевірка) інформації, що подається спеціально уповноваженому органу, та іншої інформації з питань фінансового моніторингу (у тому числі про факт подання інформації або факт отримання запиту, рішення чи доручення від спеціально уповноваженого органу та їх виконання), крім випадків, визначених цим Законом.

Відповідно до ч. 10 ст. 16 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" обмін інформацією, що є таємницею фінансового моніторингу, її розкриття та захист здійснюється відповідно до закону. Суб`єктам первинного фінансового моніторингу, працівниками суб`єктів первинного фінансового моніторингу, ліквідатору, уповноваженій особі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, працівникам суб`єктів державного фінансового моніторингу та інших державних органів, які подали спеціально уповноваженому органу інформацію про фінансову операцію та її учасників забороняється повідомляти про це особам, які брали (беруть) участь у її здійсненні будь-яким третім особам, крім випадків, визначених цим Законом,

Частиною 12 ст. 16 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" передбачено, що обов`язок дотримуватися таємниці фінансового моніторингу та не розголошувати факт надання інформації спеціально уповноваженому органу, а такожфакт одержання та виконання запиту, рішення чи доручення спеціально уповноваженого органу в установлених цим Законом випадках поширюється на осіб, яким така інформація стала відома у зв`язку з їх професійною або службовою діяльністю.

Відповідно до ч. 1ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи,що діївідповідача яксуб`єктафінансового моніторингущодо розірвання ділових відносин із позивачем відповідають приписам Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, ЦК України, суд дійшов висновку, що в позові слід відмовити за його необґрунтованістю.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. ст. ст. 2, 5, 7, 10, 12, 13, 17, 18, ч. 1 ст. 81, ч. 1 ст. 141, п. 2 ч. 1, ч. 3 ст. 258, ч. 1, 8 ст. 259, ст. ст. 263 266, ч. 1, 2 ст. 273, ст. 279, ч. 1 ст. 352, ст. 354 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

В позові ОСОБА_1 до АТ КБ «ПриватБанк» про визнання недійсним одностороннього правочину та визнання договору укладеним відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня складення його тексту до Хмельницького апеляційного суду. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено11.10.2024
Номер документу122185034
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них

Судовий реєстр по справі —686/18990/24

Рішення від 09.10.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Павловська А. А.

Ухвала від 11.07.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Павловська А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні