Дата документу 07.10.2024
Справа № 334/7195/24
Провадження № 3/334/3114/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2024 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Коломаренко К.А., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Запорізькій області, стосовно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої головним бухгалтером КНП «Пологовий будинок №4» ЗМР, код ЄДРПОУ 05395687, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
за ч. 1ст. 163-2 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Посадовою особою головним державним інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки, перевірок у сфері матеріального виробництва, управління податкового аудиту ГУ ДПС у Запорізькій області Федченко Анною Юріївною, стосовно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №1211, за ч. 1ст. 163-2 КУпАП, згідно якого посадова особа головний бухгалтер Комунального некомерційного підприємства «Пологовий будинок №4» Запорізької міської ради ОСОБА_1 вчинила правопорушення, а саме занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, чим порушено п. 198.5, ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями). Порушення триваюче за період з 01.01.2018 року по 31.12.2023 року, встановлено 28.08.2024 року о 10 год. 00 хв., м. Запоріжжя, вул. Дудикіна, буд. 9. Детально зміст порушення викладений у акті документальної позапланової перевірки від 28.08.2024 року №13444/08-01-07-02/05395687. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, порушення встановленого законом порядку про заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся, чим порушено чим порушено п. 198.5, ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями).
В судовому засіданні ОСОБА_1 пояснила, що працювала головним бухгалтером КНП «Пологовий будинок №4» ЗМР, вела податковий облік відповідно до вимог чинного законодавства. В серпні 2024 ГУ ДПС в Запорізькій області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку КНП «Пологовий будинок №4» ЗМР з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2018 року по 31.12.2023 року, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з період з 01.01.2011 року по 31.12.2023 року, іншого законодавства за період з 01.01.2018 року по 31.12.2023 року, в ході якої було виявлено наявність деяких помилок, які виникли в 2022 році. Наявність таких помилок вона не заперечує, пояснює їх тим, що господарську діяльність доводилось проводити в умовах невизначеності через воєнні дії. Підтвердила, що перевіркою було встановлено саме заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся. Порушень строків направлення платіжних доручень про сплату податків виявлено не було.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , якій інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-2 КУпАП, вважаю, що провадження по даній справі підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях останньої, з наступних підстав.
Положеннямист. 280 КУпАПпередбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.
Відповідно до п. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Вимогами ч. 1ст. 256 КУпАПпередбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Відповідно до вимог ч. 2ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Посадовою особою головним державним інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки, перевірок у сфері матеріального виробництва, управління податкового аудиту ГУ ДПС у Запорізькій області ОСОБА_2 дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1ст. 163-2 КУпАП.
Диспозицією ч. 1ст. 163-2 КУпАП, передбачена адміністративна відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).
Однак, при дослідженні матеріалів справи встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогамст. 256 КУпАП, зокрема, у ньому не викладено суть адміністративного правопорушення, яка б відповідала диспозиції ч. 1ст. 163-2 КУпАП.
Головним державним ревізором-інспектором в протоколі про адміністративне правопорушення № 1211 від 28 серпня 2024 року ОСОБА_1 інкримінується заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся, відповідальність за яке, згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачена ч. 1ст. 163-1 КУпАП.
Диспозицією ч. 1ст. 163-1 КУпАП, передбачена адміністративна відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Отже, наведені обставини позбавляють суддю об`єктивної можливості встановити зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення обставини.
З огляду на викладене, враховуючи, що відповідно до положень ч. 3ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, приходжу до переконання, що провадження у справі про адміністративне правопорушення, відносно ОСОБА_1 , підлягає закриттю на підставі п. 1ст. 247 КУпАП, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.247п. 1,283,284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-2 КУпАП, на підставі п. 1ст. 247 КУпАП-закрити, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Коломаренко К. А.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122210199 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Коломаренко К. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні