Рішення
від 09.10.2024 по справі 560/8040/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8040/24

РІШЕННЯ

іменем України

09 жовтня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також просить зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 30.05.2023.

В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючому органу були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарської операції та обґрунтованість складання спірної податкової накладної.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий відзив, у якому відповідачі позов не визнають. Зазначають, що підставою прийняття рішення комісією регіонального рівня є ненадання платником копій усіх необхідних документів, що не давало можливості встановити дотримання останнім вимог п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України. Відповідачі вважають спірне рішення правомірним, відтак просять відмовити у задоволенні позову.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.

Судом встановлено, що 12.01.2021 між товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Агро Тренд" (постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Смарт Агро Тренд" (покупець) укладений договір поставки №12/01-21, відповідно до умов якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю товар, в асортименті й у кількості, встановлених даним договором, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього встановлену договором вартість. Згідно з п. 4.1 Договору ціна товару вказується в рахунку-фактурі та у видаткових накладних. Пунктом 5.1 Договору визначено, що розрахунок здійснюється у безготівковому порядку в національній валюті України протягом 60 календарних днів з дати отримання товару представником.

На виконання умов договору 30.05.2023 ТОВ "ТД Смарт Агро Тренд" проведено на користь позивача попередню оплату за товар в сумі 137700 грн. За фактом попередньої оплати виписано податкову накладну №13 від 30.05.2023 на суму 137700 грн. (у тому числі ПДВ 22950 грн.), яку скеровано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів з метою підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Позивач подав повідомлення №1 про надання пояснень від 29.02.2024, письмові пояснення №29102-24 та копії документів щодо вказаної податкової накладної, що містили відомості щодо:

- господарської операції: видаткова накладна №81 від 30.05.2023, виписка банку від 02.06.2023, акт звірки з ТОВ "Торговий Дім "Смарт Агро Тренд" від 31.07.2023, товарно-транспортна накладна №4292442 від 30.05.2023 про перевезення органічного добрива біогумус, субстрату торф`яного, універсального з біогумусом, витяжки з біогумусу, рахунок-фактура №67 від 30.05.2023, договір №12/01-21 від 12.01.2021, оборотно-сальдова відомість рах. 361 за травень 2023, картка рахунку 361 за травень 2023;

- зберігання продукції та складських документів: картка рахунку 26 за травень 2023, оборотно-сальдова відомість рах.26 та травень 2023, акт списання ТМЦ за травень 2023, оборотно-сальдова відомість рахунку 201 за травень 2023, картка рахунку 201 за травень 2023;

- ведення обліку товарних запасів: інвентаризаційний опис запасів рахунку 26 за травень 2023.

04.03.2024 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №10658491/42624234 про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 30.05.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано надання копій документів, складених із порушенням законодавства. У розділі додаткової інформації зазначено, що платником надано ТТН 4292442 від 13.05.2023 без заповнення обов`язкових реквізитів (не заповнено розділ вантажно-розвантажувальні операції). Крім того, ТОВ "ТД "Смарт Агро Тренд" відповідає п. 8 Критеріям ризиковості платників ПДВ.

Оцінюючи правомірність спірного рішення, суд виходить з наступного.

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Отже, податковим законодавством передбачений обов`язок складати податкову накладну як на повне, так і на часткове постачання товарів (робіт, послуг) або їх оплату, часткову або повну, тому невідповідність загальної суми поставки у договорі зазначеній у податковій накладній вартості окремої партії товару не свідчить про необґрунтованість складання податкової накладної.

Судом встановлено, що постачання позивачем товару на користь покупця податковим органом належними доказами не спростовано, натомість підтверджується видатковою накладною, карткою рахунку 361 за травень 2023, іншими документами, які надавались комісії.

З наданих комісії документів вбачалось, що в наявності у товариства є складські приміщення, що підтверджується формою №20ОПП, виготовлена продукція використовується у органічному сільському господарстві згідно зі стандартами МАОЗ з органічного виробництва, що підтверджується сертифікатом №22-1381-03-01. Позивач надає докази на підтвердження циклу виробництва товару, а також придбання необхідних для цього ресурсів. Податковим органом не спростовано наявність у позивача права на товар, який у подальшому реалізовувався, на законних підставах.

Водночас, доводи відповідачів щодо товарно - транспортної накладної не спростовують суті господарської операції, а також підтвердження настання першої події, з якою пов`язується обов`язок складання і реєстрації податкової накладної - оплата за товар.

Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів та не оцінює у сукупності ті первинні документи, які були надані платником, не спростовує їх належними доказами. Відповідачами не доведено, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкової накладної.

Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували.

Суд звертає увагу на те, що сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Що стосується доводів про те, що контрагент позивача відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника, суд виходить з того, що належних доказів участі товариства або його контрагента у здійсненні ризикових операцій відповідачі суду не надали.

З огляду на це суд вважає, що спірне рішення є необґрунтованим, тому підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: 1. прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2. набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3. неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Агро тренд" №13 від 30.05.2023.

Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятого рішення, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10658491/42624234 від 04.03.2024, прийняте стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД".

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" № 13 від 30.05.2023.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 жовтня 2024 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАРТ АГРО ТРЕНД" (вул. Центральна, 45А,с. Пиляї,Хмельницька обл., Шепетівський р-н,30475 , код ЄДРПОУ - 42624234) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено11.10.2024
Номер документу122195529
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/8040/24

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні