ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 280/9653/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Шальєвої В.А.
суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 червня 2024 року (суддя Кисіль Р.В., повне судове рішення складено 25 червня 2024 року) в справі № 280/9653/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ельма Стандарт» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ельма Стандарт» звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - ГУ ДПС) про визнання протиправним та скасування рішення №30956/6/08-01-04-05-03 від 24 листопада 2022 року щодо можливості своєчасного виконання платником податків - позивачем своїх податкових обов`язків; зобов`язання постановити рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків - позивачем своїх податкових обов`язків.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25 червня 2024 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №30956/6/08-01-04-05-03 від 24 листопада 2022 року щодо можливості своєчасного виконання платником податків ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» своїх податкових обов`язків.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Запорізькій області прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» своїх податкових обов`язків щодо дотримання термінів сплати податків, зборів та подання звітності.
В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення, ухваливши нове про відмову у задоволенні позову.
Вказує, що відповідачем при розгляді заяви позивача не встановлено причинно-наслідкового зв`язку між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на позивача та неможливістю виконання позивачем податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати та подання податкової звітності, а також дотримання термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем не додано до заяви документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку.
Відповідачем прийнято попереднє рішення № 26954/6/08-01-04-05-03 від 19 жовтня 2022 року, в якому запропоновано надати відповідні документи. Платником податків надано банківські виписки з рахунків, за якими залишки коштів на рахунках відсутні.
Пояснення та документи, надані позивачем, стосувалися лише офісу, розташованого по вул. Горького, 1-а, смт. Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область, щодо інших об`єктів у листах інформація відсутня, хоча позивач орендує офіс на території Комунарського району м. Запоріжжя (вул. Складська, 8), яке є податковою адресою позивача.
Вважає, що оскільки повідомлення форми № 20-ОПП стосовно об`єкта, розташованого у смт. Комишуваха, подано контролюючому органу тільки 30 серпня 2022 року, то це свідчить про штучне створення ознак відповідності умовам наказу № 225.
Крім того, з витягу з ЄДР неможливо встановити, яке майно, крім об`єктів цивільної інфраструктури, пошкоджено, та кому таке майно належить.
Позивачем не надано доказів того, що знищені документи використовувались у господарській діяльності, містили актуальну інформацію.
Позивачем здійснюється господарська діяльність, виписуються та реєструються податкові накладні.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Справа судом розглянута без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить до висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 29.09.2022 за вих.№29/09 ЕС та 04.11.2022 за вих.№04/11 ЕС до ГУ ДПС у Запорізькій області надійшли заяви ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» (вх. ГУ ДПС у Запорізькій області №38696/6 від 29.09.2022 та №38696/6 від 07.11.2022) про неможливість своєчасно виконувати свій податковий обов`язок, а саме, посилаючись на Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 №2260-ХІ та наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження.
Разом з зазначеними заявами до контролюючого органу надано наступні документи, а саме:
- Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. №599). (п.2 Порядку №225), а саме «Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №309204637 від 07.09.2022, що знищено внаслідок форс-мажорних обставин, розташованого за адресою: Запорізька область, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1 «А»;
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна. (п.3 Порядку №225), а саме витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, по кримінальному провадженню за №22022080000000273, яке зареєстроване за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 438 КК України;
- копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості), (п.6 Порядку №225), а саме: «Копія наказу підприємства про виникнення форс-мажорних обставин №1ФМ від 11.05.2022 року»;
- документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України), а саме «Акт про знищення документів №1 від 11.05.2022 ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ»;
- акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації від 11.07.2022 року;
- документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків), та ін.
ГУ ДПС у Запорізькій області розглянуто заяви позивача від 29.09.2022 вих.№29/09 ЕС (вх. №38696/6 від 29.09.2022) та від 04.11.2022 вих.№04/11 ЕС (вх. №42679/6 від 07.11.2022) про неможливість виконання податкових обов`язків ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» та відповідні підтверджуючі документи та прийнято рішення від 24.11.2022 №30956/6/08-01-04-05-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
13.12.2022 ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ», не погодившись з вказаним рішенням та оскаржило його в адміністративному порідку до органу центрального рівня - Державної податкової служби України, відповідно до вимог ст. 56 ПК України.
08.09.2023 за результатами розгляду скарги ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» ДПС України своїм рішенням за №26333/6/99-00-06-02-01-06 залишило рішення ГУ ДПС у Запорізькій області №30956/6/08-01 -04-05-03 від 24.11.2022 без змін.
Також судом першої інстанції встановлено, що 01.03.2022 між позивачем та КП «ЛІДЕР» укладено договір суборенди №20 нерухомого індивідуально визначеного майна, предметом якого є надання позивачу в оренду частини нежитлового приміщення, яке знаходиться за адресою: Запорізька область, смт Комишуваха, вул. Горького, 1-А. Приміщення надається для розміщення офісу (п. 2.1. Договору). Фактичне отримання в оренду цього приміщення позивач підтверджує актом приймання-передачі приміщення від 01.03.2022 та актами надання послуг від 31.03.2022 №18, від 30.04.2022 №18. Про використання приміщення у власній господарській діяльності для розміщення офісу позивач повідомив контролюючий орган шляхом подання повідомлення форми №20-ОПП від 30.08.2022.
Як вбачається із витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань (від 11.05.2022 № кримінального провадження 2202200000000273), 11.05.2022 приблизно о 05 год. 00 хв. представники підрозділів збройних сил та інших військових формувань РФ, із застосуванням ракетної зброї, військової техніки та інших засобів ураження здійснили заходи із цільового ураження об`єктів цивільної інфраструктури смт. Комишуваха Комишуваської територіальної громади Запорізької області, за адресою: вул. Горького, 1, 1-А, 1-Д. В результаті зазначених протиправних дій пошкоджені об`єкти цивільної інфраструктури.
Факт руйнування орендованого для розміщення офісу приміщення підтверджується актом комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії РФ від 11.07.2022, затвердженим рішенням 24 чергової сесії дев`ятого скликання Комишуваської селищної ради від 08.11.2022 №7.
У зв`язку із викладеним діяльність ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» на території смт Комишуваха Запорізької області (вул. Горького, 1-А) тимчасово припинена на підставі наказу товариства від 11.05.2022 №1-ФМ. Також комісією підприємства складено акт від 11.05.2022 №1 про знищення документів, яким зафіксовано знищення, в т.ч. первинних документів, за період з 2017 року по 11.05.2022.
У листі від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 Торгово-промислова палата України засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію РФ проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Також ТПП України підтвердила, що зазначені обставини з 24.02.2022 до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Судом першої інстанції вказано, що приведені обставини не враховані відповідачем, внаслідок чого відповідач прийняв оскаржуване у цій справі рішення, яким визнав можливість своєчасного виконання платником податків - позивачем свого податкового обов`язку.
Судом першої інстанції вказано, що спірне рішення не містить ані оцінки наданим документам, ані пояснень, чому відповідач вважає їх недостатніми для підтвердження обставин неможливості виконання платником податку свого податкового обов`язку, тобто у рішенні взагалі відсутні будь-які обґрунтування, з яких міркувань виходив відповідач при його прийнятті.
Тому суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення за №30956/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 за наслідками розгляду заяви позивача від 29.09.2022 прийнято не обґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Оскільки контролюючий орган не наділений дискреційними повноваженнями щодо прийняття рішення про можливість/неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, а може прийняти лише одне законне рішення з зазначеного питання, суд першої інстанції вважав, що з метою повного та всебічного захисту прав та законних інтересів ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» наявні підстави для зобов`язання контролюючого органу прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ» своїх податкових обов`язків щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності.
Суд визнає приведені висновки обґрунтованими, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ТОВ «Ельма Стандарт» перебуває на обліку в ГУ ДПС у Запорізькій області.
ТОВ «Ельма Стандарт» 29 вересня 2022 року подано ГУ ДПС у Запорізькій області заяву про відсутність можливості виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності у зв`язку з втратою (знищенням чи зіпсуванням) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військової агресією Російської Федерації, і , як наслідок, відповідно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерській облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність (а.с. 38-40).
Попереднім рішенням щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 19 жовтня 2022 року № 26954/6/08-01-04-05-03 платника податків повідомлено, що у зв`язку з недостатністю документів, що підтверджують неможливість виконання податкових обов`язку, пропонується надати документи на підтвердження зазначених в заяві підстав: документи, що підтверджують причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними у заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника, та підтверджують неможливість платника своєчасно виконати свій податковий обов`язок, згідно з переліком, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (а.с. 41).
Позивачем подано контролюючому органу 04 листопада 2022 року додаткові пояснення та документи (а.с. 42-44).
ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято рішення №30956/6/08-01-04-05-03 від 24 листопада 2022 року про можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку щодо подання звітності, сплати податків та зборів, зазначених у заяві.
Підставами відмови у задоволенні заяви позивача вказано таке:
податкова адреса платника - м. Запоріжжя; на балансі підприємства знаходиться майно, що є об`єктом оподаткування та джерелом сплати податків і зборів;
до заяви не додані документи, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, згідно з переліком, затвердженим наказом № 225 (копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та встановлення простою, викликане обставинами непереборної сили, із зазначенням дати початку і закінчення призупинення; документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника; документ або повідомлення оператора поштового зв`язку, що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велись) бойові дії, тимчасово окупованій території; документ або повідомлення банку про призупинення роботи банку, відокремлених підрозділів та/або платіжних систем; копії розрахункових документів щодо ініціювання переказу коштів на сплату узгоджених податкових зобов`язань, податкового боргу, що залишилися невиконаними; документ або повідомлення, що підтверджує вимушене призупинення роботи управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану; повідомлення, що підтверджує аварійне відключення електроенергії в умовах воєнного стану; документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг інтернет, пов`язане із введенням воєнного стану.
Рішенням ДПС України від 08 вересня 2023 року №26333/6/99-00-06-02-01-06 скарга позивача залишена без задоволення, рішення ГУ ДПС у Запорізькій області №30956/6/08-01 -04-05-03 від 24 листопада 2022 року - без змін.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Статтею 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
З 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено режим воєнного стану, який діє на час вирішення цієї справи.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Законом України від 12 травня 2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі - Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27 травня 2022 року, внесено зміни до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, згідно з якими тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного станув Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного станув Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України передбачено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного станув Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу ,у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Абзацом восьмим підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Порядок №225).
Відповідно до пункту 1-2 розділу І Порядку № 225 цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України(далі - Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.
Дія цього Порядку поширюється на платників податків - фізичних осіб - резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Розділом ІІ Порядку №225 визначає порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкових обов`язків та спосіб інформування контролюючих органів.
Пунктом 1 розділу ІІ Порядку № 225 встановлено, що платників податків/податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.
Підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:
1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;
4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);
5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:
посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.
6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;
7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
Пунктом 3 розділу ІІ Порядку №225 визначено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 затверджено перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, якими є:
1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030.
2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599).
3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.
4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326.
5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків(виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).
6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)).
7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.
8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.
9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.
10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.
11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.
12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).
13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).
14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).
15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.
16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України).
17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
Юридичною адресою ТОВ «Ельма Стандарт» є м. Запоріжжя, вул. Складська, 8.
01 березня 2022 року між ТОВ «Ельма Стандарт» та КП «Лідер» укладено договір суборенди №20 нерухомого індивідуально визначеного майна, предметом якого є надання позивачу в оренду частини нежитлового приміщення, яке знаходиться за адресою: Запорізька область, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1-а (а.с. 20-21).
Відповідно до п. 2.1 договору приміщення надається для розміщення офісу.
Фактичне отримання в оренду цього приміщення підтверджено актом приймання-передачі приміщення від 01 березня 2022 року та актами надання послуг від 31 березня 2022 року №18, від 30 квітня 2022 року №18 (а.с. 22-24).
Позивачем подано 30 серпня 2022 року ГУ ДПС повідомлення форми № 20-ОПП про використання приміщення у власній господарській діяльності для розміщення офісу (а.с. 18).
Відповідно до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження від 11 травня 2022 року №2202200000000273) 11 травня 2022 року приблизно о 05 год. 00 хв. представники підрозділів збройних сил та інших військових формувань РФ, із застосуванням ракетної зброї, військової техніки та інших засобів ураження здійснили заходи із цільового ураження об`єктів цивільної інфраструктури смт. Комишуваха Комишуваської територіальної громади Запорізької області, за адресою: вул. Горького, 1, 1-А, 1-Д. В результаті зазначених протиправних дій пошкоджені об`єкти цивільної інфраструктури (а.с. 12).
Факт руйнування орендованого для розміщення офісу приміщення підтверджується актом комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії РФ, від 11 липня 2022 року, затвердженим рішенням 24 чергової сесії дев`ятого скликання Комишуваської селищної ради від 08 листопада 2022 року №7 (а.с. 30-37, 13-14).
Діяльність ТОВ «Ельма Стандарт» на території смт. Комишуваха Запорізької області (вул. Горького, 1-а) тимчасово припинена на підставі наказу від 11 травня 2022 року №1-ФМ (а.с. 15).
Актом від 11 травня 2022 року№1 про знищення документів зафіксовано знищення, в тому числі, первинних документів за період з 2017 року по 11 травня 2022 року (а.с. 16).
У листі від 28 лютого 2022 року № 2024/02.0-7.1 Торгово-промислова палата України засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію РФ проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Також ТПП України підтвердила, що зазначені обставини з 24.02.2022 до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) (а.с. 19).
В контексті спірних правовідносин підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) відповідно до Порядку № 225 може бути втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
При цьому для підтвердження таких обставин позивач мав надати контролюючому органу документи, що підтверджують пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або подати документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі, що могло б підтвердити неможливість виконання податкового обов`язку.
В спірному випадку на підтвердження наявності обставин, які обумовлюють неможливість виконання податкового обов`язку, позивачем подано контролюючому органу наступні документи:
- інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. №599). (п.2 Порядку №225), а саме «Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №309204637 від 07.09.2022, що знищено внаслідок форс-мажорних обставин, розташованого за адресою: Запорізька область, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1 «А»;
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна. (п.3 Порядку №225), а саме витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, по кримінальному провадженню за №22022080000000273, яке зареєстроване за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 438 КК України;
- копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості), (п.6 Порядку №225), а саме: «Копія наказу підприємства про виникнення форс-мажорних обставин №1ФМ від 11.05.2022 року»;
- документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України), а саме «Акт про знищення документів №1 від 11.05.2022 ТОВ «ЕЛЬМА СТАНДАРТ»;
- акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації від 11.07.2022 року;
- документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків), та ін.
Після отримання попереднього рішення контролюючого органу позивачем додатково надано документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документу про сплату податків).
Суд звертає увагу, що в оскаржуваному рішенні відповідачем не приведено жодного обґрунтування врахування/неврахування поданих платником разом із заявою документів.
Оскаржене рішення містить лише констатацію факту, що юридичною адресою позивача є м. Запоріжжя, наявність на балансі підприємства об`єктів оподаткування, що є джерелом сплати податків та зборів, а також не надання до заяви документів, зазначених у переліку, затвердженому наказом № 225.
Суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення, а саме обставин, які передбачені нормою права, що застосовується, а суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, надати їм правову оцінку. При цьому в разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Критерій обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.
Оскаржене позивачем в цій справі рішення суб`єкта владних повноважень не відповідає критерію обґрунтованості, адже відповідач обмежився лише загальним посиланням на не встановлення причинно-наслідкового зв`язку між зазначеними у заяві позивача обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та неможливістю виконання ним податкового обов`язку щодо подання звітності, сплати податків та зборів, зазначених в заяві, а також на не надання позивачем документів, що підтверджують неможливість виконання ним податкового обов`язку.
Спірне рішення не містить оцінки наданим документам, поясненням, а також мотивів, за якими контролюючий орган вважає їх недостатніми для підтвердження обставин неможливості виконання платником податку свого податкового обов`язку.
Загальними вимогами, які висуваються до індивідуальних актів як актів правозастосування, є обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості індивідуальних актів призводить до протиправності таких актів.
Доводи апелянта про те, що при розгляді заяви позивача не встановлено причинно-наслідкового зв`язку між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на позивача та неможливістю виконання позивачем податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати та подання податкової звітності, а також дотримання термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд відхиляє як необґрунтовані, позаяк на підтвердження таких доводів не приведено жодних фактичних обставин та доказів.
Стосовно не надання позивачем до заяви документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку суд вказує, що позивачем надано на підтвердження обставин, про які зазначено у заяві, наявні у нього документи, проте у рішенні відповідачем не приведено мотивів відхилення таких документів.
Суд звертає увагу, що Порядок № 225, хоча й містить перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, проте цій Порядок не містить приписів щодо обов`язковості подання платником всіх без виключення документів, зазначених у переліку.
Також суд звертає увагу, що відповідачем у рішенні не обґрунтовано, які саме факти або обставини у контексті питання неможливості платника податків виконання податкового обов`язку, можуть підтвердити документи, що не надані платником до заяви.
Також відповідачем не приведено жодних доказів, що саме за податковою адресою позивача зберігались документи фінансово-господарської діяльності.
Відповідачем не спростовано факту зберігання таких документів у офісі, розташованому по вул. Горького, 1-а, смт. Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область .
При цьому суд зауважує, що обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган.
Суд відхиляє аргумент апелянта про те, що оскільки повідомлення форми № 20-ОПП стосовно об`єкта, розташованого у смт. Комишуваха, подано контролюючому органу тільки 30 серпня 2022 року, то це свідчить про штучне створення ознак відповідності умовам наказу № 225, адже таке твердження є лише припущенням відповідача.
Посилання апелянта на те, що з витягу з ЄДР неможливо встановити, яке майно, крім об`єктів цивільної інфраструктури, пошкоджено, та кому таке майно належить, також є безпідставним, адже перелік пошкодженого майна міститься у відповідному акті (а.с. 16).
Також суд відхиляє доводи відповідача про не надання доказів того, що знищені документи використовувались у господарській діяльності, містили актуальну інформацію, позаяк акт про знищення документів містить перелік знищених документів та період створення та використання таких документів.
Той факт, що позивачем здійснюється господарська діяльність, виписуються та реєструються податкові накладні, свідчить лише про намагання платника податків виконувати податковий обов`язок за умови наявності первинних документів та не спростовує факту неможливості виконання такого обов`язку з підстав, вказаних у поданій заяві.
Відповідачем не приведено доводів в обґрунтування незгоди із обраним судом першої інстанції способом захисту порушеного права позивача, тому судом не надається оцінка висновкам суду першої інстанції в цій частині.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Оскільки ця справа є справою незначної складності у розумінні частини шостої статті 12 КАС України, розглянута за правилами спрощеного позовного провадження та не відноситься до справ, які відповідно до КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 червня 2024 року в справі № 280/9653/23 залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 червня 2024 року в справі № 280/9653/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ельма Стандарт» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 09 жовтня 2024 року та відповідно п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Повне судове рішення складено 09 жовтня 2024 року.
Суддя-доповідач В.А. Шальєва
суддя С.М. Іванов
суддя В.Є. Чередниченко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122198129 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні