Рішення
від 01.10.2024 по справі 904/2288/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.10.2024м. ДніпроСправа № 904/2288/24

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Назаренко Н.Г., за участю секретаря судового засідання Кшенської Д.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження матеріали справи

за позовом Обласного комунального підприємства "ФАРМАЦІЯ", м. Дніпро

до Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня № 9", м. Кам`янське, Дніпропетровська область

Третя особа-1 яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача: Камянська міська рада, м. Кам`янське, Дніпропетровська область

Третя особа-2 яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Позивача Дніпропетровську обласну раду, м. Дніпро

про стягнення збитків

Представники:

від позивача: Сидоренко Олександр Анатолійович, посвідчення №2250 від 25.04.2014, адвокат

від відповідача: Тарасюк Олексій Леонідович, посвідчення № 886, самопредставництво

від третьої особи-1: Лось Анастасія Миколаївна, посвідчення № А-562, самопредставництво

від третьої особи-2: не з`явився

РУХ СПРАВИ В СУДІ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ.

Обласне комунальне підприємство "Фармація" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9" про стягнення збитків у розмірі 280 347,06 грн.

Ухвалою від 30.05.2024 в задоволенні клопотання Обласного комунального підприємства "Фармація" про відстрочення сплати судового збору відмовлено. Позовну заяву залишено без руху.

31.05.2024 від позивача через систему "Електронний суд" надійшла заява про усунення недоліків.

Ухвалою від 04.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 25.06.2024.

11.06.2024 від позивача через систему "Електронний суд" надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій він зазначив, що станом на 11.06.2024 Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради Міська лікарня № 9 не відновило доступ до заблокованих ним приміщень, у зв`язку з чим і після 27.05.2024 ОКП Фармація продовжує зазнавати збитки у вигляді недоотриманого щоденного доходу від законної діяльності аптечного пункту № 3 ЦМА № 297 ОКП Фармація у розмірі, який дорівнює сумам щоденних доходів за останній тиждень роботи аптечного пункту № 3 до його незаконного блокування відповідачем, і суми яких (доходів) підтверджуються паперовими копіями електронних Z-звітів реєстратора розрахункових операцій № 4000353303 за період з 06 по 11 травня 2024 року включно, які були додані до позовної заяви у даній справі.

У зв`язку з цим позивач просить стягнути з відповідача збитки у розмірі 560 694,12 грн.

25.06.2024 в підготовчому засіданні позивач підтримав уточнені позовні вимоги.

Відповідач проти позову заперечив, надав відзив на позов.

Позивач заявив усне клопотання про залишення відзиву без розгляду, у зв`язку із пропуском строку на його подання.

Крім того, відповідач надав клопотання про залучення в якості в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача Кам`янську міську раду (51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, 2).

Ухвалою від 25.06.2024 клопотання Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9" про залучення третьої особи задоволено.

Залучено в якості третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача Кам`янську міську раду (51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, 2).

Залучено в якості третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Позивача Дніпропетровську обласну раду (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 2).

Відкладено підготовче засідання на 30.07.2024.

Ухвалою від 01.07.2024 виправлено описку в ухвалі Господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2024.

04.07.2024 через "Електронний суд" від Позивача надійшла заява про направлення копій позовної заяви з додатками і заяви про збільшення позовних вимог третім особам.

19.07.2024 через систему "Електронний суд" від третьої особи -1 надійшли пояснення по справі.

30.07.2024 через систему "Електронний суд" від Позивача надійшла заява про збільшення розміру позовних вимог, в якій позивач просить стягнути з відповідача збитки в розмірі 1 541 908,83 грн.

Заява прийнята судом до розгляду.

В судовому засіданні 30.07.2024 Позивач надав усні пояснення по суті спору.

Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечив.

Третя особа-1 в судовому засіданні надала усні пояснення.

Третя особа-2 свого представника в судове засідання не направила, пояснень щодо неможливості бути присутнім в судовому засіданні суду не надала , про дату та час судового засідання повідомлена належним чином.

02.08.2024 через систему "Електронний суд" від третьої особи-2 надійшли пояснення.

05.08.2024 через систему "Електронний суд" від третьої особи-2 надійшла заява про розгляд справи без участі представника.

Судове засідання 06.08.2024 не відбулось в зв`язку з відпусткою судді Назаренко Н.Г.

Ухвалою від 07.08.2024 призначено підготовче засідання на 13.08.2024.

12.08.2024 через систему "Електронний суд" від Позивача надійшли письмові пояснення.

В судовому засіданні 13.08.2024 Позивач проти закриття підготовчого провадження та призначення розгляду справи по суті не заперечив

Відповідач свого представника в судове засідання не направив, пояснень щодо неможливості бути присутнім в судовому засіданні суду не надав , про дату та час судового засідання повідомлений належним чином.

Третя особа-1 свого представника в судове засідання не направила, пояснень щодо неможливості бути присутнім в судовому засіданні суду не надала, про дату та час судового засідання повідомлена належним чином.

Третя особа-2 свого представника в судове засідання не направила, пояснень щодо неможливості бути присутнім в судовому засіданні суду не надала, про дату та час судового засідання повідомлена належним чином.

Ухвалою від 13.08.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні на 09.09.2024.

09.09.2024 через систему "Електронний суд" від Відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

В судовому засіданні 09.09.2024 розпочато розгляд справи по суті.

Суд заслухав вступне слово позивача, питання третьої особи-1 до позивача та відповіді на них.

Суд заслухав вступне слово третьої особи-1, питання позивача до третьої особи-1, відповіді на них та вступне слово третьої особи-2

Відповідач в судове засідання не з`явився, направив клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою від 09.09.2024 відкладено судове засідання з розгляду справи по суті на 01.10.2024.

01.10.2024 в судовому засіданні продовжено розгляд справи по суті.

Суд заслухав відзив відповідача, дослідив наявні в матеріалах справи докази та перейшов до дебатів.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для підготовки до судового засідання та подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

01.10.2024 в судовому засіданні, в порядку ст. 240 ГК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, розглянувши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, встановив наступне.

ПОЗИЦІЯ ПОЗИВАЧА.

Позовні вимоги обґрунтовані завданням відповідачем збитків позивачу, які полягають в недоотриманні щоденного доходу від діяльності аптечного пункту № 3 ЦМА № 297 ОКП "Фармація" шляхом блокування доступу до аптечного пункту.

ПОЗИЦІЯ ВІДПОВІДАЧА.

Відповідач проти позову заперечив, зазначив, що 27.08.2015 зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт у будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. IX, X загальною площею 30,4 кв. м згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 р. № 517-23/VІ. При цьому зазначене речове право припинено 19.11.2020 р. на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47/ VІІ.

27.08.2015 р. також зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт у будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. XX, XXI і загальною площею 18,1 кв. м. згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 р. № 517-23/ VІ. Зазначене речове право припинено 19.11.2020 р. на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47/VІІ.

27.08.2015 р. зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ХVа,6-2 загальною площею 18,0 кв. м згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 р. № 517-23/VІ. Зазначене речове право припинено 19.11.2020 р. на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47/ VІІ.

25.04.2019 р. Кам`янська міська рада прийняла рішення № 1392-32/VІІ "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Кам`янського юридичних осіб та закріпленого за ними на праві оперативного управління майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області" (далі - рішення від 05.04.2019 р. № 1392-32/ VІІ).

У пункті 7 додатку до рішення від 05.04.2019 р. № 1392-32/VІІ зазначено, що Кам`янській міській раді передається юридична особа - Комунальний заклад "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72.

16.08.2019 р. Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення № 493-17/ VІІ "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області", відповідно до пункту 1.13 якого юридичну особу - Комунальний заклад "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради", розташовану за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського, за умови прийняття відповідного рішення Кам`янською міською радою згідно з чинним законодавством України.

03.09.2019 р. Кам`янська міська рада прийняла рішення № 262 "Про затвердження акту приймання-передачі юридичною особи - комунального закладу "Кам`янська міська лікарня №9" Дніпропетровської обласної ради", розташованої за адресою: м. Кам`янське, проспект Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського".

Відповідно до акту приймання-передачі комісія у складі відповідних посадових осіб Дніпропетровської обласної ради та Кам`янської міської ради провела обстеження майна, яке перебуває за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, що передається зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське, встановила, що до складу передачі входить майно Комунального закладу "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради" на загальну балансову вартість тридцять один мільйон п`ятсот дев`яносто чотири тисячі сімсот вісімдесят сім гривень 00 копійок, відповідно до інвентаризаційного опису, що додається та є невід"ємною частиною акту приймання-передачі. Зазначене майно передати зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське.

Відповідно до п. 1 рішення від 28.10.2020 р. № 2061-47/ VІІ міська рада вирішила припинити право господарського відання правокористувача - Обласного комунального підприємства «Фармація» на нерухоме майно комунальної власності міста за адресами: просп. Аношкіна, 72; вул. Вячеслава Чорновола, 79а; вул. Сергія Слісаренка, 3; вул. Колеусівська, 12.

28.04.2020 р. проведено державну реєстрацію права власності територіальної громади в особі Кам`янської міської ради на цілісний майновий комплекс Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня № 9", у тому числі приміщення лікарні за номером Е-7 загальною площею 9856 кв. м за рішенням державного реєстратора, Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам`янської міської ради Дніпропетровська область від 05.05.2020 р.

ОКП «Фармація», не погодившись з рішенням Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47Л/П щодо припинення права господарського відання правокористувача -Обласного комунального підприємства «Фармація» на нерухоме майно комунальної власності міста за адресою: просп. Аношкіна, 72, звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Кам`янської міської ради зокрема про скасування даного рішення.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2022 р. у справі № 904/1667/22 позов задоволено частково.

В свою чергу, не погодившись із рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2022 р. у справі № 904/1667/22, до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернулася Кам`янська міська рада, в якій просила рішення господарського суду в частині задоволених позовних вимог скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Рішенням Центрального апеляційного господарського суду від 01.05.2024 р. у справі № 904/1667/22 Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2022 скасовано, а ОКП «Фармація» в позові відмовлено повністю.

Відповідач зазначає, що рішення Центрального апеляційного господарського суду від 01.05.2024 у справі № 904/1667/22 набрало законної сили, не скасовано і є дійсним.

Відповідач вказує, що на даний час ОКП «Фармація» як і Дніпропетровська обласна рада не є власниками спірного приміщення, і ніякого юридичного відношення до зазначеного майна не мають.

Натомість, територіальна громада в особі Кам`янської міської ради є власником цілісного майнового комплексу Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради «Міська лікарня №9», в який, зокрема, входить нежитлове приміщення площею 18,0 кв.м., розташоване за адресою: м. Кам`янське, просп.. Аношкіна, буд. 72.

Стосовно договору оренди від 05.06.2020 р. №612-23/VІІ-2/19 укладеного між ОКП «Фармація», Дніпропетровською обласною радою та ТОВ «Санітас-Д», відповідач зазначив, що 16.08.2019 р. Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення № 493-17/ VІІ "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області", відповідно до пункту 1.13 якого юридичну особу Комунальний заклад «Кам`янська міська лікарня №9» Дніпропетровської обласної ради», розташовану за адресою: м. Кам`янське, просп.. Аношкіна, 72 та закріплене нею на праві оперативного управління майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського, а в свою чергу 03.09.2019 Кам`янська міська рада прийняла рішення № 262 "Про затвердження акту приймання-передачі юридичною особи - комунального закладу "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради", та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського.

Таким чином, відповідач стверджує, що ОКП «Фармація» та Дніпропетровською обласна рада станом на 05.06.2020 року не мали жодних юридичних підстав розпоряджатися власністю, яка їм не належала, тобто вони не мали жодних юридичних прав на вказане приміщення за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72.

ПОЯСНЕННЯ ТРЕТЬОЇ ОСОБИ -1.

Третя особа-1 зазначила, що Позивачем не доведено та в матеріалах справи відсутні докази, наявності складу цивільного правопорушення як необхідної умови застосування такої міри відповідальності, як стягнення збитків, завданих начебто тим, що працівник аптечного пункту №3 ЦМА №297 ОКП «Фармація» та працівник орендаря «ТОВ «Санітас - Д» не змогли потрапити на свої робочі місця у вказаних приміщеннях через протиправне блокування навісними замками розсувних частин вхідних гратованих дверей до вказаних приміщень, позивачем не доведено об`єктивну та суб`єктивну сторони спричинення Відповідачем збитків, понесення збитків, причинно-наслідковий зв`язок між діями та можливими понесеними Позивачем збитками в розмірі 280 347,06 грн.

Третя особа-1 вказує, що оскільки Відповідач є власником приміщення, а саме аптечного пункту №3 ЦМА №297 ОКП «Фармація», дії, вчинені Відповідачем стосовно свого майна є законними, та у відповідача наявні всі підстави для розпоряджання своєю власністю на власний розсуд та вважає що Позивачем не надано жодного належного та допустимого доказу стосовно того, що Позивач був позбавлений можливості користування зазначеним приміщенням у вищезазначений період та що саме дії Відповідача, який діяв в межах та у спосіб визначений законодавством, спричинили збитки та є причинно-наслідковий зв`язок.

Також Третя особа -1 зазначила, що у провадженні Господарського суду Дніпропетровської області та Центрального апеляційного господарського суду знаходилась справа №904/1667/22 за позовом Обласного комунального підприємства "ФАРМАЦІЯ"до Кам`янської міської ради, третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Дніпропетровська обласна рада, третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9" про визнання права господарського відання на нерухоме майно, що розташоване за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72: у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. XX, XXI загальною площею 18, 1 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт- приміщення поз. ХVа, 6-2 загальною площею 18 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. IX, X загальною площею 30,4 кв. м.

На сьогодні, рішення від 08.08.2023 по справі №904/2128/23, постанова від 14.02.2024 по справі №904/2128/23 та постанова від 02.03.2023 по справі №904/1667/22 набрали законної сили.

Відповідно до зазначених рішення і постанов, Кам`янська міська рада є власником всіх нежитлових приміщень, розташованих за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, втому числі і спірних приміщень.

Третя особа-1 наголошує, що власником нежитлових приміщень, розташованих за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72 є не КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня №9 ДОР», а територіальна громада м. Кам`янське, в особі Кам`янської міської ради та зазначає, що між Кам`янською міською радою та ОКП «Фармація» не було укладено жодних договорів оренди, або інших правочинів щодо користування приміщеннями, і взагалі наразі відсутні будь-які правовстановлюючі документи стосовно передачі в користування приміщень, за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72 до ОКП «Фармація», Позивач займає приміщення не законно та веде в них господарську діяльність і самостійно повинен відповідати за незаконні дії зі свого боку, щодо незаконного захоплення приміщень міської ради та ведення в них господарської діяльності.

КНП КМР «Міською лікарнею № 9», як правокористувачем цілісного комплексу, неодноразово направлялися листи до ОКП «Фармація» з вимогою звільнити приміщення, які розташовані на першому поверсі семиповерхової будівлі хірургічного корпусу, за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, а саме: аптечний пункт на І поверсі, загальною площею 18, 1 кв.м; аптечний пункт на І поверсі, загальною площею 18 кв.м.

Дана інформація підтверджується, судовими справами у яких Позивач приймав участь та листами від 01.06.2022 року №1 01/246, від 08.05.2024 року №1-01/473, від 11.06.2024 року №1-01/633, від 05.07.2024 року № 1-01/714.

Однак, ОКП «Фармація» не вчинило жодних дій, щодо звільнення даних приміщень і продовжило незаконне ними користуватися у незаконний спосіб, у зв`язку з чим, КНП КМР «Міська лікарня № 9» були вимушені звернутися за захистом своїх прав до правоохоронних органів, але дані дії, не дали будь-якого результату.

У зв`язку з чим, КНП КМР «Міська лікарня № 9» була змушена припинити незаконні дії, щодо користування спірними приміщеннями без належним чином оформлених правовстановлюючих документів з боку ОКП «Фармація» та опечатати зазначені нежитлові приміщення.

ПОЯСНЕННЯ ТРЕТЬОЇ ОСОБИ -2.

Третя особа-2 зазначила, що відповідно до рішень Дніпропетровської обласної ради № 455-19/VІ від 21.06.2013 (п.5.18) і № 517-23/VІ від 27.12.2013 (п.3.19) «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» та згідно актів приймання-передачі нежитлових приміщень від 01.08.2013 і від 12.03.2014 відповідно, складених і підписаних на виконання цих рішень між ОКП «Фармація» і КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня № 9» ДОР», нежитлові приміщення площею 18 кв.м., 18,1 кв.м. та 30,4 кв.м. з їх визначеною балансовою вартістю, які розташовані за адресою: м. Кам`янске, просп. Аношкіна, 72 (далі по тексту також спірні приміщення), були передані з оперативного управління і балансу КЗ «Дніпродзержинська лікарня № 9» ДОР» у господарське відання і на баланс ОКП «Фармація».

Відповідно до вищевказаних актів та рішень, загальна балансова вартість майна, яке залишилось в оперативному управлінні КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня № 9» ДОР», зменшилась на суму балансової вартості переданих спірних приміщень.

27.08.2015 спірні приміщення та право господарського відання на них були зареєстровані за ОКП «Фармація» в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з наступним описом цих приміщень: у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ХХ, ХХІ загальною площею 18,1 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ХVа, 6-2 загальною площею 18 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ІХ, Х загальною площею 30,4 кв. м.

16.08.2019 Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення № 493-17/VII, відповідно до п. 1.13. якого та складеного на його виконання акту приймання-передачі від 03.09.2019, Дніпропетровська обласна рада передала у комунальну власність територіальної громади міста Кам`янське юридичну особу Комунальний заклад «Кам`янська міська лікарня № 9» Дніпропетровської обласної ради» (стара назва - КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня № 9» ДОР») та майно цієї юридичної особи, закріплене за нею на праві оперативного управління загальною балансовою вартістю 31 594 787 грн.

Третя особа-2 вказує, що, враховуючи той факт, що державна реєстрація речових прав не є підставою набуття відповідного речового права, про що неодноразово наголошував Верховний Суд, єдиним документальним підтвердженням набуття Кам`янською міською радою права комунальної власності на майно КЗ «Кам`янська міська лікарня № 9» ДОР», яке на момент передачі перебувало в оперативному управлінні цієї юридичної особи, є рішення Дніпропетровської обласної ради від 16.08.2019 № 493-17/VII та акт приймання-передачі від 03.09.2019, складений на виконання цього рішення. При цьому помилкова або свідомо незаконна державна реєстрація за Кам`янською міською радою цілісного майнового комплексу за адресою: м. Кам`янске, просп. Аношкіна, 72, який не передавався за рішенням Дніпропетровської обласної ради від 16.08.2019 № 493-17/VII і актом приймання-передачі від 03.09.2019 до нього, не може підміняти собою ці акт і рішення, які є підставою набуття Кам`янською міською радою права комунальної власності на передане майно, а також змінювати склад нерухомого майна, яке перебувало в оперативному управлінні КЗ «Кам`янська міська лікарня № 9» ДОР» на момент його передачі за вказаним актом.

На думку третьої особи-2, при розгляді господарських спорів у справах № 904/1667/22 та № 904/2128/23, судами не надано жодної правової оцінки, як підставам набуття права комунальної власності на майно КЗ «Кам`янська міська лікарня № 9» ДОР», яке на момент передачі перебувало в оперативному управлінні цієї юридичної особи, так і незаконній державній реєстрації цілісного майнового комплексу за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, який не передавався за рішенням Дніпропетровської обласної ради від 16.08.19 № 493-17/VII і актом приймання-передачі від 03.09.19 до нього.

Третя особа-2 вказує, що, з огляду на безпідставну відмову у задоволенні позовних вимог у справах № 904/1667/22 і № 904/2128/23, Дніпропетровська обласна рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з вимогою про визнання за собою права власності на спірні приміщення у справі № 904/3118/24.

Тертя особа-2 наголошує на відсутності судових рішень та/або законодавчих приписів, які б забороняли ОКП «Фармація» і ТОВ «Санітас-Д» здійснювати свою господарську діяльність у спірних приміщеннях, як і відсутні судові рішення та законодавчі норми, які б давали право чи зобов`язували КНП КМР «Міська лікарня № 9» самочинно блокувати доступ до цих приміщень і протидіяти законній господарській діяльності в них, або примусово висиляти цих суб`єктів зі спірних приміщень.

На думку третьої особи-2, дії КНП Кам`янської міської ради «Міська лікарня № 9» щодо блокування доступу до спірних приміщень за своєю суттю є протиправними та порушують зазначені принципи і гарантії господарювання, що дає позивачу право на відшкодування завданих йому збитків у вигляді недоотриманого доходу від законної діяльності його аптечного пункту № 3 ЦМА № 297 у визначеному позивачем розмірі.

ОБСТАВИНИ, ЯКІ Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.

Предметом доказування, відповідно до частини 2 статті 76 Господарського процесуального кодексу України, є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Предметом доказування у даній справі є наявність або відсутність підстав для стягнення з збитків у розмірі 1 541 908,83 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ.

Як убачається з позову, відповідно до рішень Дніпропетровської обласної ради № 455-19/ VІ від 21.06.2013 (п. 5.18) і № 517-23/ VІ від 27.12.2013 (п. 3.19) «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» та актів приймання-передачі нежитлових приміщень від 01.08.2013 і від 12.03.2014 відповідно, складених і підписаних на виконання цих рішень між ОКП «Фармація» і КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня № 9» ДОР» (теперішня назва - Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради «Міська лікарня № 9»), нежитлові приміщення площею 18 кв.м. та 48,5 кв. м. (18,1 кв.м. + 30,4 кв.м.), розташовані за адресою: м. Кам`янске, просп. Аношкіна, 72, були передані з оперативного управління і балансу КЗ «Дніпродзержинська лікарня № 9» ДОР» у господарське відання і на баланс ОКП «Фармація».

З 27.07.2017, на підставі рішення Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, внесеного до відповідного Ліцензійного реєстру, ОКП «Фармація», у приміщенні площею 18,1 кв.м., розташованому за адресою: м. Кам`янске, просп. Аношкіна, 72, відкрило аптечний пункт № 3 ЦМА № 297 і розпочало господарську діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Розпорядженням виконуючого обов`язки голови Дніпропетровської ОДА начальника обласної військової адміністрації від 06.10.23 № 370/0/527-23, ОКП «Фармація» було визначене критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Позивач зазначає, що приміщення площею 18 кв.м., розташоване за адресою: м. Кам`янске, просп. Аношкіна, 72, за згодою ОКП «Фармація» як балансоутримувача даного приміщення, було передано його власником - Дніпропетровською обласною радою в оренду ТОВ «Санітас-Д» за договором оренди від 05.06.2020 № 612-23/VІІ-2/19 і додатковою угодою до цього договору від 01.09.2023 № 1.

Позивач вказує, що 14.05.2024 ані працівник аптечного пункту № 3 ЦМА № 297 ОКП «Фармація», ані працівник орендаря - ТОВ «Санітас-Д» не змогли потрапити на свої робочі місця у вказаних приміщеннях через протиправне блокування Комунальним некомерційним підприємством Кам`янської міської ради «Міська лікарня № 9» навісними замками розсувних частин вхідних гратованих дверей до вказаних приміщень.

16.05.2024 Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради «Міська лікарня № 9» заварило розсувні частини вхідних гратованих дверей до вказаних приміщень.

Позивач наголошує на тому, що на даний час відсутні судові рішення та законодавчі приписи, які б забороняли ОКП «Фармація» і ТОВ «Санітас-Д» здійснювати свою господарську діяльність у вказаних приміщеннях, як і відсутні судові рішення та законодавчі норми, які б давали право чи зобов`язували КНП КМР «Міська лікарня № 9» самочинно блокувати доступ до чужих приміщень і протидіяти законній господарській діяльності в них.

Вказане стало причиною звернення позивача до суду з позовом про стягнення збитків (з урахуванням заяв про збільшення позовних вимог) у розмірі 1 541 908,83 грн., які полягають в недоотриманні щоденного доходу від діяльності аптечного пункту № 3 ЦМА № 297 ОКП "Фармація" шляхом блокування доступу до аптечного пункту.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Статтею 190 ЦК України передбачено, що майнові права визнаються речовими правами.

Відповідно до ст. 316 ЦК України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно ст. 317 ЦК України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до ст. 319 ЦК України, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь- які дії, які не суперечать закону.

Статтею 327 ЦК України передбачено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк.

Згідно ст. 761 ЦК України, право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права.

Особливості передачі майна в оренду, що перебуває в державній та комунальній власності, регулюється Законом України «Про оренду державного та комунального майна».

Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 27.08.2015 зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт у будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. IX, X загальною площею 30,4 кв. м згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 р. № 517-23/VІ. При цьому зазначене речове право припинено 19.11.2020 р. на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 № 2061-47/ VІІ.

27.08.2015 зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт у будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. XX, XXI і загальною площею 18,1 кв. м. згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 р. № 517-23/ VІ. Зазначене речове право припинено 19.11.2020 на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47/VІІ.

27.08.2015 зареєстровано право господарського відання ОКП "Фармація" на об`єкт будівлі під літ. "Е-7" на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ХVа,6-2 загальною площею 18,0 кв. м згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради від 27.12.2013 № 517-23/VІ. Зазначене речове право припинено 19.11.2020 р. на підставі рішення Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47/ VІІ.

25.04.2019 Кам`янська міська рада прийняла рішення № 1392-32/VІІ "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Кам`янського юридичних осіб та закріпленого за ними на праві оперативного управління майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області.

У пункті 7 додатку до рішення від 05.04.2019 № 1392-32/VІІ зазначено, що Кам`янській міській раді передається юридична особа - Комунальний заклад "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72.

16.08.2019 Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення № 493-17/ VІІ "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області", відповідно до пункту 1.13 якого юридичну особу - Комунальний заклад "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради", розташовану за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського, за умови прийняття відповідного рішення Кам`янською міською радою згідно з чинним законодавством України.

03.09.2019 Кам`янська міська рада прийняла рішення № 262 "Про затвердження акту приймання-передачі юридичною особи - комунального закладу "Кам`янська міська лікарня №9" Дніпропетровської обласної ради", розташованої за адресою: м. Кам`янське, проспект Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського".

Відповідно до акту приймання-передачі комісія у складі відповідних посадових осіб Дніпропетровської обласної ради та Кам`янської міської ради провела обстеження майна, яке перебуває за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, що передається зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське, встановила, що до складу передачі входить майно Комунального закладу "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради" на загальну балансову вартість тридцять один мільйон п`ятсот дев`яносто чотири тисячі сімсот вісімдесят сім гривень 00 копійок, відповідно до інвентаризаційного опису, що додається та є невід"ємною частиною акту приймання-передачі. Зазначене майно передати зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське.

Відповідно до п. 1 рішення від 28.10.2020 р. № 2061-47/ VІІ міська рада вирішила припинити право господарського відання правокористувача - Обласного комунального підприємства «Фармація» на нерухоме майно комунальної власності міста за адресами: просп. Аношкіна, 72; вул. Вячеслава Чорновола, 79а; вул. Сергія Слісаренка, 3; вул. Колеусівська, 12.

28.04.2020 р. проведено державну реєстрацію права власності територіальної громади в особі Кам`янської міської ради на цілісний майновий комплекс Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня № 9", у тому числі приміщення лікарні за номером Е-7 загальною площею 9856 кв. м за рішенням державного реєстратора, Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам`янської міської ради Дніпропетровська область від 05.05.2020 р.

ОКП «Фармація», не погодившись з рішенням Кам`янської міської ради від 28.10.2020 р. № 2061-47Л/П щодо припинення права господарського відання правокористувача -Обласного комунального підприємства «Фармація» на нерухоме майно комунальної власності міста за адресою: просп. Аношкіна, 72, звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Кам`янської міської ради зокрема про скасування даного рішення.

Так, у провадженні Господарського суду Дніпропетровської області знаходилась справа №904/1667/22 за позовом Обласного комунального підприємства "ФАРМАЦІЯ" до Кам`янської міської ради, третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Дніпропетровська обласна рада, третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9" про визнання права господарського відання на нерухоме майно, що розташоване за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72: у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. XX, XXI загальною площею 18, 1 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт- приміщення поз. ХVа, 6-2 загальною площею 18 кв. м.; у будівлі літ. Е-7 на першому поверсі аптечний пункт-приміщення поз. IX, X загальною площею 30,4 кв. м.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2022 р. у справі 904/1667/22 позов задоволено частково.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 01.05.2024 р. у справі № 904/1667/22 Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 03.11.2022 скасовано, а ОКП «Фармація» в позові відмовлено повністю.

Постанова Центрального апеляційного господарського суду від 01.05.2024 у справі № 904/1667/22 набрала законної сили, не скасована і є дійсною та якою було встановлено:

«…як убачається з рішення ДОР №93-17/VII від 16.08.2019, а саме п. 1.13, визначено, передати майно, що належить до спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Дніпропетровської області юридичну особу комунальний заклад КЗ "Кам`янська міська лікарня №9" Дніпропетровської обласної ради", розташовану за адресою: м.Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади м. Кам`янського, за умови прийняття відповідного рішення Кам`янською міською радою згідно з чинним законодавством України. Виходячи зі змісту вище процитованого рішення ДОР КМР було передано все майно, яке було закріплене на праві оперативного управління з Кам`янською міською лікарнею №9 у комунальну власність міста Кам`янське. Тому саме КМР є власником усього майна яке перебувало в оперативному управління КЗ "Кам`янська міська лікарня № 9", тобто все майно, яке було перелічено в акті приймання-передачі від 03.12.2019 року та в інвентаризаційному описі до акту, перейшло у комунальну власність КМР. Тобто Кам`янська міська рада відповідно до закону мала право здійснювати правомочності шодо володіння, користування та розпорядження об`єктами від імені та в інтересах територіальної громади і відповідно винесла рішення про припинення права господарського відання на нерухоме майно комунальної власності міста № 2061-47/VII від 28.10.2020 року…»

Також, що, Дніпропетровська обласна рада, як колишній власник КЗ "Кам`янська міська лікарні № 9" та усього майна яке було закріплене за нею на праві оперативного управління, з моменту винесення рішень Кам`янської міської ради № 1531-35/VII від 04.09.2019 року, № 1392-32/VII від 25.04.2019 року та проведення державної реєстрації права власності на все майно КЗ "Кам`янська міська лікарня № 9" за Кам`янською міською радою, не висувала та не висуває жодних претензій, щодо незаконності такої реєстрації прав власності, а відтак фактично Дніпропетровська обласна рада визначає правомірність рішень та дій Кам`янської міської ради, щодо лікарні та усього майна, яке закріплене за нею.

Таким чином, Кам`янська міська рада є власником всього майна, яке перебуває в оперативному управлінні КЗ "Кам`янська міська лікарня № 9".

Окрім того, було з`ясовано, що:

«…25.04.2019 року Кам`янська міська рада прийняла рішення № 1392-32/VІІ "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Кам`янського юридичних осіб та закріпленого за ними на праві оперативного управління майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області" (арк.с. 58 Т.1). В пункті 7 в додатку до рішення зазначено, що Кам`янській міській раді передається юридична особа - КЗ "Кам`янська міська лікарня №9"ДОР" за адресою просп. Аношкіна, 72, м. Кам`янське.

16.08.2019 року Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення №493-17/VІІ "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області" (арк.с. 38-39 Т.1), відповідно до п.1.13 якого юридичну особу - комунальний заклад "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради" розташовану за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського, за умови прийняття відповідного рішення Кам`янською міською радою згідно з чинним законодавством України.

03.09.2019 року Кам`янська міська рада прийняла рішення №262 "Про затвердження акта приймання-передачі юридичною особи - комунального закладу "Кам`янська міська лікарня №9" ДОР", розташованої за адресою: м. Кам`янське, проспект Аношкіна, 72, та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського" (арк.с. 59 Т.1).

Відповідно до акту приймання-передачі (арк.с. 61-65 Т.1), комісія у складі відповідних посадових осіб Дніпропетровської обласної ради та Кам`янської міської ради провела обстеження майна, яке перебуває за адресою: Дніпропетровська область, м.Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, що передається зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське, встановила, що до складу передачі входить майно комунального закладу "Кам`янська міська лікарня №9" Дніпропетровської обласної ради" на загальну балансову вартість тридцять один мільйон п`ятсот дев`яносто чотири тисячі сімсот вісімдесят сім гривень 00 копійок відповідно до інвентаризаційного опису, що додається та є невід`ємною частиною акта приймання-передачі. Зазначене майно передати зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське.

На підставі листа №01 вих-16/1416 від 30.09.2020 року (арк.с. 60 Т.1), Кам`янська міська рада 28.10.2020 року прийняла рішення №2061-47/VІІ "Про припинення права господарського відання на нерухоме майно комунальної власності міста" (арк.с. 113 Т.1). Пунктом 1 рішення припинено право господарського відання правокористувача - Обласного комунального підприємства "Фармація" на нерухоме майно комунальної власності за адресами: просп. Аношкіна, 72, вул. Вячеслава Чорновола, 79А, вул. Сергія Слісаренка 3, вул. Колеусівська, 12.

У витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень вбачається, що: станом на 14.08.2015 року (арк.с. 70-73 Т.1) зареєстрований цілісний майновий комплекс КЗ "Дніпродзержинська міська лікарня №9" ДОР, у тому числі приміщення лікарні за номером Е-7, загальною площею 9856 кв.м. Власником цього майнового комплексу зазначено територіальну громаду сіл, селищ, міст Дніпропетровської області в особі Дніпропетровської обласної ради, яке зареєстровано 11.07.2015;

27.08.2015 зареєстровано право господарського відання Обласного комунального підприємства "Фармація" на об`єкт у будівлі літ.Е-7 на І поверсі аптечний пункт- приміщення поз. ІХ, Х загальною площею 30,4 кв.м. згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради №517-23/VІ від 27.12.2013 "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області. Зазначено речове право припинено 19.11.2020 на підставі рішення Кам`янської міської ради №2061-47/VІІ від 28.10.2020; 27.08.2015 зареєстровано право господарського відання Обласного комунального підприємства "Фармація" на об`єкт у будівлю літ.Е-7 на І поверсі аптечний пункт-приміщення поз. ХХ, ХХІ загальною площею 18,1 кв.м. згідно з витягом із рішення Дніпропетровської обласної ради №517-23/VІ від 27.12.2013 "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області.»

Наведене також було з`ясовано і під час розгляду справи №904/2128/23 за позовом Дніпропетровської обласної ради до Кам`янської міської ради Дніпропетровської області, третя особа-1 без самостійних позовних вимог на предмет спору Обласне комунальне підприємство "Фармація", третя особа-2 без самостійних позовних вимог на предмет спору Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9, третя особа - 3 без самостійних позовних вимог Державний реєстратор прав на нерухоме майно Коноплянка Вадим Михайлович Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам`янської міської ради про скасування рішення державного реєстратора:

«….Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна за реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 703409912104 містяться відомості з державного реєстру речових прав: тип об`єкта - цілісний майновий комплекс; дані підприємства - Найменування підприємства: Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9", Код ЄДРПОУ: 01985860, Дата проведення державної реєстрації підприємства: 10.12.1997; адреса - Дніпропетровська обл., м. Дніпродзержинськ (місто Кам`янське), проспект Аношкіна (проспект Аношкіна), 72.

Відомості про складові частини об`єкта нерухомого майна: Складова частина об`єкта нерухомого майна: будівля резервного пологового будинку, А-3; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 2949.7; Складова частина об`єкта нерухомого майна: лікарня (терапевтичне відділення), Б-3; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 2732.9; Складова частина об`єкта нерухомого майна: лікарня (морг), В-1; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 175.5 Складова частина об`єкта нерухомого майна: пральня, Г-1; Опис складової частини:Загальна площа (кв.м): 613.8; Складова частина об`єкта нерухомого майна: складське приміщення, Д-1; Опис складової частини:Загальна площа (кв.м): 319; Складова частина об`єкта нерухомого майна: лікарня (пологовий будинок), Е-2; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 2159.5; Складова частина об`єкта нерухомого майна: лікарня, Е-7; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 9856; Складова частина об`єкта нерухомого майна: котельня, Ж-1; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 99.7; Складова частина об`єкта нерухомого майна: прохідна, П-1; Опис складової частини Загальна площа (кв.м): 6; Складова частина об`єкта нерухомого майна: прохідна, Р-1; Опис складової частини: Загальна площа (кв.м): 6. Власник: територіальна громада в особі Кам`янської міської ради (код ЄДРПОУ 24604168), розмір частки - 1/1.

За даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань - запис 2: Комунальне некомерційне підприємство Кам`янської міської ради "Міська лікарня №9 , місцезнаходження юридичної особи: Україна, 51934, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, проспект Аношкіна, буд. 72. Перелік засновників (учасників) юридичної особи: Кам`янська міська рада, код ЄДРПОУ 24604168.

За даними свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 14.08.2015р., індексний номер 42305116, відомості про об`єкт нерухомого майна: об`єкт нерухомого майна: цілісний майновий комплекс; найменування підприємства: Комунальний заклад "Дніпродзержинська міська лікарня №9 Дніпропетровської обласної ради; код ЄДРПОУ 01985860; місцезнаходження підприємства: Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, проспект Аношкіна, 72. Відомості про право власності: форма власності: комунальна; розмір частки 1/1; власники: Територіальні громади сіл, селищ, міст Дніпропетровської області в особі Дніпропетровської обласної ради, код ЄДРПОУ:23928934, країна реєстрації: Україна.

Свідоцтво містить відомості про складові частини об`єкта нерухомого майна з відповідними описами кожної складової частини.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 08.08.2023 по справі №904/2128/23, в задоволенні позову Дніпропетровської обласної ради відмовлено.

Постановою Центрального господарського апеляційного суду від 14.02.2024 по справі №904/2128/23 апеляційну скаргу Дніпропетровської обласної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 08.08.2023 у справі №904/2128/23 залишено без задоволення.

Рішення від 08.08.2023 по справі №904/2128/23, постанова від 14.02.2024 по справі №904/2128/23 та постанова від 02.03.2023 по справі №904/1667/22 набрали законної сили.

Відповідно до зазначених рішення і постанов, Кам`янська міська рада є власником всіх нежитлових приміщень, розташованих за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72, втому числі і спірних приміщень. Позивач у своєму позові зазначає, що відповідно до складених і підписаних на виконання рішення КМР від 21.06.13 №455-19/VI (п.5.18) та від 27.12.13 №517-23/ VI актів приймання-передачі від 01.08.13 та 12.03.14 між ОКП «Фармація» та КЗ «Дніпродзержинська міська лікарня №9 ДОР», ОКП «Фармація» начебто були передані нежитлові приміщення, розташовані за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72.

Таким чином, на даний час ОКП «Фармація» як і Дніпропетровська обласна рада не є власниками спірного приміщення.

Натомість, територіальна громада в особі Кам`янської міської ради є власником цілісного майнового комплексу Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради «Міська лікарня №9», в який, зокрема, входить нежитлове приміщення площею 18,0 кв.м., розташоване за адресою: м. Кам`янське, просп.. Аношкіна, буд. 72.

Щодо договору оренди від 05.06.2020 р. №612-23/VІІ-2/19 укладеного між ОКП «Фармація», Дніпропетровською обласною радою та ТОВ «Санітас-Д», слід зазначити, що 16.08.2019 р. Дніпропетровська обласна рада прийняла рішення № 493-17/ VІІ "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області", відповідно до пункту 1.13 якого юридичну особу Комунальний заклад «Кам`янська міська лікарня №9» Дніпропетровської обласної ради», розташовану за адресою: м. Кам`янське, просп.. Аношкіна, 72 та закріплене нею на праві оперативного управління майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського, а в свою чергу 03.09.2019 Кам`янська міська рада прийняла рішення № 262 "Про затвердження акту приймання-передачі юридичною особи - комунального закладу "Кам`янська міська лікарня № 9" Дніпропетровської обласної ради", та закріплене за нею на праві оперативного управління майно до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янського.

Таким чином, ОКП «Фармація» та Дніпропетровська обласна рада станом на 05.06.2020 року не мали підстав розпоряджатися власністю, яка їм не належала, а саме приміщенням за адресою: м. Кам`янське, просп. Аношкіна, 72.

Відповідно до ч. 2 ст. 22 ЦК України збитками є:

1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки);

2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене.

Тобто, збитки - це об`єктивне зменшення будь-яких майнових благ сторони, що обмежує її інтереси як учасника певних господарських відносин і проявляється у витратах, зроблених кредитором, втраті або пошкодженні майна, а також у не одержаних кредитором доходах, які б він одержав, якби зобов`язання було виконано боржником.

Для застосування такого заходу відповідальності як стягнення збитків необхідна наявність усіх елементів складу господарського правопорушення:

1) протиправної поведінки (дії чи бездіяльності) особи (порушення зобов`язання);

2) шкідливого результату такої поведінки - збитків;

3) причинного зв`язку між протиправною поведінкою та збитками;

4) вини особи, яка заподіяла шкоду.

У разі відсутності хоча б одного із цих елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не настає.

Доведення факту наявності збитків та їх розміру, а також причинно-наслідкового зв`язку між правопорушенням і збитками покладено на Позивача.

Протиправною вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи (така поведінка особи може виявлятися у прийнятті нею неправомірного рішення або у неправомірній поведінці - діях або бездіяльності). Під збитками розуміється матеріальна шкода, що виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому майнового права, та (або) применшенні немайнового блага тощо. Причинний зв`язок між протиправною поведінкою та заподіяними збитками виражається в тому, що протиправні дії заподіювача є причиною, а збитки є наслідком такої протиправної поведінки. Вина заподіювача збитків є суб`єктивним елементом відповідальності і полягає в психічному ставленні особи до вчинення нею протиправного діяння і проявляється у вигляді умислу або необережності.

Важливим елементом доказування наявності збитків є встановлення причинного зв`язку між протиправною поведінкою заподіювача та збитками потерпілої сторони. Причинний зв`язок між протиправною поведінкою і збитками є обов`язковою умовою відповідальності. Протиправна поведінка особи тільки тоді є причиною збитків, коли вона прямо (безпосередньо) пов`язана зі збитками. Непрямий (опосередкований) зв`язок між протиправною поведінкою і збитками означає лише, що поведінка оцінюється за межами конкретного випадку, і, відповідно, за межами юридично значимого зв`язку.

Причинний зв`язок, як обов`язковий елемент відповідальності за заподіяні збитки полягає в тому, що шкода повинна бути об`єктивним наслідком поведінки і завдавала шкоди, отже доведенню підлягає факт того, що протиправні дії заподіювача є причиною, а збитки є наслідком такої протиправної поведінки.

Притягнення до цивільно-правової відповідальності можливе лише при наявності певних, передбачених законом умов. Їх сукупність (протиправні дії, збитки, прямий причинний зв`язок між діями та шкодою, вина заподіювача у виникненні збитків чи шкоди) утворює склад цивільного правопорушення, який і є підставою цивільно-правової відповідальності. При відсутності хоча б одного із елементів відповідальність за завдану шкоду не настає.

Отже, враховуючи наведене, Позивач повинен довести факт спричинення збитків саме Відповідачем, обґрунтувати їх розмір, довести безпосередній причинний зв`язок між начебто правопорушенням Відповідача та заподіянням збитків і довести їх розмір.

Позивач повинен доказати наявності збитків з встановленням причинного зв`язку між протиправною поведінкою Відповідача та шкодою (збитки, які стягуються за позовом).

Враховуючи наведене, Позивачем не доведено та в матеріалах справи відсутні докази, наявності складу цивільного правопорушення як необхідної умови застосування такої міри відповідальності, як стягнення збитків, завданих тим, що працівник аптечного пункту №3 ЦМА №297 ОКП «Фармація» та працівник орендаря «ТОВ «Санітас - Д» не змогли потрапити на свої робочі місця у вказаних приміщеннях через протиправне блокування навісними замками розсувних частин вхідних гратованих дверей до вказаних приміщень, позивачем не доведено об`єктивну та суб`єктивну сторони спричинення Відповідачем збитків, понесення збитків, причинно-наслідковий зв`язок між діями та можливими понесеними Позивачем збитками в розмірі 1 541 908,83 грн.

Такої думки, також дотримується Верховний суд у своїй Постанові від 25.06.2019 по справі №910/422/18.

Отже, у відповідності до наведеної практики суду Верховного суду, Позивач, повинен довести, що саме підстави які викладені ним у позові стали підставою для виникнення збитків, більш того відповідно до норм ГПК України, такі докази повинні бути належними та допустимими.

Позивачем не надано жодного належного доказу, окрім Z - звітів реєстратора розрахункових операцій №4000353303 та зроблених фотозмінків, начебто з місця події, в підтвердження того, що ОКП «Фармація» було завдано збитки.

Також, враховуючи що Відповідач є власником приміщення, а саме аптечного пункту №3 ЦМА №297 ОКП «Фармація», дії, вчинені Відповідачем стосовно свого майна є законними, та у відповідача наявні всі підстави для розпоряджання своєю власністю на власний розсуд.

Більш того, Позивачем не надано жодного належного та допустимого доказу стосовно того, що Позивач був позбавлений можливості користування зазначеним приміщенням у вищезазначений період та що саме дії Відповідача, який діяв в межах та у спосіб визначений законодавством, спричинили збитки та є причинно-наслідковий зв`язок.

Враховуючи викладене, вимоги позивача стосовно відшкодування збитків у розмірі 1 541 908,83 грн. є необґрунтованими та недоведеними.

Таким чином, суд відмовляє в задоволенні позову про стягнення з відповідача на користь позивача збитків у розмірі 1 541 908,83 грн.

Щодо обґрунтування кожного доказу суд зазначає наступне.

Статтею 129 Конституції України визначено принципи рівності усіх учасників процесу перед законом і судом, змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, як одні з основних засад судочинства.

Отже, будь-яке рішення господарського суду повинно прийматися з дотриманням цих принципів, які виражені також у статтях Господарського процесуального кодексу України.

Згідно статті 13 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (частина 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України).

За частиною 2 статті 74 Господарського процесуального кодексу України у разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів (частина 4 статті 74 Господарського процесуального кодексу України).

Обов`язок доказування, а отже, і подання доказів відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України покладено на сторони та інших учасників справи, однак, не позбавляє суд, у випадку, передбаченому статтею 74 Господарського процесуального кодексу України, витребувати у сторони ті чи інші докази.

На підставі статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, встановивши наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення і, відповідно, ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачеві у захисті.

СУДОВІ ВИТРАТИ.

За змістом статті 129 Господарського процесуального кодексу України за результатами розгляду справи здійснюється розподіл судових витрат.

З урахуванням положень статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Обласного комунального підприємства "ФАРМАЦІЯ" до Комунального некомерційного підприємства Кам`янської міської ради "Міська лікарня № 9", Третя особа-1 яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача: Кам`янська міська рада, Третя особа-2 яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Позивача Дніпропетровська обласна рада про стягнення збитків -відмовити.

Судові витрати покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 09.10.2024.

Суддя Н.Г. Назаренко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено11.10.2024
Номер документу122186650
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі)

Судовий реєстр по справі —904/2288/24

Ухвала від 20.11.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Ухвала від 01.11.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Рішення від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 09.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 13.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 07.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 02.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 25.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні