Постанова
від 04.10.2024 по справі 191/4305/24
СИНЕЛЬНИКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 191/4305/24

Провадження № 3/191/1583/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2024 року м. Синельникове

Суддя Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області Костеленко Я.Ю., розглянувши матеріал, який надійшов з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , начальника СМКП «ЖЕК-2» (код ЄДРПОУ 31802657), громадянина України, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 несвоєчасно сплатив узгоджене грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 990124,70 грн., що є порушенням cт. 168 ПК України, у тому числі: за вересень 2021 року у сумі 5989,81 грн., за жовтень 2021 року у сумі 36594,08 грн., у листопаді 2021 року у сумі 36700,18 грн., у грудні 2021 року у сумі 36 839,21 грн., за січень 2022 року у сумі 34597,59 грн., за лютий 2022 року у сумі 31929,67 грн., за березень 2022 року у сумі 35745,76 грн., за квітень 2022 року у сумі 36779,75 грн., за травень 2022 року у сумі 36887,65 грн., за червень 2022 року у сумі 38421,64 грн., за липень 2022 року у сумі 38320,67 грн., за серпень 2022 року у сумі 38762,38 грн., за вересень 2022 року у сумі 38699,09 грн., за жовтень 2022 року у сумі 39401,34 грн., за листопад 2022 року у сумі 37119,10 грн., за грудень 2022 року у сумі 38 903,75 грн., за січень 2023 року у сумі 39 515,02 грн., за лютий 2023 року у сумі 34 565,97 грн., за березень 2023 року у сумі 37 842,34 грн., за квітень 2023 року у сумі 34 635,04 грн., за травень 2023 року у сумі 37039,07 грн., за червень 2023 року у сумі 36717,92 грн., за липень 2023 року у сумі 33036,39 грн., за серпень 2023 року у сумі 31176,01 грн., за вересень 2023 року у сумі 31121,68 грн., за жовтень 2023 року у сумі 33154,02 грн., за листопад 2023 року у сумі 24 064,89 грн., за грудень 2023 року у сумі 24205,79 грн., за січень 2024 року у сумі 25770,05 грн., за лютий 2024 року у сумі 5588,84 грн., та не сплатив узгоджене грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 159939,71 грн. в т.ч. за лютий 2024 року у сумі 19 421,39 грн., за березень 2024 року у сумі 28982,00 грн., за квітень 2024 року у сумі 25409,01 грн., за травень 2024 року у сумі 33 031,05 грн., за червень 2024 року у сумі 27814,81 грн., за липень 2024 року у сумі 25281,45 грн., чим порушив абз. «а», «е» п. 176.2 ст. 176 ПКУ № 2755-VI від 02.12.2010 (зі змінами та доповненнями, вчинивши адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-4 КУпАП.

ОСОБА_1 у судовому засідання свою вину визнав , але зазначив, що правопорушення вчинив не умисно , а саме через відсутність у підприємства коштів, оскільки СМКП «ЖЕК-2» станом на 01.09.2024 має заборгованість з виплати заробітної плати у розмірі 896,6 тис грн.. в тому числі простроченої 827,6 грн. Заборгованість з оплати податків на 01.09.2024 з ЄСВ становить 185,2 тис.грн, ПДФО 164,6 тис.грн. Підприємством проводяться заходи по зменшенню дебіторської заборгованості, а саме вручення попереджень про заборгованість (щомісяця до 300 попереджень), розміщення списку боржників на дошках оголошень, проводиться роз`яснювальна робота з боржниками, складаються адмінпротоколи за ст.150 КУпАП. На фінансовий стан підприємства вплинуло і значне збільшення мінімальної заробітної плати, і зміни в чинному законодавстві щодо оподаткування. СМКП «ЖЕК-2» неодноразово зверталось до Синельниківської міської ради з проханням надання фінансової підтримки на погашення заборгованості з виплати заробітної плати, оплати ЄСВ та ПДФО. В грудні 2023 підприємству надана фінансова підтримка в розмірі 134218,28 грн.на оплату простроченої заборгованості з ПДФО. Крім того, підприємство є платником ПДВ. У зв`язку з тим, що підприємство є нерентабельним Синельниківською міською радою було прийняте рішення про реорганізацію СМКП «ЖЕК-2» шляхом приєднання до СМКП «ЖЕК-1». Також пояснив, що при надходженні коштів податки сплачуються першочергово.

Суд, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ознайомившись з матеріалами справи про адміністративне правопорушення, а саме протоколом про адміністративне правопорушення №190/24/10 від 26.08.2024 та випискою з акту позапланової виїзної документальної перевірки від 26.08.2024, встановив наступне.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Диспозиція ч. 1 ст. 163-4 КУпАП передбачає відповідальність за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.

При цьому , частиною другою статті 38 КУпАП встановлені строки накладення адміністративного стягнення, які становлять три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні три місяці з дня його виявлення.

При розгляді адміністративного матеріалу встановлено, що адміністративне правопорушення, вчинене ОСОБА_1 , не є триваючим та в частині несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 990124,70 грн.,у тому числі: за вересень 2021 року у сумі 5989,81 грн., за жовтень 2021 року у сумі 36594,08 грн., у листопаді 2021 року у сумі 36700,18 грн., у грудні 2021 року у сумі 36 839,21 грн., за січень 2022 року у сумі 34597,59 грн., за лютий 2022 року у сумі 31929,67 грн., за березень 2022 року у сумі 35745,76 грн., за квітень 2022 року у сумі 36779,75 грн., за травень 2022 року у сумі 36887,65 грн., за червень 2022 року у сумі 38421,64 грн., за липень 2022 року у сумі 38320,67 грн., за серпень 2022 року у сумі 38762,38 грн., за вересень 2022 року у сумі 38699,09 грн., за жовтень 2022 року у сумі 39401,34 грн., за листопад 2022 року у сумі 37119,10 грн., за грудень 2022 року у сумі 38 903,75 грн., за січень 2023 року у сумі 39 515,02 грн., за лютий 2023 року у сумі 34 565,97 грн., за березень 2023 року у сумі 37 842,34 грн., за квітень 2023 року у сумі 34 635,04 грн., за травень 2023 року у сумі 37039,07 грн., за червень 2023 року у сумі 36717,92 грн., за липень 2023 року у сумі 33036,39 грн., за серпень 2023 року у сумі 31176,01 грн., за вересень 2023 року у сумі 31121,68 грн., за жовтень 2023 року у сумі 33154,02 грн., за листопад 2023 року у сумі 24 064,89 грн., за грудень 2023 року у сумі 24205,79 грн., за січень 2024 року у сумі 25770,05 грн., за лютий 2024 року у сумі 5588,84 грн., та несплати узгодженого грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 159939,71 грн. в т.ч. за лютий 2024 року у сумі 19 421,39 грн., за березень 2024 року у сумі 28982,00 грн., за квітень 2024 року у сумі 25409,01 грн., за травень 2024 року у сумі 33 031,05 грн., провадження у справі взагалі не могло бути розпочато, оскільки протокол про адміністративне правопорушення був складений лише 26.08.2024, тобто поза межами тримісячного строків накладення адміністративного стягнення.

Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв?язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Тому в частині несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за період з вересня 2012 року по травень 2024 року провадження підлягає закриттю.

Стосовно несплати ОСОБА_1 узгодженого грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за червень 2024 року у сумі 27814,81 грн., за липень 2024 року у сумі 25281,45 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.252КУпАП України висновок про наявність вини ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно зст.280КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Для покладення відповідальності на особу, відносно якої складений протокол за ч.1 ст. 163-4 КУпАП, необхідно довести наявність в діях особи умислу на вчинення вказаного правопорушення.

Однак , матеріали справи не містять доказів на спростування пояснень ОСОБА_1 про відсутність на рахунках підприємства коштів , необхідних для сплати податків.. А враховуючи активну поведінку ОСОБА_1 , яка полягала у проведенні заходів щодо зменшення дебіторської заборгованості підприємства та неодноразових зверненнях до міської ради з проханням надати фінансову підпримку, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній умисел на вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Відповідно до ст.1 та ст.8 Конституції України Україна є правовою державою, де визнається і діє принцип верховенства права.

Згідно з положеннями ст.129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством. (ст. 1 КУпАП).

Відповідно до ч. 3ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно дост. 247 КУпАПвизначені обставини, що виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення, серед яких пунктом 1 визначено відсутність складу адміністративного правопорушення.

Оцінивши усі наявні у справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП, не доведена поза розумним сумнівом належними та допустимими доказами, а тому справа підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.163-4, 247, 251, 283, 284, 294 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-4 КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Дніпровського апеляційного суду через Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області.

Суддя Я. Ю. Костеленко

СудСинельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено11.10.2024
Номер документу122188715
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —191/4305/24

Постанова від 04.10.2024

Адмінправопорушення

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Костеленко Я. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні