ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"04" жовтня 2024 р. Справа № 924/586/24
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладія С.В. при секретарі судового засідання Гусько О.В., розглянувши матеріали справи
за позовом Вищого професійного училища №4 м. Хмельницького м. Хмельницький
до фізичної особи підприємця Крулика Сергія Володимировича м. Хмельницький
про стягнення 189530,00 грн.
Представники сторін:
від позивача: Черняк Р.І. - адвокат згідно ордеру ВХ №1074979 від 02.08.2024р.
від відповідача: не з`явився
В судовому засіданні згідно зі ст. 240 ГПК України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ВСТАНОВИВ:
Вище професійне училище №4 м. Хмельницького м. Хмельницький звернулося до суду з позовом до фізичної особи підприємця Крулика Сергія Володимировича м. Хмельницький про стягнення 189530,00 грн. за повернений товар неналежної якості який було поставлено відповідно до укладених між сторонами договорів поставки №63 від 06.10.2023, №64 від 06.10.2023, №66 від 06.10.2023, №67 від 12.10.2023, №68 від 12.10.2023, №70 від 12.10.2023, №71 від 12.10.2023, №73 від 12.10.2023, №74 від 12.10.2023.
Ухвалою суду від 02.07.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 05.08.2024р.
За результатами підготовчого засідання 05.08.2024р. постановлено ухвалу про оголошення в підготовчому засіданні перерви до 04.09.2024р.
Ухвалою суду від 04.09.2024р. в підготовчому засіданні закрито підготовче провадження та призначено справу №924/586/24 до судового розгляду по суті на 16.09.2024р.
Ухвалою суду від 16.09.2024р. відкладено розгляд справи по суті на 04.10.2024
Відповідач в судове засідання не з`явився, відзив на позов не надав. Про розгляд справи відповідача повідомлено належним чином. Ухвали суду від 02.07.2024р. 05.08.2024р., 04.09.2024р. та 16.09.2024р. направлені на адресу відповідача, вказану в позовній заяві та у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 29000, м. Хмельницький, вул. О. Кошевого,7, повернуті підприємством поштового зв`язку до господарського суду без вручення адресату «адресат відсутній за вказаною адресою".
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема, містяться відомості про місцезнаходження (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв`язок з фізичною особою-підприємцем) фізичної особи-підприємця.
У разі, якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення, інші причини тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії (висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.06.2018 у справі № 904/9904/17).
Отже, судом вжито всі необхідні заходи для повідомлення відповідача про розгляд даної справи.
Відповідач не скористався правом участі свого представника на судовому розгляді справи, відзиву на позов не подав.
Згідно ст. 176 ГПК України, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи в порядку, встановленому ст. 242 цього кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої ст. 120 цього кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Оскільки відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.
Суд під час розгляду матеріалів справи встановив наступні обставини.
06.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №63, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання (Малярна станція) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 17700,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 2.2. договору ціни на Товар формуються згідно діючих і затверджених на момент складання замовлень прайс-листів Постачальника.
Пунктом 2.3 договору передбачено, що ціни на Товар лишаються незмінними до виконання Постачальником обов`язку щодо поставки замовленої Покупцем партії Товару.
Відповідно до п. 4.1 договору розрахунки за Товар, поставка якого передбачена даним Договором, проводяться у вигляді безготівкових платежів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника.
Покупець, на підставі видаткової накладної складеної Постачальником, проводить оплату поставленого Товару у розмірі 100 % протягом 7 календарних днів з моменту поставки. (п. 4.2 договору).
Згідно п. 4.3 договору оплата Товару, поставка якого передбачена даним Договором, може проводитись авансовими платежами, що узгоджується Сторонами додатково.
Відповідно до п. 5.1 договору Товар вважається прийнятим Покупцем від Постачальника за кількістю і якістю після підписання уповноваженими представниками Сторін відповідної накладної.
Пунктом 5.2 договору кількість та якість Товару, що постачається, перевіряється Покупцем при прийманні Товару на своєму складі чи на складі Постачальника відповідно Інструкцій про порядок приймання продукції виробничо - технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затверджені Постановами Держ.арбітражу СРСР від 15.06.1965р. №11-6 і від 25.04.1966р. №П-7. зі змінами та доповненнями.
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №63 від 06.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 800 від 18.10.2023р. та накладної №110 від 18.10.2023р. поставив позивачу масляну станцію Yato, в кількості 1-шт, на загальну суму 17700,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 997 від 25.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 17700,00 грн.
06.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №64, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 44510000-8 Знаряддя (Гідравлічний прес; Прес вирубний) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 38750,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №64 від 06.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 801 від 18.10.2023р. та накладної №111 від 18.10.2023р. поставив позивачу гідравлічний прес 10т в кількості 1-шт, за ціною - 15980,00 грн. та прес вирубний до 1,6 мм в кількості 1-шт, за ціною - 22770,00 грн., всього на загальну суму 38750,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 998 від 25.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 38750,00 грн.
06.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №66, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 42650000-7 Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані (Різьбонарізна машина) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 23750,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №66 від 06.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 803 від 18.10.2023р. та накладної №113 від 18.10.2023р. поставив позивачу Різьбонарізну машину М6-М16 в кількості 1-шт, за ціною - 23750,00 грн., всього на загальну суму 23750,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 1000 від 25.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 23750,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №67, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 38423000-6 Обладнання для вимірювання тиску (Редуктори вуглекислотні; Редуктори з ротаметром) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 63760,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №67 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 807 від 18.10.2023р. та накладної №102 від 18.10.2023р. поставив позивачу редуктори вуглекислотні в кількості 16-шт, за ціною - 1985,00 грн., на загальну суму 31760,00 грн. та редуктори з ротаметром в кількості 16-шт, за ціною - 2000,00 грн., на загальну суму 32000,00 грн., всього на загальну суму 63760,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 969 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 63760,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №68, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 42650000-7 Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані (Електрофарбопульт масляний; Електрофарбопульт; Міксер будівельний; Дрель ударна; Перфоратор; Гайковерт; Пневматичні ножиці) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 38770,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №68 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 808 від 18.10.2023р. та накладної №103 від 18.10.2023р. поставив позивачу Електрофарбопульт масляний STURM SG9645B в кількості 1-шт, за ціною - 3460,00 грн.. на загальну суму 3460,00 грн.; Електрофарбопульт Енерго Маш КП - 96603 в кількості 1-шт, за ціною - 1980,00 грн., на загальну суму 1980,00 грн.; Міксер будівельний STURM ID21158MV в кількості 3-шт, за ціною - 4450,00 грн., на загальну суму 13350,00 грн.; Дрель ударна STURM ID21105 в кількості 2-шт, за ціною - 1600,00 грн., на загальну суму 3200,00 грн.; Перфоратор STURM RH2592P в кількості 2-шт, за ціною - 3450,00 грн., на загальну суму 6900,00 грн.; Гайковерт STURM CD 3220 в кількості 1-шт, за ціною - 6890,00 грн., на загальну суму 6890,00 грн.; Пневматичні ножиці YATO YT-09944 в кількості 1-шт, за ціною - 2990,00 грн., на загальну суму 2990,00 грн.. всього на загальну суму 38770,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 970 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 38770,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №70, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 34950000-1 Тримальні конструкції (Підйомник для гіпсокартону) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 8300,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №70 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 810 від 18.10.2023р. та накладної №105 від 18.10.2023р. поставив позивачу Підйомник для гіпсокартону ДПС 3,5 м МАХ в кількості 1-шт, за ціною - 8300,00 грн., на загальну суму 8300,00 грн..
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 972 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 8300,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №71, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 43830000-0 Електричні інструменти (Станок для різки пінопласту) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 3780,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №71 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 811 від 18.10.2023р. та накладної №106 від 18.10.2023р. поставив позивачу Станок для різки пінопласту PROXXON ThermoCut 12/E в кількості 1-шт, за ціною - 3780,00 грн., на загальну суму 3780,00 грн..
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 973 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 3780,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №73, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 31640000-4 Машини та апарати спеціального призначення (Фарбувальна станція) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 8880,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №73 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 813 від 18.10.2023р. та накладної №108 від 18.10.2023р. поставив позивачу Фарбувальну станцію Kraft Dele KD 1653 8L в кількості 1-шт, за ціною - 8880,00 грн., на загальну суму 8880,00 грн..
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 975 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 8880,00 грн.
12.10.2023 року між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договір поставки №74, згідно з п. 1.1 якого постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар за код ДК 021:2015 - 42640000-4 Верстати для обробки твердих матеріалів, крім металів (Плиткоріз електричний) відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
Відповідно до п. 2.1 договору загальна сума даного Договору становить: 2380,00 грн., без ПДВ (не є платником ПДВ).
Згідно п. 9.1 договору, даний Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023р., але у всякому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо в термін за 15-ть днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік. на тих же умовах.
Договір підписаний сторонами та скріплений відтисками їх печаток.
На виконання умов договору поставки №74 від 12.10.2023 відповідач відповідно до видаткової накладної № 814 від 18.10.2023р. та накладної №101 від 18.10.2023р. поставив позивачу Плиткоріз електричний Practyl 450ВТ в кількості 1-шт, за ціною - 2380,00 грн., на загальну суму 2380,00 грн..
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару, оскільки відповідно до платіжного доручення № 976 від 20.10.2023р. оплатив поставлений товар у розмірі 2380,00 грн.
У зв`язку з тим, що позивач виявив, що товари, передані йому відповідно до договорів поставки мають недоліки, повернув відповідачу відповідно до накладної № 002/2 від 25.01.2024 товар загальною вартістю 189530,00 грн.
Відповідач на адресу позивача надіслав листи - зобов`язання від 25.01.2024р. та від 10.04.2024р., в яких повідомив, що зобов`язується до 20.04.2024р., здійснити поставку обладнання відповідно до вимог замовника або здійснити повернення коштів.
Позивачем 29.05.2024р. направлено на адресу відповідача претензію № 219 з вимогою протягом 10 календарних днів виконати зобов`язання за договорами поставки, яка останнім залишена без відповіді та задоволення.
У зв`язку з невиконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з останнього попередньої оплати в сумі 189530,00 грн.
Аналізуючи надані докази та пояснення учасників процесу, оцінюючи їх у сукупності, суд приймає до уваги наступне.
Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України (далі за текстом - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього кодексу, зокрема з договорів та правочинів.
Частина 1 статті 626 ЦК України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
У відповідності до положень ст. ст. 6, 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Згідно зі ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Приписами ст. 712 Цивільного кодексу України унормовано, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.
За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму (ст. 655 Цивільного кодексу України).
Продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства (ст. 662 ЦК України).
Згідно з положеннями ст. 664 ЦК України обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар, надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.
Між Вищим професійним училищем №4 (Покупець) та фізичною особою підприємцем Круликом Сергієм Володимировичем (Постачальник) було укладено договори поставки №63 від 06.10.2023, №64 від 06.10.2023, №66 від 06.10.2023, №67 від 12.10.2023, №68 від 12.10.2023, №70 від 12.10.2023, №71 від 12.10.2023, №43 від 12.10.2023, №74 від 12.10.2023 , згідно з п. 1.1 яких постачальник бере на себе зобов`язання надати Покупцю товар відповідно до специфікації (Додаток №1), що є невід`ємною частиною цього договору. Покупець зобов`язується своєчасно й належним чином у порядку і на умовах, визначених Договором, прийняти й оплатити такий Товар. Місце поставки Товару: м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10. Строк поставки до 30.11.2023р.
На виконання умов договорів поставки відповідач відповідно до видаткових накладних № 800 від 18.10.2023р. на суму 17700,00 грн, № 801 від 18.10.2023р. на суму 38750,00 грн, № 803 від 18.10.2023р. на суму 23750,00 грн, № 807 від 18.10.2023р. на суму 63760,00 грн, № 808 від 18.10.2023р. на суму 38770,00 грн, № 810 від 18.10.2023р. на суму 8300,00 грн, № 811 від 18.10.2023р. на суму 3780,00 грн, № 813 від 18.10.2023р. на суму 8880,00 грн, № 814 від 18.10.2023р. на суму 2380,00 грн, поставив позивачу товар на загальну суму 189530,00 грн.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару на суму 189530,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 997 від 25.10.2023р. на суму 17700,00 грн., № 998 від 25.10.2023р. на суму 38750,00 грн., № 1000 від 25.10.2023р. на суму 23750,00 грн., № 969 від 20.10.2023р. на суму 63760,00 грн., № 970 від 20.10.2023р. на суму 38770,00 грн., № 972 від 20.10.2023р. на суму 8300,00 грн., № 973 від 20.10.2023р. на суму 3780,00 грн., № 975 від 20.10.2023р. на суму 8880,00 грн., № 976 від 20.10.2023р. на суму 2380,00 грн.
Відповідно до п. 5.1 договорів Товар вважається прийнятим Покупцем від Постачальника за кількістю і якістю після підписання уповноваженими представниками Сторін відповідної накладної.
Пунктом 5.2 договорів кількість та якість Товару, що постачається, перевіряється Покупцем при прийманні Товару на своєму складі чи на складі Постачальника відповідно Інструкцій про порядок приймання продукції виробничо - технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затверджені Постановами Держ.арбітражу СРСР від 15.06.1965р. №11-6 і від 25.04.1966р. №П-7. зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ст. 268 ГК України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів. Номери та індекси стандартів, технічних умов або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу. Постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми. Якщо поставлені товари відповідають стандартам або технічним умовам, але виявляться більш низького сорту, ніж було зумовлено, покупець має право прийняти товари з оплатою за ціною, встановленою для товарів відповідного сорту, або відмовитися від прийняття і оплати поставлених товарів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п. 5.2 договорів, позивачем відповідно до накладної № 002/2 від 25.01.2024 повернуто відповідачу товар на загальну суму 189530,00 грн., у зв`язку з неналежною якістю товару.
Відповідно до ст. 673 ЦК України продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. У разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, придатний для мети, з якою товар такого роду звичайно використовується. У разі продажу товару за зразком та (або) за описом продавець повинен передати покупцеві товар, який відповідає зразку та (або) опису. Якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам. Продавець і покупець можуть домовитися про передання товару підвищеної якості порівняно з вимогами, встановленими законом.
Відповідно до ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: 1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Згідно ст. 679, 680 ЦК України продавець відповідає за недоліки товару, якщо покупець доведе, що вони виникли до передання товару покупцеві або з причин, які існували до цього моменту. Якщо продавцем надані гарантії щодо якості товару, продавець відповідає за його недоліки, якщо він не доведе, що вони виникли після його передання покупцеві внаслідок порушення покупцем правил користування чи зберігання товару, дій третіх осіб, випадку або непереборної сили. Покупець має право пред`явити вимогу у зв`язку з недоліками товару за умови, що недоліки виявлені в строки, встановлені цією статтею, якщо інше не встановлено договором або законом. Якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв`язку з його недоліками може бути пред`явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років, а щодо нерухомого майна - в межах трьох років від дня передання товару покупцеві, якщо договором або законом не встановлений більший строк.
Інструкція про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за якістю затвердженої Держарбітражем при раді Міністрів СРСР N П-7 від 25.04.1966 застосовується у всіх випадках, коли стандартами, технічними умовами, Основними та Особливими умовами поставки або іншими обов`язковими правилами не встановлений інший порядок прийому продукції виробничо - технічного призначення та товарів народного споживання за якістю і комплектності, а також тари під продукцією чи товарами.
Згідно п. 14 "Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю", затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 № П-7 (зі змінами та доповненнями) приймання продукції за якістю і комплектністю здійснюється у чіткій відповідності стандартам, технічним умовам, основним і особливим умовам поставки, іншим обов`язковим для сторін правилам, а також згідно супровідним документам, що посвідчують якість та комплектність продукції, що поставляється (технічний паспорт, сертифікат, посвідчення про якість, рахунок-фактура, специфікація, тощо). Відсутність вказаних супровідних документів чи деяких з них не призупиняє прийомку продукції. В такому випадку складається акт про фактичну якість і комплектність продукції і в акті вказується, які документи відсутні.
Як вбачається з матеріалів справи свої зобов`язання відповідач належним чином не виконав, товар не поставив позивачу та не повернув кошти в сумі 189530,00 грн.
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 ЦК України).
Відповідно до ч.2 ст. 693 ЦК України, в разі якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Як встановлено судом, на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем становить 189530,00 грн., що підтверджена належними доказами та підлягає задоволенню.
Таким чином, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позову.
Відповідно до статті 73 Господарського кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Кожна сторона, згідно із статтею 74 Господарського кодексу України, повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Приписами статей 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно із статтями 78, 79 Господарського процесуального кодексу України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст.2, 13, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 210, 220, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Вищого професійного училища №4 м. Хмельницького м. Хмельницький до фізичної особи підприємця Крулика Сергія Володимировича м. Хмельницький про стягнення 189530,00 грн. задовольнити.
Стягнути з фізичної особи підприємця Крулика Сергія Володимировича ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) на користь Вищого професійного училища №4 м. Хмельницького (29016, м. Хмельницький, вул. Інститутська,10, код 02548506) - 189530,00 грн. (сто вісімдесят дев`ять тисяч п`ятсот тридцять гривень 00 коп.) заборгованості, 3028 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.) витрат зі сплати судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення господарського суду може бути оскаржено протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.
Порядок подання апеляційної скарги визначений ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст складено 14.10.2024р.
Суддя С.В. Гладій
Віддрук: 3 прим.:
1 - до справи
2 - позивачу (електронний суд)
3 - відповідачу (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1)(реком. з повід.)
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2024 |
Оприлюднено | 16.10.2024 |
Номер документу | 122272442 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Гладій С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні