Рішення
від 10.10.2024 по справі 520/37312/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

10 жовтня 2024 року №520/37312/23

Харківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Лариси Мар`єнко, розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області до Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства, в якому просить суд: стягнути з Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства 51000 гривень адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу відповідно до Службою постанови.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведення позапланової перевірки характеристик продукції, позивачем 28.01.2022 прийнято постанову №1, якою за порушення пункту 2 частини другої статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" на Харківське казенне експериментальне протезно-ортопедичне підприємство накладено штраф у розмірі 51000,00 грн. Вказаний штраф позивачем у добровільному порядку не сплачено, що послугувало підставою для звернення до суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 27.12.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін у судове засідання.

Копія ухвали про відкриття провадження у справі надсилалась судом до електронного кабінету відповідача в ЄСІТС "Електронний суд" та отримана ним 27.12.2023, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа від 28.12.2023.

В установлений судом строк, відповідач правом надіслати відзив на позовну заяву не скористався, заяву про визнання позову суду також не надсилав.

Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.229 КАС України.

Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Позивач - Харківське казенне експериментальне протезно-ортопедичне підприємство, 12.01.1999 року зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 03187743.

Основний вид діяльності за КВЕД: 32.50 Виробництво медичних і стоматологічних інструментів і матеріалів. Інші види діяльності: 86.21 Загальна медична практика; 86.22 Спеціалізована медична практика; 47.74 Роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 31.09 Виробництво інших меблів; 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас; 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів; 15.20 Виробництво взуття; 56.29 Постачання інших готових страв; 56.21 Постачання готових страв для подій; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали.

Судом з матеріалів справи встановлено, що до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками надійшов лист Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідувань випадків та причин порушення прав дитини під час здійснення децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реформування системи закладів інституційного догляду та виховання, реалізації прав дитини на сімейне виховання та усиновлення, розвитку (модернізації) соціальних послуг від 29.12.2021 №28д9/15-2021/408471 щодо проведення дослідження відповідності ортопедичного взуття, наданого ОСОБА_1 . Харківським казенним експериментальним протезно-ортопедичним підприємством, на предмет відповідності технічним регламентам та вимогам законодавства щодо забезпечення якості та безпеки медичних виробів на всіх етапах обігу, у тому числі правил здійснення належних практик.

Листом від 04.01.2022 №26-001.2/005.0/17-22 Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками, з метою перевірки інформації, викладеної в листі від 29.12.2021 №28д9/15-2021/408471, доручила Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області провести позапланову перевірку характеристик медичного виробу - ортопедичного взуття "Черевики ЗВО.02 К18" 1 пара, виготовлені Харківським казенним експериментальним протезно-ортопедичним підприємством на замовлення від 17.12.2021 №00988 для ОСОБА_2

Посадовими особами Державної службою з лікарських засобів та контролю у Харківській області, у період з 10.01.2022 по 14.01.2022 року, на підставі наказу від 06.01.2022 №13-П та відповідно до направлення від 06.01.2022 №3 проведено позапланову перевірку характеристик продукції державного ринкового виробу ортопедичного взуття "Черевики ЗВО.02 К18" 1 пара, виготовлено на замовлення від 17.12.2021 №00988 для ОСОБА_2 , виробником Харківське казенне експериментальне протезно-ортопедичне підприємство, код ЄДРПОУ 03187743, юридична адреса: 61052, місто Харків, вулиця Велика Панасівська, будинок 112.

В ході проведеної перевірки встановлено введення в обіг медичного виробу, виготовленого на замовлення ОСОБА_2 , ортопедичного взуття "Черевики ЗВО.02 К18" 1 пара, що не відповідає вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02.10.2023 №753 (п.9 Загальної частини Технічного регламенту), а саме:

- перед введенням в обіг зазначеного вище медичного виробу, виготовленого на замовлення, виробник не провів процедуру згідно додатку 9 Технічного регламенту, і не склав заяву, щодо медичних виробів силового призначення, зазначену в додатку 9 Технічного регламенту з підтвердженням, що відповідний медичний виріб відповідає встановленим вимогам, викладеним у додатку 1 до Технічного регламенту щодо медичних виробів, а також у разі потреби - переліком встановлених вимог, які не було виконано в повному обсязі, разом з обґрунтованим поясненням до такого переліку (п.19 Загальної частини Технічного регламенту);

- перед введенням в обіг зазначеного вище медичного виробу, виготовленого на замовлення, виробником не повідомлено Держлікслужбу щодо свого місцезнаходження з наданням найменування та опису медичного виробу (п.31 Загальної частини Технічного регламенту).

Результати перевірки оформлені актом перевірки характеристик продукції від 14.01.2022 №3 та протокол від 14.01.2022 №1 про виявлені порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції".

Акт перевірки від 14.01.2022 №3 та протокол від 14.01.2022 №1 підписаний уповноваженим представником із заперечення щодо виявлених порушень законодавства.

За результатами перевірки посадовою особою Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області 28.01.2022 прийнято постанову про накладення штрафу №1, якою до Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства за порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" - введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам застосовано штраф у розмірі по 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 51000,00 грн.

Відповідач у добровільному порядку штраф не сплатив, що слугувало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 1 Закону України від 02.12.2010 №2735-VI "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" (надалі - Закон №2735-VI) державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону №2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №573 затверджено Перелік органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності, до якого, зокрема, віднесено Держлікслужбу.

В силу пунктів 4, 11 частини першої статті 11 Закону №2735-VI з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності: проводять перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирають зразки продукції та забезпечують проведення їх експертизи (випробування); вживають у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 44 Закону №2735-VI (у редакції, чинній на момент прийняття постанови від 28.01.2022 №1), до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 та частиною третьою статті 29 цього Закону), - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом періоду від одного року до трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За змістом частини п`ятої статті 44 Закону №2735-VI справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або заступниками таких керівників у межах їх компетенції.

Відповідно до пункту 7 Положення про Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 №647, Держлікслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2016 № 355 "Про утворення територіальних органів Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками" утворено Державну службу з лікарських засобів та контролю у Харківській області.

Відповідно до пункту 4.4 Положення про Державну службу з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області, затвердженого наказом Держлікслужби від 17.02.2017 №189 (копія додається), Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний ринковий нагляд в сферах медичних виробів, медичних виробів для діагностики in vitro та активних медичних виробів, які імплантують.

Згідно із нормами частини першої статті 11 Закону № 2735-VI до повноважень органів ринкового нагляду, зокрема, належить проведення перевірок характеристик продукції та вжиття у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог.

Відповідно до статті 15 Закону № 2735-VI посадові особи органу ринкового нагляду мають право складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом України.

Відповідно до абзацу десятого частини шостої статті 44 Закону № 2735-VI, відповідач має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.

Відповідно до абзацу третього частини шостої статті 44 Закону №2735-VI, сума штрафів, що накладається органами ринкового нагляду, зараховується до Державного бюджету України.

Згідно з абзацом дванадцятим частини шостої статті 44 Закону № 2735-VI, суб`єкт господарювання має право оскаржити рішення органу ринкового нагляду про накладення штрафу до керівника органу ринкового нагляду, а також у судовому порядку. У разі оскарження рішення у суді суб`єкт господарювання сплачує штраф після прийняття відповідного рішення керівником органу ринкового нагляду або судом.

Судом встановлено, що постанова про накладення штрафу від 28.01.2022 №1 вручена під особистий підпис керівника суб`єкта господарювання ОСОБА_3 28.01.2022 року.

Матеріали адміністративної справи доказів оскарження відповідачем спірнгої постанови у судовому порядку не містить.

Відтак, постанова Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області від 28.01.2022 року №1 про накладення штрафу 51,000,00 грн за порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" - введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, є правомірною та не скасованою у судовому порядку.

Вищевказану суму штрафу у визначений Законом №2735-VI строк відповідачем не сплачено, доказів його сплати до суду також не надано, як і не надано відзиву на позов.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

За таких підстав, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області шляхом стягнення з Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у сумі 51000,00 грн відповідно до постанови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області від 28.01.2022 року №1.

Відповідно до положень частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.19, 139, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області (вул.Громадянська, буд.25, м.Харків, 61057, код ЄДРПОУ 36985153) до Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства (вул.Велика Панасівська, буд.112, м.Харків, 61052, код ЄДРПОУ 03187743) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства (код ЄДРПОУ 03187743) адміністративно - господарські санкції у вигляді штрафу у сумі 51000 (п`ятдесят одна тисяча) гривень 00 копійок відповідно до постанови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області про накладення штрафу від 28.01.2022 року №1.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 з 24 лютого 2022 року був введений воєнний стан на території України, у зв`язку з бойовими діями на території м.Харків та Харківської області, повний текст рішення складено 10 жовтня 2024 року.

Суддя Лариса МАР`ЄНКО

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122223379
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —520/37312/23

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні