Справа № 420/36377/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2024 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2023 року №9262998/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.11.2023 року №10004774/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.08.2023 року №9336527/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.08.2023 року №9336526/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.08.2023 року №9336525/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.08.2023 року №9336524/43101596 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області;
- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №6 від 11.02.2022 року, датою її подання на реєстрацію;
- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №7 від 25.10.2022 року, датою її подання на реєстрацію;
- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №1 від 01.12.2022 року, датою її подання на реєстрацію;
- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №1 від 13.01.2023 року, датою її подання на реєстрацію.
- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №1 від 02.02.2023 року, датою її подання на реєстрацію;
- зобов`язати Державну, податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» №2 від 15.02.2023 року, датою її подання на реєстрацію.
Ухвалою суду від 29.12.2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Ухвалою суду від 01.04.2024 року здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження зі стадії проведення підготовчого засідання.
У підготовчому судовому засіданні 16.04.2024 року відкладено розгляд справи на 21.05.2024 року для надання позивачем відповіді на відзив.
У підготовчому судовому засіданні 21.05.2024 року протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 11.06.2024 року.
У судове засідання 11.06.2024 сторони не з`явились, повідомлялись належним чином та своєчасно. Представником позивача подано клопотання про розгляд справи без участі позивача та його представника, від представника відповідачів клопотань та заяв до суду не надходило.
Враховуючи зазначене, судом вирішено продовжити розгляд справи в письмовому провадженні.
Справу розглянуто з урахуванням перебування судді Токмілової Л.М. у відпустці.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що між ТОВ «Інвестбуд Одеса» та ТОВ «Ростдорстрой» укладено договір поставки № 40П/21 від 17.11.2021 року. За фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, позивачем були виписані та направлені на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 6 від 11.02.2022, № 7 від 25.10.2022, № 1 від 01.12.2022 , № 1 від 13.01.2023, № 1 від 02.02.2023, № 2 від 15.02.2023. Реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена. Позивачем було надано всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції. Проте, щодо товариства були прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, в яких не вказано (всупереч вимог законодавства щодо форми та змісту такого рішення) ні переліку конкретних документів, ні пояснень щодо того, які порушення на думку контролюючого органу в них допущені. Такі рішення є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню.
12.04.2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів не погоджується з викладеними у позовній заяві підставами, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3917 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». У позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП 3917 як таким, що на постійній основі постачається/виготовляється. Разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, позивачем надано додаткові документи, проаналізувавши які відповідачем встановлено, що згідно з умовами договору , поставка товару здійснюється окремими партіями на підставі замовлень, в яких зазначається відомості про кількість та асортимент товару для кожної окремої партії, проте, зазначеного документу не було надано разом із повідомленням про надання пояснень та копій документів. Крім того, Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що банківські виписки, надані позивачем, є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, так як в зазначених документах відсутні підписи та печатки особи, відповідальної за проведення грошових коштів. Також товарно-транспортні накладні, надані позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф щодо вантажно-розвантажувальних робіт. Отже, документи, які були подані на розгляд комісії є сумнівними та ймовірно складені із порушенням чинного законодавства.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «Інвестбуд Одеса» (Постачальник) та ТОВ «Ростдорстрой» (Покупець) укладено договір поставки №40П/21 від 17.11.2021 року.,відповідно до якого Постачальник зобов`язується протягом дії даного договору поставляти та передавати у власність Покупця товар, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати Постачальнику вартість товару у відповідності до умов цього Договору.
Згідно п.1.2. Договору поставки №40П/21, найменування Товару, загальна кількість, асортимент (номенклатура), що є предметом поставки за даним Договором, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна ціна, порядок та строки розрахунків за Товар, умови поставки вказуються у рахунку-фактурі, видатковій накладній Видатковій накладній після підписання їх Сторонами набувають юридичну силу специфікацій в розумінні ст.266 Господарського кодексу України.
Відповідно до п.2.4. Договору поставки №40П/21, загальна сума Договору складає загальну вартість поставленого Товару, яка зазначена в усіх рахунках-фактурах, які були виставлені Постачальником для оплати Покупцю по Договору, видаткових накладних та/або специфікаціях, підписаних Сторонами.
На виконання вимог п.2.1. Договору №40П/21, ТОВ «Інвестбуд Одеса» було виставлено ТОВ «Ростдорстрой» рахунок на оплату №4 на загальну суму - 22 352 128,80 грн.
Також, на виконання взятих зобов`язань по договору №4011/21, ТОВ «Інвестбуд Одеса» у період з листопада 2021 року до вересня 2023 року здійснювалось постачання Товару, а саме необхідні ТОВ «Ростдорстрой» труби поліетиленові різних розмірів та діаметрів, що підтверджується копією видаткової накладної №95 від 18.02.2022 року; копією акту приймання-передачі товару від 18.02.2022 року; копією накладної №96 від 21.02.2022 року; копією приймання-передачі товару від 21.02.2022 року; копією видаткової накладної №16 від 07.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №16 від 07.09.2023 року; копією видаткової накладної №17 від 07.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №17 від 07.09.2023 року; копією видаткової накладної №18 від 07.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №18 від 07.09.2023 року; копією видаткової накладної №19 від 07.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №19 від 07.09.2023 року; копією видаткової накладної №20 від 08,09.2023 року; копією товари о-транспортної накладної№20 від 08.09.2023 року; копією видаткової накладної №21 від 08.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №21 від 08.09.2023 року; копією видаткової накладної №22 від 08.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №22 від 08.09.2023 року; копією видаткової накладної №23 від 08.09.2023 року; копією товарно-транспортно ї накладної №23 від 08.09.2023 року; копією видаткової накладної №24 від 11.09,2023 року; копією товарно-транспортної накладної №24 від 11.09.2023 року; копією видаткової накладної №25 від 11.09.2023 року; копією товарно- транспортної накладної №25 від 11.0912023 року; копією видаткової накладної №26 від 11.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №26 від 11.09.2023 року; копією видаткової накладної №27 від 11.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №27 від 11.09.2023 року; копію видаткової накладної №28 від 12.09.2023 року; копією товарно- транспортної накладної №28 від 12.09,2023 року; копією видаткової накладної №29 від 12.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №29 від 12.09,2023 року; копією видаткової накладної №30 від 12.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №30 від 12.09.2023 року; копією видаткової накладної №31 від 12.09.2023 року; копією товарно- транспортної накладної №31 від 12.09.2023 року; копією видаткової накладної №32 від 13.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №32 від 13.09.2023 року; копією видаткової накладної №33 від 13.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №33 від 13.09.2023 року; копією видаткової накладної №34 від 13.09.2023 року; копією товарно- транспортної накладної №34 від 13.09.2023 року; копією видаткової накладної №35 від 13.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №35 від 13.09.2023 року; копією видаткової накладної №36 від 14.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №36 від 14.09.2023 року; копією видаткової накладної №37 від 14.09.2023 року; копією товарно- транспортної накладної №37 від 14.09.2023 року; копією видаткової накладної №38 від 14.09.2023 року; копією товарно-транспортної накладної №38 від 14.09.2023 року.
Одночасно з цим, ТОВ «Ростдорстрой» було сплачено на користь ТОВ «Інвестбуд Одеса» грошові кошти у розмір:
3 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 09.02.2022 року №74;
13 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 11.02.2022 року №79;
2 025 554,40 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 21.02.2022 року №22822;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 06.10.2022 року №248;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 25.10.2022 року №Б24386;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 14.11.2022 року №23091;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 01.12.2022 №Б25478;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 13.01.2023 року №Б24946;
2 000 000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 02.022023 року №Б25099;
2 456 220,54 грн., що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті від 15.02.2023 року №Б25169;
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №6 від 11.02.2022 року на загальну суму 6 003 628 грн. 80 коп., у т.ч. ПДВ 1 000 604 грн. 80 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №7 від 25.10.2022 року на загальну суму 2 000 000 грн. 00 коп., у т.ч. ПДВ 333 333 грн. 33 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №1 від 01.12.2022 року на загальну суму 2 000 000 грн. 00 коп., у т.ч. ПДВ 333 333 грн. 33 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №1 від 13.01.2023 року на загальну суму 2 000 000 грн. 00 коп., у т.ч. ПДВ 333 333 грн. 33 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №1 від 02.02.2023 року на загальну суму 2 000 000 грн. 00 коп., у т.ч. ПДВ 333 333 грн. 33 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
ТОВ «Інвестбуд Одеса» за фактом зарахування грошових коштів на банківський рахунок, було складено податкову накладну №2 від 15.02.2023 року на загальну суму 2 456 220 грн. 50 коп., у т.ч. ПДВ 409 370 грн. 09 коп. та спрямовано її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
За отриманими квитанціями з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних № 6 від 11.02.2022, № 7 від 25.10.2022, № 1 від 01.12.2022 , № 1 від 13.01.2023, № 1 від 02.02.2023, № 2 від 15.02.2023 зупинена: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3917 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено із додатками, а саме: форма 20-ОПП, рахунок на оплату №4 від 01.02.2022 року, договір поставки від 17.11.2021 №40П/21, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості, банківські виписки, платіжні інструкції, сертифікати відповідності, договори оренди нежитлових приміщень, штатний розпис, товарно-транспортні накладні.
Рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2023 року №9262998/43101596, від 23.11.2023 року №10004774/43101596, від 10.08.2023 року №9336527/43101596, від 10.08.2023 року №9336526/43101596, від 10.08.2023 року №9336525/43101596, від 10.08.2023 року №9336524/43101596 у зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вважаючи, що до регіональної комісії органу ДПС Товариством надано повний та вичерпний перелік документів, який відображає всі аспекти господарської операції між Товариством та його контрагентом, позивач звернувся за судовим захистом.
Вирішуючи даний публічно-правовий спір, суд виходить з наступного.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Згідно пп."а", "б" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 20.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно пунктів 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 р. за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 12 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних позивача № 6 від 11.02.2022, № 7 від 25.10.2022, № 1 від 01.12.2022 , № 1 від 13.01.2023, № 1 від 02.02.2023, № 2 від 15.02.2023 зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 3917 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 1 до Порядку № 1165, визначено критерії ризиковості платника податку. Зокрема, відповідно до п.1 обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
У той же час відповідачем не вказано, які саме документи мають бути подані позивачем для спростування відповідної інформації.
Надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
У той же час, податкові накладні № 6 від 11.02.2022, № 7 від 25.10.2022, № 1 від 01.12.2022 , № 1 від 13.01.2023, № 1 від 02.02.2023, № 2 від 15.02.2023 виписані у зв`язку з отриманням позивачем оплати за товар, а тому документами, які підтверджують факт надання послуг та отримання оплати є: договір поставки № 40П/21 від 17.11.2021 р., рахунком на оплату №14 від 01.02.2022 р., видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, банківськими виписками та оборотно-сальдовими відомостями, які надавалися позивачем до комісії.
Крім того, позивачем разом з поясненнями додатково було надано до комісії регіонального рівня документи щодо можливості здійснення господарської діяльності, а саме: форма 20-ОПП, рахунок на оплату №4 від 01.02.2022 року, договір поставки від 17.11.2021 №40П/21, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості, банківські виписки, платіжні інструкції, сертифікати відповідності, договори оренди нежитлових приміщень, штатний розпис, товарно-транспортні накладні.
У вказаних документах зазначено вид, зміст та обсяг наданих послуг.
Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам ст.ст.187, 198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та мають відповідну юридичну силу.
Разом з тим, суд зазначає, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням законодавства, не зазначила в рішеннях, які саме документи, складені із порушенням законодавства.
При цьому, суд зауважує, що саме лише зазначення про складання документів із порушенням та/або відсутність документів не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючий орган має зазначити об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому має бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Не отримуючи запиту про надання конкретних документів, платник податків діє на власний розсуд і направляє до Комісії ті документи, які вважає за потрібне, а тому стверджувати після цього, що він надав не всі документи чи документи, складені із порушенням законодавства є необґрунтованим та протиправним.
Суд не приймає до уваги доводи представника відповідачів, зазначені у відзиві, що товарно-транспортні накладні, надані позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних відсутні вантажно-розвантажувальні операції з огляду на таке.
Відповідно до пункту 11.1 наказу Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997 «Про затвердження Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
З матеріалів справи вбачається, що інші графи, окрім «вантажно-розвантажувальні операції», товарно-транспортних накладних, які надавалися позивачем до податкового органу, заповнені, товарно-транспортна накладна містить інформацію про назву документа, дату і місце його складання, найменування Перевізника, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням адреси та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача.
Суд критично ставиться до доводів відповідача, що банківські виписки є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, оскільки банківська виписка це банківський документ, що характеризує стан розрахункового рахунку підприємства та на основі якого останнє веде бухгалтерський облік операцій за розрахунковим рахунком.
Відповідно до ст.ст.5, 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" (далі - Закон № 851) електронний документ, це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа. Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладенням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Згідно ч.3 ст.7 Закону № 851 якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу.
Статтею 8 Закону № 851 встановлено, що юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Відповідно до пункту 2 Розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись цим Порядком.
Після накладення кваліфікованого електронного підпису автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) х використанням засобів електронного зв`язку до адресата протягом операційного дня.
З викладеного слідує, що подаючи будь-які документи чи копії документів до контролюючого органу платник податків накладає на нього кваліфікований електронний підпис та електронну печатку (за наявності), чим засвідчує такі документи.
Тому, банківська виписка, отримана у вигляді електронного документа із відповідними електронними цифровими підписами посадових осіб банку та його печатки (за наявності) має ту ж юридичну силу, що і складена в паперовому вигляді.
Як вбачається з наданих до суду банківських виписок, вони повністю підтверджують оплату товару.
Також суд зазначає, що доводи представника відповідачів щодо того, що позивачем не надано замовлення, та що банківські виписки є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства,а також товарно-транспортні накладні, надані позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, що стало підставою відмови у реєстрації податкових накладних позивача, наведені лише у відзиві на позовну заяву та не були відомі платнику податків під час зупинення реєстрації ПН та прийняття відповідачем рішення про відмову реєстрації ПН.
Таким чином, на момент прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, а надані ним документи та пояснення є достатніми для їх реєстрації.
При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкових накладних суд також враховує, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено перелік документів, необхідних для їх реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Суд звертає увагу, що загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.
Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 05.01.2021 р. у справі № 640/11321/20, від 05.01.2021 р. у справі № 640/10988/20, від 16.04.2019 р. у справі № 826/10649/17, від 28.10.2019 р. у справі № 640/983/19.
У постановах від 12.11.2019 р. у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 р. у справі № 0940/1240/18, від 18.02.2020 р. у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 р. у справі № 360/1050/19, від 18.06.2020 р. у справі № 824/245/19-а Верховний Суд наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Одночасно, у межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскаржених рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 27.07.2023 року №9262998/43101596, від 23.11.2023 року №10004774/43101596, від 10.08.2023 року №9336527/43101596, від 10.08.2023 року №9336526/43101596, від 10.08.2023 року №9336525/43101596, від 10.08.2023 року №9336524/43101596 та наявності підстав для їх скасування із зобов`язанням Головного управління ДПС в Одеській області повторно розглянути питання щодо реєстрації поданих ТОВ «Інвестбуд Одеса» податкових накладних в ЄРПН.
Відповідна позиція викладена П`ятим апеляційним адміністративним судом у постанові від 05.12.2023 р. у справі №420/17992/23.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає частковому задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд вважає необхідним у відповідності до вимог ст.139 КАС України стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір в розмірі 16104 грн.
Необхідно зауважити, що часткове задоволення позовних вимог, у даному випадку, не впливає на розмір судового збору, який підлягає стягненню, оскільки обсяг задоволених вимог фактично не відрізняється від кількості тих, за які такий збір був сплачений.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 12, 139, 242-246, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» (65016, м.Одеса, вул. Окружна, буд. 14 в, код ЄДРПОУ 43101596) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області від 27.07.2023 року №9262998/43101596, від 23.11.2023 року №10004774/43101596, від 10.08.2023 року №9336527/43101596, від 10.08.2023 року №9336526/43101596, від 10.08.2023 року №9336525/43101596, від 10.08.2023 року №9336524/43101596 про відмову в реєстрації податкових накладних.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області повторно розглянути питання щодо реєстрації поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» податкових накладних № 6 від 11.02.2022 р., № 7 від 25.10.2022 р., № 1 від 01.12.2022 р., № 1 від 13.01.2023 р., № 1 від 02.02.2023 р., № 2 від 15.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному пунктом 9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд Одеса» (65016, м.Одеса, вул. Окружна, буд. 14 в, код ЄДРПОУ 43101596) судовий збір у розмірі 16104 грн.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Суддя Токмілова Л.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122222840 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні