Справа № 420/24970/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області та до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області та до Державної податкової служби України за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправними та скасувати Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2024 року № 11505226/44081403;
Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» від 22.06.2022 року.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.09.2022 року у справі № 420/9628/22, 25.07.2024 року відповідачем було враховано Таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» від 22.06.2022 року, зареєстровану у контролюючому органі за № 9091227411. Однак, 29.07.2024 року відповідач прийняв рішення № 11505226/44081403 про неврахування таблиці даних платника податку від 22.06.2022 року з посиланням на п . 14 Порядку № 1165. Позивач зазначає, що посилання на п. 14 Порядку нічим необґрунтоване, а саме рішення № 11505226/44081403 від 29.07.2024 року фактично суперечить рішенню суду у справі № 420/9628/22.
Ухвалою суду 12.08.2024 року судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відзиви від відповідачів суду не надано.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань до видів економічної діяльності ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» відносяться: вантажний автомобільний транспорт (основний) Код КВЕД 49.41; технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів Код КВЕД 45.20; роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів Код КВЕД 45.32; роздрібна торгівля пальним Код КВЕД 47.30; допоміжне обслуговування наземного транспорту Код КВЕД 52.21; транспортне оброблення вантажів Код КВЕД 52.24.(а.с.11-12).
ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» складено та направлено до контролюючого органу Таблицю даних платника податку па додану вартість від 22.06.2022 р. із зазначенням Коду згідно з КВЕД 49.41; коди згідно з УКТЗЕД: 2710194300, 4011209000, 4012120000, 4012200090, 2710198100, 8507, 45.20(а.с.34).
Також 22.06.2022 року ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» було направлено до контролюючого органу Лист-пояснення №13 по таблиці платника податку на додану вартість (а.с.35-36) разом із копіями: договору оренди, договору оренди транспортних засобів, гаражного зберігання та з основними постачальниками продукції в кількості 7 договорів; повідомлення за формою « №20-ОПП» від 25.01.2022р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.06.2022р. №6966873/44081403, яким невраховано таблицю даних платника податку ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» з підстав: «виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам».
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12.09.2022 року у справі № 420/9628/22, яке залишене без змін згідно з постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06.12.2022 року, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС»- задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.06.2022р. №6966873/44081403. Зобов`язано Головне управління ДПС в Одеській області врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ СФ ТРАНС СЕРВІС від 22.06.2022 року.
25.07.2024 року ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» отримало повідомлення № 23340 про врахування 25.07.2024 року таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 22.06.2022 року за № 9091227411, згідно рішення суду від 12.09.2022 року у справі № 420/9628/22.
29.07.2024 року комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ДПС України прийняла рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 11505226/44081403, згідно з яким, відповідно до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, комісією центрального рівня прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 22.06.2022 року за № 9091227411, врахованої згідно з рішенням комісії від 28.06.2022 року № 6966873/44081403, у зв`язку із недотриманням п. 14 Порядку: отримано податкову інформацію, що свідчить про виплату заробітної плати менше законодавчо встановленого рівня; виявлення відсутності інформації про діяльність підприємства, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні податного до таблиці даних платника податку.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Згідно з п. 12-17 Порядку № 1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (додаток 6).
У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про врахування таблиці даних платника податку відповідно до пункту 16 цього Порядку або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація яких зупинена відповідно до пункту 1 додатка 3 до дня, що передує даті прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку, підлягають автоматичній реєстрації в Реєстрі на п`ятий робочий день, що настає за днем прийняття такого рішення, якщо одночасно виконуються такі умови: відсутнє рішення контролюючого органу про неврахування такої таблиці даних платника відповідно до пункту 19 цього Порядку; у податкових накладних /розрахунках коригування зазначені операції з кодами товарів згідно з УКТЗЕД/кодами послуг згідно з Державним класифікатором /умовним кодом такого товару, що відображені у такій таблиці даних платника податку, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3, та стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; такі податкові накладні /розрахунки коригування складені та подані для реєстрації в Реєстрі не раніше календарного місяця, що передує місяцю, у якому комісією регіонального рівня прийняте рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку; щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520; у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 18 Порядку № 1165, комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», якщо стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1; до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку. У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
З аналізу наведених вище положень Порядку № 1165 слідує, що таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником щодо КВЕД платника податку згідно з КВЕД, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються платником податку, яка подається до контролюючого органу з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Рішення про неврахування таблиці даних комісія приймає у разі прийняття стосовно платника податку рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, визначених у пунктах 1-5 додатка 1, або якщо до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
З матеріалів вбачається, що 22.06.2022 року ТОВ «СФ ТРАНС СЕРВІС» складено таблицю даних платника податку на додану вартість та направлено її на реєстрацію.
При цьому, рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2024 року №1150226/44081403 прийняте з інших підстав а саме п. 14 постанови № 1165: таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазнається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається та не спростовано відповідачем, що ТОВ СФ ТРАНС СЕРВІС разом із таблицею даних платника податку на додану вартість, в порядку визначеному п. 14 постанови № 1165 надавались до контролюючого органу письмові пояснення, в яких міститься посилання про види діяльності ТОВ СФ ТРАНС СЕРВІС, на податкову та іншу звітність, із зазначенням контрагентів, товару та первинні документи.
При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В той же час, оскаржуване рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2024 року №1150226/44081403 не містить чіткої причини його прийняття, з конкретним посиланням на недоліки наданих ТОВ СФ ТРАНС СЕРВІС пояснень.
Відповідно до п. 25, 27, 44, 45, 46 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Таким чином, Порядком № 1165 встановлена послідовність прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Верховний Суд в постанові від 21.05.2019 року по справі №0940/1240/18 вказав, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 10 квітня 2020 року по справі №819/330/18 та від 18 червня 2020 року по справі №824/245/19-а.
За таких підстав, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2024 року №1150226/44081403 прийняте необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому підлягає скасуванню.
Пунктом 22 Порядку № 1165 визначено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Таким чином, вимога позивача про забов`язання Державної податкової служби України врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» від 22.06.2022 року є такою, що належить до задоволення, як похідна.
Приписами ч. 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 3028,00 грн. судового збору, які підлягають стягненню на його користь.
Разом з тим, оскільки оскаржуване рішення приймалося комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, суд робить висновок, що позовні вимоги належать до задоволення в частині відповідача ДПС України, в частині вимог до ГУ ДПС в Одеській області слід відмовити.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області та до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
Визнати протиправними та скасувати Рішення з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2024 року № 11505226/44081403;
Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» від 22.06.2022 року.
Стягнути з Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
В іншій частині позову відмовити.
Відповідно до ст.255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч.1 ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «СФ ТРАНС СЕРВІС» ( код ЄДРПОУ 44081403, м.Одеса, вул. Балтська дорога, 6).
Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044; код ЄДРПОУ ВП 44069166);
Відповідач Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393)
Повний текст рішення складений та підписаний судом 11.10.2024 року.
СуддяН.В. Бжассо
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2024 |
Оприлюднено | 16.10.2024 |
Номер документу | 122278795 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні