Справа №523/10354/20
Провадження №1-кп/523/364/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
11.09.2024
Суворовський районний суд м. Одеси під головуванням судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , обвинуваченого ОСОБА_7 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду кримінальне провадження № 12018160490003757 від 06.08.2018 за ч.2 ст.367 КК України, №1202162490000497 від 15.06.2022 року за ч. 2 ст. 367 КК України :
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Волочиськ, Хмельницької області, українця, громадянина України, з вищою освітою, офіційно працевлаштованого на посаді провідного інженера експлуатаційно-технічного відділу ОНМедУ, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого.
у скоєні кримінальних правопрушень передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 2 ст. 367 КК України:
Встановив:
Органом досудового розслідування встановлено, що 28.08.2017 року між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради в особі начальника управління ОСОБА_8 (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАМІСКБУД» (код ЄДРПОУ 41125463) в особі директора ОСОБА_9 (підрядник) укладено Договір № 111-17/П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти.
Об`єктом даного договорує: «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ № 15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 ».
Відповідно до пункту 3.1 Договору № 111-17/П від 28.08.2017 ціна договору становила 26386382,40 гривень (двадцять шість мільйонів триста вісімдесят шість тисяч триста вісімдесят дві гривні 40 коп.), у т.ч. ПДВ- 4397730,40 гривень.
Так, ОСОБА_7 , обіймаючи посаду заступника головного інженера Управління капітального будівництва Одеської міської ради, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, тобто будучи службовою особою, 22.12.2017 року, знаходячись у своєму робочому кабінеті Управління капітального будівництва Одеської міської ради, розташованого за адресою: м. Одеса, вулиця Комітетська, 10а, здійснив перевірку Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року по Договору № 111-17/П від 28.08.2017, об`єктом якого виступав «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ № 15, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Кримська, 80А» (в частині ремонту фасаду та покрівлі) на суму 5269671,78 грн., з ПДВ, наданого йому директором підрядної організації ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 .
При цьому, ОСОБА_7 , проявляючи злочинну недбалість, яка виразилася в тому, що не передбачаючи можливості настання тяжких наслідків, через неналежне виконання своїх обов`язків, хоча повинен був і міг їх передбачити, в порушення своєї посадової інструкції, не перевірив належним чином на достовірність дані, відображені у наданому йому на підпис директором ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 Акті № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року на суму 5269671,78 грн. з ПДВ, а саме відповідність обсягу фактично виконаних робіт обсягам зазначених у даному Акті, після чого, підписав його в графі: «Замовник» ОСОБА_7 .
В подальшому, на підставі підписаного ОСОБА_7 Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року на суму 5269671,78 грн., зазначена сума бюджетних коштів на підставі платіжних доручень за грудень 2017 року, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку, відкритого на балансі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ім`я Управління капітального будівництва Одеської міської ради на розрахунковий рахунок підприємства ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» (код ЄДРПОУ 41125463).
Крім того, продовжуючи свої дії, ОСОБА_7 , 26.01.2018 року, знаходячись у своєму робочому кабінеті Управління капітального будівництва Одеської міської ради, розташованого за адресою: м. Одеса, вулиця Комітетська, 10а, здійснив перевірку Акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2018 року по Договору № 111-17/П від 28.08.2017, об`єктом якого виступав «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ № 15, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Кримська, 80А» (в частині ремонту фасаду та покрівлі) на суму 134953,27 грн. з ПДВ, наданого йому директором підрядної організації ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 .
При цьому, ОСОБА_7 , проявляючи злочинну недбалість, яка виразилася в тому, що не передбачаючи можливості настання тяжких наслідків, через неналежне виконання своїх обов`язків, хоча повинен був і міг їх передбачити, в порушення своєї посадової інструкції, не перевірив належним чином на достовірність дані, відображені у наданому йому на підпис директором ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 Акті № 4 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2018 року на суму 134953,27 грн. з ПДВ, а саме відповідність обсягу фактично виконаних робіт обсягам зазначених у даному Акті, після чого, підписав його в графі: «Замовник» ОСОБА_7 .
В подальшому, на підставі підписаного ОСОБА_7 Акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2018 року на суму 134953,27 грн., зазначена сума бюджетних коштів на підставі платіжних доручень за січень 2018 року, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку, відкритого на балансі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ім`я Управління капітального будівництва Одеської міської ради на розрахунковий рахунок підприємства ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» (код ЄДРПОУ 41125463).
Крім того, продовжуючи свої дії, ОСОБА_7 , 10.04.2018 року, знаходячись у своєму робочому кабінеті Управління капітального будівництва Одеської міської ради, розташованого за адресою: м. Одеса, вулиця Комітетська, 10а, здійснив перевірку Актів №6, №8 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 року по Договору № 111-17/П від 28.08.2017, об`єктом якого виступав «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ № 15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 » (в частині ремонту фасаду та покрівлі) на суму 1125138,80 грн., з ПДВ, 6164976,96 грн., з ПДВ відповідно, наданих йому директором підрядної організації ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 .
При цьому, ОСОБА_7 , проявляючи злочинну недбалість, яка виразилася в тому, що не передбачаючи можливості настання тяжких наслідків, через неналежне виконання своїх обов`язків, хоча повинен був і міг їх передбачити, в порушення своєї посадової інструкції, не перевірив належним чином на достовірність дані, відображені у наданих йому на підпис директором ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» ОСОБА_9 Актах №6, №8 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 року на суму 1125138,80 грн. з ПДВ, 6164976,96 грн. з ПДВ відповідно, а саме відповідність обсягу фактично виконаних робіт обсягам зазначених у даному Актах, після чого, підписав його в графі: «Замовник» ОСОБА_7 .
В подальшому, на підставі підписаних ОСОБА_7 Актів №6, №8 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 року на суму 1125138,80 грн., 6164976,96 грн. відповідно, зазначена сума бюджетних коштів на підставі платіжних доручень за квітень 2018 року, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку, відкритого на балансі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ім`я Управління капітального будівництва Одеської міської ради на розрахунковий рахунок підприємства ТОВ «ОДЕСАМІСКБУД» (код ЄДРПОУ 41125463).
Згідно Висновку судової будівельно - технічної експертизи № 22-124 від 29.04.2022, встановлено, що вартість фактично виконаних будівельних робіт по Договору № 111-17/П від 28.08.2017 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти, об`єктом якого є «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ № 15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 » (в частині ремонту фасаду та покрівлі) становить 10 648841,62 гривень з ПДВ.
В результаті неналежного виконання ОСОБА_7 своїх посадових обов`язків, територіальній громаді міста Одеси спричинений матеріальний збиток на загальну суму 2045899,18 гривень (два мільйони сорок п`ять тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять гривень 18 коп.).
що 21 травня 2018 року між управлінням капітального будівництва Одеської міської ради в особі начальника управління ОСОБА_8 (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «Одесаміскбуд» в особі директора ОСОБА_9 (підрядник) укладено договір № 36-18П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти.
Об`єктом даного договору являвся «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 . Коригування».
Відповідно до пункту 3.1 вказаного договору ціна договору становила 12834518, 50 (дванадцять мільйонів вісімсот тридцять чотири тисячі п`ятсот вісімнадцять гривень п`ятдесят копійок) у т.ч. ПДВ 2139 08642 грн.
Згідно наказу №51П від 07.08.2017 відповідальним по здійсненню технічного нагляду на об`єкті: Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Кримська, 80а» призначено заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради ОСОБА_7 .
ОСОБА_7 , з 04 січня 2016 року згідно наказу №156-к від 30.12.2015 «По особовому складу» призначений на посаду заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради.
Згідно з п. 1.3 посадової інструкції заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради, заступник головного інженера являється безпосереднім керівником працівників виробничо-технічного відділу та сектору відселення, сектору підготовки до виробництва, сектору технічного нагляду, сектору кошторисних норм та ціноутворення, завідувача базою, завідувача господарством управління капітального будівництва Одеської міської ради.
У відповідності до ч.3 ст.18 КК України, примітки 1 до ст. 364 КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом чи законом.
Таким чином ОСОБА_7 згідно з ч.3 ст.18 КК України, приміткою 1 до ст.364 КК України є службовою особою, оскільки постійно здійснює функції представника місцевого самоврядування а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Крім того, відповідно до п. 1.6 посадової інструкції заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради, заступник головного інженера повинен знати:
-будівельні норми і правила;
-основи технології виробництва і способи ведення будівельно-монтажних робіт;
-порядок приймання об`єктів , закінчених будівництвом;
-методи контролю якості об`єктів;
-порядок оформлення проектно-кошторисної та іншої технічної документації та ін.
Згідно кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури серії АТ №005217від 04.03.2016 виданого на ім`я ОСОБА_7 , останній пройшов професійну атестацію що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань з категорії : «Інженер технічного нагляду ( будівництво)» та отримав кваліфікаційний сертифікат виданий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії №12 від 01.03.2016 зареєстрований у реєстрі атестованих осіб 01.03.2016 за № 5093. Роботи (послуги) пов`язані із створенням об`єктів архітектури, спроможність виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом: «Технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд».
Таким чином, ОСОБА_7 , обіймаючи посаду заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, тобто будучи службовою особою органу місцевого самоврядування в обов`язки якого, згідно з його посадовою інструкцією входить контроль виконання функціональних обов`язків працівниками виробничо-технічного відділу, сектору відселення, сектору технічного нагляду, сектору кошторисних норм та ціноутворення, завідуючим базою та завідуючим господарством, забезпечення кваліфікованого технічного нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт, дотримання при виконанні робіт вимог ДБН України, здійснення контролю за передачею експлуатуючим організаціям об`єктів, закінчених будівництвом і зданих в експлуатацію та інше, на початку червня 2018 року, більш точну дату в ході досудового розслідування встановити на виявилося можливим, знаходячись у своєму робочому кабінеті № 214 управління капітального будівництва Одеської міської ради, розташованого за адресою: м. Одеса, вулиця Комітетська, 10а, на підставі наказу №51П від 07.08.2017 «Про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду» здійснив перевірку акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2018 року по договору № 36-18П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти, об`єктом якого являвся «капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: м. Одеса, вулиця Кримська, 80а. Коригування», наданого йому директором підрядної організації ТОВ «Одесаміскбуд» ОСОБА_9 .
При цьому ОСОБА_7 , проявляючи злочинну недбалість, яка виразилася в тому, що не передбачаючи можливості настання тяжких наслідків, через неналежне виконання своїх обов`язків, хоча повинен був і міг їх передбачити, в порушення своєї посадової інструкції та наказу №51П від 07.08.2017 «Про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду», не перевірив належним чином на достовірність дані відображені у наданому йому на підпис директором ТОВ «Одесаміскбуд» ОСОБА_9 акті №2 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2018 року на суму 9168551,26, а саме відповідність обсягу фактично виконаних робіт обсягам зазначених в акті № 2 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2018року з капітального ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , підписав вказаний акт на суму 9168551,26 грн. в графі: «Замовник» Тритько.
В подальшому, на підставі підписаного ОСОБА_7 акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2018 року з капітального ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Кримська, 80а на суму 9168551,26 грн., зазначена сума бюджетних коштів відповідно платіжного доручення №124 від 06 червня 2018 року у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку відкритого на балансі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ім`я управління капітального будівництва Одеської міської ради на розрахунковий рахунок підприємства ТОВ «Одесаміскбуд».
В результаті, загальна вартість невиконаних робіт по Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2018 по найменуванню будови та її адреси «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 а Коригування» становить 1425807,95грн. (один мільйон чотириста двадцять п`ять тисяч вісімсот сім грн. 95 коп.)»
Крім того, продовжуючи свої дії, ОСОБА_7 , обіймаючи посаду заступника головного інженера управління капітального будівництва Одеської міської ради, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, тобто будучи службовою особою органу місцевого самоврядування, являючись посадовою особою, в обов`язки якого, згідно його посадової інструкції входить контроль виконання функціональних обов`язків працівниками виробничо-технічного відділу, сектору відселення, сектору технічного нагляду, сектору кошторисних норм та ціноутворення завідуючим базою та завідуючим господарством, забезпечення кваліфікованого технічного нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт, дотримання при виконанні робіт вимог ДБН України, здійснення контролю за передачею експлуатуючим організаціям об`єктів, закінчених будівництвом і зданих в експлуатацію та інше, на початку липня 2018 року, знаходячись у своєму робочому кабінеті № 214 управління капітального будівництва Одеської міської ради, розташованого за адресою: м. Одеса, вулиця Комітетська, 10а, на підставі наказу №51П від 07.08.2017 «Про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду» здійснив перевірку акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 року по договору № 36-18П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти, об`єктом якого являвся «капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: м. Одеса, вулиця Кримська, 80а. Коригування», наданого директором підрядної організації ТОВ «Одесаміскбуд» ОСОБА_9 .
При цьому ОСОБА_7 , проявляючи злочинну недбалість, яка виразилася в тому, що не передбачаючи можливості настання тяжких наслідків, через неналежне виконання своїх обов`язків, хоча повинен був і міг їх передбачити, в порушення своєї посадової інструкції та наказу №51П від 07.08.2017 «Про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду», не перевірив належним чином на достовірність дані відображені у наданому йому на підпис директором ТОВ «Одесаміскбуд» ОСОБА_9 акті №2 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 року на суму 2834875,56 грн., а саме відповідність обсягу фактично виконаних робіт обсягам зазначених в акті № 2 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 року з капітального ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , підписав вказаний акт на суму 2834875,56 грн. в графі: «Замовник» Тритько.
В подальшому, на підставі підписаного ОСОБА_7 акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 року з капітального ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Кримська, 80а на суму 2834875,56 грн., зазначена сума бюджетних коштів згідно платіжного доручення №181 від 05 липня 2018 року у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку відкритого на балансі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ім`я управління капітального будівництва Одеської міської ради на розрахунковий рахунок підприємства ТОВ «Одесаміскбуд».
В результаті загальна вартість невиконаних робіт по Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 року по найменуванню будови та її адреси «Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОЗОШ №15, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 . Коригування» становить 151890,40грн. (сто п`ятдесят одна тисяча вісімсот дев`яносто гривен сорок копійок).
Таким чином, в результаті неналежного виконання ОСОБА_7 своїх посадових обов`язків, територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради спричинений матеріальний збиток у загальній сумі 1577698,35 грн. (один мільйон п`ятсот сімдесят сім тисяч шістсот дев`яносто вісім грн., тридцять п`ять копійок), що більше чим у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Таким чином, ОСОБА_7 обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушеннях, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.
У судовомузасідані захисникомбуло заявленеклопотання прозакриття кримінальногопровадження,обвинувачений ОСОБА_7 ,підтримав клопотання,прокурор залишиввказане питанняна розсудсуду.
За умовамич.2ст.367КК України, карається позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Згідно до ч. 4 ст. 12 КК України злочин є нетяжким передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за яке передбачене покарання у вигляді позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Відповідно до ч.1 ст.285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених Законом України про кримінальну відповідальність.
Крім того, ст.44 КК України передбачено, що особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.
Положеннями ст.49 КК України визначено: строки давності з огляду на тяжкість вчиненого злочину, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання. Строк давності - це передбаченийст.49 КК України певний проміжок часу з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою звільнення особи, яка вчинила злочин, від кримінальної відповідальності.
У відповідності дост.49 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки:
Стаття 49. Особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки:
1) два роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі;
2) три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років;
3) п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини;
4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину;
5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.
Матеріально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є: закінчення встановлених ч. 1 ст. 49 КК України строків;відсутність обставин, що порушують їх перебіг (частини 2 ст. 49 КК); не вчинення протягом цих строків нового злочину певного ступеня тяжкості.
Процесуально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є: притягнення особи як підозрюваного/обвинуваченого; згода підозрюваного/обвинуваченого на таке звільнення від кримінальної відповідальності.
Таким чином, строк давності спливає і під час досудового розслідування, і під час судового провадження, і після проголошення обвинувального вироку суду. Будь-які процесуальні дії протягом цих строків не припиняють їх перебіг. Якщо строк давності сплив до дня набрання законної сили обвинувальним вироком суду, то особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності незалежно від того, на якій стадії перебуває кримінальне провадження щодо цієї особи.
Початком перебігу строку давності є день, коли злочин був вчинений, тобто, згідно обвинувального акту початком перебігу строку давності є 2018 за ст.367 ч.2, який сплив у 2023 році.
З огляду на наведене, з часу вчинення злочину минуло більше 6 років, тобто у даному кримінальному провадженні, закінчився строк давності притягнення до кримінальної відповідальності, передбачений ч.3 ст.49 України,
Згідно п.1ч.2ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності. Закриття кримінального провадження з цієї підстави не допускається, якщо обвинувачений проти цього заперечує (ч.8ст.284 КПК України).
Також дотримання умов, передбачених частинами 1-3 ст.49 КК України є безумовною і звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі закінчення строків давності є обов`язковим.
Тобто суд, встановивши наявність усіх передбачених законом обставин, зобов`язаний звільнити особу від кримінальної відповідальності за цією підставою, незалежно від того, на якій стадії перебуває кримінальне провадження (справа) досудове розслідування, попередній розгляд справи суддею, підготовче судове засідання, судовий розгляд справи судом першої інстанції, на стадії провадження в суді апеляційної інстанції, але до набрання вироком суду законної сили.
Суд за наявності підстав для звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, передбачених ст. 49 КК України, та за згодою підозрюваного, обвинуваченого, підсудного ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого, підсудного від кримінальної відповідальності.
У відповідності до ч.3 ст.288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
За умовами ст. 286 КПК України звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом.
Верховний Суд колегією суддів Першої судової палати Касаційного кримінального суду, розглянувши справу №345/2618/16-к, у Постанові від 19 листопада 2019 року зазначив, що звільнення особивід кримінальноївідповідальності єобов`язкомсуду уразі настанняобставин,передбачених ч.1ст.49КК,за наявностізгоди підозрюваного,обвинуваченого,засудженого назвільнення напідставі спливустроків давності. Відтак суд повинен невідкладно розглянути клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, якщо під час судового розгляду провадження, що надійшло до суду з обвинувальним актом, одна із сторін цього провадження звернеться до суду з таким клопотанням. При цьому, суд має з`ясувати думку сторін щодо закриття кримінального провадження за такою підставою, у разі згоди обвинуваченого (засудженого) розглянути питання про звільнення останнього від кримінальної відповідальності.
Цивільний позов Одеської місцевої прокуратури №4 в інтересах держави в особі Одеської міської ради до ОСОБА_7 - залищити без розгляду.
Судові витрати у крімінальному проваджені у сумах 8792, 50 та 3269, 00 віднести за рахунок держави.
Речові докази відсутні.
Кереючись:12, 49, 280, 284, 288, 371, 372 КПК України;
Ухвалив:
Клопотання захисника ОСОБА_6 в інтересах ОСОБА_7 - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України на підставі ч.3 ст. 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності.
Цивільний позов Одеської місцевої прокуратури №4 в інтересах держави в особі Одеської міської ради до ОСОБА_7 - залищити без розгляду.
Судові витрати у крімінальному проваджені у сумах 8792, 50 та 3269, 00 віднести за рахунок держави.
Речові докази відсутні.
Кримінальне провадження №523/10354/20 - закрити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя
Суворовського районного суду ОСОБА_1
Суд | Суворовський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2024 |
Оприлюднено | 16.10.2024 |
Номер документу | 122271794 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Суворовський районний суд м.Одеси
Шкорупеєв Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні