Рішення
від 09.10.2024 по справі 140/7239/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2024 року ЛуцькСправа № 140/7239/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «С.О.ГРУП» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «С.О.ГРУП» (далі - позивач, ТОВ «С.О.ГРУП») звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - відповідач1, ГУ ДПС у Волинській області), Державної податкової служби України (далі - відповідач2, ДПС України) про визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) ГУ ДПС у Волинській області про відмову в реєстрації податкових накладних від 31.05.2024 №11151184/42366808, від 31.05.2024 №11151185/42366808, від 31.05.2024 №11151186/42366808, від 31.05.2024 №11151187/42366808, від 31.05.2024 №11151188/42366808, від 31.05.2024 №11151189/42366808, від 31.05.2024 №11151190/42366808;

зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «С.О. ГРУП» зареєстроване як юридична особа з 2018 року та займається оптовою торгівлею щебеневої продукції. Відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) позивачем було складено податкові накладні №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024 №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024 та направлено їх у встановлені законодавством строки для реєстрації в ЄРПН.

Однак, згідно отриманих квитанцій №1 реєстрацію вказаних податкових накладних було зупинено у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 2517, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

На виконання пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165), ТОВ «С.О. ГРУП» було направлено на адресу ДПС через систему обміну електронними документами M.E.Doc повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, до якого було долучено документи, які підтверджують походження товару, обсяги його придбання та реалізації, реальність та матеріальну можливість здійснення операцій по зупинених податкових накладних.

21.05.2024 товариством було отримано повідомлення ГУ ДПС у Волинській області про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 21.05.2024 №11082137/42366808, №11082144/42366808, №11082147/42366808, №11082142/42366808, №11082097/42366808, №11082145/42366808, №11082073/42366808, у яких контролюючий орган зазначив про необхідність надати пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ, а також товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця.

У відповідь на вищевказані повідомлення товариством, разом із додатковими поясненнями, було надано контролюючому органу підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ, зокрема акти виконаних робіт з надання послуг перевезення. Також надано товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця, ТОВ «Електромонтаж Сістем».

Проте, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Волинській області не було взято до уваги подані підтверджуючі документи та прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 31.05.2024 №11151184/42366808, №11151185/42366808, №11151186/42366808, №11151187/42366808, №11151188/42366808, №11151189/42366808, №11151190/42366808, якими було відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН.

У строки, встановлені Порядком №1165, позивачем направлено на адресу ДПС України скарги на вищезазначені рішення комісії, за результатами розгляду яких рішеннями ДПС України від 24.06.2024 №39222/42366808/2, №39218/42366808/2, №39219/42366808/2, №39221/42366808/2, №39225/42366808/2, №39224/42366808/2, №39223/42366808/2 у задоволенні скарг відмовлено.

Позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН протиправними та в обґрунтування заявлених позовних вимог зазначає наступне.

По спірних господарських операціях постачальниками товару виступають: ТОВ «Клесівський кар`єр нерудних копалин «Технобуд», із яким укладено договір поставки №644-К/18 від 28.11.2018, та ПАТ «Томашгородський щебеневий завод», із яким укладено договір поставки №15/23 від 19.05.2023.

В подальшому даний товар реалізовано ТОВ «Електромонтаж Сістем», з яким укладено договір поставки №0104-24/1 від 01.04.2024.

Звертає увагу, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття позитивного рішення, а можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів.

Разом з тим, підприємством було надано контролюючому органу всі первинні документи, які підтверджують придбання та походження товару, а також надано документи, які підтверджують його подальшу реалізацію, наданий обсяг документів в повній мірі достатній для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкових накладних.

Також, до позовної заяви додаються документи, які підтверджують факт наявності у ТОВ «С.О.ГРУП» матеріально-технічних ресурсів для здійснення господарської діяльності, а саме: договір купівлі нежитлового приміщення із земельною ділянкою №3832 від 14.11.2023, договори оренди вагонів, договори з надання послуг вивантаження, техпаспорти власного вантажного автомобіля та навантажувача, та інші документи.

З огляду на вказане позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі, вирішено судовий розгляд справи проводити без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.166).

Представник відповідачів у відзиві на позовну заяву позовних вимог не визнала та зазначила, що ТОВ «С.О.ГРУП» складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні: №251 від 02.04.2024 на загальну суму операції 108924,76 грн, в тому числі ПДВ 18154,13 грн; №253 від 03.04.2024 на загальну суму операції 80795,24 грн, в тому числі ПДВ 13465,87 грн; №254 від 04.04.2024 на загальну суму операції 115920,00 грн, в тому числі ПДВ 19320,00 грн; №255 від 05.04.2024 на загальну суму операції 152640,00 грн, в тому числі ПДВ 25440,00 грн; №256 від 09.04.2024 на загальну суму операції 109440,00 грн, в тому числі ПДВ 18240,00 грн; №258 від 10.04.2024 на загальну суму операції 70560,00 грн, в тому числі ПДВ 11760,00 грн; №259 від 11.04.2024 на загальну суму операції 140400,00 грн, в тому числі ПДВ 23400,00 грн.

Відповідно до квитанцій від 03.05.2024 №9116087953, №9116082589, №9116087533, №9116078291, №9116083702, №9116076366, №9116087728 реєстрація вищезазначених податкових накладних зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, Порядку № 1165 у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 2517 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Для підтвердження реєстрації податкових накладних позивач подав до контролюючого органу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 16.05.2024 та копії документів в кількості 30 додатків, за результатами розгляду яких комісією прийнято рішення щодо недостатності документів та направлено платнику повідомлення від 21.05.2024 №11082073/42366808, №11082097/42366808, №11082137/42366808, №11082142/42366808, №11082144/42366808, №11082145/42366808, №11082147/42366808 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів.

Запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.

Додаткова інформація: надати пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ. Надати товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця.

Для підтвердження реєстрації податкових накладних позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого долучив: рахунки на оплату, акти наданих послуг, заявки на перевезення, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісією прийнято рішення від 31.05.2024 №11151187/42366808 №11151189/42366808, №11151188/42366808, №11151190/42366808, №11151185/42366808, №11151184/42366808, про відмову в реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.

Представник відповідачів вказує, що зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування чітко встановлено пунктом 11 Порядку №1165, яким не встановлено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість обов`язком платника податку є надання повного пакету первинних документів, вичерпний перелік яких встановлений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520.

Звертає увагу, що перелік документів було чітко конкретизовано у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та копій документів, однак позивач надав документи не у повному обсязі.

З врахуванням наведеного представник відповідачів вважає, що ГУ ДПС у Волинській області діяло виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а підстави для задоволення позовних вимог ТОВ «С.О.ГРУП» відсутні. Просить в задоволенні позову відмовити (а.с.171-175).

Інших заяв по суті справи не надходило.

Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на таке.

Суд встановив, що 01.04.2024 між ТОВ «С.О.ГРУП» (продавець) та ТОВ «Електромонтаж Сістем» (покупець) було укладено договір поставки №0104-24/1 (а.с.104-105), за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю щебеневу продукцію, згідно видаткових товарних накладних, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його загальну вартість на умовах даного договору.

За наслідками здійснення господарських операцій з поставку товару на підставі вищевказаного договору ТОВ «С.О.ГРУП» складено та подано на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні на товар «щебінь гранітний сумі ФР від 5 до 20 мм», а саме: №251 від 02.04.2024 на загальну суму операції 108924,76 грн, в тому числі ПДВ 18154,13 грн (а.с.13); №253 від 03.04.2024 на загальну суму операції 80795,24 грн, в тому числі ПДВ 13465,87 грн (а.с.27); №254 від 04.04.2024 на загальну суму операції 115920,00 грн, в тому числі ПДВ 19320,00 грн (а.с.40); №255 від 05.04.2024 на загальну суму операції 152640,00 грн, в тому числі ПДВ 25440,00 грн (а.с.53); №256 від 09.04.2024 на загальну суму операції 109440,00 грн, в тому числі ПДВ 18240,00 грн (а.с.65); №258 від 10.04.2024 на загальну суму операції 70560,00 грн, в тому числі ПДВ 11760,00 грн (а.с.78); №259 від 11.04.2024 на загальну суму операції 140400,00 грн, в тому числі ПДВ 23400,00 грн (а.с.91).

Як вбачається із квитанції від 03.05.2024 (а.с.14, 28, 41, 54, 66, 79, 81) реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПK України, Порядку №1165 у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 2517, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій; запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Для підтвердження реєстрації спірних податкових накладних позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 16.05.2024 №1 (а.с.15) та наступні документи: договір поставки №0104-24/1 від 01.04.2024, видаткові накладні, платіжні інструкції, договір поставки №644-К/18 від 28.11.2018, договір поставки №15/23 від 19.05.2023, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за квітень 2024 року; договір купівлі-продажу №150419 від 15.04.2019, договір №04-06/21/1 надання послуг від 08.06.2021, договір перевезення вантажів №27/10 від 25.10.2023, договір купівлі продажу №ДМЗК-159/р від 11.09.2018, договір перевезення автомобільним транспортом від 01.04.2024 № 01/4-2019, акт наданих послуг від 30.04.2024, договір №125ТЕО/21 від 11.05.2021, договір про надання послуг з організації перевезення вантажів №164 від 24.10.2021, договір купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2023, договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020, договір оренди залізничного рухомого складу №КЛ-439/10-20 від 26.10.2020, техпаспорти (а.с.104-106, 111-126, 129-133, 135-161), що не заперечується відповідачем.

За результатами розгляду вказаних документів ГУ ДПС у Волинській області було надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 21.05.2024 №11082073/42366808 (а.с.93-95), від 21.05.2024 №11082097/42366808 (а.с.80-82); №11082137/42366808 (а.с.16-18), від 21.05.2024 №11082142/42366808 (а.с.29-31), від 21.05.2024 №11082144/42366808 (а.с.55-57), від 21.05.2024 №11082145/42366808 (а.с.42-44), від 21.05.2024 №11082147/42366808 (а.с.67-69), якими запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН. В графі додаткова інформація зазначено: надати пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ. Надати товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця.

Позивач подав до контролюючого органу повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів від 28.05.2024 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7 (а.с.19, 32, 45, 58, 70, 83, 96) до яких, зокрема, додатково долучено: товарно-транспортні накладні від 11.04.2024 №Р268/8, №Р268/7, №Р268/6, №Р268/5, №Р268/4, №Р268/3, №Р268/2, №Р268/1, №Р268 (а.с.106зворот-110), заявки на перевезення від 04.04.2024 №74, від 05.04.2024 №5, від 09.04.2024 №76 (а.с.127зворот-128зворот).

Однак, комісією ГУ ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржувані рішення від 31.05.2024 №11151184/42366808 (а.с.98), від 31.05.2024 №11151185/42366808 (а.с.85), від 31.05.2024 №11151186/42366808 (а.с.21), від 31.05.2024 №11151187/42366808 (а.с.34), від 31.05.2024 №11151188/42366808 (а.с.60), від 31.05.2024 №11151189/42366808 (а.с.47), від 31.05.2024 №11151190/42366808 (а.с.72), якими відмовлено в реєстрації спірних податкових накладних з підстав ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платником податків.

Вказані рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області були оскаржені в адміністративному порядку шляхом подання до ДПС України скарг від 14.06.2024 №14/06-24-3, №14/06-24-4, №14/06-24-5, №14/06-24-7, №14/06-24-2, №14/06-24-1 (а.с.22-25, 35-38, 48-51, 60А-63, 73-76, 86-89, 99-102).

Рішеннями ДПС України від 24.06.2024 №39221/42366808, №39222/42366808, №39223/42366808, №39224/42366808, №39225/42366808, №39219/42366808 скарги товариства залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - без змін (а.с.26, 39, 52, 64, 77, 90).

Надаючи правову оцінку спірним рішенням, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в ЄРПН податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Нормами пункту 7 Порядку №1165, визначено, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 8 Порядку №1165 передбачено, що платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як установлено судом, реєстрація спірних податкових накладних була зупинена у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 2517, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520).

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 3 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Пунктом 9 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 №261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що до контролюючого органу від позивача надійшло повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 16.05.2024 №1.

Вказані обставини не є спірними та підтверджуються представником відповідачів у поданому відзиві на позовну заяву.

Враховуючи норми пункту 9 Порядку №520 ГУ ДПС у Волинській області було надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 21.05.2024, якими запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН. В графі додаткова інформація зазначено: надати пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ. Надати товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця.

Як встановлено судом, після отримання такого повідомлення позивач подав до контролюючого органу повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів від 28.05.2024, до яких додатково долучено, зокрема товарно-транспортні накладні від 11.04.2024 та заявки до договору перевезення.

Однак, комісією ГУ ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржувані рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024 в ЄРПН.

Підставою для прийняття вказаних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН стало ненадання/часткове надання позивачем додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платником податків.

Суд звертає увагу на те, що при розгляді таких спорів необхідно встановити настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в ЄРПН.

Так, відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 198.2. статті 198 ПК України, передбачено, що датою віднесення сум податку10 до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг.

Таким чином, оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 01.04.2024 між ТОВ «С.О.ГРУП» (продавець) та ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ СІСТЕМ» (покупець) було укладено договір поставки №0104-24/1 (а.с.104-105), за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю щебеневу продукцію, згідно з видатковими товарними накладними, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його загальну вартість на умовах даного договору.

Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору загальна кількість товару, яка підлягає передачі у власність покупця визначається відповідно до видаткових накладних.

Нормами пункту 3.2 договору визначено, що при поставці (передачі товару продавець зобов`язується надати всі необхідні оригінальні відвантажувальні і супровідні документи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач вказує, що надав податковому органу копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій із контрагентом ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ СІСТЕМ», а саме: договір поставки №0104-24/1 від 01.04.2024, видаткові накладні, товаро-транспортні накладні, а також документи, які підтверджують прихід товару та товаросупровідні документи до них.

При цьому, у відзиві на позовну заяву представником відповідачів не висловлювалось жодних доводів щодо недостатності первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ СІСТЕМ», за наслідками здійснення операцій, за якима виписувалися спірні податкові накладні, наявності суттєвих недоліків у їх оформленні чи підписання таких документів неуповноваженими особами.

Суд звертає увагу, що форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (додаток 1 до Порядку №520) визначає обов`язок комісії регіонального рівня у графі «додаткова інформація» зазначити конкретні документи, які ненадані платником або складені з порушенням законодавства, однак в оскаржуваних рішеннях вказана графа взагалі не заповнена.

Надсилаючи позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 21.05.2024 відповідач1 в графі додаткова інформація зазначив про необхідність надати пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ, а також товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця.

Разом з тим, як вбачається із листів ТОВ «С.О.ГРУП» (а.с.20, 33, 46, 59, 71, 84, 97) у відповідь на зауваження, зазначені в повідомленні позивачем надано пояснення та підтверджуючі документи щодо відображення у податковій звітності операцій з неплатниками ПДВ, а також товаросупровідні документи по операції з реалізації товару в адресу покупця - ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ СІСТЕМ».

Так, як встановлено судом після отримання вказаного повідомлення позивач додатково подав до контролюючого органу копії товарно-транспортних накладних від 11.04.2024 №Р268/8, №Р268/7, №Р268/6, №Р268/5, №Р268/4, №Р268/3, №Р268/2, №Р268/1, №Р268 (а.с.106зворот-110).

Також в матеріалах справи копія договору перевезення автомобільним транспортом від 01.04.2024 № 01/4-2019 (а.с.133), укладеного між ТОВ «С.О.ГРУП» (замовником) та ФОР ОСОБА_1 (виконавець), який виступав автомобільним перевізником згідно із вищезазначеними товарно-транспортними накладними, а також рахунок фактура №СФ-000001 від 02.05.2024 (а.с.34) та акт про надання транспортних послуг від 30.04.2024 (а.с.135), складені на підставі вказаного договору.

Між тим, оспорювані рішення та відзив відповідача не містять належних обґрунтувань того, в чому полягає недостатність додатково поданих документів, які документи платником податку не подано для прийняття позитивного рішення.

Окрім того, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної за умови, що інші документи підтверджують проведення господарської операції.

У постанові від 21.02.2023 у справі №2240/3271/18 Верховний Суд зауважив на тому, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну (у разі скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної) мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації.

Такий же підхід продемонстровано Верховним Судом і у постанові від 27.04.2023 у справі №460/8040/20, у якій суд висловився про те, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

На думку суду, подані позивачем документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та були достатніми для реєстрації податкових накладних №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024 в ЄРПН і в суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію.

Крім того, суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 19.07.2023 у справі №420/7850/22, від 29.06.2023 у справі №500/2655/22, від 20.06.2023 у справі справа № 200/6012/20-а, від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, від 16.09.2022 у справі №380/7736/21.

Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів на підтвердження здійснення господарських операцій, наданих як відповідачеві1, так і суду, а також враховуючи, що їх достатність для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН не спростована відповідачем, суд дійшов висновку, що комісія ГУ ДПС у Волинській області не мала правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач не довів правомірності рішень комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 31.05.2024 №11151184/42366808, від 31.05.2024 №11151185/42366808, від 31.05.2024 №11151186/42366808, від 31.05.2024 №11151187/42366808, від 31.05.2024 №11151188/42366808, від 31.05.2024 №11151189/42366808, від 31.05.2024 №11151190/42366808, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024 та №259 від 11.04.2024, а тому позовні вимоги в цій частині є підставними та підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024 в ЄРПН, то суд враховує таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Так, згідно із нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування..

Внесення відомостей до ЄРПН на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем1, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданих податкових накладних. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

При цьому, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024 в ЄРПН, судом не встановлено.

Європейський суд з прав людини у пунктом 50 рішення від 13.01.2011 у справі Чуйкіна проти України (заява №28924/04) констатував: що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд, в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп.28 36, Series A №18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, пунктом 45, від 10.07.2003, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, пунктом 25, ECHR 2002-II).

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН подані ТОВ «С.О.ГРУП» податкові накладні №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - ГУ ДПС у Волинській області (яким винесено протиправні рішення) необхідно стягнути судовий збір у розмірі 21196,00 грн, сплата якого підтверджується платіжною інструкцією від 12.07.2024 №1385 (а.с.12).

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.05.2024 №11151184/42366808, від 31.05.2024 №11151185/42366808, від 31.05.2024 №11151186/42366808, від 31.05.2024 №11151187/42366808, від 31.05.2024 №11151188/42366808, від 31.05.2024 №11151189/42366808, від 31.05.2024 №11151190/42366808.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «С.О.ГРУП» податкові накладні №251 від 02.04.2024, №253 від 03.04.2024, №254 від 04.04.2024, №255 від 05.04.2024, №256 від 09.04.2024, №258 від 10.04.2024, №259 від 11.04.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «С.О.ГРУП» судові витрати в розмірі 21196,00 грн (двадцять одна тисяча сто дев`яносто шість гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «С.О.ГРУП» (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, 67А, офіс 7, код ЄДРПОУ 42366808);

Відповідач1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679);

Відповідач2: Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122220491
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/7239/24

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 15.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні