ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2024 року Справа № 280/7501/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Батрак І.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Запоріжпідшипник»
до Головного управління ДПС у Запорізькій області
до Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Запоріжпідшипник» (далі ТОВ «ТД «Запоріжпідшипник», позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі ГУ ДПС у Запорізькій області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач 2), в якому просить:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії відповідача 1 про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №11044387/34975392 від 14.05.2024, яким позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №56 від 23.10.2023; №11044382/34975392 від 14.05.2024, яким позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №77 від 24.11.2023; №11044389/34975392 від 14.05.2024, яким позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №59 від 31.08.2023; №11044391/34975392 від 14.05.2024, яким позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №55 від 14.11.2023; №11044394/34975392 від 14.05.2024, яким позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №73 від 21.11.2023;
зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкових накладних №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також позивач просить суд стягнути з відповідача на його користь судові витрати, а саме: судовий збір у розмірі 12112,00 грн та витрати на правову допомогу у розмірі 10000,00грн.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивач надав достатню кількість документів первинного та бухгалтерського обліку, що стосуються і у повному обсязі підтверджують господарські операцію, а також пояснення щодо фактичних обставин, натомість в оскаржуваних рішеннях №11044387/34975392 від 14.05.2024, №11044382/34975392 від 14.05.2024, №11044389/34975392 від 14.05.2024, №11044391/34975392 від 14.05.2024, №11044394/34975392 від 14.05.2024 комісією ГУ ДПС у Запорізькій області необґрунтовано (враховуючи надані пояснення та копії первинних документів) відмовлено у реєстрації податкових накладних №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, а підставою зазначених рішень вказано неподанням/частковий наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Таке обґрунтування Рішень про відмову в реєстрації податкових накладних позивач вважає є незаконним адже контролюючим органом не висувались вимоги щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки в переліку, згідно форми документи, які необхідно надати не були підкреслені. Враховуючи відсутність у комісії ДПС України правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття відповідного рішення, на думку позивача, належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023 датою їх фактичного надходження.
Ухвалою судді від 19.08.2024 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи. Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
Відповідач 1 позов не визнав, 03.09.2024 через систему «Електронний суд» надіслав відзив (вх. №40830), в якому з позицією позивача останній не погоджуються і вважає, що в задоволенні позовних вимог потрібно відмовити. Свої доводи мотивує тим, що зміст господарської операції, у зв`язку з виконанням якої відбувається реєстрація ПН, податковому органу невідомий, тобто сам платник податку має визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Вказує, що відповідач 1 чітко визначив підставу зупинення реєстрації податкової накладної, а не вжив загальне посилання на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, була викладена у відповідності до вимог п. 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», який затверджено Наказом міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019. Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної зазначає, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. Позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку, обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи для реєстрації ПН. При цьому контролюючий орган не може повідомити платнику вичерпний перелік документів, оскільки саме платник є обізнаним зі змістом господарської операції, що відбулась за його участю, та особливостями її документального оформлення. Враховуючи наведене відповідачі просять відмовити у задоволенні позову.
Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).
Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Згідно з офіційними відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «ТД «Запоріжпідшипник» є суб`єктом господарювання, офіційно зареєстрованим 12.03.2007. Видами діяльності позивача є: 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням (основний); 22.19 Виробництво інших гумових виробів; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення.
Позивач у 2023 році мав господарські відносини з Акціонерним товариством «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 14307699) (далі АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ»).
Оплата за товар від контрагента на суму 38383,68 грн на підставі рахунку на оплату по замовленню №487 від 02.10.2023, отримана позивачем у повному обсязі відповідно до платіжної інструкції №68940551 від 23.10.2023.
Реалізація товару підтверджується видатковою накладною №б00000433 від 24.10.2023 на загальну суму 463,68 грн, в т.ч. ПДВ 77,28 грн, видатковою накладною №б00000489 від 21.11.2023 на загальну суму 37920,00 грн, в т.ч. ПДВ 6320,00 грн, які є підтвердженням реалізації товару та укладання договору у спрощений спосіб.
Переміщення реалізованого товару від позивача до АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ», здійснювалось перевізником ТОВ «НОВА ПОШТА» за рахунок позивача, що підтверджується експрес-накладними №59001042736928 від 24.10.2023, №59001056956980 від 21.11.2023.
Господарські операції між позивачем та АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» відображено у бухгалтерському обліку позивача, про що свідчить картка рахунку 361 за 02.10.2023-11.04.2024.
Товар, який позивачем реалізовано АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» був придбаний у:
- ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» (код ЄДРПОУ 39816358) на підставі Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, предметом якого є поставка підшипників, ГТВ та інших товарів господарського призначення, у кількості, номенклатурі, асортименті та по цінам узгодженим сторонами. Придбання товару підтверджується видатковими накладними №б00000196 від 20.07.2022 на загальну суму 2110550,00 грн та №б00000030 від 23.01.2023 на загальну суму 1932450,00 грн. Переміщення придбаного товару від ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» здійснювалось власними силами позивачем, а саме власноруч його працівниками, оскільки вага товару є незначною та склад (місце зберігання) ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» та склад позивача знаходяться за однією адресою: м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, 44, що не потребувало залучення додаткового трудового ресурсу, використання технічних (механічних) засобів та/або обладнання, спеціальної техніки, транспортних засобів, а відповідно виключає необхідність оформлення документів на транспортування, а також документів щодо навантаження та розвантаження товару. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №б00000196 від 20.07.2022, та рахунку на оплату №б00000030 від 21.01.2023, відповідно до п.2.3 Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, згідно з яким оплата здійснюється протягом 90-ти календарних днів від дня отримання реалізації, здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідно до банківської виписки за період з 20.07.2022 по 29.11.2023 на загальну суму 4074500,00 грн, що також відображено у бухгалтерському обліку позивача та підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 18.07.2022-29.11.2023;
- ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПРОМ-ЮА ГРУП» (код ЄДРПОУ 40618763), що підтверджується видатковою накладною №1904 від 16.11.2023 на загальну суму 19560,00 грн, яка є підтвердженням придбання товару та укладання договору у спрощений спосіб. Переміщення придбаного товару від ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПРОМ-ЮА ГРУП» здійснювалось перевізником ТОВ «НОВА ПОШТА» за рахунок позивача, що підтверджується експрес-накладною №20450812281034 від 16.11.2023. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №2419 від 24.10.2023, здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжної інструкції №454107921.1 від 24.10.2023 на суму 19560,00 грн.
У зв`язку з отриманням передоплати за товар відповідності до п. 187.1 ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №56 від 23.10.2023 на суму 38383,68 грн.
Однак, до податкової накладної було отримано квитанцію від 23.10.2023, згідно якої повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 8482 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу ДПС пояснення №3 від 01.05.2024 щодо сутності господарської операції та надані відповідні копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
За результатом розгляду, наданих позивачем пояснення та копій документів, 08.05.2024 Комісією було направлено Повідомлення №11020956/34975392, у якому запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; паспорти якості; сертифікати відповідності; без зазначення додаткової інформації.
Позивач 10.05.2024 надав на розгляд Комісії Повідомлення №1 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, із додатками.
Однак, Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області № 11044387/34975392 від 14.05.2024 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №56 від 23.10.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Крім того, позивачем отримана від АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» оплата за товар на підставі рахунку на оплату по замовленню №598 від 09.11.2023 на суму 97056,00 грн, отримана у повному обсязі відповідно до платіжної інструкції №68942094 від 24.11.2023.
Реалізація товару підтверджується видатковою накладною №б00000551 від 15.12.2023 на загальну суму 97056,00 грн, в т.ч. ПДВ 16176,00 грн, яка є підтвердженням реалізації товару та укладання договору у спрощений спосіб.
Переміщення реалізованого товару від позивача до АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» здійснювалось перевізником ТОВ «НОВА ПОШТА» за рахунок позивача, що підтверджується експрес-накладною №59001071086927 від 15.12.2023.
Господарські операції між позивачем та АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» відображено у бухгалтерському обліку позивача, про що свідчить картка рахунку 361 за 09.11.2023-11.04.2024.
Товар, який позивачем реалізовано АТ «КОМПАНІЯ АВІАЦІЙНОГО ТА РАКЕТНО-ТЕХНІЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» був придбаний позивачем у ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» (код ЄДРПОУ 39816358) на підставі Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, предметом якого є поставка підшипників, ГТВ та інших товарів господарського призначення, у кількості, номенклатурі, асортименті та по цінам узгодженим сторонами. Придбання товару підтверджується видатковою накладною №б00000196 від 20.07.2022 на загальну суму 2110550,00 грн. Переміщення придбаного товару від ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» здійснювалось власними силами позивача, а саме власноруч його працівниками, оскільки вага товару є незначною та склад (місце зберігання) ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» та склад позивача знаходяться за однією адресою: м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, 44, що не потребувало залучення додаткового трудового ресурсу, використання технічних (механічних) засобів та/або обладнання, спеціальної техніки, транспортних засобів, та відповідно виключає необхідність оформлення документів на транспортування, а також документів щодо навантаження та розвантаження товару. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №б00000196 від 20.07.2022, відповідно до п.2.3 Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, згідно з яким оплата здійснюється протягом 90-ти календарних днів від дня отримання реалізації, здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідно до банківської виписки за період з 20.07.2022 по 29.11.2023 на загальну суму 4074500,00 грн, що також відображено у бухгалтерському обліку позивача та підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 18.07.2022-29.11.2023.
У зв`язку з отриманою передоплатою та у відповідності до п. 187.1 ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №77 від 24.11.2023 на загальну суму 97056,00 грн.
Однак, до податкової накладної було отримано квитанцію від 15.12.2023, згідно якої повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 8482 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу ДПС пояснення №2 від 02.05.2024 щодо сутності господарської операції та надані відповідні копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
За результатом розгляду, наданих позивачем пояснення та копій документів, 08.05.2024 Комісією було направлено Повідомлення №11020951/34975392 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; паспорти якості; сертифікати відповідності; без зазначення додаткової інформації.
Позивач 10.05.2024 надав на розгляд Комісії Повідомлення №2 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, із додатками.
Однак, Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області № 11044382/34975392 від 14.05.2024 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №77 від 24.11.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Також позивач у 2023 році мав господарські відносини з Товариством з обмеженою відповідальністю «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 41161689) (далі ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД») на підставі договору поставки №М67 від 20.03.2023, за яким позивач (Постачальник) зобов`язується у встановлений термін поставляти та передавати у власність ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД» (Покупець) підшипники та інший товар в асортименті відповідно до Специфікацій, надалі товар. Відповідно до п.2.1 Договору поставка товару здійснюється на умовах DDP склад Покупця (м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3) відповідно до Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів Інкотермс у редакції 2010 р., якщо інше не зазначено у Специфікації. Відповідно до п.3.4 Договору поставки №М67 від 20.03.2023 Покупець здійснює оплату вартості партії товару шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника у строк, зазначений у Специфікації.
Так, на виконання умов договору між сторонами 20 березня 2023 року підписано специфікації №4, 5.
Реалізація товару, зазначеного у Специфікації №4 від 16.08.2023 до Договору поставки №М67 від 20.03.2023, підтверджується видатковою накладною №б00000331 від 31.08.2023 на загальну суму 156336,00 грн, в т.ч. ПДВ 26 056,00 грн.
Переміщення реалізованого товару від позивача до ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД» здійснювалось безпосередньо позивачем, що підтверджується відповідно до товарно-транспортної накладної №Рб00000331 від 31.08.2023. Оплата за товар, на підставі рахунку на оплату по замовленню №356 від 17.08.2023 на суму 156336,00 грн отримана у повному обсязі відповідно до платіжної інструкції №081537 від 07.09.2023 на суму 156336,00 грн. Господарські операції між позивачем та ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД» відображено у бухгалтерському обліку позивача, про що свідчить картка рахунку 361 за 17.08.2023-27.03.2024 та акт звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 від 17.01.2024.
Товар, який позивачем реалізовано ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», був придбаний у ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» (код ЄДРПОУ 39816358) на підставі Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, предметом якого є поставка підшипників, ГТВ та інших товарів господарського призначення, у кількості, номенклатурі, асортименті та по цінам узгодженим сторонами. Придбання товару підтверджується видатковою накладною №б00000196 від 20.07.2022 на загальну суму 2110550,00 грн. Переміщення придбаного товару від ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» здійснювалось власними силами позивача, а саме власноруч його працівниками, оскільки вага товару є незначною та склад (місце зберігання) позивача та склад позивача знаходяться за однією адресою: м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, 44, що не потребувало залучення додаткового трудового ресурсу, використання технічних (механічних) засобів та/або обладнання, спеціальної техніки, транспортних засобів, та відповідно виключає необхідність оформлення документів на транспортування, а також документів щодо навантаження та розвантаження товару. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №б00000196 від 20.07.2022, відповідно до п.2.3 Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, згідно з яким оплата здійснюється протягом 90-ти календарних днів від дня отримання реалізації, здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідно до банківської виписки за період з 20.07.2022 по 29.11.2023 на загальну суму 4074500,00 грн, що також відображено у бухгалтерському обліку позивача та підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 18.07.2022-29.11.2023.
У зв`язку із поставкою товару контрагенту та у відповідності до п. 187.1 ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №59 від 31.08.2023 на загальну суму 156336,00 грн.
Однак, до податкової накладної було отримано квитанцію від 15.09.2023, згідно якої повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 8482 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу ДПС пояснення №1 від 01.05.2024 щодо сутності господарської операції та надані відповідні копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
За результатом розгляду, наданих позивачем пояснення та копій документів, 08.05.2024 Комісією було направлено Повідомлення №11020961/34975392 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, в якому зазначено, що у зв`язку із необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі ПН/РК) в ЄРПН, пропонується надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування: «Надати калькуляцію, розрахунок орендної плати та комунальних витрат, розрахунок рентабельності наданих послуг оренди, оборотно-сальдову відомість по рахунку 23. Надати пояснення щодо постійного збільшення рядку 21 Декларації з ПДВ на протязі періоду діяльності підприємства при наданні послуг оренди та несплати ПДВ протягом 4 років. Надати пояснення та документальне підтвердження, інвентаризаційні описи ті інші бух. документи, що підтверджують залишки товарів та беруть участь у формування рядка 21 Декларації з ПДВ».
Позивач 09.05.2024 надав на розгляд Комісії Повідомлення №1 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, із додатками.
Однак, Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області № 11044389/34975392 від 14.05.2024 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №59 від 31.08.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Крім того, реалізація товару, зазначеного у Специфікації №5 від 15.11.2023 до Договору поставки №М67 від 20.03.2023, підтверджується видатковою накладною №б00000475 від 14.11.2023 на загальну суму 54000,00 грн, в т.ч. ПДВ 9000,00 грн.
Переміщення реалізованого товару від позивача до ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД» здійснювалось безпосередньо позивачем, що підтверджується відповідно до товарно-транспортної накладної №Рб00000475 від 14.11.2023. Оплата за товар, на підставі рахунку на оплату по замовленню №609 від 14.11.2023 на суму 54000,00 грн, отримана частково відповідно до платіжної інструкції №111453 від 29.11.2023 на суму 45000,00 грн, у зв`язку із чим у бухгалтерському обліку позивача обліковується дебіторська заборгованість ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», про що свідчить картка рахунку 361 за 14.11.2023-27.03.2024 та акт звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 від 17.01.2024.
Товар, який позивачем реалізовано ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», був придбаний у ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» (код ЄДРПОУ 39816358) на підставі Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, предметом якого є поставка підшипників, ГТВ та інших товарів господарського призначення, у кількості, номенклатурі, асортименті та по цінам узгодженим сторонами. Придбання товару підтверджується видатковою накладною №б00000196 від 20.07.2022 на загальну суму 2110550,00 грн. Переміщення придбаного товару від ТОВ «ПРОМАВІАПІДШИПНИК» здійснювалось власними силами позивача, а саме власноруч його працівниками, оскільки вага товару є незначною та склад (місце зберігання) позивача та склад позивача знаходяться за однією адресою: м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, 44, що не потребувало залучення додаткового трудового ресурсу, використання технічних (механічних) засобів та/або обладнання, спеціальної техніки, транспортних засобів, та відповідно виключає необхідність оформлення документів на транспортування, а також документів щодо навантаження та розвантаження товару. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №б00000196 від 20.07.2022, відповідно до п.2.3 Договору постачання №18/07/22 від 18.07.2022, згідно з яким оплата здійснюється протягом 90-ти календарних днів від дня отримання реалізації, здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідно до банківської виписки за період з 20.07.2022 по 29.11.2023 на загальну суму 4074500,00 грн, що також відображено у бухгалтерському обліку позивача та підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 18.07.2022-29.11.2023.
У зв`язку з поставкою товару та у відповідності до п. 187.1 ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №55 від 14.11.2023 на загальну суму 54000,00 грн.
Однак, до податкової накладної було отримано квитанцію від 30.11.2023, згідно якої повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 8482 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу ДПС пояснення №1 від 01.05.2024 щодо сутності господарської операції та надані відповідні копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
За результатом розгляду, наданих позивачем пояснення та копій документів, 08.05.2024 Комісією було направлено Повідомлення №11020958/34975392 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, у якому запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; паспорти якості; сертифікати відповідності; без зазначення додаткової інформації.
Позивач 09.05.2024 надав на розгляд Комісії Повідомлення №3 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, із додатками.
Однак, Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області № 11044391/34975392 від 14.05.2024 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №55 від 14.11.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
До того ж, реалізація товару, зазначеного у Специфікації №4 від 15.11.2023 до Договору поставки №М67 від 20.03.2023, підтверджується видатковою накладною №б00000490 від 21.11.2023 на загальну суму 336000,00 грн, в т.ч. ПДВ 56000,00 грн.
Переміщення реалізованого товару від позивача до ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», здійснювалось безпосередньо позивачем, що підтверджується відповідно до товарно-транспортної накладної №Рб00000490 від 21.11.2023. Оплата за товар, на підставі рахунку на оплату по замовленню №596 від 09.11.2023 на суму 336000,00 грн, отримана частково відповідно до платіжної інструкції №111452 від 30.11.2023 на суму 280000,00 грн, у зв`язку із чим у бухгалтерському обліку позивача обліковується дебіторська заборгованість ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», про що свідчить картка рахунку 361 за 09.11.2023-27.03.2024 та акт звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 від 17.01.2024.
Товар, який позивачем реалізовано ТОВ «ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД», був придбаний у ТОВ «УТК «ЗАПОРІЖПІДШИПНИК» (код ЄДРПОУ 44010416) на підставі Договору постачання №15/07/22 від 15.07.2022, предметом якого є поставка підшипників, ГТВ та інших товарів господарського призначення, у кількості, номенклатурі, асортименті та по цінам узгодженим сторонами. Придбання товару підтверджується видатковою накладною №БИу00000025 від 15.07.2022 на загальну суму 806000,00 грн. Переміщення придбаного товару від ТОВ «УТК «ЗАПОРІЖПІДШИПНИК», здійснювалось власними силами позивача, а саме власноруч його працівниками, оскільки вага товару є незначною та склад (місце зберігання) ТОВ «УТК «ЗАПОРІЖПІДШИПНИК» та склад позивача знаходяться за однією адресою: м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, 44, що не потребувало залучення додаткового трудового ресурсу, використання технічних (механічних) засобів та/або обладнання, спеціальної техніки, транспортних засобів, та відповідно виключає необхідність оформлення документів на транспортування, а також документів щодо навантаження та розвантаження товару. Розрахунок за придбаний товар, на підставі рахунку на оплату №БИ00000025 від 15.07.2022, відповідно до п.2.3 Договору постачання №15/07/22 від 15.07.2022, згідно з яким оплата здійснюється протягом 90-ти календарних днів від дня отримання реалізації, здійснено у повному обсязі відповідно до платіжної інструкції №366 від 20.07.2022 на суму 101000,00 грн, платіжної інструкції №378 від 25.07.2022 на суму 101000,00 грн, платіжної інструкції №396 від 29.07.2022 на суму 100000,00 грн, платіжної інструкції №432 від 09.08.2022 на суму 101000,00 грн, платіжної інструкції №444 від 11.08.2022 на суму 101000,00 грн, платіжної інструкції №460 від 15.08.2022 на суму 100000,00 грн, платіжної інструкції №535 від 01.09.2022 на суму 101000,00 грн, платіжної інструкції №572 від 12.09.2022 на суму 101000,00 грн, що також відображено у бухгалтерському обліку позивача та підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 15.07.2022-12.09.2022.
У зв`язку із поставкою товару та у відповідності до п. 187.1 ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №73 від 21.11.2023 на загальну суму 336000,00 грн.
Однак, до податкової накладної було отримано квитанцію від 15.12.2023, згідно якої повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 8482 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу ДПС пояснення №1 від 01.05.2024 щодо сутності господарської операції та надані відповідні копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
За результатом розгляду, наданих позивачем пояснення та копій документів, 08.05.2024 Комісією було направлено Повідомлення №11020960/34975392 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, у якому запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; паспорти якості; сертифікати відповідності; без зазначення додаткової інформації.
Позивач 09.05.2024 надав на розгляд Комісії Повідомлення №2 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, із додатками.
Однак, Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області № 11044394/34975392 від 14.05.2024 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №73 від 21.11.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Вважаючи наведені вище рішення про відмову у реєстрації податкової накладної протиправними, позивач звернувся із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).
За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абз. 1, 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до п. 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, підставою для зупинення їх реєстрації слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Водночас, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає п. 11 Порядку № 1165.
Однак, відсутність у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у п. 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Крім цього, законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а тому при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22.07.2019 в справі № 815/2985/18 (адміністративне провадження № К/9901/14651/19).
Отже, квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023 не відповідають вимогам, що встановлені до них п. 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім цього, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені п. 11 Порядку № 1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до п. 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 Кодексу.
Разом із тим, п. 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами п. 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вже зазначалося, спірними рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних комісією відмовлено в реєстрації ПК, у зв`язку з ненаданням/частковим надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Суд не приймає до уваги таке посилання, оскільки з огляду на зміст квитанцій по відповідній податковій накладній, реєстрація яких була зупинена, контролюючий орган запропонував платнику податків надати пояснення та копії документів, проте, як встановлено вище, не зазначив, які саме документи, що визначені п. 5 Порядку № 520, необхідно надати.
При цьому, позивач визначив та надав документи, яких на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Крім того, після надходження повідомлень про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ «ТД «Запоріжпідшипник» було надано до контролюючого органу додаткові письмові поясненнями та документи.
Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам ст. 187, 198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та мають відповідну юридичну силу.
Жодних зауважень щодо повноти, достатності поданих документів на розгляд комісії, оскаржувані рішення не містять.
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями необхідних документів були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних.
Надаючи оцінку рішенням відповідача, що оскаржуються, суд також зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано.
Однак, які саме документи не надано позивачем у рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не зазначено.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, на переконання суду, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є формальними, оскільки об`єктивно не містить чіткого визначення підстав та мотивів їх прийняття, так само як і мотивів прийняття чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів, а тому не можуть бути визнані законними та обґрунтованими.
Невиконання суб`єктом владних повноважень законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
Суд зауважує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічна правова позиція неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, у постановах від 23.10.2018 по справі №822/1817/18, від 21.05.2019 по справі №0940/1240/18, від 11.04.2024 у справі № №500/4244/22.
Таким чином, зважаючи на наявність документів для спростування сумнівів про ризиковість платника податку та ризиковість здійснених операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування.
З урахуванням вищевикладених обставин, суд дійшов до висновку, що відповідачем 1 у даній справі не доведено правомірності рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, у зв`язку з чим наявні підстави для визнання оскаржених рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11044387/34975392 від 14.05.2024, №11044382/34975392 від 14.05.2024, №11044389/34975392 від 14.05.2024, №11044391/34975392 від 14.05.2024, №11044394/34975392 від 14.05.2024 протиправними та їх скасування.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, суд зазначає наступне.
За приписами ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Аналізуючи дані положення кодексу, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Згідно з п. 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
Відтак, оскільки оскаржені рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, як встановлено вище, підлягають скасуванню, то суд приходить до висновку, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати датою подання їх до реєстру податкові накладні №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, складені позивачем.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За приписами ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до ст. 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності..
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довели правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача документально підтверджені платіжною інструкцією №454109102.1 від 09.08.2024 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 12112,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, яким прийняті протиправні рішення відповідача 1.
Що стосується стягнення з відповідача 1 судових витрат на професійну правничу допомогу адвоката, суд зазначає наступне.
Частинами 1 та 2 ст. 16 КАС України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.
Представництво в суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
За приписами ст. 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.
З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що 01.08.2024 між позивачем та адвокатським об`єднанням «ЛЕГЕС» в особі голови Семенова М.В. був укладений договір про надання правничої допомоги.
Відповідно до Акту приймання-передачі послуг від 08.08.2024, сума наданих послуг складає 10000,00 грн., а саме: складання та подача позовної заяви про визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11044387/34975392 від 14.05.2024, №11044382/34975392 від 14.05.2024, №11044389/34975392 від 14.05.2024, №11044391/34975392 від 14.05.2024, №11044394/34975392 від 14.05.2024, зобов`язання ДПС України вчинити певні дії. На момент підписання акту прийому-передачі надана правова допомога є неоплаченою.
Судом встановлено, що адвокатом Семеновим М.В, що діє на підставі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та ордеру серія АР №1192066 від 11.08.2024 на надання правової допомоги, підготовлена та подана позовна заява до Запорізького окружного адміністративного суду, з описом господарських операцій.
Разом з тим, суд зазначає, що у постанові від 24.01.2019 у справі № 910/15944/17 Верховний Суд зауважив, що при визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.
На думку суду, вимоги позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу підлягають до задоволення частково, оскільки підготовка до вказаної справи не вимагала великого обсягу юридичної та технічної роботи, а тому не потребувала затрат значного часу та коштів, які заявлені позивачем як витрати на правову допомогу.
Отже, суд дійшов висновку, що заявлений представником позивача до відшкодування розмір правничої допомоги є завищеним та таким, що підлягає зменшенню. На думку суду, обґрунтованим, об`єктивним і таким, що підпадає під критерій розумності, є визначення вартості послуг адвоката у сумі 2500,00 грн за складання та подання до суду адміністративного позову. Аналогічні висновки щодо необхідності застосування критеріїв співмірності при оцінці наданих адвокатом послуг викладено у постанові Верховного Суду від 26.06.2019 по справі №200/14113/18-а.
З огляду на встановлені обставини суд дійшов висновку, що на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Запорізькій судові витрати на професійну правничу допомогу у сумі 2500,00 грн.
Керуючись статтями 9, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Запоріжпідшипник» (69014, м. Запоріжжя, вул. Олексія Поради, буд.44; код ЄДРПОУ 34975392) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №11044387/34975392 від 14.05.2024, №11044382/34975392 від 14.05.2024, №11044389/34975392 від 14.05.2024, №11044391/34975392 від 14.05.2024, №11044394/34975392 від 14.05.2024.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №56 від 23.10.2023, №77 від 24.11.2023, №59 від 31.08.2023, №55 від 14.11.2023, №73 від 21.11.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Запоріжпідшипник», датою подання їх на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДПС у Запорізькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Запоріжпідшипник» суму судового збору у розмірі 12112,00 грн та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 2500,00 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122221856 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні