ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.10.2024м. СумиСправа № 920/586/24
Господарський суд Сумської області у складі судді Джепи Ю.А., за участю секретаря судового засідання Саленко Н.М., розглянувши справу №920/586/24 в порядку спрощеного позовного провадження
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» (40035, м. Суми, вул. Української Народної Республіки, 4, код 37845869)
до відповідача: фізичної особи підприємця Коцюби Надії Іванівни ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
про стягнення 45 231, 79 грн,
за участю (найменування сторін та інших осіб, що беруть участь у справі):
представник позивача Логвін М.В.,
представник відповідача Коваленко О.І.,
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з фізичної особи-підприємця Коцюби Надії Іванівни на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» 45 231, 79 грн (сорок п`ять тисяч двісті тридцять одна гривня 79 копійок) заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком та 3028, 00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.) витрат з оплати судового збору.
Стислий виклад позицій сторін по справі. Заяви, які подавались сторонами. Процесуальні дії, які вчинялись судом.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 17.05.2024 справу № 920/586/24 розподілено для розгляду судді Джепі Ю.А.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 21.05.2024 постановлено прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі № 920/586/24; справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін про дату, час і місце судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
Представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву б/н від 11.07.2024 (вх. №2027 від 11.07.2024), в якому проти позовних вимог заперечує, зазначає, що матеріали справи не містять доказів того, що саме відповідач отримує послуги з управління багатоквартирним будинком. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Також, у відзиві представника відповідача міститься клопотання (вх. №3191 від 11.07.2024) про поновлення строку на подання відзиву на позовну заяву та докази, якими обґрунтовується заперечення проти позовних вимог.
Представник позивача подав до суду клопотання від 16.07.2024 (№3238 від 16.07.2024), в якому просить суд проводити розгляд справи № 920/586/24 з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 18.07.2024 постановлено клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» від 16.07.2024 (№3238 від 16.07.2024) про розгляд справи №920/586/24 у судовому засіданні з повідомленням сторін задовольнити; призначити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження по суті у судовому засіданні з повідомленням сторін на 20.08.2024, 11:30.
Представником позивача подано до суду відповідь на відзив б/н від 17.07.2024 (вх.№2103 від 17.07.2024), в якому заперечує проти доводів представника відповідача, зазначає, що позовні вимоги є обґрунтованими та просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Також, у відповіді на відзив представника відповідача міститься клопотання (вх. №3270 від 17.07.2024) про визнання причин пропущення процесуального строку поважними та встановити додатковий строк на подання разом з відповіддю на відзив доказів.
Розгляд справи по суті, призначений на 20.08.2024, 11:30, не відбувся у зв`язку з оголошенням на території Сумської області повітряної тривоги у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 21.08.2024 постановлено призначити справу № 920/586/24 до судового розгляду по суті в судове засідання на 10.10.2024, 14:30.
Представником відповідача подано до суду клопотання про долучення доказів б/н від 09.10.2024 (№3090 від 09.10.2024).
У судовому засіданні 10.10.2024 були присутні представники сторін.
Протокольною ухвалою Господарського суду Сумської області від 10.10.2024 постановлено задовольнити клопотання про поновлення строку на подання відзиву (вх. №3191 від 11.07.2024) та долучено до матеріалів справи відзив на позовну заяву; задовольнити клопотання про поновлення строку на подання відповіді на відзив (вх. №3270 від 17.07.2024); задовольнити клопотання (вх. №3090 від 09.10.2024) про долучення доказів витрат на правову допомогу.
Судовий процес, на виконання статті 222 Господарського процесуального кодексу України фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
У судовому засіданні 10.10.2024 на підставі статті 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Фактичні обставини, встановлені судом, зміст спірних правовідносин.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 16.07.2019 № 382 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків у місті Суми» Товариство з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» було призначено управителем багатоквартирних будинків у місті Суми за об`єктом конкурсу №2 згідно з додатком 3 до рішення, у тому числі багатоквартирних будинків за адресами: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33.
На підставі зазначеного рішення виконавчого комітету Сумської міської ради 18.07.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» та співвласниками багатоквартирного будинку за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 в особі Сумського міського голови Лисенка О.М. було укладено Договір № 895/05-19 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 18.07.2019.
Відповідно до Додатку № 4 до Договорів № 895/05-19 від 18.07.2019 у багатоквартирному будинку розташовано нежитлове приміщення загальною площею 307, 5 кв.м, власником якого є Коцюба Надія Іванівна, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
За умовами п. 54 Договору № 895/05-19 від 18.07.2019 Договір набирає чинності з 01.08.2019. Зважаючи на те. що жодна із сторін не повідомляла письмово другу сторону про відмову від Договору, він вважається продовженим на черговий однорічний строк до 01.08.2020, до 01.08.2021, 01.08.2022 року, 01.08.2023 року та до 01.08.2024.
Відповідно до п. 1 Договору № 895/05-19 від 18.07.2019 Управитель зобов`язується надавати співвласникам та споживачам будинку, які не є його співвласниками, послугу з управління багатоквартирним будинком, що розташовані за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33, а співвласники та споживачі, які не є співвласниками будинку, зобов`язуються оплачувати Управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства України та умовами Договору.
Додатком № 7 до Договору № 895/05-19 від 18.07.2019 встановлено кошторис витрат на утримання будинку та прибудинкової території по вищевказаному багатоквартирному будинку, який є невід`ємною частиною Договору.
Умовами п. 12 Договору № 895/05-19 від 18.07.2019 передбачено, що ціна Послуги з управління становить 5,510 грн (в тому числі ПДВ, якщо Управитель є його
платником) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку, якщо інша розрахункова одиниця послуги не погоджена Сторонами, та включає:
1) витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 5,474 грн. Кошторис витрат на утримання будинку та прибудинкової території міститься в додатку № 7 до Договору;
2) винагороду Управителю в розмірі 0,036 грн на місяць.
У зв`язку з тим, що нежитлове приміщення загальною площею 307,5 кв. м має окремий вихід, відповідач не користується місцями загального користування (під`їздами), ліфтами, тому фактична ціна Послуги з управління для нежитлового приміщення загальною площею 307,5 кв. м у багатоквартирному будинку за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 становить 2,775382 грн на місяць з ПДВ за 1 кв. метр загальної площі нежитлового приміщення.
Таким чином, розмір щомісячної плати за послуги становить 2,775382 грн х 307,5 кв.м, = 853,43 грн з ПДВ.
Відповідно до п. 43 Правил надання послуг з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712, управитель від власного імені укладає з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг.
Так, Позивачем було укладено наступні договори підряду на виконання робіт та послуг, а саме:
1) Договір № У18-14 про надання послуг з прибирання прибудинкової території від 01.08.2019;
2) Договір № 5/2021-ППТ про надання послуг з прибирання прибудинкової території від 01.01.2021;
3) Договір № У18-13 про надання послуг з прибирання снігу та посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами від 01.12.2018;
4) Договір № 11/2021-СН про надання послуг із прибирання снігу та посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами від 01.01.2021;
5) Договір № У18-12 про надання послуг з вивозу листя з прибудинкової території від 01.11.2018;
6) Договір № 26/2021-Л про надання послуг з вивозу листя з прибудинковій території від 01.01.2021;
7) Договір № У18-05 про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.07.2018;
8) Договір № У20-02 про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.05.2020;
9) Договір № 25/2021-ПГ про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.01.2021 року;
10) Договір № У18-01 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.07.2018;
11) Договір № У20-01 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.02.2020;
12) Договір №3/2021-ТО про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.01.2021;
13) Договір № У18-21 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем електропостачання та електрообладнання від 01.01.2019;
14) Договір № 8/2021 -ЕЛ про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем електропостачання та електрообладнання від 01.01.2021;
15) Договір № У18-02 про надання послуг з аварійного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання та гарячого водопостачання від 01.07.2018;
16) Договір № 33/2021-А О про надання послуг з аварійного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання та гарячого водопостачання від 01.01.2021.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 включно між сторонами вказаних договорів було підписано акти надання послуг, що мають всі обов`язкові реквізити первинних документів, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та які за умовами договорів підтверджують їх виконання в повному обсязі.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 включно послуги з прибирання прибудинкових території та аварійного технічного обслуговування внутрішньо- будинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання та гарячого водопостачання багатоквартирного будинку за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 надавалися в повному обсязі, що підтверджується вищевказаними документами, Витягом із Реєстру звернень співвласників будинку, а також відсутністю усних та письмових звернень відповідача до позивача з приводу не надання чи неякісного надання послуги з управління багатоквартирним будинком за вищевказаною адресою.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 включно позивач надавав відповідачу послугу з управління багатоквартирним будинком за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33, відповідно до Кошторису витрат па утримання будинку та прибудинкової території, що підтверджується вищевказаними документами та звітами про фактичне виконання кошторису витрат.
У зв`язку з наданням послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 позивачем на адресу відповідача надсилалися рахунки на оплату та акти надання послуг за період серпень-грудень 2019 року, січень-грудень 2020 року, січень-грудень 2021 року, січень-грудень 2022 року, січень-грудень 2023 року, а також акти звірки взаємних розрахунків, що підтверджується описами вкладення до цінних листів, накладними та фіскальними чеками про поштові відправлення.
Відповідач не здійснила оплату вищевказаних рахунків та не підписала акти надання послуг.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 заборгованість відповідача складає 45 231,79 грн. Докази про сплату відповідачем вищезазначеного боргу позивачу суду не надано.
Оцінка суду, висновки суду та законодавство, що підлягає застосуванню.
Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласник багатоквартирного будинку - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.
У Договорі №895/05-19 від 18.07.2019 термін «споживач» вживається у значенні, визначеному п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (зміни до нього) від імені всіх співвласників багатоквартирного будинку укладається з визначеним відповідно до законодавства управителем співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками. У випадках, визначених законом, договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування.
Відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» управитель протягом одного місяця після підписання з ним договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (змін до нього) зобов`язаний надати або надіслати рекомендованим листом кожному співвласнику примірник такого договору (змін до нього), завірений підписом управителя.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до житлово-комунальних послуг належить житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.
Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:
1) забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;
2) купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;
3) поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;
4) інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками багатоквартирного будинку.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування.
Згідно ч. 3 ст. 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає:
1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території;
2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін.
Відповідно до вимог п. 5 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.
Згідно з п. 8.3. Договорів № 895/05-19 від 18.07.2019 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 18.07.2019 кожен із співвласників, споживачів, які не є співвласниками будинку, зобов`язаний оплачувати Управителеві надані Послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені Договором.
За вимогами п. 13 Договорів № 895/05-19 від 18.07.2019 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 18.07.2019 плата за Послугу з управління нараховується щомісяця Управителем та вноситься кожним співвласником, споживачем, який не є співвласником будинку, не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Отже, обов`язок оплати послуг з управління багатоквартирним будинком покладений на відповідача як на споживача та власника нежитлового приміщення загальною площею 307, 5 кв.м у багатоквартирному будинку за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33.
Позивачем було укладено наступні договори підряду на виконання робіт та послуг, а саме:
1) Договір № У18-14 про надання послуг з прибирання прибудинкової території від 01.08.2019;
2) Договір № 5/2021-ППТ про надання послуг з прибирання прибудинкової території від 01.01.2021;
3) Договір № У18-13 про надання послуг з прибирання снігу та посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами від 01.12.2018;
4) Договір № 11/2021-СН про надання послуг із прибирання снігу та посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами від 01.01.2021;
5) Договір № У18-12 про надання послуг з вивозу листя з прибудинкової території від 01.11.2018;
6) Договір № 26/2021-Л про надання послуг з вивозу листя з прибудинковій території від 01.01.2021;
7) Договір № У18-05 про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.07.2018;
8) Договір № У20-02 про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.05.2020;
9) Договір № 25/2021-ПГ про надання послуг зі скошування трави на прибудинковій території від 01.01.2021 року;
10) Договір № У18-01 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.07.2018;
11) Договір № У20-01 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.02.2020;
12) Договір №3/2021-ТО про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, гарячого водопостачання та зливової каналізації від 01.01.2021 року;
13) Договір № У18-21 про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем електропостачання та електрообладнання від 01.01.2019;
14) Договір № 8/2021-ЕЛ про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем електропостачання та електрообладнання від 01.01.2021;
15) Договір № У18-02 про надання послуг з аварійного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання та гарячого водопостачання від 01.07.2018;
16) Договір № 33/2021-А О про надання послуг з аварійного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання та гарячого водопостачання від 01.01.2021.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 включно між сторонами вказаних договорів було підписано акти надання послуг, які за умовами договорів підтверджують їх виконання в повному обсязі.
Відповідно до п.п. 2.3.2., 2.3.5. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76, для централізованого управління і контролю за технічним станом жилого фонду створюються об`єднані диспетчерські служби (далі - ОДС) або районні диспетчерські служби (далі - РДС) на мікрорайони або групи будинків.
ОДС повинні вести в спеціальних журналах облік заявок на оперативне усунення несправностей і ушкоджень інженерного обладнання в квартирах, будівельних конструкціях та інших елементах будинків, протипожежного обладнання і контролювати терміни та якість виконання. На виконання вищевказаних вимог Позивачем ведуться журнали заявок, які надходять від споживачів для усунення несправностей і ушкоджень в багатоквартирних будинках.
За період з 01.08.2019 по 31.12.2023 включно послуги з прибирання прибудинкових територій та аварійного, технічного обслуговування внутрішньо-будинкових систем водопостачання, водовідведення, теплопостачання, електропостачання та гарячого водопостачання багатоквартирного будинку за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 надавалися в повному обсязі, що також підтверджується витягами з Реєстру звернень мешканців із періодичними усними зверненнями відповідача до позивача, що підтверджується відмітками про результати їх виконання, а також відсутністю письмових звернень відповідача до позивача з приводу не надання чи неякісного надання послуги з управління багатоквартирним будинком за вищевказаною адресою.
Отже, матеріалами справи підтверджується факт надання позивачем відповідачу послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 33 відповідно до Кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території, що вбачається зі звітів про фактичне виконання кошторисів витрат, копій договорів підряду, актів виконаних робіт та журналів обліку аварійних заявок.
Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
Згідно ч. 1 ст.174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Частиною 1 ст. 193 Господарського кодексу України зазначено, що до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлене договором.
Згідно зі ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки, та в порядку, що встановлені договором.
Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Враховуючи наведене, споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги, при цьому такому праву прямо відповідає відповідний обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки встановлені договором або законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуй и інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим кодексом, іншими законами або договором.
При цьому, суд не приймає доводів відповідача про те, що за адресою у місті Суми по вул. Харківській, 33 здійснює діяльність ТОВ «Амарант Ко», а тому послуги позивачем надані не відповідачу.
Законодавством передбачено, що договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається уповноваженою особою органу місцевого самоврядування від імені співвласників багатоквартирного будинку.
Договір № 895/05-19 від 18.07.2019 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 33 було укладено між директором позивача та Сумським міським головою Лисенком О.М., який є уповноваженою особою органу місцевого самоврядування.
При цьому матеріалами справи підтверджується, що за даною адресою знаходиться нежитлове приміщення, що знаходиться у власності саме відповідача, а не ТОВ «Амарант Ко», тому є підстави для стягнення з відповідача заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком у сумі 45 231, 79 грн.
Згідно з частинами першою, третьою статті 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до частини першої статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставини, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з частиною першою, третьою статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною першою статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
У відповідності до статті 78 ГПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (стаття 79 ГПК України).
Згідно з ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позивачем доведено належними та допустимими доказами ті обставини, на які він посилався, як на підставу позову у зв`язку з чим суд позов задовольняє та стягує з відповідача на користь позивача 45 231, 79 грн заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком.
Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до положень ст.ст. 123 та 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір в загальній сумі 3 028, 00 грн підлягає стягненню з відповідача на користь позивача, а також витрати відповідача на правову допомогу також покладаються на неї.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Задовольнити позов.
2. Стягнути з фізичної особи підприємця Коцюби Надії Іванівни ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Сумитехнобудсервіс» (40035, м. Суми, вул. Української Народної Республіки, 4, код 37845869) 45 231, 79 грн (сорок п`ять тисяч двісті тридцять одна гривня 79 копійок) заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком, а також 3 028 00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.) судового збору.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Згідно із частинами першою, другою статті 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 256 та статті 257 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; 2) ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 261 цього Кодексу.
Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до частини сьомої статті 6 ГПК України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Повні реквізити сторін зазначені у пункті 2 резолютивної частини цього рішення.
Повний текст рішення підписано суддею 15.10.2024.
СуддяЮ.А. Джепа
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 17.10.2024 |
Номер документу | 122302002 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Джепа Юлія Артурівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні