Ухвала
від 10.10.2024 по справі 947/32385/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/32385/24

Провадження № 1-кс/947/13920/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.10.2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 про проведення огляду, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 про проведення огляду нежитлових будівель та споруд: адмінкорпус АДРЕСА_1 , розташованих за адресою: АДРЕСА_2 .

В судовому засіданні слідчий подане клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити. В обґрунтування поданого клопотання зазначив, що слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування за № 42023160000000211 від 21.06.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Підставою для реєстрації кримінального провадження стало повідомлення про вчинення злочину з Південного офісу Аудиторської служби України, з матеріалами ревізії.

Так, відповідно до акту ревізії, яка проводилась з 03.04.2023 по 02.06.2023 року ревізійною групою під керівництвом заступника начальника відділу контролю у соціальній галузі та сфері культури Південного офісу Держаудитслужби ОСОБА_5 09.06.2023 року був складний акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» Одеської обласної ради за період з 01.01.2019 по 31.03.2023.

Зокрема, ревізією встановлені такі суттєві порушення фінансової дисципліни, що призвели до втрат:

На порушення частини 1 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», статті 629 Цивільного кодексу України, частини 1 статті 193 Господарського кодексу України, частини 7 статті 7 та частини 1 статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», пунктів 15, 24, 25 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, пунктів 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 4.2 Договорів від 30.09.2021 № 100/21, № 101/21, № 102/21, № 103/21, укладеним з ТОВ «Служба безпеки Дельта» код за ЄДРПОУ 43604580, пункту 6.4.3 Правил визначення вартості будівництва (ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013) безпідставно завищено вартості виконаних робіт підрядними організаціями на загальну суму 1 472,3 тис. гривень.

В ході досудового розслідування, 07.06.2024 призначено судову електротехнічну та будівельно-технічну експертизу виконаних робіт за договорами про закупівлю підрядних робіт від 30.09.2021 № 100/21 по об`єкту «Ремонт (реставраційний) у частині влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчиків напрямків евакуювання), система передачі тривожних сповіщень КНП «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» ООР» м. Одеса, вул.Академіка Воробйова, 9, літ. З, відділення № 10, 11», № 101/21 по об`єкту «Ремонт (реставраційний) у частині влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчиків напрямків евакуювання), система передачі тривожних сповіщень КНП «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» ООР» м. Одеса, вул.Академіка Воробйова, 9, літ. А, адмін. корпус», № 102/21 по об`єкту «Ремонт (реставраційний) у частині влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчиків напрямків евакуювання), система передачі тривожних сповіщень КНП «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» ООР» м. Одеса, вул.Академіка Воробйова, 9, літ. И, відділення № 8», № 103/21 по об`єкту «Ремонт (реставраційний) у частині влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчиків напрямків евакуювання), система передачі тривожних сповіщень КНП «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» ООР» м. Одеса, вул.Академіка Воробйова, 9, літ. Ж, відділення № 12», проведення якої доручено експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

В подальшому, 02.10.2024 до Одеської обласної прокуратури надійшли клопотання судових експертів про забезпечення прибуття та безперешкодного доступу експертів до об`єктів дослідження.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна установлено, що право власності на нежитлові будівлі та споруди: адмінкорпус АДРЕСА_2 зареєстроване за територіальною громадою в особі Одеської обласної ради код ЄДРПОУ 25042882, та які перебувають в оперативному управлінні Комунальної установи «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» код ЄДРПОУ 38644773.

Згідно ст. 27, ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів наведених у ньому.

Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статті 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Одним з напрямів ефективного функціонування державної влади в Україні є забезпечення законності діяльності органів досудового розслідування, які виходячи з принципу верховенства права, зобов`язані керуватись законом при здійсненні своїх повноважень. Саме тому об`єктивно необхідним є створення надійного і ефективного механізму судового контролю за діяльністю органів досудового розслідування, оскільки саме судовий контроль справедливо вважається найбільш дієвим інструментом забезпечення прав і свобод громадян.

Кримінальним процесуальним законом здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні віднесено до повноважень слідчого судді, який є суддею суду першої інстанції, а у випадку, передбаченому статтею 247 КПК України, - голова чи за його визначенням інший суддя відповідного апеляційного суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.

Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання та наводячи мотиви ухваленого судового рішення, враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, водночас враховую, що факти, які породжують таку підозру, не повинні знаходитися на однаковому рівні з тими, що необхідні для виправдання, засудження чи навіть пред`явлення обвинувачення та з`являються на подальшому етапі кримінального розслідування; відшукувані речі і документи мають значення для проведення об`єктивного досудового розслідування, оскільки прямо стосуються предмету доказування у даному провадженні та можуть знаходитись у наведеному слідчим володінні; відомості, які містяться у відшукуваних речах (предметах, документах), можуть мати доказове значення та можуть бути використані як докази під час судового розгляду; речі (предмети, документи), щодо відшукання яких надійшло клопотання знаходяться у володінні особи, вказаної у клопотанні, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами, тому, враховуючи обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, тобто зважаючи на необхідність збереження доказів для досудового розслідування, забезпечення неможливості їх знищення чи приховування, вважаю найбільш доцільним та ефективним способом відшукання речей і документів за даних обставин є проведення обшуку, а відтак клопотання в цій частині підлягає до задоволення та слід надати згоду на проведення обшуку, з метою вилучення предметів (речей, документів), які стосуються кримінального провадження.

З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, постановою прокурора в рамках даного кримінального провадження призначено судову експертизу, а також в цілях забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Оцінюючи питання доцільності визначенні виконавця ухвали слідчого судді, враховую правовий висновок Касаційного кримінального суду викладений у постанові від 17 лютого 2021 року (справа №263/10353/16-к, провадження № 51-4972км20) відповідно до якого, в ухвалі про надання дозволу на проведення огляду слідчий суддя не визначає конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, оскільки вказане питання перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Керуючись ст.ст. 222, 234, 235 КПК України, -

постановив:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурорам групи прокурорів та уповноваженим слідчим у кримінальному провадженні № 42023160000000211 від 21.06.2023 року, із залученням експертів, спеціалістів,

дозвіл на проведення огляду нежитлових будівель та споруд: адмінкорпус АДРЕСА_3 ,

з метою забезпечення огляду об`єкта дослідження необхідного для складання висновку експерта, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також встановлення та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення10.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122227241
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —947/32385/24

Ухвала від 10.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні