ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Головуючий суддя у першій інстанції: Гавдик З.В.
09 жовтня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/2245/24 пров. № А/857/17833/24Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Бруновської Н.В.
суддів: Курильця А.Р., Хобор Р.Б.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2024 року у справі № 380/2245/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Закарпаття» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ :
30.01.2024р. позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Подорожник Закарпаття» (далі ТОВ «Подорожник Закарпаття») звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому, просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від №10158030/40822244 від 13.12.2023р. про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12.04.2024р. позов задоволено.
Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Головне управління ДПС у Львівській області подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12.04.2024р. скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ Подорожник Закарпаття, код ЄДРПОУ 40822244, є підприємством реального сектору економіки, яке зареєстроване у відповідності до чинного законодавства, що підтверджується записом у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 10041510700100039861 від 06.11.2023р.
ТзОВ Подорожник Закарпаття здійснює господарську діяльність на ринку України з вересня 2016 року.
Основним видом діяльності позивача є роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код за КВЕД 47.73).
08.12.2023р. ТзОВ «Подорожник Закарпаття» подав до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована у контролюючому органі за № 9332565445.
13.12.2023р. контролюючий орган прийняв рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158030/40822244, яким визначено: за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 08.12.2023р. №9332565445, відповідно до п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, прийнято рішення про її неврахування.
Підставою неврахування таблиці вказано не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, зазначеної у Таблиці даних платника податку; недотримання п.14 Порядку; відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В п.п.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України (ст.180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
В п.2 Порядку №1165 видно, що таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
п.п.12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст.209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному ст.42 Кодексу, якщо:
- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у п.1-5 додатка 1;
- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до п.18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до п.15 цього Порядку.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
В абз.2 п.25 Порядку №1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
З системного аналізу наведених вище правових норм варто зробити висновок, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта, що 08.12.2023р. ТОВ Подорожник Закарпаття подав до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком №1165. До таблиці даних позивач додав пояснення та первинні документи, якими підтверджується здійснення господарської діяльності з надання рекламних та маркетингових послуг.
Комісія Головного управління ДПС у Львівській області 13.12.2023р. прийняла рішення № 10158030/40822244 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Із змісту оскаржуваного рішення видно, що підставою для його прийняття є наступне: Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку. ТОВ «Подорожник Закарпаття» не було надано доказів надання рекламних послуг стосовно поданої Таблиці згідно КВЕД 68.20, 73.12, 73.12, 73.20.
Таким чином, в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття.
Однак із такими висновками контролюючого органу при прийнятті оскаржуваного рішення та які зазначені в апеляційній скарзі колегія суддів не погоджується з огляду на таке.
Порядок вирішення питання про врахування або неврахування таблиці платника податку врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі-Порядок №1165).
В п.15-п.17 Порядку №1165видно, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/ постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/ умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Як видно із матеріалів справи, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області в оскарженому рішенням не врахувала подану позивачем таблицю даних через відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
Отже, оскаржене рішення про неврахування таблиці даних прийняте з підстави, яка не передбачена у п.17 Порядку №1165.
Податковий орган всупереч вимогам цього пункту не визначив: платника податку, задіяного в ризиковій операції, дати включення платника податку, задіяного в ризикової операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Стосовно доводів апелянта про не надання позивачем доказів які підтверджують надання послуг стосовно податної Таблиці згідно КВЕД 68.20, 73.11, 73.12, 73.20, колегія суддів звертає увагу апелянта на таке.
22.11.2023р. ТОВ «Подорожник Закарпаття» надав контролюючому органу пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість.
З приводу послуг з дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги) за кодом ДКПП 73.20 Товариство пояснило, що такі послуги надаються на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних по таких послугах.
Платник податків наводив приклад за яким у 2023 податкові накладні з кодом 73.20 реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ «Гледфарм ЛТД» (код ЄДРПОУ 20075891), ТОВ «Тетрафарм» (код за ЄДРПОУ 37443639), ПП «Центр медично-фармацевтичної інфомрації «Медикал дата менеджмент» (вод ЄДРПОУ: 31033371) та ін.
ТОВ «Подорожник Закарпаття» та ТОВ «Гледфарм ЛТД» уклали Договір №06/040121 про надання маркетингових послуг від 04.01.2021р.
Відповідно до п.1.1 Договору в порядку і на умовах, визначених цим Договором Виконавець (ТОВ «Подорожник Закарпаття») зобов`язується надавати Замовнику (ТОВ «ГЛЕДФАРМ ЛТД») послуги, направлені на вивчення ринку, стимулювання збуту Товарів, оптимізацію цінової політики та товарного руху (далі-Послуги), а Замовник зобов`язується прийняти належним чином надані Послуги та оплатити їх.
За результатом наданих послуг надано Звіти, відповідно до яких ТОВ «Подорожник Закарпаття» надало ТОВ «Гледфарм ЛТД» послуги з організації представникам Замовника умови та можливості для проведення презентацій та надання інформації працівникам аптечних закладів тривалістю від 10 до 30 хв.; викладка товару в аптечному закладі у погоджений із Замовником спосіб.; надання інформації щодо закупівлі або продажу товару в аптечних закладах протягом 1 місяця.
Відповідні послуги відображені у податкових накладних №146 від 31.12.2022р., №135 від 30.04.2023р. з кодом ДКПП 73.20 , які зареєстровані у ЄРПЕ і були додатками до пояснень з рішеннями про реєстрацію.
За аналогічним кодом ДКПП 73.20 в податкових накладних відображаються послуги ,які надавались позивачем за Договором надання послуг №ДМ5062 від 01.01.2019р. з ТОВ «Тетрафарм».
За умовами вказаного Договору ТОВ «Подорожник» зобов`язується систематично, по мірі надходження відповідних замовлень від ТОВ «Тетафарм» надавати останньому послуги по просуванню торгових марок в аптечних мережах України, а замовник зобов`язується приймати та сплачувати надані послуги згідно умов цього договору.
Факт надання вказаних послуг підтверджувався актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №411 від 31.01.2023р., №845 від 28.02.2023р., №1564 від 31.03.2023р., №2091 від 30.04.2023р. та №2432 від 31.05.2023р.. На підставі вказаних Актів позивач сформував та зареєстровував у ЄРПН податкові накладні №142 від 31.01.2023р., №138 від 28.02.2023р., №164 від 31.03.2023р., №139 від 30.04.2023р. та №134 від 31.05.2023р. в яких відображено надання послуг з кодом ДКПП 73.20.
З приводу послуг з продажу реклами, пов`язаної з конкретними подіями за кодом ДКПП 73.12 необхідно зазначити, що такі послуги надаються позивачем на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних таких послуг.
В письмових поясненнях які надані контролюючому органу позивач навів як приклад, що у 2023р. податкові накладні з кодом ДКПП 73.12 реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ «МОВІ ХЕЛС» з яким 01.06.2020р. укладено Договір №МЗ-010620 про надання послуг від 01.06.2020р.
За умовами вказаного Договору від 01.06.2020р. ТзОВ «Подорожник Закарпаття» зобов`язується надавати ТОВ «МОВІ ХЕЛС» рекламні послуги стосовно лікарських засобів, які реалізуються Замовником на території України.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що ТзОВ «Подорожник Закарпаття» звертав увагу контролюючого органу, що між сторонами укладено ряд Додаткових угод №24 від 26.12.2022р., №25 від 26.01.2023р., №26 від 24.02.2023р., №27 від 24.03.2023р. та №28 від 24.04.2023р.
Відповідно до п.1 додаткових угод, з метою розповсюдження інформації про лікарській засоби, що реалізуються ТОВ «МОВІ ХЕЛС», в рамках Договору у звітній період ТОВ «Подорожник Закарпаття» приймає на себе зобов`язання надавати Замовнику послуги трансляції рекламних аудіо-роликів щодо Товару, погодженого в п.2 Додаткових угод, в аптечних закладах Виконавця, визначених в п.3 Додаткових угод. Виконавець надавав Замовнику звіти про надані послуги.
Крім того, між сторонами підписано Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) №308 від 24.01.2023р., №564 від 23.02.2023р., №988 від 29.03.2023р., №1709 від 27.04.2023р. №2331 від 25.05.2023р. які підтверджують надання послуг з розміщення певної кількості найменувань продукції, що не відноситься до рецептурних лікарських засобів, згідно з погодженим Замовником планом викладення в аптечних закладах, а також трансляції відеороликів в аптечних закладах про продукцію Замовника, що не заборонена до рекламування.
Відповідні послуги відображені у податкових накладних №122 від 24.01.2023р., №128 від 23.02.2023р., №158 від 29.03.2023р., №131 від 27.04.2024р., №123 від 25.05.2023р. з кодом ДКПП73.12 ,які зареєстровані у ЄРНП (відповідні рішення додавались до пояснень).
Одночасно з викладеним у поясненнях які надавались контролюючому органу ТОВ «Подорожник Закарпаття» пояснював, що ТОВ «Подорожник Закарпаття» на постійній основі надаються послуги рекламних агентств за кодом ДКПП 73.11 з подальшою реєстрацією податкових накладних по таким послугам реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ «РЕККІТТ БЕНКІРЕЗ ХАУСХОЛД ЕНД ХЕЛС КЕР УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 33696041) з яким 01.04.2022р. укладено Договір №НС 116/04/22 про надання послуг. Дія вказаного Договору на підставі Додаткової угоди №2 від 28.12.2022р. пролонгована до 31.12.2023р .
Згідно п.1.1 раніше вказаного Договору Замовник (ТОВ «РЕККІТТ БЕНКІРЕЗ ХАУСХОЛД ЕНД ХЕЛС КЕР УКРАЇНА») доручає, приймає і оплачує, а Виконавець (ТОВ «Подорожник Закарпаття») зобов`язується забезпечити надання маркетингових та рекламних послуг щодо Товарів Замовника у порядку та у спосіб, визначений цим Договором, з метою створення сприятливого іміджу Товару та надання необхідної інформації про товар кінцевим споживачам, а також зручного розміщення (для сприйняття кінцевого споживача) товару Замовника і, як наслідок, збільшення прибутку і приросту оборотних активів Замовника.
Щомісячно між сторонами підписуються Специфікації для надання послуг із забезпечення торгівельного обладнання та Специфікації про надання послуг із забезпечення викладки товару на торгівельному обладнані Замовника у відповідності до планограм згідно Договору про надання послуг №НС 116/04/22 від 01.04.2022р. та акти наданих послуг.
Для прикладу пояснювалось, що 01.05.2023р. у сервісі обміну електронними документами «Вчасно» підписані Специфікації №9 для надання послуг із забезпечення викладки товару на торгівельному обладнанні Замовника у відповідності до планограм згідно Договором про надання послуг №НС 116/04/22 від 01.04.2022р.
Крім того, 01.06.2023р. між сторонами підписано Звіт №1 про надані послуги з забезпечення розміщення торгівельного обладнання, Звіт №1 про надані послуги із забезпечення викладки товару відповідно до планограм.
Відповідно до Акту про надані послуги №2438 від 01.06.2023р. надані послуги на суму 398 664,00 грн., Акту №2439 від 01.06.2023р. - послуг на суму 221 760,00 грн.
З матеріалів справи видно, що господарську діяльність з роздрібної реалізації фармацевтичних, медичних та інших товарів позивач здійснює через розгалужену мережу аптечних закладів, які розташовуються в орендованих приміщеннях.
Частина з таких приміщень орендується у платників ПДВ, які відповідно формують та реєструють у ЄРПН податкові накладні з кодом ДКПП 68.20,відображаючи у них факт надання послуг з надання в оренду приміщення ТОВ «Подорожник Закарпаття», інша частина приміщень орендується у неплатників ПДВ.
ТзОВ «Подорожник Закарпаття» володіє та користується нежитловими приміщеннями загальною площею 94,8 кв.м. за адресою Закарпатська обл., м. Ужгород, площа Корятовича, буд. 13 на підставі Договору №10/22 оренди нежитлових приміщень від 31.10.2022р. укладеного з фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 ..
Оскільки ТОВ «Подорожник Закарпаття» використовує для власних потреб, а саме для розміщення аптеки, частину нежитлового приміщення, іншу частину нежитлового приміщення площею 2 кв.м. ТОВ «Подорожник Закарпаття» не використовує, а тому здає в суборенду АТ КБ «Приватбанк» відповідно до умов Договору суборенди нежитлового приміщення №12/22 від 01.12.2022р. для розміщення банкомату.
АТ КБ «Приватбанк» щомісячно здійснювало орендну плату, що підтверджувалось копіями платіжних інструкцій від 27.01.2023р., 03.02.2023р.,03.03.2023р.,04.04.2023р., 03.05.2023р. та 02.06.2023р.
За результатом наданих послуг ТОВ «Подорожник Закарпаття» склав та зареєстрував у ЄРПН з кодом ДКПП 68.20 податкові накладні: №109 від 27.01.2023р., №1 від 03.02.2023р., №1 від 03.03.2023р., №64 від 04.04.2023р., №50 від 03.05.2023р., №1 від 02.06.2023р. (відповідні копії податкових накладних та рішення про їх реєстрацію надані податковому органу).
Враховуючи викладене колегія суддів зазначає, що ТОВ «Подорожник Закарпаття» володіє необхідними трудовими ресурсами для надання вказаних послуг. Станом на 01.11.2023р. кількість штатних одиниць становить 275,7.
Таким чином наведена діяльність ведеться ТОВ «Подорожник Закарпаття» на постійній основі, податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 73.12, 73.11, 68.20 реєструються систематично.
Одночасно, колегія суддів звертає увагу податкового органу і на те, що Головне управління ДПС у Львівській області як суб`єкт владних повноважень не виконав покладений на нього ч.2 ст.77 КАС України обов`язок стосовно того, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, оскільки не надав суду жодних доказів, які досліджувались комісією та які є підставою для прийняття спірного рішення. Будь-яких доказів, що можуть спростувати господарські операцій позивача матеріали справи також не містять.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірних висновків про наявність підстав для задоволення позову, оскільки суб`єкт владних повноважень в особі Головного управління ДПС у Львівській області діяв не у спосіб визначений законом та Конституцією України.
Інші доводи апеляційної скарги фактично зводяться до переоцінки доказів та незгодою апелянта з висновками суду першої інстанцій по їх оцінці, тому не можуть бути прийняті апеляційною інстанцією.
Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п.1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, п.29).
Також згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
В ст.242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
ст.316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2024 року у справі № 380/2245/24- без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, виключно у випадках передбачених ч.4 ст.328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. В. Бруновська судді А. Р. Курилець Р. Б. Хобор
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122199043 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні