Справа № 182/1614/24
Провадження № 3/0182/922/2024
П О С Т А Н О В А
Іменем України
11.10.2024 року м. Нікополь
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Чуприни А.П.
за участі
секретаря Полякова Є.Ю.
прокурора Потапенка Д.Р
розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на момент скоєння правопорушення - директора ТОВ «ЛУКІЇВКА-АГРО», депутата Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, громадянство України, який зареєстрований та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за вчинення правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні судді Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області Чуприни А.П. перебуває адміністративний матеріал про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 660 від 20.03.2024 року, ОСОБА_1 , відповідно до рішення першої сесії Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 04.12.2020 № 01-01/VІІ набув повноважень депутата Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області.
04.12.2020 ОСОБА_1 склав присягу депутата Першотравневської сільської ради 8-го скликання Нікопольського району Дніпропетровської області.
Відповідно до п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. З Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 45 Закону особи, зазначені у п. 1, п.п. «а» і «в» п. 2 ч. 1 ст. З цього Закону (редакція Закону, яка діяла на момент подання вищевказаної декларації), зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством. Враховуючи зазначене, ОСОБА_1 є суб`єктом декларування.
Національним агентством з питань запобігання корупції проведено контроль щодо повноти заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, поданої ОСОБА_1 , депутатом Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області 8 скликання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 13.03.2023.
За результатами перевірки встановлено, що суб`єкт декларування не дотримав вимог п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону, не зазначивши у декларації відомостей:
У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації:
1.Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 1222982800:04:002:0303 загальною площею 20 000 м3, яка розташована за адресою: Криничуватська сільська рада, Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2762109512229, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного земельного кадастру, Державного реєстру речових прав. У своїх поясненнях суб`єкт декларування повідомив, що не мав умислу під час заповнення вищевказаної декларації не зазначати об`єкти нерухомості.
Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 21.02.2024 № 201-20240221-0007371643 вартість вказаної земельної ділянки становить 64 331,20 гривні. Недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 64 331,20 гривні.
2.Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 1222985200:01:001:0094 загальною площею 300 000 м3, яка розташована за адресою: Першотравневська сільська рада, Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2062887512229, що перебуває у нього на праві оренди до 30.01.2030 року та підтверджується відомостями з Державного земельного кадастру, Державного реєстру речових прав.
Відповідно до копії договору оренди земельної ділянки від 31.01.2020 № 10, наданої суб`єктом декларування, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 156 110,38 гривні. Недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 156 110,38 гривні.
3.Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 1222985200:01:001:0092 загальною площею 250 000 м3, розташована за адресою: Першотравневська сільська рада. Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2025463112229, що перебуває у нього на праві оренди до 30.01.2030 року та підтверджується відомостями з Державного земельного кадастру, Державного реєстру речових прав.
Відповідно до копії договору оренди земельної ділянки від 31.01.2020 року, наданої суб`єктом декларування, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 147 832,30 гривень. Недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 147 832,30 гривень.
4.Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про житловий будинок загальною площею 50,1 м3, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 4823312116, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав.
Відповідно до копії договорів купівлі-продажу 5/6 та 1/6 часток у праві власності на житловий будинок з надвірними будівлями від 01.02.2013 року та 04.02.2013 року, вартість вказаного житлового будинку становить 89 830,00 гривень. Недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 89 830,00 гривень.
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на суму 458 103,88 грн, чим не дотримав вимог п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
Надані суб`єктом декларування пояснення не враховані з огляду на таке.
Наказом Національного агентства від 23.07.2021 № 449/21 «Про затвердження форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за №987/36609, затверджено Порядок заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Порядок), та Форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чинного на дату подання декларації.
Згідно з п. 3 розділу II Порядку суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.
У п. 4 розділу II Порядку визначено, що після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.
Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.
Також у п. 5 розділу І Порядку визначено, що суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.
Крім того, відповідно до інформації, наданої Першотравневською сільською радою Нікопольського району Дніпропетровської області, суб`єкт декларування під підпис ознайомився із пам`яткою депутатам Першотравневської сільської ради щодо подання електронних декларацій, де зазначені вимоги щодо оформлення та подання декларацій, у тому числі роз`яснено основні положення ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) та ст, 366-2 Кримінального кодексу України (далі - КК України) за подання завідомо недостовірних відомостей.
При вирішенні питання щодо наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 13.03.2023.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на дату подання декларації становив 2 684,00 гривень.
Викладене свідчить про внесення суб`єктом декларування до декларації недостовірних відомостей, які відрізняються від достовірних на загальну суму 458 103,88 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік, що містить ознаки правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУПАП).
За результатами проведення Національним агентством з питань запобігання корупції контролю щодо повноти заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, унікальний ідентифікатор документа - 59685d5d0-902-4fa5-b3f5-770224bff880 (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , депутатом Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, встановлено, що суб`єкт декларування при складенні та поданні декларації вказав недостовірні відомості у розділі 3 «Об`єкти нерухомості», чим не дотримав вимог п. 2 ч. і ст. 46 Закону.
Недостовірні відомості, зазначені у декларації, відрізняються від достовірних на суму 458 103,88 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації.
Вище викладене дає підстави дійти обґрунтованого висновку про наявність у діях суб`єкта декларування ознак адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1 , будучи депутатом Першотравневської сільської ради, згідно з п.п. «б» п.І ч.І ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом декларування, а також відповідно до примітки до статті 172-6 КУпАП будучи суб`єктом правопорушення за цією статтею, у порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції» подав завідомо недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, які відрізняються від достовірних на суму 458 103, 88 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено частиною 4 статті 172-6 КУпАП.
Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, є 13.03.2023 року, тобто день подання недостовірних відомостей у декларації за 2022 рік.
Потерпілий у адміністративній справі відсутній. Матеріальну шкоду правопорушенням не заподіяно.
Правопорушник ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, неодноразово викликався, було призначено 17 судових засідань. Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Заяв чи клопотань про відкладення справи до суду не надходило. Причини неявки суду не відомі. На службі в ЗСУ не перебуває. Справа розглядалась за наявними матеріалами.
Європейський Суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3 квітня 2008 наголосив, що «сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження». Тому враховуючи, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, будучи обізнаною про складання щодо неї протоколу про адміністративне правопорушення, не вжила заходів для явки до суду, жодних клопотань чи заяв про відкладення слухання справи до суду не надходило, вважаю, що наведена поведінка учасника процесу є такою, що направлена на затягування розгляду справи. Справа розглядалася за наявними матеріалами.
Прокурор Потапенко Д.Р. в судовому засіданні вважав, що вина ОСОБА_1 повністю доведена дослідженими у судовому засіданні матеріалами та йому слід обрати покарання у вигляді штрафу на користь держави.
Вислухавши думку прокурора, а також вивчивши протокол з доданими до нього матеріалами, суд приходить до наступних висновків
ОСОБА_1 , відповідно до рішення першої сесії Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 04.12.2020 № 01-01/VІІ набув повноважень депутата Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області.
04.12.2020 ОСОБА_1 склав присягу депутата Першотравневської сільської ради 8-го скликання Нікопольського району Дніпропетровської області.
Відповідно до п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону.
Суб`єкт декларування у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на суму 458 103,88 грн, чим не дотримав вимог п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на дату подання декларації становив 2 684,00 гривень.
Викладене свідчить про внесення суб`єктом декларування до декларації недостовірних відомостей, які відрізняються від достовірних на загальну суму 458 103,88 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік
Своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.4 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, зміцнення законності.
Відповідно до ч.1 ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно до ч.2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.
Згідно ч.4 ст. 172-6 КУпАП, подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тягне за собою накладення на правопорушника адміністративного стягнення
Вина ОСОБА_1 у вчиненні вказаного правопорушення підтверджується інформацією, що зафіксована у протоколі про адміністративне правопорушення № 660від 20.03.2024року, копіями листів УСР у Дніпропетровській області з додатками, обґрунтованим висновком стосовно суб`єкта декларування, письмовими поясненнями ОСОБА_1 у протоколі.
Дослідивши надані матеріали, суддя дійшов висновку, що дії правопорушника вірно кваліфіковані за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
У справі «Ізмайлов проти Росії» (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 року), Європейський Суд вказав, що при призначенні покарання для того, щоб втручання (вилучення спеціального права) вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи.
Окрім того, при накладенні адміністративного стягнення, суд керується поняттям судової дискреції (судового розсуду), що охоплює повноваження суду (права та обов`язки), надані йому державою, обирати між альтернативами, кожна з яких є законною, та інтелектуально-вольову владну діяльність суду з вирішення у визначених законом випадках спірних правових питань, виходячи із цілей та принципів права, загальних засад судочинства, конкретних обставин справи, даних про особу винного, справедливості й достатності обраного стягнення тощо.
Вислухавши думку прокурора, вивчивши протокол № 660 від 20.03.2024 року з доданими до нього матеріалами, враховуючи обставини правопорушення та обставини що пом`якшують покарання, ґрунтуючись на всебічному, повному й об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, вважаю, що вина правопорушника є доведеною та в діях ОСОБА_1 вбачається склад правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 172-6 КУпАП, тому вважаю за необхідне притягти ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави.
Крім того суд, вважає за необхідне роз`яснити, що до ч.2 ст. 308 КУпАП, у разі несплати штрафу протягом 15 днів, з дня вручення постанови, про накладення штрафу, з правопорушника підлягає стягненню подвійний розмір штрафу, визначений у відповідній статті цього Кодексу та зазначений у постанові про стягнення штрафу.
Керуючись ст.ст. 221, 283, ч.4 ст. 172-6 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 25 500 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот) грн. на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок).
У разі несплати добровільно штрафу протягом 15 днів з дня вручення копії постанови, при примусовому виконанні постанови суду згідно ч. 2 ст. 308 КУпАПштрафпідлягає стягненню у подвійному розмірі.
На постанову може бути подано апеляційну скаргу до Дніпровського апеляційного суду через Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя: А. П. Чуприна
Суд | Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122234213 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Адмінправопорушення
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Чуприна А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні