Справа № 420/24966/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Радчука А.А.,
розглянувши в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду в порядку спрощеного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) до Приватного підприємства «Компанія реал фарм» (вул. Центральна, 3, корп. 2, кв. 123, с. Фонтанка, Одеський рай., Одеська обл., 67571, код ЄДРПОУ 37130886) про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до Приватного підприємства «Компанія реал фарм», в якому позивач просить суд стягнути з приватного підприємства «Компанія реал фарм» (Код ЄДРПОУ: 37130886), а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство та готівки:
- по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 132 795 гривень 82 копійок, на бюджетний рахунок - UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (EAI), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область;
- по адміністративним штрафам та іншим санкціям - 2 141 гривня 66 копійок, на бюджетний рахунок - UA578999980313080106000015688, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Фонтанська сільська ТГ.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 14.03.2024 року, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки - розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість приватного підприємства «Компанія реал фарм» перед бюджетом по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та по адміністративним штрафам та іншим санкціям становить 134 937 гривень 48 копійок.
В зв`язку з несплатою Відповідачем заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ю» №0084169-1307-1517 від 21.07.2021 року, яку було направлено платнику податків рекомендованим листом.
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості, податковий орган звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою судді від 12.08.2024 року відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Копія ухвали про відкриття провадження від 12.08.2024 року була направлена відповідачу на його поштову адресу та особисто отримана ним 27.08.2024 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, наявним в матеріалах справи.
Відповідач належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений ухвалою суду від 12.08.2024 року строк для подання відзиву на позовну заяву, проте станом на момент розгляду справи відзив на адміністративний позов до суду не надходив.
Частиною 6 ст. 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У зв`язку з ненаданням відповідачем відзиву у встановлений судом строк, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.
Приватне підприємство «Компанія реал фарм» зареєстроване Комінтернівським районним управлінням юстиції Одеської області 09.08.2010 року за №15381070004015943, код ЄДРПОУ 37130886, має статус платника податків, не перебуває в стані припинення діяльності, не ліквідовано. З 02.09.2010 року перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС в Одеській області, Доброславській державній податковій інспекції за № 2080.
Відповідно до інтегрованої картки платника заборгованість Приватного підприємства «Компанія реал фарм» перед бюджетом по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) становить 163819,82 грн. По адміністративним штрафам та іншим санкціям заборгованість складає - 2 141,66 грн.
Відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки про суми податкового боргу податкова заборгованість Приватного підприємства «Компанія реал фарм» перед бюджетом по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) становить 132282,49 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям - 2 141,66 грн., такі ж суми пред`явлені позивачем до стягнення.
Заборгованість по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла в результаті:
нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Н») №0004561209 від 18.01.2019 року винесеному на підставі акта перевірки № 33865/15-32-102-09-37130886 від 16.11.2018 року на загальну суму 155 659 гривень 19 копійок (штрафна санкція);
нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 2165/15-32-04-15 від 09.12.2020 року винесеному на підставі акта перевірки № 1380/15-32-04-15 від 12.10.2020 року на загальну суму 6 842 гривні 24 копійки (штрафна санкція);
нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») №2163/15- 32-04-15 від 09.12.2020 року винесеному на підставі акта перевірки № 1380/15-32-04-15 від 12.10.2020 року на загальну суму 995 гривень 27 копійок (штрафна санкція).
нарахування пені на загальну суму - 513 гривень 33 копійки, відповідно до п.п. 129/1.2 ст. 129 Податкового кодексу України.
Загальна сума заборгованості по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), з урахуванням часткової сплати в розмірі 31 214,21 грн., складає 132795,82 грн.
Заборгованість по адміністративним штрафам та іншим санкціям виникла в результаті:
нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №31175/15-32-07-06 від 29.11.2023 року винесеному на підставі акта перевірки №31325/15/17/РРО/ НОМЕР_1 від 09.11.2023 року на загальну суму 2 040 гривень 00 копійок (штрафна санкція);
нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №31177/15-32-07-06 від 29.11.2023 року винесеному на підставі акта перевірки №28098/15/51/РРО/ НОМЕР_1 від 09.11.2023 року на загальну суму 2 040 гривень 00 копійок (штрафна санкція).
Загальна сума заборгованості по адміністративним штрафам та іншим санкціям, з урахуванням часткової сплати в розмірі 1938,34 грн., складає 2141,66 грн.
Податкові повідомлення-рішення а також акти перевірки, на підставі яких було винесено зазначені податкові повідомлення-рішення направлялись на поштову адресу відповідача та були вручені представнику відповідача особисто.
У добровільному порядку заборгованість перед бюджетом Відповідачем погашена не була, у зв`язку із чим Позивач звернувся до суду.
Згідно із п. п. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі ПК України) визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України передбачає, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 87.9. ст. 89 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, орган державної Податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв`язку з несплатою Відповідачем заборгованості, податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ю» № 0084169-1307-1517 від 21.07.2021 року, яку було направлено платнику податків рекомендованим листом. Проте 18.08.2021 року відправнику повернулось поштове відправлення з вкладенням, що не вручено адресату з підстав «адресат відмовився».
Пунктом 59.1. ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до ст. 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до п. 42.5 ст. 42 ПК України 42.5. У разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження або відкликання податкових-повідомлень рішень №0004561209 від 18.01.2019 року, № 2165/15-32-04-15 від 09.12.2020 року, №2163/15- 32-04-15 від 09.12.2020 року, №31175/15-32-07-06 від 29.11.2023 року, №31177/15-32-07-06 від 29.11.2023 року або податкової вимоги форми «Ю» №0084169-1307-1517 від 21.07.2021 року.
Згідно п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 95.2 ст. 95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Судом встановлено, що до стягнення позивачем заявлено заборгованість яка обліковується за Відповідачем по узгодженим грошовим зобов`язанням по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 132 795 гривень 82 копійок, по адміністративним штрафам та іншим санкціям - 2 141 гривня 66 копійок.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. п. 20.1.34. п. 20.1. ст. 20 та пп. 95.3 ст. 95 ПУ України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, Позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.
Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Враховуючи те, що судом не встановлено обставин, які б звільняли Відповідача від сплати податкового боргу, а також відсутність доказів повної сплати суми боргу на час розгляду справи, на підставі положень ст. 67 Конституції України суд дійшов висновку, що адміністративний позов є законним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
У зв`язку з викладеним відсутні підстави для стягнення судового збору з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77, 90, 139, 229, 246, 255, 293, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) до Приватного підприємства «Компанія реал фарм» (вул. Центральна, 3, корп. 2, кв. 123, с. Фонтанка, Одеський рай., Одеська обл., 67571, код ЄДРПОУ 37130886) про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Компанія реал фарм» (Код ЄДРПОУ: 37130886) суму заборгованості, а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство та готівки:
по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 132 795 гривень 82 копійок, на бюджетний рахунок - UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (EAП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область;
по адміністративним штрафам та іншим санкціям - 2 141 гривня 66 копійок, на бюджетний рахунок - UA578999980313080106000015688, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Фонтанська сільська ТГ.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
СуддяА.А. Радчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122194688 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні