Справа № 161/17461/24
Провадження № 2-а/161/262/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 жовтня 2024 року місто Луцьк
Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі головуючого - судді ЧернякВ.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради про скасування постанови про адміністративне правопорушення,-
В С Т А Н О В И В:
20.09.2024 року позивач через свого представника звернулась до суду із вказаним позовом.
В обґрунтування підстав позову позивач посилається на те, що в її діях відсутній склад правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП (щодо порушень правил стоянки). Зазначає, що місце розміщення контейнерів для збирання побутових відходів за адресою АДРЕСА_1 не відповідає вимогам законодавства.
Просить суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача MVA № 2427355 від 07.08.2024 року, а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.
Представник відповідача у письмовому відзиві від 03.10.2024 року позов заперечив.
Частиною першою та другою статті 12 КАС України передбачено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Суд зауважує, що вказаний перелік порядків, за якими здійснюється судочинство в адміністративних справах, є вичерпним.
Оскільки вказана справа є незначної складності і для неї пріоритетним є швидке вирішення, суд розглянув її в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, які визначені у ст.ст. 268, 269, 271, 286 КАС України. В свою чергу вищенаведені положення КАС України не містять у собі заборони або обмежень на застосування правил, передбачених для спрощеного позовного провадження у ч.5 ст.262 КАС України, а саме щодо можливості розгляду справи без повідомлення сторін за наявними матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 07.08.2024 року інспектором (старшим інспектором з паркування) Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради Глушком Ігорем Геннадійовичем винесена постанова MVA 2427355, в якій зафіксовано, що 06.08.2024 року о 14:28:22 год. у м. Луцьку по вул. Градний Узвіз 2, особа, яка керувала транспортним засобом MINI Cooper SD Countryman, д.н.з. НОМЕР_1 , порушила правила зупинки, а саме здійснила зупинку транспортного засобу ближче 5 метрів від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання відходів, чим порушила п.15.10 «е» ПДР. У зв`язку з вищенаведеним, на ОСОБА_1 , як власника автомобіля MINI Cooper SD Countryman, д.н.з. НОМЕР_1 , накладене адміністративне стягнення, передбачене ч.1 ст.122 КУпАП, у вигляді штрафу розміром 340,00 грн. (а.с.6).
Надаючи правову оцінку спірній постанові, суд зазначає наступне.
З наявної в матеріалах справи фотофіксації правопорушення слідує, що автомобіль MINI Cooper SD Countryman, д.н.з. НОМЕР_1 , дійсно 06.08.2024 оку о 14:28:22 год. за адресою м. Луцьк, вул. Градний Узвіз 2, був припаркований ближче 5 метрів від контейнерів для збирання відходів, тобто, з порушенням п.15.10«е» ПДР.
Доводи позивача про розміщення контейнерів для сміття за вказаною адресою з порушенням вимог законодавства не відповідають дійсності, оскільки п. 2.8 Санітарних норм та правил утримання територій населених місць, на які посилається позивач (щодо їх розміщення на відстань не менше 20 м від стін житлових будинків) стосуються контейнерних майданчиків, а не контейнерів для збирання побутових відходів.
Згідно п. 3.2 ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 контейнерний майданчик спеціально обладнанні майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів із зручними під`їздами для спеціально обладнаних транспортних засобів.
Відповідно до п. 4.5 ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 контейнерні майданчики повинні бути віддалені від стін житлових будівель, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше ніж 20 м.
Згідно п. 1.1. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць (затвердженні Наказом МОЗ України №145 від 17.03.2011 року), контейнер для зберігання побутових відходів (контейнер) - металева або пластикова ємність, призначена для збирання та зберігання побутових відходів, виготовлена згідно з вимогами державних стандартів.
З долучених стороною відповідача доказів вбачається, що контейнери для твердих побутових відходів (далі - ТПВ) по вул. Градний Узвіз встановлені відповідно до «Схеми санітарного очищення міста Луцька», затвердженої рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради № 840-1 від 18.12.2018 року.
Згідно відомостей додатку 1.4. до схеми за адресою м. Луцьк, вул. Градний Узвіз 2 розташовані три контейнери для збору ТПВ.
Відтак, оскільки позивач здійснила стоянку транспортного засобу ближче 5 м до контейнерів для збору ТПВ, порушено вимоги п.15.10 «е» ПДР.
З урахуванням наведеного, в діях власника транспортного засобу MINI Cooper SD Countryman, д.н.з. НОМЕР_1 , наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП.
Відтак, оскільки судом встановлений факт наявності в діях позивача складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, та не знайдено істотних процесуальних порушень під час прийняття відповідачем оскаржуваної постанови, рішення суб`єкта владних повноважень слід залишити без змін, а позовну заяву без задоволення.
У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, всі судові витрати залишаються за позивачем.
На підставі ст. 19 Конституції України, ст.9,22,122, 126, 251, 258, 289, 293 КУпАП, та керуючись ст. ст. 9, 72-77, 242, 244-246, 257, 271, 286 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Постанову Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради MVA 2427355 від 07 серпня 2024 року залишити без змін, а позовну заяву ОСОБА_1 без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст судового рішення складено 15 жовтня 2024 року.
Суддя Луцького міськрайонного суду
Волинської області В.В. Черняк
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2024 |
Оприлюднено | 16.10.2024 |
Номер документу | 122283908 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Черняк В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні