Постанова
від 08.10.2024 по справі 160/2710/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

08 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 160/2710/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Чабаненко С.В., Кругового О.О.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу 10 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 р. (суддя: Єфанова О.В) в адміністративній справі №160/2710/24 за позовом ОСОБА_1 до 10 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 через представника адвоката Єрьоміну В.А. 29 січня 2024 р. звернулася до суду з адміністративним позовом в якому з урахуванням поданих 09 лютого 2024 р. уточнень просила:

визнати протиправною бездіяльність 10 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, яка виразилась у невиплаті їй за період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р. індексації грошового забезпечення відповідно до вимог Закону України "Про індексацію грошових доходів населення", Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. №1078, з визначенням місяців, в яких відбулося підвищення посадових окладів військовослужбовців - січень 2008 р.;

зобов`язати 10 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області нарахувати та виплатити їй за період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р. індексацію грошового забезпечення, включно із застосуванням місяців для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення (базових місяців) - січень 2008 р., відповідно до вимог Закону України "Про індексацію грошових доходів населення", Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. №1078.

Позов обгрунтовано порушенням її права на належне грошове забезпечення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024р., ухваленим за результатами розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, позов ОСОБА_1 задоволено.

Рішення суду першої інстанції оскаржено в апеляційному порядку 10 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, яке посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить його скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

Скаргу обґрунтовує порушенням ОСОБА_1 строку звернення до суду. Також вказує про відсутність фінансування для виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення.

Письмовий відзив на апеляційну скаргу від позивача до суду апеляційної інстанції не надходив.

Справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до положень статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України.

Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Перевірка рішення суду першої інстанції здійснюється в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 проходила службу у 10 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, який не нарахував та не виплатив їй індексацію грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р., із застосуванням базового місяця - січень 2008 р.

Не погодившись з даними обставинами позивачка звернулася до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції вказав про не порушення ОСОБА_1 строку звернення до суду з позовними вимогами, а також про незаконність не здійснення 10 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення у період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р., із застосуванням базового місяця - січень 2008 р.

В частині строку звернення ОСОБА_1 до суду з позовними вимогами колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частина 2 статті 233 КЗпП України в редакції до липня 2022 р. передбачала, що у разі порушення законодавства про оплату праці працівник може звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати, без обмеження будь-яким строком.

Станом на дату звернення ОСОБА_1 через представника адвоката Єрьоміну В.А. до суду з відповідним позовом (29 січня 2024 р.) редакція статті 233 КЗпП України більше не передбачає звернення до суду з позовом про стягнення заробітної плати, без обмеження будь-яким строком. Водночас, частина перша даної статті визначає, що працівник може звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Про порушення прав щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення, ОСОБА_1 дізналася з листа 10 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від 21 грудня 2023 р. (а.с. 12).

Дані обставини свідчать, що звернувшись до суду 29 січня 2024 р., позивач не порушила встановлений статтею 233 КЗпП України строк.

Щодо доводів відповідача про відсутність підстав для нарахування та виплати позивачу індексації грошового забезпечення у період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р., із застосування базового місяця - січень 2008 р., колегія суддів зазначає наступне.

Статтею 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" визначено, що індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг. Індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення). Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення (ст.2 цього Закону).

В силу вимог статей 18 та 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" індексація доходів населення відноситься до державних соціальних гарантій, які є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17 липня 2003 р. затверджено Порядок проведення індексації грошових доходів населення.

01 січня 2008 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 р. №1294, якою затверджено схеми посадових окладів військовослужбовців рядового та начальницького складу та деяких інших осіб.

Тобто, січень 2008 р. є місяцем підвищення тарифних ставок (посадових окладів), а тому відповідно до Порядку №1078 є базовим для нарахування індексації грошового забезпечення особі.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 23 березня 2023 р. у справі №400/3826/21. Крім того в даній постанові вказано про наявність у суду підстав зобов`язати суб`єкта владних повноважень здійснити на користь особи перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення, і це не є втручанням у дискреційні повноваження.

Крім цього, згідно з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 19 липня 2019 р. у справі №240/4911/18, від 07 серпня 2019 р. у справі №825/694/17, від 20 листопада 2019 р. у справі №620/1892/19, від 29 листопада 2021 р. у справі № 120/313/20-а, від 12 травня 2022 р. у справі № 200/7006/21, обмежене фінансування, жодним чином не впливає на право особи отримати індексацію грошового забезпечення.

Нарахування та виплата ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення в період з 01 січня 2016 р. по 28 лютого 2018 р., із застосуванням базового місяця - січень 2008 р., 10 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області не здійснена, що ним самим не заперечується в апеляційній скарзі, тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу 10 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 р. в адміністративній справі №160/2710/24 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 08 жовтня 2024 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає відповідно до пункту 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяА.В. Шлай

суддяС.В. Чабаненко

суддяО.О. Круговий

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122224977
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —160/2710/24

Постанова від 08.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 15.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні