Рішення
від 10.10.2024 по справі 520/12588/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 жовтня 2024 року Справа № 520/12588/24

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Сагайдак В.В., розглянувши матеріали позовної заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях (майдан Свободи, 5, Держпром, 6-й під., 7 пов.,м. харків,61022) визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 068545 від 23 квітня 2024 р., винесену Відділом державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях Державної служби України з безпеки на транспорті.

- стягнути з Державного бюджету України на користь ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , п/р НОМЕР_2 в АТ «Укрсиббанк» МФО 351005) судові витрати.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі.

Відповідач надав до суду відзив, з позовними вимогами не погоджується, просить відмовити в задоволені позовних вимог.

Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в матеріалах справи.

Основним видом діяльності ФОП ОСОБА_1 за КВЕД є 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Діяльність ФОП ОСОБА_1 пов`язана із наданням транспортно експедиційних послуг.

Так, 05.07.2023 року між ФОП ОСОБА_1 «Експедитор» та ТОВ «Варіант Агро Буд» «Замовник» (код ЄДРПОУ 39065898) було укладено договір № 0507-001 про організацію внутрішніх перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Для узгодження умов надання транспортно-експедиційних послуг за договором, 20.03.2024 року між Експедитором та Замовником було укладено заявку №2003\1 на організацію перевезень вантажів згідно з Договором про організацію внутрішніх перевезень вантажів автомобільним транспортом № 0507-001 від 05.07.2023, де було зазначено вид послуги, який надається ФОП ОСОБА_1 - організація перевезень вантажу автомобільним транспортом, та дані про автомобіль і водія, відповідно MAN НОМЕР_3 , ОСОБА_2 .

22.03.2024 р. в 01.15 год. на 610 + 100 км автомобільного шляху М-06 «Київ Чоп» старшим державним інспектором Відділу (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті ОСОБА_3 був здійснений огляд транспортного засобу вантажного автомобіля MAN державний реєстраційний номер НОМЕР_3 під керуванням водія ОСОБА_2 . Зазначений автомобіль знаходиться у власності ОСОБА_4 .

По закінченню огляду старшим державним інспектором було складено акт № АР 014702 від 22.03.2024 р. перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в якому було зазначено порушення ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п.3.3. Наказу МТЗУ №385 від 24.06.2010 р. в зв`язку з відсутністю у водія на час перевірки при перевезенні вантажів за товарно-транспортною накладною №2103 від 21.03.2024 р. в особистій картці водія інформації про режим роботи і відпочинку водія за 22.03.2024 р.

За результатами розгляду акту перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР 014702, 23 квітня 2024 року начальником відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях Державної служби України з безпеки на транспорті було винесено спірну постанову про порушення ФОП ОСОБА_1 ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» та стягнення адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000 гривень.

Не погодившись з вищевказаним, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним відносинам, суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека).

Відповідно до п. 1 Положення Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Розпорядженням КМУ №1378-р від 16.12.2015 Питання Державної служби з безпеки на транспорті здійснення функцій і повноважень, покладених на Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекцію), припинено та забезпечено можливість їх виконання Укртрансбезпекою.

Частиною 2 статті 29 Закону України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, і за плату, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок № 1567).

Відповідно до п. 3, 4 Порядку № 1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Пунктом 15 Порядку № 1567 вказано виключний перелік питань, що перевіряється контролюючими особами під час здійснення рейдової перевірки, зокрема, в частині виконання внутрішніх вантажних перевезень перевіряється: наявність визначених ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання водієм режиму праці та відпочинку; виконання водієм вимог Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи на підставі яких виконуються вантажні перевезення.

Порядок зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 422 від 20.05.2013 (далі - Порядок № 422).

Згідно з п.3 Порядку № 422 зупинення транспортного засобу здійснюється для проведення рейдової перевірки посадовою особою в будь-який час на маршруті руху.

Відповідно до п. 4 Порядку № 422 зупинення транспортного засобу здійснюється посадовою особою: для перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт; у разі виявлення нею таких порушень Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та/або Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні: посадки (висадки) пасажирів у невстановлених місцях, порушення в розміщенні візуальної інформації на автобусах, перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах без надання їм місць для сидіння, експлуатації таксі з порушенням вимог законодавства щодо облаштування, експлуатації транспортного засобу, що здійснює перевезення пасажирів та/або вантажів з явними ознаками технічної несправності; характеру руху транспортного засобу, що викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка зміна напрямку руху та (або) швидкісного режиму); відсутності номерних знаків на транспортному засобі, наявності даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажирів до скоєння дорожньо-транспортної пригоди.

Водій транспортного засобу зобов`язаний надавати на час перевірки посадовій особі документи, на підставі яких здійснюється перевезення, виконувати вимоги посадової особи, передбачені Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, та розпочинати рух лише з дозволу посадової особи. Перевірка одного транспортного засобу проводиться протягом не більше однієї години.

Так, У товарно-транспортній накладній № 2103 від 21.03.2024 р., оформленій ТОВ «Варіант Агро Буд», ФОП ОСОБА_1 помилково зазначений як перевізник, оскільки форма ТТН не містить графи про експедитора, та, крім того, - у ТОВ «Варіант Агро Буд» договірні відносини щодо організації доставки вантажу, та пошуку перевізника були з ФОП ОСОБА_1 .

Виходячи з даних вищезазначеної ТТН старший державний інспектор Відділу (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті Саган І.В. помилково визначив ФОП ОСОБА_1 в акті проведення перевірки як перевізника.

Факт надання послуг ФОП ОСОБА_4 з перевезення на замовлення ФОП ОСОБА_1 зафіксовано актом виконаних робіт № 000012 від 23.03.2024 року.

В той же час, актом №87 від 23.03.2024 року зафіксовано факт надання транспортно-експедиційних послуг ФОП ОСОБА_1 для ТОВ «Варіант Агро Буд»..

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 307 ГК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Отже, ФОП ОСОБА_1 не надавались ТОВ «Варіант Агро Буд» - Замовнику послуги з перевезення, оскільки ні зазначений автомобіль не перебуває ні у власності, ні у користуванні позивача на будь-яких правових засадах, а надавались лише експедиторські послуги з організації процесу перевезення.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ.

Стаття 1 Закону № 2344-III: автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Як зазначено в абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону N 2344-III, суб`єктом відповідальності за вказане правопорушення є автомобільний перевізник.

В розумінні вимог ст.1 Закону N 2344-III - автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Позивачем доведено факт, що він є експедитором, а не перевізником

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог та задоволення позову повністю.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях (майдан Свободи, 5, Держпром, 6-й під., 7 пов.,м. харків,61022) визнання протиправною та скасування постанови,- задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 068545 від 23 квітня 2024 р., винесену Відділом державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях Державної служби України з безпеки на транспорті.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях (майдан Свободи, 5, Держпром, 6-й під., 7 пов.,м. харків,61022) на користь ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , п/р НОМЕР_2 в АТ «Укрсиббанк» МФО 351005) судові витрати в сумі 968,96 грн. (дев`ятсот шістдесят вісім гривень дев`яносто шість копійок).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122223674
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —520/12588/24

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні