ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/1990/22
провадження № 1-кп/753/583/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" вересня 2024 р. Дарницький районний суд м. Києва в складі:
головуючого-судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
представника потерпілого ОСОБА_5 ,
захисників ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ,
обвинуваченого ОСОБА_8 ,
провівши в залі суду в м. Києві кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12021100020004014, за обвинуваченням:
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, українця, з повною вищою освітою, працюючого на посаді директора Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-Сервіс», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч. 2 ст. 367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Згідно обвинувального акту ОСОБА_8 обвинувачується у тому, що він, обіймаючи посаду, пов`язану з виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а саме - директора Комунального підприємства з експлуатації і ремонту «Житло-Сервіс» (код ЄДРПОУ - 31025659), юридична адреса: 02081, м. Київ, вул. Дніпровська набережна,25-б) (надалі - Житло-Сервіс), будучи службовою особою, комунального підприємства, відповідно до Наказу Виконавчого округу Київської міської ради (КМДА) № 68к від 23 червня 2015 року про призначення виконуючого обов`язки директора, ОСОБА_8 внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, вчинив службову недбалість, що спричинило тяжкі наслідки, завдавши шкоди державі в розмірі, що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.
Так, ОСОБА_8 , будучи директором Комунального підприємства з експлуатації і ремонту «Житло-Сервіс», відповідно до вимог п. 4.1 Статуту Комунального підприємства з експлуатації і ремонту «Житло-Сервіс», затвердженого Розпорядженням Київської міської державної адміністрації 19 липня 2000 року №1205 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 10.01.2018 №20) здійснює управління Підприємством.
Відповідно до п. 4.4. Статуту організовує виконання поточних і перспективних програм діяльності Підприємства.
Відповідно до п. 4.5 Статуту несе персональну відповідальність за виконання фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни, виконання норм охорони праці, ефективного використання та охорони майна, переданого підприємству в господарське відання, дотримання законодавства України.
Так, ОСОБА_8 , обіймаючи в КП з експлуатації і ремонту «Житло-Сервіс» з 23.06.2015 постійно посаду директора, пов`язану з виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а також виконуючи інші повноваження, передбачені діючим законодавством і підзаконними актами, відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КПК України є службою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.
Таким чином, будучи службовою особою, виконуючи свої організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські повноваження директора КП з експлуатації і ремонту «Житло-Сервіс», маючи вищу освіту достовірно був обізнаний, що Підприємство створювалось з метою задоволення потреб фізичних і юридичних осіб щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту житлових і нежитлових приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, отримання прибутку від своєї діяльності, замовлення нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту.
Комунальним підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-сервіс» у період часу з 16 березня 2017 року по 01 лютого 2018 року здійснено оголошення про проведення закупівель послуг з охорони паркінгів UA-2017-03-16-000625-a, ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Відповідно до інформації офіційного вебсайту «Прозорро» ІНФОРМАЦІЯ_5 підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-сервіс» 14, 16 березня 2017 року, 02 жовтня 2017 року та 01 лютого 2018 року відповідно, оприлюднено оголошення про проведення публічної закупівлі за процедурою «відкриті торги», предмет закупівлі: «7971 Охорона паркінгів (14, 6, 20 та 15 постів)».
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У цей же час, статтею 31 вказаного Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Відповідно до ст. 22 вказаного Закону, тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Документацією конкурсних торгів Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-сервіс» передбачено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником повинна містити інформацію та документи, що містяться у додатку №3 та №4 тендерної документації.
Відповідно до Додатку №3 тендерної документації до учасника закупівлі висунуто критерій: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме: Довідка про наявність працівників суб`єкта охоронної діяльності, які досягли 18-річного віку, перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов`язаних з організацією та здійсненням охорони (ПІБ, кваліфікація, стаж роботи у сфері охорони - зазначити на кожного працівника) відповідно до оголошення UA-2017-03-16-000625-a - не менше 20-ти охоронників, ІНФОРМАЦІЯ_2 - не менше 12-ти охоронників, UA-2017-10-02-001823-b - не менше 30-ти охоронників, ІНФОРМАЦІЯ_4 - не менше 30ти охоронників.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_9 , діючи умисно, реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на привласнення чужого майна, будучи службовою особою ТОВ «Гарант Безпеки Юей» подав тендерну пропозицію для участі у закупівлі.
Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на привласнення коштів шляхом зловживання службовою особою своїми службовим становищем в особливо великих розмірах, ОСОБА_9 подав у складі тендерних пропозицій відомості про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, достовірно знаючи, що на його підприємстві відсутні необхідні трудові ресурси для перемоги у закупівлі та належного виконання умов вказаних договорів.
У результаті проведеного, у невстановлений досудовим розслідуванням час, достовірно знаючи про відсутність необхідної кількості працівників ТОВ «Гарант Безпеки Юей» для виконання умов договору та Додатків до нього, з використанням документів, відомості яких не відповідають реальному стану роботи ТОВ «Гарант Безпеки Юей», перебуваючи у приміщенні Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-Сервіс» (код ЄДРПОУ 31025659) за адресою: 02081, м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 25-б, підписав Договори з надання охоронних послуг № 987-17 від 24.04.2017 року, 1423-17 від 24.07.2017 року, 1872-17 від 06.11.2017 року, 178-18 від 02.03.2018 року між Комунальним підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-сервіс» та ТОВ «Гарант Безпеки Юей».
Так, Комунальне підприємство з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-сервіс» (надалі-Замовник), в особі директора ОСОБА_8 , що діє на підставі Статуту, з однієї сторони та ТОВ «Гарант Безпеки ЮЕЙ» (надалі - Виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , що діє на підставі Статуту з іншої сторони, разом - Сторони уклали договір згідно з яким Виконавець зобов`язується:
- згідно з умовами Договору № 987-17 від 24.04.2017 року з 01 травня 2017 до 31 грудня 2017 надати Замовникові Послуги, зазначені в п. 1.2. цього Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі Послуги. Найменування Послуг: за ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (охорона паркінгів). (надалі - Послуги) номер закупівлі UA-2017-03-06-000625-а;
- згідно з умовами Договору № 1423-17 від 24.07.2017 року з 01 серпня 2017 до 31 грудня 2017 надати Замовникові Послуги, зазначені в п. 1.2. цього Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі Послуги. Найменування Послуг: за ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (охорона паркінгів). (надалі - Послуги) номер закупівлі UA-2017-06-14-000580-с;
- згідно з умовами Договору № 1872-17 від 06.11.2017 року з 01 січня 2018 до 31 грудня 2018 надати Замовникові Послуги, зазначені в п. 1.2. цього Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі Послуги. Найменування Послуг: за ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (охорона паркінгів). (надалі - Послуги) номер закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
- згідно з умовами Договору № 178-18 від 02.03.2018 року надати Замовникові Послуги, зазначені в п. 1.2. цього Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі Послуги. Найменування Послуг: за ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (охорона паркінгів). (надалі - Послуги) номер закупівлі UA-2018-02-01-002778-с.
Відповідно до п. 1.3. Договору № 987-17 від 24.04.2017 року кількість послуг: послуги надаються силами 14 цілодобових постів. Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна Договору становить 1 622 880,00 грн без ПДВ. Строк (термін) надання послуг: з 01 травня 2017 року по 31 грудня 2017 включно. Відповідно до Додатку № 1 до Договору від 24.04.2017 за № 987-17 визначено об`єктів надання послуг та кількість постів охорони, а саме: АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_11 ; АДРЕСА_12 пости; АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_14 за вищевказаними адресами - 14 постів.
Згідно з п. 1.3. Договору № 1423-17 від 24.07.2017 року кількість послуг: послуги надаються силами 6 цілодобових постів. Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна Договору становить 434 691,30 грн без ПДВ. Строк (термін) надання послуг: з 01 серпня 2017 року по 31 грудня 2017 включно. Відповідно до Додатку № 1 до Договору 24.07.2017 за № 1423-17 в якому зазначені адреса об`єктів надання послуг та кількість постів охорони, а саме: АДРЕСА_15 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_15 ; АДРЕСА_16 поста, Всього кількість постів - 6 постів.
Відповідно до п. 1.3. Договору № 1872-17 від 06.11.2017 року кількість послуг: послуги надаються силами 20 цілодобових постів. Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна Договору становить 4 076 904,00 грн без ПДВ. Строк (термін) надання послуг: з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 включно. Відповідно до Додатку № 1 до Договору №1872-17 від 06.11.2017р. в якому зазначені адреса об`єктів надання послуг. кількість постів охорони, середньомісячна вартість охорони та вартість охорони за рік, а саме: АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_17 ; АДРЕСА_18 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_11 ; АДРЕСА_12 поста; АДРЕСА_19 ; АДРЕСА_20 ; АДРЕСА_15 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_15 за вищевказаними адресами - 18 постів.
Згідно з п. 1.3. Договору № 178-18 від 02.03.2018 року кількість послуг: послуги надаються силами 15 цілодобових постів. Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна Договору становить 2 937 967,20 грн без ПДВ. Строк (термін) надання послуг: з 01 березня 2018 року по 31 грудня 2018 включно. Відповідно до Додатку № 1 до Договору № 178-18 від 02.03.2018р.), в якому зазначено 14 об`єктів охорони, а саме: АДРЕСА_21 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_22 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_17 ; АДРЕСА_18 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_11 ; АДРЕСА_12 поста; АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_20 ; АДРЕСА_15 за вищевказаними адресами - 15 постів.
Згідно з висновками почеркознавчої експертизи №8-4/282 від 19.03.2019 встановлено, що підписи в договорах № 987-17 від 24.04.2017, № 1423-17 від 24.07.2017 року, № 1872-17 від 06.11.2017 року, № 178-18 від 02.03.2018 року з додатками та Актах надання послуг виконано ОСОБА_8 та ОСОБА_9 .
У подальшому, реалізуючи злочинний умисел, направлений на привласнення чужого майна, шляхом зловживання службовим становищем, ОСОБА_9 передав на затвердження директору КП «Житло-сервіс» Акти надання послуг на підставі Договору №987-17 від 24.04.2017 року «Надання послуг охорони» на загальну суму 1 622 880,00 грн.; Договору № 1423-17 від 24.07.2017 року «Надання послуг охорони» на загальну суму 434691,30 грн.; Договору № 1872-17 від 06.11.2017 року «Надання послуг охорони» на загальну суму 611535,60 грн.; Договору № 178-18 від 02.03.2018 року «Надання послуг охорони» на загальну суму 2937967,20 грн., розуміючи, що фактично роботи по вказаному договору не були виконані належним чином, який у подальшому затвердив їх своїм підписом.
Відповідно до умов вищенаведених договорів та додаткових угод до них ТОВ «Гарант Безпеки Юей» надало послуги з охорони паркінгів після чого невстановленими особами вказаного товариства складено акти надання послуг форми КБ-2В на загальну суму: за Договором № 987-17 від 24.04.2017 року - 1 622 880 грн.; за Договором № 1423-17 від 24.07.2017 року - 434691,30 грн.; за Договором № 1872-17 від 06.11.2017 року - 611535,60 грн.; за Договором № 178-18 від 02.03.2018 року - 2937967,20 грн., згідно з яких, послуги нібито були надані у повному обсязі, які у подальшому передані для перевірки та підпису директору КП «Житло-сервіс», які ним у подальшому було затверджено.
Згідно з Актами приймання наданих послуг, сторонами затверджено факт виконання наданих послуг без будь-яких заперечень та зауважень, що стало підставою для перерахування коштів КП з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-Сервіс» на рахунок ТОВ «Гарант Безпеки Юей» у повному обсязі.
Відповідно до п. 1, 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Таким чином, ОСОБА_8 у період часу з травня 2017 по грудень 2018 року, знаходячись у своєму службовому кабінеті, який розташований за адресою: АДРЕСА_23 , неналежно виконуючи свої службові обов`язки директора КП «Житло-сервіс» через несумлінне ставлення до них, Статуту Підприємства та вимог законодавства, що регулює бухгалтерську звітність, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків своїх дій, хоча повинен був і міг їх передбачити, не перевіривши та не проконтролювавши фактичне виконання послуг з охорони паркінгів, передбачених Договорами №987-17 від 24.04.2017 року; № 1423-17 від 24.07.2017 року; № 1872-17 від 06.11.2017 року; № 178-18 від 02.03.2018 року підписав Акти надання послуг без жодних заперечень і зауважень, які містили завідомо неправдиві відомості щодо факту, обсягів і вартості надаваних послуг з охорони паркінгів.
Згідно з висновком спеціаліста, за результатами проведення економічного дослідження 12.08.2021 року № 12/08-1 встановлено, що загальна кількість відпрацьованих люд/год застрахованими особами, які перебували в трудових відносинах із ТОВ «Гарант Бзпеки Юей» (код ЄДРПОУ 39646860) за період травень 2017р. - грудень 2018р. становить 50 993 люд/год, кількість люд/год необхідних для виконання умов договору 240 000 люд/год. У зв`язку із цим, ТОВ «Гарант Безпеки Юей» жодним чином не могла забезпечити належне, повне та якісне виконання умов договорів про надання послуг з охорони паркінгів.
Внаслідок здійснених розрахунків, встановлено, що різниця між вартістю наданих послуг, згідно умов Договорів та вартістю наданих послуг з розрахунку застрахованих осіб, які перебували в трудових відносинах із ТОВ «Гарант Безпеки Юей» (код ЄДРПОУ 39646860) складає: за Договором № 987-17 від 24.04.2017 року - 1 277 336,73 грн.; за Договором № 1423-17 від 24.07.2017 року - 352594,94 грн.; за Договором № 1872-17 від 06.11.2017 року - 478058,88 грн.; за Договором № 178-18 від 02.03.2018 року - 2308288,50 грн.
Проведеною судово-економічною експертизою №1-31/08/2021-се у кримінальному проваджені №12018100000000725 від 31.08.2021 документально підтверджено розмір збитку, завданого КП з експлуатації і ремонту житлового фонду «Житло-Сервіс» внаслідок завищення кількості відпрацьованих годин працівниками ТОВ «Гарант Безпеки Юей».
В результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків ОСОБА_8 , сплачено на рахунки ТОВ «Гарант Безпеки Юей» зайві грошові кошти у розмірі 1 195 220,21 грн., за договором №987-17 від 24.04.2017 року, за фактично не виконані послуги з охорони паркінгів, що заподіяло матеріальної шкоди на загальну суму 1 195 220,21 грн. охоронюваним законом інтересам держави, що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що відповідно до примітки №4 ст. 364 є тяжкими наслідками. За Договором № 1423-17 від 24.07.2017 року ОСОБА_8 , сплачено на рахунки ТОВ «Гарант Безпеки Юей» зайві грошові кошти у розмірі 343791,60 грн. За Договором № 1872-17 від 06.11.2017 року ОСОБА_8 , сплачено на рахунки ТОВ «Гарант Безпеки Юей» зайві грошові кошти у розмірі 478058,88 грн. За Договором № 178-18 від 02.03.2018 року ОСОБА_8 , сплачено на рахунки ТОВ «Гарант Безпеки Юей» зайві грошові кошти у розмірі 2308288,50 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , обвинувачується у вчинені службової недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових повноважень через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчинені кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
В судовому засіданні захисник ОСОБА_7 заявив клопотання, яке підтримав обвинувачений ОСОБА_8 , про звільнення останнього від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, передбачених ст. 49 КК України. При цьому ОСОБА_8 зазначив, що він розуміє, що закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності є підставою, що його не реабілітує.
Прокурор проти задоволення заявленого клопотання не заперечував, вказавши, що останні події були в грудні 2018 року.
Заслухавши думку учасників судового провадження, вивчивши матеріали справи та надані в судовому засіданні документи, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України, виходячи із наступного.
Так, розглядаючи вказане питання, суд виходить із положень глави 24 параграфу 2 КПК України, яка передбачає звільнення особи від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність. За змістом ст. 286 КПК України звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом. Якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Відповідно до ч. 3 ст. 288 КПК України зазначено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність. Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Згідно з п. 3. ч. 1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею нетяжкого злочину за виключенням випадку передбаченого в п. 2 цієї частини і до дня набрання вироком законної сили минуло 5 років.
Максимальним покаранням, передбаченим санкцією ч. 2 ст. 367 КК України, є позбавленням волі на строк до п`яти років, і тому згідно положень ст. 12 КК України вказане кримінальне правопорушення віднесено до категорії нетяжкого злочину.
В ході судового розгляду встановлено, що згідно пред`явленого обвинувачення кримінальне правопорушення, інкриміноване ОСОБА_8 , було закінчено в грудні 2018 року, визначений у ст. 49 КК України строк давності притягнення його до кримінальної відповідальності сплив, відомостей про вчинення обвинуваченим нових кримінальних правопорушень протягом перебігу строків давності до суду не подано, а тому він підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження з цих підстав підлягає закриттю.
Крім того суд приймає до уваги, що право на звільнення від кримінальної відповідальності є безумовним при дотриманні встановлених обставин, до яких ні КК України, ні КПК України не віднесено визнання вини.
При цьому обвинувачений, якому судом детально роз`яснено підставу звільнення від відповідальності, а також його право на розгляд справи незалежним та безстороннім судом для доведення своєї невинуватості, наполягав на задоволенні клопотання про закриття кримінального провадження за нереабілітуючою обставиною - на підставі закінчення строків притягнення до кримінальної відповідальності.
Враховуючи обмеження повноваженнями держави строків щодо кримінального переслідування особи, що вчинила кримінальне правопорушення, за відсутності обставин, що є перешкодою для застосування положень ст. 49 КК України, наявністю обставин, що підтверджують благополучне закінчення строків давності за раніше вчинене кримінальне правопорушення, приймаючи до уваги прохання обвинуваченого звільнити його від кримінальної відповідальності за нереабілітуючою обставиною, суд вважає, що клопотання обвинуваченого про звільнення його від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, підлягає задоволенню.
При цьому відповідно до положень ч. 1 ст. 126 КПК України суд вирішує питання щодо процесуальних витрат у вироку суду або ухвалою.
Згідно положень до ч. 1 ст. 122 КПК України витрати, пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та експертів, несе сторона кримінального провадження, яка заявила клопотання про виклик свідків, залучила спеціаліста, перекладача чи експерта, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 124 КПК України у разі ухвалення обвинувального вироку суд стягує з обвинуваченого на користь потерпілого всі здійснені ним документально підтверджені процесуальні витрати, а на користь держави - документально підтверджені витрати на залучення експерта.
Приймаючи до уваги те, що для кримінально-процесуального права як галузі публічного права є характерним спеціально-дозвільний тип правового регулювання, в основі якого лежить формула: «дозволено лише те, що прямо передбачено законом», стягнення з обвинуваченого процесуальних витрат, понесених органом досудового розслідування та пов`язаних зі здійсненням кримінального провадження, в тому числі й витрати на проведення експертизи, можливе виключно в разі ухвалення обвинувального вироку.
Також, суд враховує те, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
За наведених обставин звільнення особи від кримінальної відповідальності на будь-якій підставі і відповідно закриття кримінального провадження не може свідчити про доведеність винуватості особи, оскільки суперечитиме засадам презумпції невинуватості та доведеності вини, закріплених у ст. 62 Конституції України та ст. 17 КПК України.
Як вбачається з матеріалів провадження ініціатором проведення судової експертизи у цьому кримінальному провадженні був орган досудового розслідування.
З огляду на те, що суд звільняє обвинуваченого ОСОБА_8 від кримінальної відповідальності і обвинувальний вирок судом не ухвалюється, при цьому сторона захисту не залучала жодних експертів, - судові витрати за проведення експертизи з обвинуваченого не стягуються, а відносяться на рахунок держави.
Питання речових доказів підлягає вирішенню на підставі ст. 100 КПК України.
Керуючись п. 1 ч. 2 ст. 284, ст. ст. 285, 286, 288, 369-371 КПК України, ст. ст. 44, 49 КК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання захисника ОСОБА_7 в інтересах обвинуваченого ОСОБА_8 про звільнення останнього від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12021100020004014 за обвинуваченням ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - закрити.
Процесуальні витрати за проведення експертиз віднести на рахунок держави.
Речові докази по справі - зберігати при матеріалах справи.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва протягом семи днів з дня її оголошення.
Головуючий
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122215405 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Дарницький районний суд міста Києва
Просалова О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні