ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 280/1596/24
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2024 року (суддя Мінаєва К.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІВАТ БУД» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні ді,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «ВІВАТ БУД» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2024 року позов задоволено частково.
Суд вирішив визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2023 № 9412407/39401138, від 01.09.2023 № 9448189/39401138 та від 01.09.2023 № 9448187/39401138 про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023 та № 3 від 29.06.2023, складених Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІВАТ БУД».
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023 та № 3 від 29.06.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІВАТ БУД», датою їх направлення на реєстрацію.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Головним управлінням ДПС у Запорізькій області подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не враховано відсутність доказів надіслання контролюючому органу відповідних первинних документів щодо наявності підстав реєстрації податкових накладних.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.09.2023 видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІВАТ БУД» є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Між позивачем, у якості підрядника, та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕСЕЙЛ БІЗ» (далі ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ»), як замовником, 03.04.2023 був укладений договір підряду № 03/04-23 (далі Договір), за умовами якого підрядник зобов`язується на свій ризик виконати, у відповідності до умов цього Договору, будівельно-монтажні роботи (надалі Роботи) на об`єкті замовника в складі проекту: «Нове будівництво багатоповерхового готелю з вбудованими приміщеннями громадського призначення і підземним паркінгом в м. Яремче по вул. Свободи, 311» (надалі Об`єкт/будівельний майданчик), відповідно до затвердженої проектної документації, вихідних даних та Договірної ціни, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи (пункт 1.1 Договору).
Роботи, зазначені у п.1.1 цього Договору, виконуються підрядником на підставі Договірної ціни, погодженої сторонами, яка визначена у Додатку № 1 до цього Договору.
Згідно з пунктами 3.1, 3.2 Договору підрядник зобов`язується розпочати Роботи не пізніше 7 (семи) робочих днів з моменту підписання цього Договору, за умови виконання замовником всіх наступних умов: замовник передав підряднику необхідну документацію в повному обсязі, в тому числі вихідні дані, виконавчу документацію, включаючи геодезичні зйомки існуючих конструкцій; замовник забезпечив підготовку будівельного майданчика для виконання Робіт за цим Договором; замовник передав підряднику по акту прийому-передачі буд майданчик, майданчик для установки складських та інших приміщень підрядника, а також точки підключення енергоресурсів; замовник перерахував суму авансу відповідно до пункту 4.2 цього Договору.
Строк виконання Робіт складає 245 календарних днів з дати початку виконання Робіт відповідно до п.3.1 даного Договору. Роботи виконуються поетапно, згідно Графіку фінансування та виконання робіт.
За пунктом 4 Договору вартість Робіт є договірною та становить 1308,33 грн, в тому числі ПДВ за 1 метр кубічний виготовлення бетонних конструкцій. Враховуючи, що запланований об`єм робіт складає 2749,68 метрів кубічних бетонних конструкцій, загальна вартість Робіт по договору складає 3 597 488,83 грн, в т.ч. ПДВ 599 581,47 грн.
Протягом 20 календарних днів з моменту підписання цього Договору замовник оплачує підряднику аванс в розмірі 1 500 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 250 000,00 грн. Подальша оплата виконаних Робіт здійснюється замовником у відповідності до Графіку фінансування та виконаних робіт.
Оплата за виконані підрядником Роботи згідно з умовами цього Договору проводиться замовником не пізніше 10 календарних днів, після підписання сторонами Акту приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт та витрат за формою КБ-3 або закінчення терміну на їх підписання, після якого Акти виконаних будівельних робіт та Довідки КБ-3 вважаються підписаними відповідно до п.6.5 даного договору.
Оплата здійснюється у національній валюті України гривні, шляхом перерахування замовником грошових коштів на поточний рахунок підрядника на підставі наданих підрядником рахунків.
Згідно з пунктом 5.2 Договору матеріали доставляються на будівельний майданчик замовником на підставі за рахунок підрядника. Факт передачі матеріалів підтверджується Актами приймання-передачі матеріалів.
В разі не підписання замовником актів КБ-2в та довідок КБ-3 протягом п`яти робочих днів з моменту їх отримання без поважних причин, з шостого робочого дня роботи по Договору вважаються такими, що виконані належним чином, а Акти КБ-2в та Довідки КБ-3 вважаються підписаними замовником з усіма наслідками, що випливають з їх підписання, і є підставою для відображення вказаних в них господарських операцій в бухгалтерському обліку сторін розрахунків між сторін (пункт 6.5 Договору).
ТОВ «ВІВАТ БУД» має відповідну ліцензію на право виконувати господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 26.06.2019 № 35-Л. Додатком до ліцензії слугує Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (СС2, СС3). Всі перелічені роботи належать до класу наслідків СС2.
16.06.2023 ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ» платіжною інструкцією № 45 від 16.06.2023 сплатило ТОВ «ВІВАТ БУД» 200 000,00 грн, в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.
На виконання приписів пункту 201.10 статі 201 Податкового кодексу України за фактом першої події, а саме датою зарахування коштів від замовника, було сформовано та відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 1 від 16.06.2023 на суму 200 000,00 грн, в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.
Через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» позивач отримав квитанцію, яку зареєстровано за № 9174820327 від 17.07.2023, за якою вказану податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено, у зв`язку з тим, що «обсяг постачання товару/послуги 41.00.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії ризиковості здійснення операцій». Крім того, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
08.08.2023 позивач направив контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 1 від 16.06.2023, до якого долучено 26 додатків.
22.06.2023 ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ» платіжною інструкцією № 88 від 22.06.2023 сплатило ТОВ «ВІВАТ БУД» 400 000,00 грн, в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.
На виконання приписів пункту 201.10 статі 201 Податкового кодексу України за фактом першої події, а саме датою зарахування коштів від замовника, було сформовано та відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 2 від 22.06.2023 на суму 400 000,00 грн, в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.
Через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» позивач отримав квитанцію, яку зареєстровано за № 9174831278 від 17.07.2023, за якою вказану податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено, у зв`язку з тим, що «обсяг постачання товару/послуги 41.00.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії ризиковості здійснення операцій». Крім того, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
19.08.2023 позивач направив контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 22.06.2023, до якого долучено 26 додатків.
29.06.2023 ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ» платіжною інструкцією № 92 від 29.06.2023 сплатило ТОВ «ВІВАТ БУД» 300 000,00 грн, в тому числі ПДВ 50 000,00 грн.
На виконання приписів пункту 201.10 статі 201 Податкового кодексу України за фактом першої події, а саме датою зарахування коштів від замовника, було сформовано та відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 3 від 29.06.2023 на суму 300 000,00 грн, в тому числі ПДВ 50 000,00 грн.
Через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» позивач отримав квитанцію, яку зареєстровано за № 9174826200 від 17.07.2023, за якою вказану податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено, у зв`язку з тим, що «обсяг постачання товару/послуги 41.00.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії ризиковості здійснення операцій». Крім того, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
19.08.2023 позивач направив контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 3 від 29.06.2023, до якого долучено 26 додатків.
За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та доданих до них документів Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 28.08.2023 № 9412407/39401138 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 16.06.2023 у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додатковим письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Графа «Додаткова інформація» не заповнена.
Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення від 01.09.2023 № 9448189/39401138 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 22.06.2023 та рішення 01.09.2023 № 9448187/39401138 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 29.06.2023 з аналогічних підстав.
Вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність оскаржених рішень не було доведено.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246.
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку №1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання даної норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», яка набрала чинності 01.02.2020, та якою затверджено:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку №1165.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).
Пунктом 11 Порядку №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком №1 до Порядку №1165 затверджені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.
За пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
У відповідності до пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що рішення комісії податкового органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Як встановив суд першої інстанції, ТОВ «ВІВАТ БУД» уклало договір з підряду ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ» про виконання позивачем будівельно-монтажних робіт на об`єкті замовника в складі проекту: «Нове будівництво багатоповерхового готелю з вбудованими приміщеннями громадського призначення і підземним паркінгом в м. Яремче по вул. Свободи, 311» відповідно до затвердженої проектної документації, вихідних даних та Договірної ціни, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи. Факт виконання робіт підтверджується актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року форми № КБ-2в та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 року (а.с.98-102).
За приписами пункту 187 ПК України, відповідно до якого датою виникнення податкового зобов`язання за фактом постачання товарів є дата зарахування коштів від покупця, були сформовані податкові накладні № 1 від 16.06.2023 на суму 200 000,00 грн, № 2 від 22.06.2023 на суму 400 000,00 грн, № 3 від 29.06.2023 на суму 300 000,00 грн, які надалі скеровані на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрація цих податкових накладних була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанцій з пропозицією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначених в податкових накладних інформації з мотивів відповідності платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС.
У квитанціях № 9174820327 від 17.07.2023, № 9174831278 від 17.07.2023, № 9174826200 від 17.07.2023 контролюючий орган вказав на те, що обсяг постачання товару/послуги 41.00.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Коду за УКТЗЕД « 41» відповідає розділ «Будівлі та роботи з будівництва будівель», коду 41.00.1 «будівлі житлові».
На розгляд Комісії до зупинених податкових накладних № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023, № 3 від 29.06.2023 були надані наступні документи: наказ про призначення директора; штатний розклад; повідомлення про прийняття працівників; договір оренди №22/04 від 22.04.2019, акт приймання-передачі приміщення, додаткові угоди до договору; договір оренди обладнання № 01/06 від 01.06.2021; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці реєстр №3776 від 14.06.2021; ліцензія №35-Л від 26.06.2019 з додатком; видаткові накладні та акти виконання робіт від ТОВ «Пері Україна» за травень 2023 року; договір підряду №03/04-23 на 31.05.2023 р. з ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ»; список робітників станом на 31.05.2023; платіжні доручення; оборотно-сальдові відомості по 361 рахунку з ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ»; картка рахунку 361 з ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ»; податкова накладна та квитанція; рахунки на аванс на ТОВ «РЕСЕЙЛ БІЗ»; витяги платника ПДВ; лист-пояснення.
Як встановив суд першої інстанції, позивач має відповідну ліцензію на право виконувати господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 26.06.2019 № 35-Л, яка була на розгляді Комісії. Додатком до ліцензії слугує Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (СС2, СС3). При цьому всі перелічені роботи належать до класу наслідків СС2.
Суд першої інстанції вірно врахував, що спірні податкові накладні були складені за першою подією датою зарахування коштів, що підтверджується платіжними дорученнями, оборотно-сальдовими відомостями, наявними у матеріалах справи, а відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Суд пореної інстанції вірно зазначив, що контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що надані платником податків на розгляд комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області пояснення та первинні документи є достатніми для підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023, № 3 від 29.06.2023 щодо виконання будівельних робіт за договором підряду, та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію зазначених податкових накладних.
Вірними є висновки суду першої інстанції, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023 та № 3 від 29.06.2023 є протиправними та підлягають скасуванню.
Також колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 1 від 16.06.2023, № 2 від 22.06.2023 та № 3 від 29.06.2023 датою їх направлення на реєстрацію.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІВАТ БУД» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 09 жовтня 2024 року.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122198064 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні