ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 жовтня 2024 року Справа № 280/5958/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового, за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 158-Б)
про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
визнати протиправним рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області від 30.01.2024 № 1825-1481/1-02/8-0800/24 щодо неврахування при обчисленні пенсії за віком ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , заробітної плати за період з 01.01.1993 по 31.12.1998 згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.06.2022, виданою ЗАТ «Запоріжбуд» та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області провести ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , перерахунок пенсії за віком з урахуванням заробітної плати за період з 01.01.1993 по 31.12.1998 на підставі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.06.2022, виданої ЗАТ «Запоріжбуд» з 12.01.2022;
визнати протиправним рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області від 11.04.2024 № 0800-0705-8/31113 щодо неврахування при обчисленні пенсії за віком ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , стажу роботи згідно страхових внесків, що сплачувалися страхувальником ТОВ «Гранд-С» у період з 01.01.2004 по 16.11.2007, та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування стосовно ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , включивши до індивідуальних відомостей про застраховану особу дані про страховий стаж за період з 01.01.2004 по 16.11.2007 згідно відрахувань за Індивідуальними відомостями про застраховану особу на загальну суму 533,3879 гривень, які зараховані в рахунок сплати страхових внесків із нарахованого заробітку.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в органі Пенсійного фонду України як отримувач пенсії. Позивач звернувся із заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.06.2022, виданої ЗАТ «Запоріжбуд», однак отримав відмову. Крім того, відповідач відмовляє у врахуванні страхового стажу з 01.01.2004 по 16.11.2007. Позивач із такими рішеннями не погоджується та просить задовольнити позов.
Ухвалою суду від 26.06.2024 позовну заяву залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10 днів від дня одержання копії ухвали суду про залишення позовної заяви без руху. Позивачем недоліки позову усунуто.
Ухвалою суду від 28.06.024 відкрито провадження в адміністративній справі № 280/5958/24; ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Відповідач у поданому до матеріалів адміністративної справи відзиві (вх. від 08.07.2024 № 31708) проти задоволення позовних вимог заперечує. В обґрунтування заперечень посилається на те, що довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.06.2022 підписана колишнім ліквідатором ЗАТ «Запоріжбуд» Бондаренком І.М., який на теперішній час не має права підписувати та скріпляти печаткою будь-які документи товариства (довідки про заробітну плату, акти перевірок, тощо). Також, відповідно до трудової книжки НОМЕР_2 , яка міститься в матеріалах електронної пенсійної справи, позивач займав посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд-С» (код ЄДРПОУ 32638539) з 12.08.2003 по 16.11.2007. Тобто, за період роботи з 12.08.2003 по 16.11.2007 перебував у статусі застрахованої особи та одночасно й страхувальника. На вимогу Порядку № 637 до страхового стажу внесено період роботи на ТОВ «Гранд-С» з 12.08.2003 по 31.12.2003 (4 місяці 20 днів). Також, періоди роботи з 01.04.2004 по 31.12.2004 та з 01.03.2007 по 30.11.2007 враховано до страхового стажу. Водночас, зарахувати періоди з січня 2004 року по березень 2004 року та з січня 2005 року по лютий 2007 року не вбачається за можливе, оскільки на теперішній час у Реєстрі застрахованих осіб відсутні персоніфіковані відомості щодо позивача, як застрахованої особи по страхувальнику ТОВ «Гранд-С». Відтак, у задоволенні позову просить відмовити.
Позивачем пред`явлено вимогу, яка згідно пункту 3 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) належить до справ незначної складності та підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
ОСОБА_1 з 12.01.2022 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Запорізькій області як отримувач пенсії за віком, призначеної відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Під час призначення пенсії позивачем надавались довідки про заробітну плату від 10.02.2015 № 10/02/15 за період роботи з 01.08.1987 по 31.12.1992 (перша довідка) та з 01.01.1993 по 31.12.1998 (друга довідка) на ЗАТ «Запоріжбуд», підписані ліквідатором І.М. Бондаренком. Як встановлено органом Пенсійного фонду, за даними довідками найвигідніший період для розрахунку пенсії - з 01.09.1993 по 31.08.1998.
Відповідно до акту ГУ ПФУ в Запорізькій області від 30.06.2022 № 0800-1002-1/3299 про результати перевірки достовірності даних довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, виданої ЗАТ «Запоріжбуд», суми заробітної плати, зазначені у довідці про заробітну плату за період з 01.01.1993 по 31.12.1998 не відповідають сумам, зазначеним у особових рахунках, наданих підприємством для перевірки. Встановлено заниження суми заробітної плати, яка враховується для пенсії на 50,36000 грн. Підприємству рекомендовано надати оновлену довідку з урахуванням виявлених відхилень.
На підставі особистої заяви позивача від 08.08.2022 та оновленої довідки про заробітну плату від 30.06.2022 пенсію перераховано.
Однак, в подальшому, виявивши, що довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.06.2022 підписана колишнім ліквідатором ЗАТ «Запоріжбуд» Бондаренком І.М., який на теперішній час не має права підписувати та скріпляти печаткою будь-які документи товариства, відповідач визнав акт перевірки від 30.06.2022 № 0800-1002-1/3299 недійсним, а пенсію позивача перерахував без урахування даної довідки.
Крім того, як вбачається із матеріалів справи, до страхового стажу ОСОБА_1 не враховано періоди роботи на ТОВ «Гранд-С» з січня 2004 року по березень 2004 року та з січня 2005 року по лютий 2007 року у зв`язку із відсутністю у Реєстрі застрахованих осіб персоніфікованих відомостей щодо позивача.
Наведені обставини зумовили звернення ОСОБА_1 до суду з даною позовною заявою.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними мотивами.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
За приписами п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).
Відповідно до частини першої статті 40 Закону №1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Згідно з частиною третьою статті 44 Закону № 1058-IV, органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 2.1 розділу II Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 5) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
Відповідно до пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
Так, судом досліджено довідку від 30.06.2022 про заробітну плату для обчислення пенсії, на підставі якої позивач просить перерахувати його пенсію, та установлено, що її видано за підписом ліквідатора ТОВ «Запоріжбуд» (код ЄДРПОУ 01239559) І.М. Бондаренка.
Разом із тим, за відкритими відомостями з Єдиного державного реєстру судових рішень судом установлено, що ухвалою Господарського суду Запорізької області від 11.09.2007 у справі № 5/6/270 ліквідаційний баланс банкрута - Закритого акціонерного товариства Запоріжбуд (69008, м. Запоріжжя, Південне шосе, буд. 74; код ЄДРПОУ 01239559) та звіт ліквідатора затверджено. Банкрута - Закрите акціонерне товариство Запоріжбуд ліквідовано. Зобов`язано ліквідатора: подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України всі необхідні документи, що передбачені законодавством, для анулювання випуску акцій банкрута; у встановленому порядку здати документи банкрута до державного архіву. Провадження у справі припинено.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.09.2007 внесено запис № 1 103 117 0003 019650 про припинення Закритого акціонерного товариства «Запоріжбуд» у зв`язку з визнанням його банкрутом.
За правилами ч. 6 ст. 65 Кодексу України з питань банкрутства (у редакції, чинній на час видання довідки від 30.06.2022) ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
За таких обставин, ОСОБА_2 , який станом на 30.06.2022 не виконував повноважень ліквідатора ЗАТ «Запоріжбуд», не мав повноважень видавати та підписувати довідку від 30.06.2022 про заробітну плату для обчислення пенсії позивача. Відповідно, у відповідача не виник обов`язок здійснити перерахунок пенсії позивача на підставі вказаної довідки, оскільки її видано неуповноваженою особою.
Суд також звертає увагу на Порядок визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 № 919 (далі Порядок № 919; у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).
Так, заробітна плата (дохід) для призначення пенсії за період страхового стажу застрахованої особи за кожний місяць страхового стажу починаючи з 1 січня 1998 р. визначається за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків і Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (пункт 2 Порядку № 919).
За період до 1 січня 1998 р. та у разі відсутності даних у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків і Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування заробітна плата (дохід) застрахованої особи за кожний місяць страхового стажу, який враховується під час призначення пенсії, визначається: у разі коли підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівним установам не передано, - виходячи з мінімальної тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або аналогічною професією (посадою), передбаченої відповідною галузевою угодою, за календарний рік, що передує року, з якого призначено пенсію. При цьому коефіцієнт заробітної плати (доходу) застрахованої особи визначається виходячи з розміру середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за місяць, за який розраховується заробітна плата, календарного року, що передує року, з якого призначено (перераховано) пенсію.
Довідка про заробітну плату виходячи з мінімальної тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або аналогічною професією (посадою), передбаченої відповідною галузевою угодою, видається управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах рад (абзаци 1, 2 підпункту 2 пункту 3 Порядку № 919).
Тобто, приписами абзаців 1, 2 підпункту 2 пункту 3 Порядку № 919 врегульовано, яким чином визначається заробітна плата (дохід) для призначення пенсії у разі коли підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівним установам не передано. При цьому, не передбачено надання довідки про заробітну плату ліквідатором підприємства, який вже не виконує своїх повноважень.
З урахуванням викладеного у сукупності, в даній частині позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Стосовно страхового стажу позивача на ТОВ «Гранд-С» суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Закону № 1058-IV:
застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування;
персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік) - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку;
страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески;
страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування;
страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
Статтею 14 цього Закону встановлено перелік осіб, які є страхувальниками, зокрема, це роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 4-1, 10, 14 статті 11 цього Закону.
В силу положень частини першої статті 21 Закону № 1058-IV персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування.
На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. (ч. 2 ст. 21 Закону № 1058-IV).
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).
Відповідно до пунктів першого, сьомого статті 1 Закону № 2464-VI Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.
Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.
Відповідно до частин першої та другої статті 20 Закону № 2464-VI реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.
Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є податкові органи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29.06.2023 у справі № 280/3708/23, яке набрало законної сили 01.08.2023, встановлено, крім іншого, наступні обставини: «… не нарахування, не обчислення і не сплата страхових внесків страхувальником ТОВ «Гранд-С» у період з 01.01.2004 по 16.11.2007 відбулись через винні дії посадової особи директора ТОВ «Гранд-С» ОСОБА_1 , тобто позивача. Позивач, як керівник ТОВ «Гранд-С», фактично не нараховував, не обчислював собі та не сплачував за себе страхові внески у період з 01.01.2004 по 16.11.2007. …».
Обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. (ч. 4 ст. 78 КАС України).
Тобто, у спірний період роботи на ТОВ «Гранд-С» позивач був одночасно і страхувальником, і застрахованою особою. Тобто, не нарахування, не обчислення і не сплата страхових внесків безпосередньо пов`язані із діяльністю позивача як керівника/посадової особи страхувальника.
При цьому, надані до суду ярлики-розписки за 2005 2008 роки не підтверджують подання до органу Пенсійного фонду відповідної звітності з відомостями про позивача, оскільки не містять будь-яких відміток ПФУ про їх отримання.
Стосовно покликань у позовній заяві на те, що 04.04.2024 позивач надав відповідачу уточнюючі персоніфіковані відомості за 2004-2007 роки як застрахованої особи по страхувальнику ТОВ «Гранд-С» суд зазначає наступне.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 затверджено Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі Положення № 10-1).
Це Положення відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон) визначає порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб. (п. 1 р. І Положення № 10-1).
З метою забезпечення обробки інформації в Реєстрі застрахованих осіб для кожної застрахованої особи автоматично створюється облікова картка, якій присвоюється номер облікової картки. (п. 1 р. ІІІ Положення № 10-1).
В силу пункту 4 р. IV Положення № 10-1 у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.
У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
У відповідності до пункту 5 р. IV Положення № 10-1 у разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб та невиконання страхувальником у місячний строк припису щодо усунення цих порушень територіальні органи Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк вносять відповідні зміни до Реєстру застрахованих осіб.
Судом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань установлено, що ТОВ «Гранд-С» (код ЄДРПОУ 32638539) припинено 15.12.2009 у зв`язку із визнанням банкрутом.
В силу Положення № 10-1 у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Однак, з матеріалів справи судом не встановлено підстав для зобов`язання відповідача внести зміни до Реєстру застрахованих осіб відносно позивача, оскільки відсутність інформації щодо нього за спірний період пов`язана не із наявністю помилки або недостовірних відомостей, а виключно із невиконанням ним обов`язку щодо нарахування, обчислення і не сплати страхових внесків. Доказів протилежного суду не надано. При цьому, законодавством не передбачено подання уточнюючої звітності директором вже ліквідованого підприємства.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 158-Б; код ЄДРПОУ 20490012) про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення складено та підписано 11.10.2024.
Суддя Ю.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2024 |
Оприлюднено | 17.10.2024 |
Номер документу | 122303082 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні