ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" жовтня 2024 р. справа № 300/4550/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської митниці про визнання протиправною та скасування картки відмови
ВСТАНОВИВ:
Представник Рідмаєра Рудольфа Йозефа Каспара (далі також позивач, ОСОБА_1 ) звернувся в суд із позовною заявою до Івано-Франківської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA206020/2024/000249 від 06.05.2024.
Позовні вимоги мотивовано тим, що, у зв`язку із переселенням на постійне місце проживання в Україну, митним брокером позивача була подана для митного оформлення електронна митна декларація №24UA206020005585U0 на товар «квадроцикл» марки CAN-AM, модель OUTLANDER 1000 XXC бувший у використанні двигун бензиновий, номер двигуна немає даних VIN НОМЕР_1 , тип двигуна об`єм двигуна 976 см. куб., потужність двигуна 61кВт., колісна формула 4*2, календарний рік виготовлення 2020, модельний рік виготовлення 2020. Однак, розглянувши подані в інтересах позивача документи, відповідачем було винесено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA206020/2024/000249, відповідно до якої було відмовлено у митному оформленні товару. Позивач вважає вказану картку відмови митного органу протиправною, що і стало підставою звернення до суду із вказаним позовом.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.06.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.25-26).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав. Представник вказала, що за даними, які містяться в Центральній базі даних Держмитслужби встановлено, що за період з 01.07.2021 по 05.04.2024 ОСОБА_1 перебував на території України 1094 дні. Відтак, позивач не проживав та території країни вибуття більше трьох років до початку переселення на постійне проживання в Україну, що є однією з вимог для митного оформлення транспортного засобу на пільгових умовах передбаченого п. 3 ч. 10 статті 374 Митного кодексу України. З огляду на викладене вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають. Також у даному відзиві представник просила проводити розгляд справи з повідомленням сторін (у судовому засіданні) (а.с.29-34, 39-42).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.06.2024 у задоволенні заяви представника відповідача у про розгляд справи з викликом сторін відмовлено ( а.с.35-36).
У відповіді на відзив, яка надійшла до суду 25.06.2024, представник позивача вказав, що документи які були надані позивачем посадовим особам Івано-Франківської митниці містили всю необхідну інформацію для здійснення митного оформлення транспортного на пільгових умовах відповідно до пп «б» п.3 ч. 10 статті 374 Митного кодексу України та вказав, що пп «б» п. 3 ч. 10 статті 374 Митного кодексу України відсутня норма як «сукупності впродовж трьох років» Просив позов задовольнити у повному обсязі (а.с.58-62).
01.07.2024 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про витребування додаткових доказів по справі.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.07.2024 суд ухвалив витребувати від Державної міграційної служби в Івано-Франківській області належним чином завірені копії документів (дата видачі та строк дії), за весь період офіційного перебування проживання на території України Рідмаєра Рудольфа Йозефа Каспара (а.с. 68-69).
На виконання даної ухвали Управлінням державної міграційної служби України в Івано-Франківській області на адресу суду 24.07.2024 надіслано лист, у якому зокрема зазначено, що витребувані згідно ухвали суду відповідні документи не перебувають у володінні УДМС в Івано-Франківській області (а.с.74).
Розгляд даної справи здійснено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін з урахуванням строку перебування головуючого судді в основній щорічній відпустці, в порядку черговості.
Суд, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, встановлено такі обставини.
10.04.2024 митним брокером від ОСОБА_1 була подана для митного оформлення електронна митна декларація (далі також ЕМД) №24UA206020005585U0 на товар «квадроцикл» марки CAN-AM, модель OUTLANDER 1000 XXC бувший у використанні двигун бензиновий, номер двигуна немає даних VIN НОМЕР_1 , тип двигуна об`єм двигуна 976 см.куб., потужність двигуна 61кВт., колісна формула 4*2, календарний рік виготовлення 2020, модельний рік виготовлення 2020. У графі 36 вищевказаної декларації «преференції», зазначено код пільги зі сплати митних платежів 301301301 «Застосування податкових пільг при ввезені на митну територію України товарів громадянами, а саме : транспортні засоби особистого користування, що класифікуються в одній із товарних позицій 8702, 8703, 8711 згідно з УКТ ЗЕД та товари, що класифікуються в товарній позиції 8716 згідно УКТ ЗЕД в разі переселення громадян на постійне проживання в Україну (а.с.6).
Відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684, у графі 44 митної декларації зазначаються відомості необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення документи. При цьому відомості щодо кожного документа зазначаються з нового рядка за такою схемою: код документа згідно з класифікатором документів, через пробіл номер документа, дата та (за наявності даних) кінцевий термін його дії. При внесенні до графи відомостей про документи, які відповідно до МКУ не подаються митному органу одночасно з МД та зберігаються декларантом, перед кодом документу проставляється символ. Класифікатор документів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 (далі Класифікатор документів).
Позивачем з митною декларацією №24UA206020005585U0 надано пакет документів:
1. рахунок-фактуру (інвойс) (Commercial invoice) №00010561 від 06.05.2020 (а.с.7-8) ;
2. свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_2 від 11.05.2020 (а.с. 10);
3. свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 11.05.2020 (а.с.12-13);
З. посвідка на постійне місце проживання№ НОМЕР_4 від 20.12.2023 (а.с.15-16);
4. паспортний документ фізичної особи, що дає право на перетин державного кордону України №CF9KF0NIW від 29.04.2019.
Статтею 337 МК України передбачено, що однією із форм митного контролю є перевірка документів та відомостей, які подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а саме: перевірка документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю. контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом.
Розглянувши подані в інтересах ОСОБА_1 документи, відповідачем винесено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №24UA206020005585U0, відповідно до якої відмовлено у митному оформленні товару з причин, що при перевірці документів комісією встановлено недотримання однієї з умов визначених згідно з вимогами статті 374 Митного кодексу України, що надають право на звільнення від оподаткування митними платежами товарів, а саме відсутнє документальне підтвердження того, що до дня видачі документа, який підтверджує право громадянина на постійне місце проживання в Україні, гр. ОСОБА_1 проживав на території країни з якої він прибув не менше трьох років. Разом з документами надавалась копія картки платника податків від 25.08.2021 та копія закордонного паспорта № CF9KF0TIW від 29.04.2019 з відмітками про перетин кордону України з 03.12.2020 до 29.03.2024. До дня видачі документа, що підтверджує право громадянина на постійне проживання в Україні, гр. ОСОБА_1 в сукупності впродовж останніх трьох років більшу частину часу перебував на території України та з 2021 року зареєстрований у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (реєстраційний номер - 2127830436). Рішення про відмову в митному, оформлені прийнято відповідно до положень статті 256 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI. Заяви на ОСОБА_2 не надходило» ( а.с. 9 та зворотна сторона).
Позивач, не погодившись із рішенням відповідача, звернувся із вказаним позовом до суду.
Вирішуючи даний публічно-правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями частини другої статті 1 Митного кодексу України відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.
Відповідно до пункту 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Як встановлено частиною першою статті 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Згідно з частиною першою статті 51, частиною першою статті 52 Митного кодексу України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу; заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою.
Декларант зобов`язаний: заявляти митну вартість, визначену ним самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації (частина 2 статті 52 Кодексу).
Згідно з частинами першою, другою статті 53 Митного кодексу України у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, зокрема, є: декларація митної вартості та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); якщо рахунок сплачено - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, справляння митних платежів регулюються, зокрема, положеннями МК України, відповідно до частини першої статті 246 якого метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
У відповідності до пункту 25 частини першої статті 4 Митного кодексу України митний режим - це комплекс взаємопов`язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.
Згідно з частиною першою статті 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи (частина перша статті 257 МК України).
Відповідно до статті 254 МК України документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України при здійсненні зовнішньоекономічних операцій, подаються органу доходів і зборів українською мовою, офіційною мовою митних союзів, членом яких є Україна, або іншою іноземною мовою міжнародного спілкування. Органи доходів і зборів вимагають переклад українською мовою документів, складених іншою мовою, ніж офіційна мова митних союзів, членом яких є Україна, або іншою іноземною мовою міжнародного спілкування, тільки у разі, якщо дані, які містяться в них, є необхідними для перевірки або підтвердження відомостей, зазначених у митній декларації. У такому разі декларант забезпечує переклад зазначених документів за власний рахунок.
Згідно частин п`ятої, шостої статті 255 МК України митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
При виявленні порушення митних правил митний орган здійснює випуск товарів до завершення розгляду справи про таке порушення за умови, що:
1) такі товари не підлягають конфіскації і не будуть потрібні надалі у процесі провадження у справі як докази;
2) декларант сплачує всі митні платежі або забезпечує їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.
Відмова у митному оформленні, за приписами частин першої, другої статті 256 МК України, - письмове вмотивоване рішення митного органу про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом. У рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження.
Частиною першою статті 29 МК України визначено, що рішення, дії або бездіяльність митних органів або їх посадових осіб можуть бути оскаржені безпосередньо до суду в порядку, визначеному законом.
Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України визначені статтею 374 Митного кодексу України.
Згідно з пунктом 3 частини десятої статті 374 Митного кодексу України при ввезенні (пересиланні) на митну територію України громадянами звільняються від оподаткування митними платежами товари, призначені для забезпечення звичайних повсякденних потреб громадянина та початкового облаштування, що ввозяться (пересилаються) громадянами у зв`язку з переселенням на постійне місце проживання в Україну протягом шести місяців з дня видачі документа, що підтверджує право громадянина на постійне проживання в Україні, за умови документального підтвердження того, що до дня видачі цього документа громадянин проживав на території країни, з якої він прибув, не менше трьох років.
Підпунктом б) пункту 3 частини десятої статті 374 Митного кодексу України встановлено, що при ввезенні (пересиланні) на митну територію України громадянами звільняються від оподаткування митними платежами транспортні засоби особистого користування, що класифікуються в одній із товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД (у кількості однієї одиниці на кожного громадянина, який досяг 18-річного віку), за умови документального підтвердження того, що до дня видачі документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні, громадянин був власником (або співвласником) такого транспортного засобу не менше одного року, а транспортний засіб перебував за ним на постійному обліку (реєстрації) у відповідних реєстраційних органах країни постійного місця попереднього проживання громадянина не менше одного року, якщо даний транспортний засіб підлягає реєстрації в цій країні.
Правила митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України затверджені наказом Державної митної служби України від 17 листопада 2005 року № 1118.
Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Правил, при ввезенні ТЗ на митну територію України його власник або вповноважена особа представляє уповноваженій посадовій особі митного органу, у зоні діяльності якого розташований пункт пропуску через державний кордон України, ТЗ для здійснення митного огляду й подає оригінали та ксерокопії таких документів, що підтверджують право власності на ТЗ або користування ним (у тому числі з правом розпорядження); реєстраційних (технічних) документів на транспортний засіб (якщо він перебував на обліку в реєстраційному органі іноземної держави чи України) з відмітками про зняття транспортного засобу з обліку, якщо такі документи видаються реєстраційним органом;що підтверджують право на надання пільг в оподаткуванні (у разі митного оформлення ТЗ з наданням пільг в оподаткуванні), перелік яких визначено в підпункті 4.2 пункту 4 цього розділу. Працівники дипломатичної служби, які перебували за кордоном у довготерміновому відрядженні або проходили дипломатичну службу строком не менше одного року та повертаються в Україну, замість довідки МЗС України подають довідку відповідної закордонної дипломатичної установи України про повернення з довгострокового відрядження або після проходження дипломатичної служби;
паспортних документів та інших документів, визначених законодавством України та міжнародними договорами України, що дають право на перетин державного кордону, та/або паспорта громадянина (посвідчення особи з відміткою про місце проживання); посвідки чи іншого документа про постійне (тимчасове) проживання в Україні або за кордоном тощо.
Підпунктом 4.1 пункту 4 розділу ІІІ Правил визначено, якщо власником (уповноваженою особою) подано ВМД для митного оформлення ТЗ зі звільненням від оподаткування, то до завершення митного оформлення проводиться перевірка обґрунтованості цього звільнення.
Митне оформлення ТЗ зі звільненням від оподаткування здійснюється за рішенням начальника митного органу або особи, яка його заміщує, прийнятим на підставі позитивного висновку комісії та відображеним як резолюція на аркуші погодження.
Аркуш погодження долучається до документів, що є підставою для здійснення митного оформлення ТЗ зі звільненням від оподаткування.
У разі виявлення фактів, що підтверджують неможливість здійснення митного оформлення ТЗ зі звільненням від оподаткування, вирішується питання щодо сплати належних податків і зборів (обов`язкових платежів) або зворотного вивезення ТЗ за межі митної території України. Зворотне вивезення ТЗ здійснюється за заявою власника (уповноваженої особи) з оформленням ВМД. У разі заявлення в митній декларації неправдивих відомостей та надання митному органу документів з такими відомостями як підстави для звільнення від сплати податків і зборів, складається протокол про порушення митних правил.
При необхідності вирішення питання про можливість звільнення ТЗ від оподаткування посадова особа митного органу, яка здійснює митне оформлення ТЗ, перевіряє відомості та відмітки в документах на відповідність вимогам Закону України «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України»:
- постійне проживання громадянина на території країни попереднього місця проживання не менше одного року (для іноземців та осіб без громадянства - з дати підтвердження факту постійного проживання в країні попереднього місця проживання до дати отримання посвідки на постійне проживання або до дати отримання паспорта громадянина України з відміткою про реєстрацію місця проживання в Україні; для громадян України - з дати поставлення до дати зняття з постійного консульського обліку, а за відсутності відмітки про зняття з постійного консульського обліку - до дати отримання паспорта громадянина України);
- перебування ТЗ у власності громадянина не менше одного року з дати набуття права власності на ТЗ до дати: для іноземців та осіб без громадянства - отримання посвідки на постійне проживання або отримання паспорта громадянина України з відміткою про реєстрацію місця проживання в Україні; для громадян України - зняття з постійного консульського обліку, а за відсутності відмітки про зняття з постійного консульського обліку - до дати отримання паспорта громадянина України);
- перебування ТЗ на обліку в країні постійного місця попереднього проживання його власника не менше одного року (для іноземців та осіб без громадянства - з дати підтвердження факту постійного проживання в країні попереднього місця проживання до дати отримання посвідки на постійне проживання або до дати отримання паспорта громадянина України з відміткою про реєстрацію місця проживання в Україні; для громадян України - з дати поставлення до дати зняття з постійного консульського обліку, а за відсутності відмітки про зняття з постійного консульського обліку - до дати отримання паспорта громадянина України).
Відповідно до підпункту 4.2 пункту 4 розділу ІІІ Правил для громадян України, які переселяються на постійне місце проживання в Україну підтвердженням права на здійснення митного оформлення ТЗ зі звільненням від оподаткування, згідно з вимогами статті 8 Закону України «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України», є такі документи та відмітки в них:
а) паспорт громадянина України для виїзду за кордон зі штампом «Постійне проживання», проставленим й анульованим відповідним підрозділом міграційної служби, або з відміткою про анулювання напису «Постійне проживання», засвідченого гербовою печаткою консульської установи України в країні попереднього проживання такого громадянина (для громадян України, які раніше виїхали за межі України тимчасово та подали клопотання про залишення на постійне проживання за кордоном), та відмітками про дату поставлення та зняття з постійного консульського обліку, засвідченими гербовою печаткою консульської установи України в країні попереднього проживання такого громадянина або анульованою відміткою про дату поставлення на постійний консульський облік, засвідченою гербовою печаткою консульської установи України в країні попереднього проживання такого громадянина;
б) паспорт громадянина України з відміткою про реєстрацію місця проживання в Україні (може бути відсутнім при перетині митного кордону України).
За змістом цих норм право на пільгове митне оформлення зі звільненням від оподаткування митними платежами транспортного засобу, ввезеного громадянином на митну територію України в зв`язку з переїздом на постійне місце проживання в Україну, виникає за наступних умов:
1) ввезення громадянином на митну територію України ТЗ відповідної класифікації за УКТ ЗЕД ТЗ цю умову позивачем дотримано;
2) ввезення товару має відбуватися протягом шести місяців з дня видачі документа, що підтверджує право громадянина на постійне проживання в Україні. Відповідно до вищевказаного, посвідка на постійне місце проживання в Україні видана ОСОБА_1 К. 20.12.2023. Позивач ввіз ТЗ на митну територію України 10.04.2024, тобто протягом 6-місячного строку з дня оформлення права на постійне проживання в Україну - отже цю вимогу також позивачем дотримано;
3) до дня видачі документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні, громадянин був власником (або співвласником) такого транспортного засобу не менше одного року - позивач був власником ТЗ з 11.05.2020 згідно свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_2 від 11.05.2020. Відтак цей пункт теж дотриманий;
4) транспортний засіб перебував за ним на постійному обліку (реєстрації) у відповідних реєстраційних органах країни постійного місця попереднього проживання громадянина не менше одного року. Транспортний засіб позивача перебував у його власності з 2020 року, про що свідчить свідоцтво про право власності - отже і цю умову позивачем також дотримано;
5) до дня видачі документа на постійне проживання в Україні громадянин проживав на території країни, з якої він прибув, не менше трьох років. Згідно даних паспорта позивача №CF9KF0NIW він являється громадянином Федеративної республіки Німеччини, дата видачі 29.04.2019, згідно інформації яка міститься в ЦБД Держмитслужби позивач з 01.07.2021 по 05.04.2024 перебував на території України 1094 дні. Суд зазначає, що дана вимога позивачем не дотримана, оскільки ОСОБА_1 прибув в Україну на постійне місце проживання з Німеччини. Відповідно до вищезазначеного у період з 01.07.2021 по 05.04.2024 ОСОБА_1 перебував на території України 1094 дні. Отже, позивач фактично не проживав на території країни вибуття більше трьох років до початку переселення на постійне проживання в Україну. Аналогічна правова позиція викладена Третім апеляційним адміністративним судом у постанові від 10.11.2022 в справі 160/3609/22.
Проаналізувавши вищенаведені обставини, судом встановлено, що позивачем не дотримано встановлені п. 3 ч. 10 ст. 374 Митного кодексу України вимоги, за яких при ввезенні на митну територію України транспортного засобу особа звільняється від оподаткування митними платежами.
Підсумовуючи наведене вище суд вважає, що позов ОСОБА_1 до Івано-Франківської митниці про визнання протиправними дій, зобов`язання провести перерахунок та виплату пенсії не підлягає до задоволення.
Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 КАС України судом не вирішується.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_5 , АДРЕСА_1 ) до Івано-Франківської митниці (код ЄДРПОУ - 43971364, вул. Чорновола, 159, м. Івано-Франківськ, 76005) про визнання протиправною та скасування картки відмови - відмовити.
Представнику позивача та відповідачу рішення надіслати через підсистему Електронний суд.
Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ Мої справи.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2024 |
Оприлюднено | 17.10.2024 |
Номер документу | 122303415 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні